V rally se naposledy objevil při Rally Vsetín 2009 za volantem Citroënu C2 S1600. V letošní sezoně začal koketovat s rallykrosem v divizi S1600. Jaroslava Vančíka to ale přece jen stále táhne k soutěžím. I proto část roku strávil opravou Lady 2105 VFTS skupiny B, kterou představí fanouškům při Star rally.

Jaroslav Vančík: Na městskou speciálku se moc těším

„Závodění mi moc chybí, ale časová náročnost automobilových soutěží byla neúnosná. Rally je určitě královnou motoristického sportu. Ale už to dále nešlo skloubit s prací a věnovat se tomu tak, jak v minulosti. Když se naskytne nějaká šance, rád se svezu, ale jet nějaký kompletní šampionát, na to není čas. I sehnat finance je dnes obtížné,“ vysvětluje rodák z Otrokovic.

Při zlínské Barumce se Jaroslav Vančík nevrátí za volant soudobého auta, ale historika. Divákům představí vůz skupiny B – Lada 2105 VFTS.

„Historici jsou moje hobby. Od mala jsem měl vždy vztah ke slušovickému Agroteamu. Fandil jsem jim a o žigulíky se zajímal. Auto, se kterým pojedu, pochází z Maďarska. Jozef Béreš ml. věděl, že sháním nějaké pěkné auto a zprostředkoval mi setkání s majitelem vozu.

Nikdy doposud nejelo žádný závod. Ale bylo postaveno podle maďarských národních předpisů, které jsou volnější a často v rozporu s českými či mezinárodními. Proto bylo na autě hodně práce,“ říká „Vana“, jak je mu přezdíváno.

Vančík původně plánoval start už při loňské Star rally, ale to nedopadlo.

„Proto jsme vše směřovali k letošnímu ročníku a startu se už nemohu dočkat. Na sedadlo spolujezdce usedne moje přítelkyně Katka Trojanová, kterou určitě nemusím fanouškům soutěží představovat.

Ale další plány na závodění s tímto béčkem nemám. Asi ho schovám pod plachtu (smích). Bylo by mi líto s ním závodit. A nechám ho jako muzejní exemplář v mé sbírce starších závodních aut. Pro případné závodění bych chtěl postavit Ladu 21011 A2/1600 a s ní historiky jezdit. Ale to je dlouhodobý výhled…“ uzavřel Jaroslav Vančík.

Výsledek náročné práce, VAZ 2105 VFT připravený v dílně Jaroslava Vančíka, si můžete prohlédnout v galerii Ondřeje Zemana.

Celý článek včetně komentáře k průběhu stavby závodní „ladovky“ najdete v RALLY magazínu č. 7, který se právě chystá do prodeje.

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply