RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Lifestyle»Story: Od petroleje k rally, 2. díl
    Lifestyle

    Story: Od petroleje k rally, 2. díl

    Redakce RL.CZBy Redakce RL.CZ9.6.2011Updated:4.5.2018Žádné komentáře3 Mins Read

    První díl příběhu o historii Parama jsme ukončili oslavou sta let fungování společnosti. Následujících dvacet let nás zavede až na českou soutěžáckou scénu.

    Díl 2.: Na prahu nové doby

    Listopadové události roku 1989 přinesly kromě cinkání klíčů rozpad konsorcia Chemopetrol a vznik samostatných státních podniků Paramo Pardubice a Koramo Kolín. Už začátkem 90. let byl patrný exportní boom, hledání nových zákazníků s hlavním trhem v Německu a modernizační projekty. Po sedmdesátileté pauze putovaly do rafinerií litry jihomoravské ropy a v roce 1993 byl hotov privatizační projekt, aby se o rok později Paramo i Koramo transformovaly na akciové společnosti. Mezitím přibývalo produktů, které pardubičtí přivedli na svět – z nich sluší vyzdvihnout olej Trysk Super Turbo oceněný prestižní plaketou „Czech made“ s aprobací světových výrobců osobních i nákladních automobilů.

    Po dílčích modernizacích, připojení na ropovod Ingolstadt (1995) a získání jakostní certifikace ISO 9001/9002 začala dceřiná společnost Paramo Trysk provozovat vlastní síť patnácti čerpacích stanic. Koramo se připojilo exkluzivní smlouvou na zásobování rozsáhlé sítě pump Benzina a jako důkaz kvality se stalo výhradním dodavatelem oleje do prvovýroby osobních vozů. Produkt Mogul Felicia plnila mladoboleslavská Škodovka do nových aut.

    Důležitý mezník znamenal rok 2000 a následný přechod pod křídla Unipetrolu a o tři roky později fúze pardubického a kolínského závodu v jeden podnik se společným názvem Paramo. K motoristům začaly proudit oleje v nových obalech. Rok 2005 přinesl například produkt bionafty s 31% podílem metylesteru řepkového oleje a rok 2008 přivedl na pulty špičkovou řadu olejů Mogul Extreme.

    Stále větší důraz byl kladen na marketing, sponzoring a reklamu. Paramo kromě podpory koňí pod kapotou sponzoruje i ty živé při tradičních pardubických dostizích.

    Paramo dnes

    Společnost Paramo se zaměřuje na zpracování ropy na rafinérské a asfaltářské výrobky a na výrobu mazacích a procesních olejů včetně výrobků navazujících a pomocných. Firma rovněž nakupuje a zpracovává olejové hydrogenáty a hydrokrakáty z firmy Unipetrol RPA. Získané meziprodukty využívá při výrobě základových a mazacích olejů s velmi nízkým obsahem síry.

    Z produktů zacílených na koncové uživatele znají všichni především motorové oleje Mogul (Special, Super, Extreme, Felicia, GX, Diesel, 2T, Gas) a Trysk (Stabil, Racing, Super Turbo, Top Tir.)

    Mogul v rally

    Cesta za pásku u rallyových tratí vyústila v zajímavá spojení. Nesmazatelně se Mogul zapsal do historie českého rally sportu jako partner Ladislava Křečka a Romana Kresty.

    Fandové jistě pamatují bílý Ford Escort RS Cosworth posádky Ladislav Křeček – Jan Krečman v barvách Benzina Mogul teamu, který ve druhé polovině devadesátých kraloval českým soutěžím. V letech 1995 – 2000 získal Ladislav Křeček tři mistrovské tituly. V roce 2000 byl nad Láďovy síly pouze jediný pilot, Roman Kresta. A byl to právě populární „Malina“, který později potvrdil spojení produktů vysoké kvality. Roman spolu s Petrem Grossem nabídnutou šanci využili a v barvách Mogul Racing teamu vybojovali v letech 2008 a 2009 dva tituly mistrů české republiky.

    Své jméno spojily oleje Mogul také s významnými podniky domácích šampionátů v rally. Historicky nejdéle figuruje Mogul v názvu Rallye Šumava. V novodobé historii přispívá k rostoucí popularitě Rally Hustopeče. Podpora jednodenní soutěže v Krkonoších představuje poslední sponzorský zápis olejářů z Pardubic.

    Gear Roman Kresta story
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redakce RL.CZ

    Related Posts

    Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

    Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

    GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.