I přes silnou konkurenci se nenašel v Pačejově nikdo, kdo by zastavil spanilou jízdu Tomáše Kostky a Zdeňka Hrůzy na Citroënu C4 WRC.

Rally Pačejov logo

Seznam přihlášených posádek (+ MČR HA + Pohár ČR + pohár mládeže)

Rally Agropa Pačejov 2012

Galerie z Pačejova od týmu "Duškovi & Žák"


Závod

Sobota 11. srpna 2012

Do soutěže bylo převzato 116 posádek.
V Pačejově a okolí je zataženo, teplota 14°C.

Konečné výsledky Rally Agropa 2012:

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

1. Kostka / Hrůza Citroën C4 WRC 43:08.1
2. Sýkora / Škardová Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +1:10.0
3. Kahle / Doerr Škoda Fabia WRC +1:13.4
4. Dohnal / Venclík Peugeot 207 S2000 +1:59.6
5. Bujáček / Řiháková Mitsubishi Lancer Evo IX +2:11.3
6. Orsák / Šmeidler Mitsubishi Lancer Evo IX +2:12.2
7. Hudec / Picka Mitsubishi Lancer Evo IX +2:13.6
8. Tlusťák / Škaloud Mitsubishi Lancer WRC +2:28.4
9. Plíhal / Stross Škoda Octavia WRC +2:34.7
10. Kopáček / Singer Subaru Impreza STI +2:40.2

2WD

Ve "dvoukolkách" se odehrál předem očekávaný souboj generací. Ten rozhodli ve svůj prospěch rozdílem více než půl minuty Jan Černý s Pavlem Kohoutem. Přesto patří dvojici Josef Peták – Alena Benešová za předvedený výkon velký palec nahoru.

Černý - Kohout Peták - Benešová

RZ8 Strážovice – Nehodív (7,38 km) – vítěz: Kostka / vítěz rally: Kostka (+1:13,4s)

RZ7 Doubravice – Chrášťovice (11,77 km) – vítěz: Kostka / vedení: Kostka (+1:05,3s)


Průběžné pořadí po RZ6:

1. Kostka / Hrůza, Citroën C4 WRC, 33:35.9
2. Sýkora / Škardová, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +56,8
3. Kahle / Doerr, Škoda Fabia WRC, +1:01.5
4. Dohnal / Venclík, Peugeot 207 S2000, +1:34,4
5. Hudec / Picka, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:01.5
6. Bujáček / Řiháková, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:46,2
7. Orsák / Šmeidler, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:49.3
8. Plíhal / Stross, Škoda Octavia WRC, +2:01,9
9. Kopáček / Singer, Subaru Impreza STI, +2:06.8
10. Tlusťák / Škaloud, Mitsubishi Lancer WRC, +2:15.4

RZ6 Čečelovice – Čečelovice (16,17 km) – vítěz: Kostka / vedení: Kostka (+56,8s)

>>> Roman Odložilík (Mitsubishi Lancer WRC) havaroval a v Pačejově končí (odstoupení z 2. místa průb.) Místo havárii zachytil Marek Vanda (další obrázky v rubrice Špion)

Místo havárie Romana Odložilíka

>>> další havárii evidujeme u Antonína Matyse (Citroën DS3 R3T), naštěstí bez zranění

RZ5 Horažďovice Př. – Komušín (5,05 km) – vítěz: Kostka / vedení: Kostka (+28,8s)

>>> Karel Trněný odstupuje po RZ pro technické potíže Fabie WRC

RZ4 Strážovice – Nehodív (7,38 km) – vítěz: Kostka / vedení: Kostka (+24,4s)

>>> Jan Krejča nedoveze svou Škodu 130 LR do cíle, po havavárii v Pačejově končí (posádka OK)
>>> a spatřit cíl není v premiéře přáno ani Aleši Holakovskému, který končí mimo trať s Hondou Civic 1.6 Vti

RZ3 Doubravice – Chrášťovice (11,77 km) – vítěz: Kostka / vedení: Kostka (+21,8s)

>>> Martin Vlček odstupuje před RZ kvůli poruše elektroniky
>>> Zdeněk Pokorný havaroval, jeho vůz ztarasil trať v čehož důsledku byla RZ3 zrušena


Průběžné pořadí po RZ2:

1. Kostka / Hrůza, Citroën C4 WRC, 12:11.3
2. Odložilík / Tureček, Mitsubishi Lancer WRC, +9.0
3. Sýkora / Škardová, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, +15.9
4. Kahle / Doerr, Škoda Fabia WRC, +18.0
5. Tlusťák / Škaloud, Mitsubishi Lancer WRC, +23.2
6. Hudec / Picka, Mitsubishi Lancer Evo IX, +28.8
7. Dohnal / Venclík, Peugeot 207 S2000, +31.1
8. Plíhal / Stross, Škoda Octavia WRC, +35.0
9. Bujáček / Řiháková, Mitsubishi Lancer Evo IX, +36.9
10. Orsák / Šmeidler, Mitsubishi Lancer Evo IX, +38.8

RZ2 Čečelovice – Čečelovice (16,17 km) – vítěz: Kostka / vedení: Kostka (+9,0s)

>>> RZ přerušena kvůli havárii st.č.22. (Pátl / Rajnoha) a st.č.53. (Šindelář / Mayer)
>>> následně zkouška zrušena, zbývající posádky pojedou volným průjezdem a bude jim přidělen náhradní čas.

RZ1 Horažďovice Př. – Komušín (5,05 km) – vítě: Kahle / vedení: Kahle (+2,2s)

>>> Jaroslav Tomaštík končí v samém úvodu kvůli prasklé poloose
>>> havarovali Navrátil s Gálem, ale pokračují

Jaromír Tomaštík, Subaru Impreza WRC


Info před startem

Černý – Kohout neplánovaně odstartují na Fuchs Oil Rally Pačejov

Černý Citroën DS3 R3T týmu Černý Racing se již v servisním zázemí týmu v Příbrami chvěl nedočkavostí před dalším startem v MMČR tak intenzivně, že Honza Černý s Pavlem Kohoutem z obavy o celistvost karoserie závodního francouzského vozu, která by mohla intenzivním chvěním utrpět trhliny, rozhodli o účasti na sprintrally v Pačejově. Dlouhou chvíli mezi závody si dvojice soutěžních jezdců snažila ukrátit i týmovým promo focením, z něhož vám přinášíme malou ochutnávku na přiložených fotografiích. Více velmi povedených fotek s netradiční atmosférou najdete na facebookovém profilu facebook.com/cernyracing

Cerny - Kohout

Start v Pačejově tedy bude sloužit hlavně jako test a rozehřátí se před Barum Rally, ale Honza s Pavlem si tady budou jistě chtít udělat tak trochu i reparát, za nepovedený loňský rok.

"Loni byl pro nás Pačejov snad zakletý. Přijeli jsme se sem pěkně svézt ještě s Cliem a hned na první vložce nám skočila do auta srna a to uznáte, že kombinace srna a kohout v jednom autě, z toho nemůže vzejít nic dobrého…I tak jsme ale pokračovali dál, ale na poslední RZ jsem zase po jízdě na defektu nedobrzdil retardér a dobrý výsledek by definitivně pryč," vzpomíná na loňskou anabázi a detailní seznamování se s okolní faunou Jan Černý. Letos bude hlasitý zvuk a charakteristické střílení do výfuku Citroënu DS3 R3T plašit zvěř doufejme o mnoho lépe než loni.

Nadcházející start na Rally Pačejov bere tedy mladá posádka průběžně vedoucí klasifikaci dvoukolek v Mezinárodním mistrovství České republiky v rally, ale i v Mistrovství Evropy jako test před náročnou a dlouhou Barum Rally. Nebo jsou ke startu v Pačejově i jiné důvody?

"V Pačejově se nám líbí. Je to vlastně domácí závod. Z Příbrami je to sem opravdu jen kousek a i během závodu budeme bydlet doma. Těšíme se taky na souboj s dalším příbramákem Josefem Petákem, který v Pačejově také mimo plán startuje. Kromě vlastního závodění ale budeme také sledovat počínání našeho kamaráda Bohdana, který si v Pačejově zažije svojí soutěžáckou premiéru za volantem. Držíme mu palce a už se moc těšíme, jak ji potom společně oslavíme," těší se Honza Černý.

Citroën DS3 R3T v typickém černém designu odstartuje do Fuchs Oil Rally Pačejov se startovním číslem 7 na dveřích v sobotu po ránu. Ještě před tím ale budete mít šanci vidět posádku Černý – Kohout při slavnostním představení posádek na náměstí v Horažďovicích v pátek večer.


Jiří Navrátil chce navázat na Kostelec

Jiří Navrátil a Július Gál by po největším úspěchu své společné kariéry, který získali v rychlostních zkouškách v Kostelci nad Orlicí, vše rádi zopakovali v následující soutěži Rally Agropa Pačejov.

Sedmé místo z Kostelce nad Orlicí je prozatím Jirkův životní rallyeový výsledek! Jiří v jízdě na rychlých „erzetách" zúročil veškeré zkušenosti, které doposud nasbíral. Jak on tak Julda podali vyrovnaný výkon s maximem soustředění a minimem chyb. Po celou soutěž všechny zužovaly vysoké teploty, které v závodním autě dosahovali vysoko nad 40 °C. Velkou radost měla posádka nejen z výkonů v jednotlivých rychlostních zkouškách, ale především z celkového umístění, kdy na zkušeného Romana Odložilíka v cíli ztrácela pouhé 3,4 s.

Celý tým odvedl precizní práci, byl sehraný a každý jeho člen má na úspěchu svůj lví podíl. Fiona byla před Kostelcem po celkové repasi, kterou provedl šéfmechanik Honza Mikšátko. Je třeba zmínit, že auto, které bylo ještě týden před soutěží rozebrané, fungovalo po celý závod bez jediného problému! Tradičně špičkovou práci odvedl závodní inženýr Vít Kouřil i mechanik Tomáš Novák.

Interaction Ford Czech Rally Team by tento víkend všem svým fanouškům ukázal, že výsledek v Kostelci nebyl dílem náhody, ale že se Jirka naučil jet s Fiestou S2000 velice rychle. Nyní už kluci začínají šlapat na paty české rallyesprintové špičce a ve svých výkonech se stále posunují. Navíc zatím bez jediného karambolu! Startu v Pačejově předcházel krátký test nedaleko Podbořan, při kterém si Jirka opět osvěžil správné návyky a zároveň prověřil funkčnost všech komponentů Fiony.

Navrátil - Gál promo

Jiří Navrátil

„Výsledku z Kostelce nad Orlicí si moc vážím, je to to nejlepší, co jsem zatím v rallye dokázal. Jeli jsme s Juldou od začátku naplno, závodili jsme s Romanem Odložilíkem a ani za Valdou jsme moc nezaostávali. Svou roli v tom samozřejmě sehrála celá řada faktorů. Měli jsme od Vaška Arazima perfektně napsaný rozpis, bylo stálé počasí a nám se dařilo dobře volit pneumatiky do jednotlivých sekcí. Největším zážitkem byla RZ4, kde jsme za to pořádně vzali a zajeli čtvrtý čas absolutně! Ta euforie v autě, když jsme četli časy na tabuli, na to budu ještě hodně dlouho vzpomínat!

