RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    NOVINKY/NEWS
    • Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?
    • Rally Vyškov 2023
    • Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl
    • Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl
    • Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace
    • BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák
    • Barum Czech Rally Zlín 2023
    • Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Historie
      2. Lifestyle
      3. Závody
      4. Osobnosti
      5. Soutěžáky
      6. Komentáře/Recenze
      7. Časopis Rally
      8. View All

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023

      STAR Rally Historic 2023 Zlín napíše patnáctý příběh

      25.7.2023

      Evropská Barum Czech Rally Zlín 2023 připravena ke startu

      25.7.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 odtajnila časový harmonogram

      3.7.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021

      Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

      7.4.2021

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
      9.0

      KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2021 – Slušovický zázrak

      27.5.2021
      9.3

      KOMENTÁŘ: Rallye Šumava & Vltava 2021: Jak to jede?

      13.5.2021
      6.5

      KOMENTÁŘ: Valašská rally – soutěž, CO VIDěli fanoušci on-line

      2.4.2021
      8.0

      KOMENTÁŘ: Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

      1.3.2019

      RALLY magazín 03 / 2021

      1.5.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      23.3.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

      1.2.2021

      RALLY magazín 10 / 2020

      1.12.2020

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023
    • FlatOut
    • Fotogalerie

      Rally Vyškov 2023

      16.9.2023

      BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

      27.8.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023

      27.8.2023

      Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023

      17.8.2023

      Škoda Fabia RS Rally2 / Kurka-Vajík by Rallye Design

      15.8.2023
    • Kalendář
    Facebook Twitter Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Osobnosti»Story: Nejkontroverznější týmové rošády
    Thierry Neuville (BEL) - Ford Fiesta RS WRC. Day two, 2013 Rally Mexico
    Osobnosti

    Story: Nejkontroverznější týmové rošády

    By Zdeněk Weiser23.11.20135 Mins Read

    Konec roku je obdobím, kdy se mění složení továrních týmů. Mnohdy dochází k překvapivým změnám, které mají pikantní pozadí. Špičkoví jezdci občas zariskují a vsadí na tým, který nemá vůz na patřičné úrovni, nebo se o jeho potenciálu mohou pouze dohadovat. To je případ hvězdy letošní sezony Thierry Neuvilla, který se překvapivě upsal týmu Hyundai. V jednačtyřicetileté historii MS v rally není mladý Belgičan jediným, kdo se postaral o senzační přestup.

    Sláva, perspektiva nebo peníze?

    Thierry Neuville – riskantní volba

    Neuville je v současné době nejcennějším volným soutěžním jezdcem na trhu. Na rozdíl od dalších talentovaných mladíků Ostberga, Novikova nebo Meeka podává stabilní výkony a jako jediný dokázal šlapat na paty jezdcům týmu VW Motorsport. Sedmkrát během letošní sezony dokázal vystoupat na stupně vítězů. To mu po ostrém souboji s mnohem zkušenějším Latvalou vyneslo prestižní pozici vicemistra za nedostižným Ogierem. Zájem o jeho služby měl nejen M-Sport, ale i Citroën. Ford Fiesta WRC dobře zná, ve francouzském týmu by mohl být jedničkou.

    V obou případech by měl příští rok šanci na své první vítězství v soutěži MS a nadále mohl prohánět konkurenční pola. Problematická je však perspektiva obou týmů. Soukromý M-Sport přežívá z roku na rok, francouzská značka míří na okruhy. Thierry nakonec zvolil korejský tým, i když tuší, že senzace jako v případě Volkswagenu se očekávat nedá. Hyudai v seriálu MS už jednou startoval a výsledky Accentu WRC oslnivé rozhodně nebyly. Roli v rozhodování určitě sehrála i finanční stránka. Korejci údajně nabídli Neuvillovi roční gáži 1 milion Euro.

