RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?
    • Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023
    • Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton
    • Blaufränkischland rallye 2023
    • Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design
    • Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus
    • Moravian Wallachia Classic si bere oddechový čas
    • Rallye de Portugal 1993 – Král Francois I. Portský
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      Recent
      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      By Ivo Nowi Novák12.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      By Ivo Nowi Novák1.3.2023

      Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

      Recent
      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

      By Jakub Skýpala12.3.2023

      Blaufränkischland rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák4.3.2023

      Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»Story: Nejkontroverznější týmové rošády
    Thierry Neuville (BEL) - Ford Fiesta RS WRC. Day two, 2013 Rally Mexico
    Osobnosti

    Story: Nejkontroverznější týmové rošády

    Zdeněk WeiserBy Zdeněk Weiser23.11.2013Updated:4.3.2018Žádné komentáře5 Mins Read

    Konec roku je obdobím, kdy se mění složení továrních týmů. Mnohdy dochází k překvapivým změnám, které mají pikantní pozadí. Špičkoví jezdci občas zariskují a vsadí na tým, který nemá vůz na patřičné úrovni, nebo se o jeho potenciálu mohou pouze dohadovat. To je případ hvězdy letošní sezony Thierry Neuvilla, který se překvapivě upsal týmu Hyundai. V jednačtyřicetileté historii MS v rally není mladý Belgičan jediným, kdo se postaral o senzační přestup.

    Sláva, perspektiva nebo peníze?

    Thierry Neuville – riskantní volba

    Neuville je v současné době nejcennějším volným soutěžním jezdcem na trhu. Na rozdíl od dalších talentovaných mladíků Ostberga, Novikova nebo Meeka podává stabilní výkony a jako jediný dokázal šlapat na paty jezdcům týmu VW Motorsport. Sedmkrát během letošní sezony dokázal vystoupat na stupně vítězů. To mu po ostrém souboji s mnohem zkušenějším Latvalou vyneslo prestižní pozici vicemistra za nedostižným Ogierem. Zájem o jeho služby měl nejen M-Sport, ale i Citroën. Ford Fiesta WRC dobře zná, ve francouzském týmu by mohl být jedničkou.

    V obou případech by měl příští rok šanci na své první vítězství v soutěži MS a nadále mohl prohánět konkurenční pola. Problematická je však perspektiva obou týmů. Soukromý M-Sport přežívá z roku na rok, francouzská značka míří na okruhy. Thierry nakonec zvolil korejský tým, i když tuší, že senzace jako v případě Volkswagenu se očekávat nedá. Hyudai v seriálu MS už jednou startoval a výsledky Accentu WRC oslnivé rozhodně nebyly. Roli v rozhodování určitě sehrála i finanční stránka. Korejci údajně nabídli Neuvillovi roční gáži 1 milion Euro.

    Sébastien Ogier – vítězná sázka na VW

    V rozhodnutí „Seba 2″ odejít po sezoně 2011 od Citroënu hrála velkou roli interní válka s Loebem. Šéf týmu Matton mu po několika měsíčním váhání dal jasně najevo, že jedničkou zůstává úřadující mistr světa a vzájemné šarvátky věci neprospívají. Ambiciozní Ogier raději zvolil zdánlivě ztracený rok za volantem Škody Fabie S2000 a perspektivu zbrusu nového Volkswagenu Polo R WRC. V době jeho rozhodnutí byl vývoj pola teprve v plenkách a nikdo nemohl předpokládat, že v premiérové sezoně převálcuje konkurenci.

    Sébastienu Ogierovi riskantní sázka na německou kartu vyšla, při testech měl hlavní slovo a Polo WRC si nechal doslova ušít na míru. Výsledkem je neuvěřitelných osm triumfů v první sezoně a jednoznačný titul letošního mistra světa. Představitelé týmu Citroën Sport určitě dnes hořce litují, že perspektivního Ogiera pustili. Sébastien Loeb svoji soutěžní kariéru pověsil na hřebík a francouzský tým marně hledá špičkového jezdce, který by oba Sébastieny nahradil.