Samozřejmě, že bychom moc rádi v podobných výkonech pokračovali i v Pačejově, ale nikdy jsem tam nejel a proto těžko předvídat. Do soutěže chceme nastoupit v podobném stylu jako v Kostelci a budeme se snažit zajet co nejlépe. Na druhou stranu při takovém tempu je velice jednoduché udělat chybu a skončit mimo trať. Uděláme vše proto, aby se tak nestalo a Fiona nám zůstala celá."

Július Gál

„V Kostelci se ukázalo, jak důležité je mít dobře napsaný rozpis. Pro všechny to byla nová soutěž a dokázali jsem závodit s Romanem Odložilíkem a ani Valda nám moc nenaděloval. Jirka sice v Pačejově nikdy nestartoval, ale jedou se tam testy, které znám z minulých ročníků „Šumavy" a Jirka jede přesně podle rozpisu, takže nevidím důvod, proč by neměl jet rychle. Navíc auto je po repasi trochu jinak nastavené a jsem z jeho vlastností naprosto unešený! Do Pačejova už se moc těším!"


Tomáš Kostka se letos již pošesté postaví s vozem Citroën C4 WRC na start rallysprintového šampionátu. Poprvé ale na místo spolujezdce neusedne Miroslav Houšť, ale ostřílený Zdeněk Hrůza, který letos úspěšně naviguje Martina Prokopa v mistrovství světa.

Zdeněk Hrůza na skok do sprintů

Původně měl Tomáš Kostka startovat v okolí Pačejova se svým dlouholetým kamarádem Ladislavem Kučerou. Proti byl ale italský tým, od kterého si zlínský jezdec půjčuje vůz Citroën C4 WRC.

„Italové mne upozornili, navíc hodně pozdě, že by rádi viděli na místě spolujezdce někoho, kdo má zkušenosti s vozem nejvyšší specifikace WRC. Musel jsem tak narychlo místo svého kamaráda Láďi Kučery najít jinou alternativu. Naštěstí mi vyšel vstříc Zdeněk Hrůza, kterému bych tak tímto chtěl poděkovat." T. K.

Kostka - Houšť

Tomáš Kostka si před čtrnácti dny připsal letošní třetí vítězství v Kostelci a udělal tak další důležitý krok k zisku titulu. Se stejnou strategií jako při pátém letošním sprintu tak jistě pojede i v Pačejově.

„Chceme se po tomto rallysprintu vrátit do čela průběžného hodnocení jednodenních soutěží. Uděláme pro to maximum. Budu se opět snažit zvolit klidnější tempo a vyvarovat se zbytečným chybám. V Pačejově to určitě nebude jednoduché, ale hlavní je navázat na Kostelec a zkusit si připsat dalších důležitých 30 bodů." T. K.

Miroslav Houšť vynechává Pačejov z rodinných důvodů. O víkendu jej čeká svatba syna, a tak musel pačejovský rallysprint na úkor této významné události oželet.


Pačejovský rallysprint a Josef Peták patří k sobě

Hroch Rally Team s posádkou Josef Peták a Alena Benešová, kteří v letošním roce startují s vozem Renault Clio R3 Maxi se představí o nadcházejícím víkendu v okolí Pačejova a Horažďovic.

Málokdy se stalo, že by příbramský jezdec na těchto tratích chyběl a jiné tomu nebude ani při letošním ročníku. Na nejlepší výsledek z roku 2008, kdy spolu s Liborem Joskou skončil na celkově druhém místě, sice zřejmě nenaváže, i tak by rád s vozem Renault Clio R3 Maxi uspěl mezi dvoukolkami a ve své třídě.

Peták - Benešová, Rallye Český Krumlov

„Na Bohemce jsme se bohužel moc nesvezli. Navíc jsme dělali repasi motoru, a tak chceme Clio vyzkoušet před Barumkou, která patří do ROPRO Clio R3 Czech Trophy, která je pro nás v letošním roce prioritou." J. P.

Naposledy zde příbramský jezdec s dvoukolkou startoval v roce 2006. S Renaultem Clio S1600 skončil na druhém místě ve skupině za vítězným Romanem Odložilíkem. Jednoduchou cestu nebude mít ani letos. Na startu nechybí řada skvělých jezdců, včetně Jana Černého s Citroënem DS3 R3T.

„Na souboj se samozřejmě těšíme. Pojedou proti sobě dva Příbramáci. Navíc to bude souboj dvou generací, a tak Honzovi Černému s Pájou Kohoutem nic nedáme zadarmo." J.P.


Agropa Pačejov rally

Základní informace k Agropě

Na všechny příznivce čeká letos několik zásadních změn. Už několik let jsou součástí náročné rychlostní zkoušky na Blatensku a Strakonicku, kde se pořadatelé setkávají se vstřícným přístupem místních samospráv. Nejinak tomu bude i v roce letošním. Posádky i diváci se však mohou těšit na několik zbrusu nových úseků. V nezměněné podobě zůstala pouze jedna rychlostní zkouška.

Vše začne v pátek 10. srpna seznamovacími jízdami a večerní předstartovní show na horažďovickém náměstí. Odtud se také posádky vydají v sobotu 11. srpna ráno vstříc osmi rychlostním zkouškám na čtyřech úsecích. Stejně jako v loňském roce bude trať rozdělena do třech sekcí, což ocení nejen diváci, ale i soutěžní posádky, které přijedou testovat a budou mít tak k dispozici dvě servisní zastávky. Servis zůstává na osvědčeném letišti u obce Lnáře.

Trať XXXIII. FUCHS OIL Rally Agropa nabídne snad vše, co je možné na asfaltové rally zažít. Úvod obstará rychlostní zkouška v těsné blízkosti Horažďovic v bývalém vojenském prostoru. Za deset let své existence byla již okoukaná, a tak se poprvé ve své historii pojede v protisměru. Tím vznikne spousta nových diváckých míst. Pomyslným vrcholem na trati bude RZ2, která odstartuje v obci Čečelovice a velmi obtížným úsekem po nové komunikaci pokračuje do obce Mečichov. Tam se atraktivním diváckým místem napojí na loňskou variantu. Další změnou je prodloužení této RZ před cílem o úsek na místní komunikaci před obcí Čečelovice. Téměř celá zkouška vede po úzkých cyklostezkách v polích, svižnější rytmus jízdy naruší jen několik technických průjezdů vesnicemi.

Následuje servisní přestávka, po které se posádky vydají na nový úsek Doubravice – Chrášťovice. Začátek RZ vede po místní komunikaci s obtížnými zatáčkami a horizonty. V obci Třebohostice se trať napojí na okresní vozovku atraktivním diváckým místem. Rychlejší úsek plný zatáček ukončí obtížné odbočení v obci Chrášťovice. Zbytek zkoušky je veden po úzkých asfaltových komunikacích. Na závěr posádky absolvují tradiční rychlostní zkoušku Strážovice – Nehodív s pěknými diváckými místy v obou obcích. Pro diváky je připraveno množství diváckých míst. Na každém oficiálním diváckém místě bude zajištěn pohodlný značený přístup a nebude chybět ani stánek s občerstvením.

XXXIII. FUCHS OIL Rally Agropa se pojede jakou součást Timeseal MČR ve sprintrally, MČR v rally historických automobilů a Poháru ČR v rally. Vzhledem k tomu, že se jedná o poslední soutěž před slavnou Barum Czech Rally Zlín, dá se, v rámci testování, očekávat účast posádek z "velkého" mistrovství. Charakter trati a zpracování časového harmonogramu k tomuto kroku přímo vybízí. V zákulisí české rally scény se do Pačejova chystá několik zajímavých jezdeckých premiér a překvapení, týkajících se i absolutní české špičky. Nakolik však tyto plány posádkám vyjdou, se dozvíme až 11. srpna na startu XXXIII. FUCHS OIL Rally Agropa.

Share.
Leave A Reply