    Sébastien Ogier – vítězná sázka na VW

    V rozhodnutí „Seba 2″ odejít po sezoně 2011 od Citroënu hrála velkou roli interní válka s Loebem. Šéf týmu Matton mu po několika měsíčním váhání dal jasně najevo, že jedničkou zůstává úřadující mistr světa a vzájemné šarvátky věci neprospívají. Ambiciozní Ogier raději zvolil zdánlivě ztracený rok za volantem Škody Fabie S2000 a perspektivu zbrusu nového Volkswagenu Polo R WRC. V době jeho rozhodnutí byl vývoj pola teprve v plenkách a nikdo nemohl předpokládat, že v premiérové sezoně převálcuje konkurenci.

    Sébastienu Ogierovi riskantní sázka na německou kartu vyšla, při testech měl hlavní slovo a Polo WRC si nechal doslova ušít na míru. Výsledkem je neuvěřitelných osm triumfů v první sezoně a jednoznačný titul letošního mistra světa. Představitelé týmu Citroën Sport určitě dnes hořce litují, že perspektivního Ogiera pustili. Sébastien Loeb svoji soutěžní kariéru pověsil na hřebík a francouzský tým marně hledá špičkového jezdce, který by oba Sébastieny nahradil.

    McRae – unáhlený odchod od Subaru

    Velkým překvapením byl v roce 1999 odchod Colina McRae od Subaru. U kultovní japonské značky strávil osm let a za volantem Imprezy 555 vybojoval světový titul. Dvouletý kontrakt s Fordem zněl tehdy na rekordní sumu 6 milionu liber. Pod hlavičkou M-Sportu vznikl nový soutěžní vůz Ford Focus WRC, který měl všechny předpoklady ukončit japonskou hegemonii. Kompaktní karoserii, výkonný motor, tříkotoučovou karbonovou spojku, šestistupňovou sekvenční převodovku Xtrac, osmipístkové brzdy Brembo a všechny tři aktivní diferenciály.

    Dětské nemoci nového vozu přišly překvapivě až ve druhé části sezony. Colin vyhrál Safari a Portugalsko, ale pak následovala série technických problémů všeho druhu a nakonec tři havárie v řadě za sebou. Skotský mladík zažil největší zklamání na prestižní Britské rally. Zatímco jeho nástupce u Subaru Richard Burns suverénně zvítězil, Colin nedokázal vyhrát ani jednu rychlostní zkoušku a nakonec skončil mimo trať.

    Carlos Sainz – fatální chyba v rozhodování

    Charizmatický Španěl Carlos Sainz vystřídal během své kariéry téměř všechny špičkové týmy, za některé dokonce startoval i víckrát. Na kontě má dva tituly mistra světa, ale několik dalších mu doslova proklouzlo mezi prsty. Jeho největším omylem byl odchod od Toyoty, se kterou se stal v roce 1992 podruhé mistrem světa. Nechal se zlákat nabídkou Jolly Clubu, usedl za volant Lancie Delty HF Integrale Evo 3 a vzal si s sebou i svého osobního sponzora Repsol (španělské oleje). Toyota díky tomu dostala volné ruce a podepsala smlouvu s renomovanou olejářskou firmou Castrol.

    Dosud suverénní Lancia utrpěla těžkou porážku. Italská značka se musela poprvé od roku 1986 obejít bez vítězství v soutěži mistrovství světa. Hlavní příčinou bylo ukončení podpory sportovního oddělení Abarth. Navíc Jolly Club, který převzal aktivity v seriálu MS, disponoval mnohem menším rozpočtem a neobeslal všechny soutěže. Úřadující mistr světa Sainz se snažil celému světu dokázat, že jeho odchod od Toyoty nebyl špatným rozhodnutím. Po dvou haváriích v Monte Carlu a Portugalsku jeho sebevědomí utrpělo těžkou ránu a jeho maximem zůstaly dvě stříbrné příčky v Řecku a Itálii.