    McRae – unáhlený odchod od Subaru

    Velkým překvapením byl v roce 1999 odchod Colina McRae od Subaru. U kultovní japonské značky strávil osm let a za volantem Imprezy 555 vybojoval světový titul. Dvouletý kontrakt s Fordem zněl tehdy na rekordní sumu 6 milionu liber. Pod hlavičkou M-Sportu vznikl nový soutěžní vůz Ford Focus WRC, který měl všechny předpoklady ukončit japonskou hegemonii. Kompaktní karoserii, výkonný motor, tříkotoučovou karbonovou spojku, šestistupňovou sekvenční převodovku Xtrac, osmipístkové brzdy Brembo a všechny tři aktivní diferenciály.

    Dětské nemoci nového vozu přišly překvapivě až ve druhé části sezony. Colin vyhrál Safari a Portugalsko, ale pak následovala série technických problémů všeho druhu a nakonec tři havárie v řadě za sebou. Skotský mladík zažil největší zklamání na prestižní Britské rally. Zatímco jeho nástupce u Subaru Richard Burns suverénně zvítězil, Colin nedokázal vyhrát ani jednu rychlostní zkoušku a nakonec skončil mimo trať.

    Carlos Sainz – fatální chyba v rozhodování

    Charizmatický Španěl Carlos Sainz vystřídal během své kariéry téměř všechny špičkové týmy, za některé dokonce startoval i víckrát. Na kontě má dva tituly mistra světa, ale několik dalších mu doslova proklouzlo mezi prsty. Jeho největším omylem byl odchod od Toyoty, se kterou se stal v roce 1992 podruhé mistrem světa. Nechal se zlákat nabídkou Jolly Clubu, usedl za volant Lancie Delty HF Integrale Evo 3 a vzal si s sebou i svého osobního sponzora Repsol (španělské oleje). Toyota díky tomu dostala volné ruce a podepsala smlouvu s renomovanou olejářskou firmou Castrol.

    Dosud suverénní Lancia utrpěla těžkou porážku. Italská značka se musela poprvé od roku 1986 obejít bez vítězství v soutěži mistrovství světa. Hlavní příčinou bylo ukončení podpory sportovního oddělení Abarth. Navíc Jolly Club, který převzal aktivity v seriálu MS, disponoval mnohem menším rozpočtem a neobeslal všechny soutěže. Úřadující mistr světa Sainz se snažil celému světu dokázat, že jeho odchod od Toyoty nebyl špatným rozhodnutím. Po dvou haváriích v Monte Carlu a Portugalsku jeho sebevědomí utrpělo těžkou ránu a jeho maximem zůstaly dvě stříbrné příčky v Řecku a Itálii.

    Walter Röhrl – nucená přestávka v kariéře

    K nejnepovedenějším přestupům historie patří bezesporu i případ dvojnásobného mistra světa Waltera Röhrla. Na sklonku sedmdesátých let závodil německý dlouhán u italského Fiatu. V té době se na soutěžních tratích objevil ambiciozní tým Mercedes s mohutnou osmiválcovou limuzínou 500 SLC. Téměř 2 tuny těžký vůz byl schopný vítězit pouze na afrických soutěžích, ale německá značka plánovala vývoj kompaktnějšího vozu.

    Röhrl se v roce 1980 stal s Fiatem 131 Abarth mistrem světa, ale vztahy s jeho týmovým kolegou Markku Alenem byly velmi napjaté. Na sklonku sezony proto kývl na nabídku stáje s třícípou hvězdou. Byla to chyba. Představenstvo automobilky Mercedes – Benz v prosinci rozhodlo veškeré soutěžní aktivity ukončit. Röhrl sice dostával plat, ale v soutěži MS se v sezoně 1981 prakticky nesvezl. Startoval jen párkrát s Porsche 944 Turbo v německém šampionátu a s klasickým Porsche 911 SC v SanRemu.

    Carlos Sainz Colin McRae jezdci Lancia Sébastien Ogier Subaru Thierry Neuville Volkswagen Walter Röhrl
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    Rallye de Portugal 1993 – Král Francois I. Portský

    Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    131415161718
    • Testování soutěžních automobilů – Zlín Malenovice

      Celý den
      18/03/2023
      Testování Zlín

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-zlin-malenovice/2023-03-18/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Zlín Malenovice
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    19
    2021222324
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      24/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    25
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      25/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    26
    2728293031
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      31/03/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

      
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák22.3.2023

    Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.3.2023

    Blaufränkischland rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák4.3.2023

    Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.