Jedním z pilířů doprovodného programu Barumky je Star Rally Zlín. V pestrém startovním poli byla celá řada zajímavých posádek, ale většina dychtivých diváků je mohla sledovat pouze na večerní městské vložce. Bérešovci brzy odpadli a sobotní program, který nekorespondoval s harmonogramem vlastní soutěže, skončil předčasně už ve Slušovicích
5. Star Rally Zlín
Tradiční atrakcí Star Rally Zlín, vypsané pro historické soutěžní vozy a jejich repliky, jsou otec a syn Bérešové. Zatímco „Dedo“ Béreš starší přivezl stejně jako loni Audi Quattro Coupé, úřadující slovenský multišampion „Dodi“ Béreš představil zbraň nejvyššího kalibru – repliku legendárního Audi Quattro S1 E2. S použitím moderních komponentů se výkon přeplňovaného 2,2litrového pětiválce s dvacetiventilovou hlavou vyšplhal až k hranici 600 koní.
To je hodnota, kterou nedisponovaly ani tovární vozy týmu Audi Sport v seriálu MS v sezoně 1986. Takový výkon měl k dispozici pouze Röhrl při americkém závodě do vrchu Pikes Peak o rok později. Bérešové na tomto úchvatném monstru intenzivně pracovali tři měsíce, poslední dny dokonce nonstop.
Napilno měli ještě pár hodin před startem. Vždyť olej nalévali do motoru pár desítek minut před odjezdem na startovní rampu! Nevyzkoušený vůz bohužel absolvoval pouze páteční městskou speciálku. Na druhé vložce v Lukově nevydrželo turbodmychadlo a Jožka Béreš, startující se zlínským spolujezdcem Petrem Starým, musel odstoupit. Jeho otec byl tou dobou už také v roli diváka. Jeho zradila technika už při druhém kole večerní divácké zkoušky.
Do cíle naopak tentokrát dojel populární Paolo Diana se svým upraveným Fiatem 131 Abarth. Všichni měli v živé paměti jeho loňské extempore, kdy svého fiata utopil v Dřevnici. Italský šoumen proto přijel na startovní rampu stylově s potápěčskou výstrojí a nafukovacím člunem. V pátek večer rozehrál naplno svůj repertoár driftů a nadšeným fanouškům nadělil navíc jedno kolo. V hodnocení odborné komise obsadil druhou příčku.
Jednoznačným vítězem 5. ročníku Star Rally Zlín se stal Jaroslav Vančík. V ruce měl všechny trumfy. Nádherně dílensky zpracovanou Ladu 2105 VFTS skupiny B, krásnou blonďatou spolujezdkyni a obrovské nasazení. Neodradila ho ani krizovka v prvním kole večerní speciálky, která mu rozházela přídavné světlomety, ani komentář Katky Trojanové, která seděla na sedadle spolujezdce podruhé v životě.
Výsledky jsou především odrazem jízdy hodnocených posádek. To platí nejen pro Maďara Zoltána Vargu s divácky vděčným BMW M3, ale především pro Bláhu s Wartburgem 353. Z technického a historického hlediska zaujala originální Steuerova Škoda 130 L po Sivíkovi, Soukupova replika prototypu Škody 130 LR skupiny B a oba žigulíky v barvách bývalého Barum teamu. „Patnáctistovka“ VAZ 2103 MTX brněnského jezdce Petra Vlašína a „třináctistovka“ VAZ 21011 Františka Mikošky. Za zmínku určitě stojí i krásný Ford Escort RS Martina Sopúcha.
Výsledky V. Star Rally Historic (dle hlasování odborné poroty):
1. H6 – Jaroslav Vančík/ Kateřina Trojanová (CZE, Lada VFTS) 73 bodů
2. H1 – Paolo Diana/ Lorenzo Ercolani (ITA, Fiat 131 Abarth) 57 b.
3. H15 – Christian Mitterlehner/ Christ. Kastner (AUT, Audi S2 Coupe Quattro) 23 b.
4. H7 – Zoltán Varga/ István Endrész (HUN, BMW M3) 18 b
5. H14 – Stanislav Chytil/ Pavel Balajka (CZE, Škoda 130 LR) 17 b.
6. H36 – Stanislav Bláha/ Martin Fejfar (CZE, Wartburg 353W 13 b.