    Walter Röhrl – nucená přestávka v kariéře

    K nejnepovedenějším přestupům historie patří bezesporu i případ dvojnásobného mistra světa Waltera Röhrla. Na sklonku sedmdesátých let závodil německý dlouhán u italského Fiatu. V té době se na soutěžních tratích objevil ambiciozní tým Mercedes s mohutnou osmiválcovou limuzínou 500 SLC. Téměř 2 tuny těžký vůz byl schopný vítězit pouze na afrických soutěžích, ale německá značka plánovala vývoj kompaktnějšího vozu.

    Röhrl se v roce 1980 stal s Fiatem 131 Abarth mistrem světa, ale vztahy s jeho týmovým kolegou Markku Alenem byly velmi napjaté. Na sklonku sezony proto kývl na nabídku stáje s třícípou hvězdou. Byla to chyba. Představenstvo automobilky Mercedes – Benz v prosinci rozhodlo veškeré soutěžní aktivity ukončit. Röhrl sice dostával plat, ale v soutěži MS se v sezoně 1981 prakticky nesvezl. Startoval jen párkrát s Porsche 944 Turbo v německém šampionátu a s klasickým Porsche 911 SC v SanRemu.

    Carlos Sainz Colin McRae jezdci Lancia Sébastien Ogier Subaru Thierry Neuville Volkswagen Walter Röhrl
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Zdeněk Weiser

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Ivo Nowi Novák14.9.2023

    Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

    By Ivo Nowi Novák19.7.2023

    Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

    By Ivo Nowi Novák23.6.2023

    „Lego“ pro dospěláky ex-Colin McRae míří do aukce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Září
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
        12
    • Rally Vyškov

      Celý den
      02/09/2023
      Rally Vyškov

      Masarykovo nám. 20/43, Město, 682 01 Vyškov, Česko

      Masarykovo nám. 20/43, Město, 682 01 Vyškov, Česko
      http://www.rallyvyskov.cz/

      RALLY VYŠKOV 2023

      Průběžný seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Celková …[Read more]

    3
    45678910
    1112131415
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      15/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    16
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      16/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    17
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      17/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    1819202122
    • Rallye Kroměříž – ČMPR

      Celý den
      22/09/2023-23/09/2023
      Rallye Kroměříž Velké nám.

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko
      https://www.multi-s.cz/rally/

      V. RALLYE KROMĚŘÍŽ 2023 (ČMPR)

      Zvláštní ustanovení (PDF)
      Seznam přihlášených posádek

    23
    • Futures Contproduct Rally Morava

      Celý den
      23/09/2023
      AMK Ecce Homo Šternberk

      Hlavní nám. 165/18, 785 01 Šternberk, Česko

      Hlavní nám. 165/18, 785 01 Šternberk, Česko
      http://www.rally-morava.cz
      Rally Jeseníky 2018

      Futures Contproduct Rally Morava 2023

    • Rallye Kroměříž – ČMPR

      Celý den
      23/09/2023-23/09/2023
      Rallye Kroměříž Velké nám.

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko
      https://www.multi-s.cz/rally/

      V. RALLYE KROMĚŘÍŽ 2023 (ČMPR)

      Zvláštní ustanovení (PDF)
      Seznam přihlášených posádek

    24
    252627282930 
    FOTOGALERIE
    Fotogalerie rally
    16.9.2023By Jakub Skýpala1 Min Read

    Rally Vyškov 2023

    Fotogalerie rally
    27.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

    Fotogalerie rally
    27.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Barum Czech Rally Zlín 2023

    Fotogalerie rally
    17.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) Audi (211) Barum Czech Rally Zlín (81) cestovní automobily (90) design (38) Eifel Rallye Festival (45) ERC (86) fanoušci (56) Ford (43) Group B (62) historici (174) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (77) Jan Kopecký (33) jezdci (488) Lancia (166) legendy (32) Německo (45) Peugeot (357) Porsche (38) Rakousko (80) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (34) seriál (42) Slovensko (43) spolujezdci (40) Star rally historic Zlín (32) Subaru (336) technika (71) technika WRC (47) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Volkswagen (31) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (593) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (40)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.