Janne Laitinen dosáhl nového světového rekordu v jízdě na ledě. Už dříve z trůnu této rychlostní kategorie sesadil Juhu Kankkunena, nyní svůj rekord ještě vylepšil.

Nový světový rekord na ledě pro NOKIAN

Janne Laitinen, testovací jezdec NOKIAN, nastoupil ke svému pokusu 9. března nedaleko finského města Oulu na speciálně upravené 12 kilometrů dlouhé trati.

Místo standardního 700 hektarového testovacího areálu NOKIAN Ivalo Center, kterému se též přezdívá "White hell", posloužila rozlehlejší a pro účely pokusu vhodnější lodová plocha v Botnickém zálivu.

Fin usedl za volant modrého Audi RS6 obutého do pneumatik Nokian Hakkapeliitta 8 o rozměrech 255/35R20 97 T XL opatřeného hroty. S takto připraveným vozem zaznamenal nejvyšší rychlost 335.713 km/h (208.602 mph).

 

Kankkunen se nevzdává

Minimálně pro letošní rok. Laitinenův úspěšný pokus donutil bývalého mistra světa v rally, a Janneho největšího rivala, přehodnotit plány. Kankkunen byl prvním jezdcem na světě, který na tomto povrchu překonal rychlost 200 mil za hodinu, ale rekord mu v roce 2011 vydržel jen měsíc. Navíc nedávný Juhův pokus o překonání rekordu se kvůli nepřízni počasí neuskutečnil…

Juha Kankkunen s vozem Bentley

Juha však nehází flintu do žita a věří, že lze překonat hranici 350 km/h. V příštím roce se finská legenda chce vrátit na zamrzlý úsek a post nejrychlejšího "ledového" jezdce urvat znovu pro sebe. Primárně se počítá s osvědčeným Bentleyem a pneumatikami Pirelli. Alternativou má být údajně Bugatti Veyron. Máme se tedy na co těšit.

Rozhovor s Juhou v magazínu RALLY

Exkluzivní rozhovor s Juhou Kankkunenem o specifických podmínkách sprintů na ledě najdete v magazínu RALLY 02, který je právě ve výrobě a co nevidět zamíří do prodeje.

Rozhovor s Juhou Kankkunenem v RALLY 02

 

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply