Dvojice Karel Trněný – Pavol Kušnier se Škodou Fabia WRC zvítězila v absolutní klasifikaci Valašské rally 2014. Mezi historiky byli nejrychlejší Jiří Kalista s Michalem Šofrem na Subaru Legacy RS.
Závod
Celková délka rally: 289. 92 km
Z toho 6 RZ v celkové délce 66.94 km
Výsledky Valašské rally 2014 – Sprintrally
1. | Trněný / Kušnier | Škoda Fabia WRC | 1. tř. 13 | 36:18.0 |
---|---|---|---|---|
2. | Sýkora / Škardová | Škoda Fabia S2000 | 1. tř. 2 | +6.5 |
3. | Kahle / Doerr | Škoda Fabia WRC | +7.5 | |
4. | Dohnal / Venclík | Peugeot 207 S2000 | +15.3 | |
5. | Habaj / Woś | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | +24.4 | |
6. | Vlček / Lasevič | Škoda Fabia S2000 | +1:00.9 | |
7. | Majerčák / Kollárik | Ford Fiesta R5 | +1:09.8 | |
8. | Březík / Omelka | Mitsubishi Lancer Evo IX | 1. tř. 3 | +1:09.9 |
9. | Adolf / Gross | Škoda Fabia S2000 | +1:10.5 | |
10. | Kořístka / Drozd | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | +1:15.2 |
MČR historických automobilů
1. | Kalista / Šofr | Subaru Legacy RS | 40:40.8 | |
---|---|---|---|---|
2. | Hustý / Tesař | Alfa Romeo 1750 GTAm | +3:51.2 | |
3. | Vyorálek / Olejník | Lada VFTS | +3:53.9 | |
4. | Karlík / Fabián | Lada VFTS | +4:04.1 | |
5. | Pokorný / Perdoch | BMW 318 iS | +4:42.2 | |
6. | Sopúch / Greschner | Ford Escort RS 2000 | +5:19.3 | |
7. | Reger / Pešl | Škoda 110 R Coupé | +5:41.9 | |
8. | Randýsek / Mikulík | Renault 5 Alpine | +5:54.9 | |
9. | Jun / Jun | Škoda 130 L | +6:19.0 | |
10. | Frei / Smolová | Škoda 130 LR | +8:33.8 |
RZ 5 PŘEHRADA / 125 km (LIVE) | RZ 6 PŘEHRADA 2 / 11,25 km (LIVE) | ||
---|---|---|---|
MČR – Sprinty: | MČR Historici: | MČR – Sprinty | MČR Historici |
1. Trněný 6:18.7 2. Sýkora +3.1 3. Dohnal +4.5 4 . Kahle 8.0 5. Vlček +12.2 6. Trnovec +13.0 7. Majerčák +14.7 8. Březík +16.2 9. Firla +16.6 10. Kořístka +16.7 |
1. Kalista 6:50.3 2. Vyorálek +52.6 3. Karlík +53.8 4. Hustý +58.0 5. Frei +58.5 6. Pokorný +1:02.3 7. Sum +1:14.7 8. Reger +1:20.4 9. Sopúch +1:24.4 10. Randýsek +1:31.1 |
Závěrečné průjezdy rychlostní zkouškou Přehrada byly osudné pro dva velké favority. Nejprve odstoupil s poruchou převodovky průběžně vedoucí Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC). V další fázi jej následoval úřadující sprintový šampion Roman Odložilík (Ford Fiesta R5).
Průběžné pořadí po RZ4
Sprinty | HA |
1. Tomaštík / Baran, Subaru Impreza 23:34.9 2. Kahle / Doerr, Škoda Fabia WRC +7.5 3. Sýkora / Škardová, Škoda Fabia S2000 +9.3 4. Trněný / Kušnier, Škoda Fabia WRC +11.0 5. Habaj / Woś , Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +13.5 6. Dohnal / Venclík, Peugeot 207 S2000 +17.9 7. Adolf / Gross, Škoda Fabia S2000 +41.1 8. Vlček / Lasevič , Škoda Fabia S2000 +43.1 9. Březík / Omelka, Mitsubishi Lancer Evo IX +45.9 10. Odložilík / Tureček, Ford Fiesta R5 +48.1 |
1. Kalista / Šofr, Subaru Legacy RS 27:07.7 2. Hustý / Tesař, Alfa Romeo 1750 GTAm +2:03.7 3. Karlík / Fabián, Lada VFTS +2:11.0 4. Vyorálek / Olejník, Lada VFTS +2:12.2 5. Sum / Malý, BMW 2002 TI, +2:22.8 6. Vrátníček / Řiháková, Volkswagen Golf +2:24.2 7. Sopúch / Greschner, Ford Escort RS 2000 +2:26.3 8. Frei / Smolová, Škoda 130 LR +2:32.1 9. Reger / Pešl, Škoda 110 R Coupé +2:49.9 10. Jun / Jun, Škoda 130 L, +2:50.7 |
RZ 3 HUKVALDY 2 / 10,66 km | RZ 4 PUNTÍK 2 / 11,56 km | ||
---|---|---|---|
MČR – Sprinty: | MČR Historici: | MČR – Sprinty | MČR Historici |
1. Trněný 5:25.5 2. Sýkora +0.9 3. Kahle +1.2 4. Tomaštík +1.4 5. Habaj +4.1 6. Dohnal +5.0 7. Adolf +8.2 8. Vlček +10.4 9. Kořístka +11.4 10. Odložilík +11.5 |
1. Kalista 5:37.8 2. Vyorálek +1:04.4 3. Hustý +1:05.9 4. Pokorný +1:09.8 5. Karlík +1:13.2 6. Frei +1:14.3 7. Sum +1:25.0 8. Vrátníček +1:26.4 9. Sopúch +1:28.5 10. Reger +1:52.1 |
1. Tomaštík +6:14.5 2. Kahle +3.4 3. Habaj +3.7 4. Sýkora +4.5 5. Trněný +5.4 6. Dohnal +5.7 7. Kořístka +9.6 8. Majerčák +10.1 9. Vlček +10.6 10. Březík +11.8 |
zrušena |
Průběžné pořadí po RZ2
Sprinty | HA |
1. Tomaštík / Baran, Subaru Impreza WRC 11:53.5 2. Kahle / Doerr, Škoda Fabia WRC +4.3 3. Sýkora / Škardová, Škoda Fabia S2000 +5.3 4. Trněný / Kušnier, Škoda Fabia WRC, +7.0 5. Habaj / Woś , Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +7.1 6. Dohnal / Venclík, Peugeot 207 S2000 +8.6 7. Adolf / Gross, Škoda Fabia S2000 +20.7 8. Březík / Omelka, Mitsubishi Lancer Evo IX, +23.1 9. Vlček / Lasevič , Škoda Fabia S2000 +23.5 10. Odložilík / Tureček, Ford Fiesta R5 +25.3 |
1. Kalista / Šofr, Subaru Legacy RS 13:16.6 2. Hladík / Krajča, Suzuki Swift GTi +29.2 3. Hustý / Tesař, Alfa Romeo 1750 GTAm +28.6 4. Sum / Malý, BMW 2002 TI +57.8 -. Vyorálek / Olejník, Lada VFTS +57.8 -. Karlík / Fabián, Lada VFTS +57.8 -. Frei / Smolová, Škoda 130 LR +57.8 -. Reger / Pešl, Škoda 110 R Coupé +57.8 -. Vrátníček / Řiháková, Volkswagen Golf +57.8 -. Sopúch / Greschner, Ford Escort RS 2000 +57.8 |
RZ 2 – Antonín Tlusťák nedobrzdil po jednom z rychlých horizontů na druhé rychlostní zkoušce a skončil mimo trať. Posádka i vůz jsou OK. V závodě však končí.
RZ 1 HUKVALDY / 10,66 km | RZ 2 PUNTÍK / 11,56 km | ||
---|---|---|---|
MČR – Sprinty: | MČR Historici: | MČR – Sprinty | MČR Historici |
1 . Habaj 5:31.6 2. Trněný +0.2 3. Tomaštík +0.5 4. Sýkora +1.1 5. Kahle +1.3 6. Dohnal +3.5 7. Tlusťák +6.3 8. Vlček +9.5 9. Březík +9.9 10 Trnovec +10.8 |
zrušeno | 1. Tomaštík 6:21.4 2. Kahle +3.5 3. Sýkora +4.7 4. Dohnal +5.6 5. Trněný +7.3 6. Habaj +7.6 7. Adolf +9.3 8. Majerčák +11.8 9. Odložilík +13.2 10.E Březík +13.7 |
1. Kalista 6:41.4 2. Hladík +29.2 3. Hustý +57.8 zrušeno |
Info před startem
LIVE přenos z Valašské rally!
V sobotu 5.4. proběhne přímý přenos z Valašské rally. Diváci budou moci sledovat naživo část RZ Přehrada 5 a 6 (14:50 a 16:43). Několik kamer zprostředkuje průjezd komentovaným úsekem „Rocksteel areny“.
Červené body v náhledu Rocksteel Areny ukazují rozmístění kamer. LIVE Stream bude zdarma. Diváci jej budou moci sledovat na internetu a na mobilních zařízeních! Odkaz bude zveřejněn před startem závodu.
Uzávěrka přihlášek se blíží!
Valašská rally se vrací po jednoroční odmlce do českého šampionátu soudobých vozidel. Tentokrát bude součástí seriálu Timeseal Mistrovství České republiky ve sprintrally 2014, dále Mistrovství České republiky v rally historických automobilů 2014 a pořadatel z AutoMotoklubu Rallye-Sport Vsetín vypsal rovněž Pohár pořadatele.
„Podle dosud došlých přihlášek očekáváme velmi kvalitní startovní pole a rozmanitý vozový park, přičemž přihlášky nám stále přicházejí. Tipuji, že se zastaví na čísle 107, i když někteří činovníci očekávají více než 120 přihlášených posádek,“ pověděl Miroslav Hošák, ředitel Valašské rally.
Mezi nejzvučnějšími jmény v přihláškách figurují například úřadující český rallysprintový šampion Roman Odložilík (Ford Fiesta R5), dále mnohonásobný německý mistr Matthias Kahle (Škoda Fabia WRC), Jan Dohnal (Peugeot 207 S2000), Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), Robert Adolf, Tomáš Kurka, Petr Trnovec (všichni Škoda Fabia S2000), Karel Trněný (Škoda Fabia WRC) nebo Silvestr Mikuláštík.
Ze Slovenska přijede Vlastimil Majerčák (Ford Fiesta R5), z Polska například Lukasz Habaj (Mitsubishi Lancer EVO IX R4). Z jezdců ve třídě 3 se přihlásili mimo jiné Lumír Firla (Subaru Impreza), Robert Kořistka a Tomáš Růžička (oba Mitsubishi Lancer EVO IX).
Na české tratě se vrací opět Jiří Tošovský (Škoda Fabia S2000).
Dalším zajímavým jménem na seznamu přihlášených je talentovaný jezdec Tomáš Pospíšilík (Škoda Fabia R2), který v uplynulých letech sbíral vavříny a mistrovské tituly v autokrosu na tratích českého šampionátu a mistrovství Evropy. Premiéru ve voze Mitsubishi Lancer EVO IX si odbude známá zpěvačka a herečka Olga Lounová. Dalším divácky atraktivním jménem je herec David Suchařípa (Renault Clio Sport).
Mezi historiky se přihlásili například Jiří Kalista (Subaru Legacy RS), Jiří Hladík (Suzuki Swift GTi) nebo Petr Hustý (Alfa Romeo).
Valašská rally klepe na dveře, letos se pojede již potřiatřicáté!
Tentokrát bude součástí seriálu Timeseal Mistrovství České republiky ve sprintrally 2014, Mistrovství České republiky v rally historických automobilů 2014 a pořadatel z AutoMotoklubu Rallye-Sport Vsetín vypsal rovněž Pohár pořadatele. V minulých dnech byla po řadě zdlouhavých jednáních potvrzena konečná podoba tratě letošního již třiatřicátého ročníku soutěže.
XXXIII. Valašská rally 2014 měří celkem 290 km a obsahuje 6 rychlostních zkoušek na třech úsecích v celkové délce 67 km. Rychlostní testy se pojedou na úsecích s názvy Hukvaldy (Větřkovice – Větřkovice, délka 10,66 km), Puntík (Štramberk – Nový Jičín-Žilina, délka 11,56 km) a Přehrada (Malá Bystřice – Valašská Bystřice, délka 11,25 km).
„Podařila se nám dotáhnout do úspěšného konce všechna jednání s jednotlivými úřady, institucemi a především obcemi. Bohužel žijeme v nelehké době, která nepřeje pořádání automobilových rally v České republice. Pořadatelé se setkávají stále více s negativním stanoviskem úřadů a získat všechna povolení potřebná k uspořádání rally je rok od roku složitější. Jsme rádi, že se nám podařilo přes tato úskalí dostat a děkujeme všem, kteří nám vyšli vstříc. Připravili jsme kvalitní rally a věříme, že vše proběhne se zdárným průběhem,“ pověděl Miroslav Hošák, ředitel Valašské rally.
Centrem Valašské rally bude již potřinácté město na soutoku Vsetínské a Rožnovské Bečvy Valašské Meziříčí. Ředitelství soutěže bude umístěno opět v prostorách Městského úřadu na Masarykově náměstí. Servisní parkoviště najdeme v areálu Pily Křižan na Nádražní ulici ve Valašském Meziříčí. Soutěžící absolvují v pátek 4. dubna organizované seznamovací jízdy na úsecích rychlostních zkoušek, přičemž jsou povoleny maximálně tři průjezdy stejnou RZ. V odpoledních a večerních hodinách proběhnou admistrativní a technické přejímky v prostorách Autocentra Lukáš ve Valašském Meziříčí-Bynině.
„Samotná rally se pojede v sobotu 5. dubna. Na Masarykově náměstí ve Valašském Meziříčí tradičně najdeme startovní i cílovou rampu rally a soutěžní posádky se zde během soboty ještě dvakrát vrátí v rámci kontroly přeskupení. Po dopoledním startu v 9 hodin jedeme nejdříve rychlostní zkoušky v okolí Příbora, Nového Jičína a Štramberka, odpoledne soutěž vyvrcholí na Vsetínsku na náročné rychlostní zkoušce kolem přehrady Bystřička. První posádky se objeví v cíli před půl šestou,“ upřesnil Miroslav Hošák, předseda organizačního výboru.
S příchodem nového roku vstoupila příprava XXXIII. ročníku Valašské rally 2014 do závěrečné fáze.
Populární Valaška, která je letos zařazena do sedmidílného seriálu podniků Mistrovství České republiky ve sprintrally, do kalendáře Mistrovství České republiky v rally historických automobilů a takzvaně se pojede i jako Pohár pořadatele a Opel Adam Cup, se uskuteční ve dnech 4. – 5. dubna 2014. Připravována je rovněž pod označením Memoriál Jiřího Sedláře, od jehož tragické nehody s fatálními následky, k níž došlo nedaleko Valašského Meziříčí, uplyne letos v srpnu pětadvacet let.
V pořadí třiatřicátá Valaška se stane letošním úvodním podnikem rallysezony na území České republiky. Obhajovat prvenství z loňského ročníku by měla posádka Martin Vlček – Richard Lasevič. Centrem se již potřinácté stane město Valašské Meziříčí.
Tratě jednotlivých rychlostních testů, které by se v souhrnu měly lehce přehoupnout přes sedmdesát kilometrů, situuje organizátor rally, AutoMotoKlub Rallye Sport – Vsetín, do zajímavých a atraktivních oblastí Novojičínska a Vsetínska. „Využít hodláme jak poměrně známých úseků, tak i několika nových míst. Víc ale v této fázi zajišťování, i s ohledem na probíhající jednání, prozrazovat nebudu,“ pověděl ředitel Valašské rally Miroslav Hošák. „Chtěl bych však už nyní městům a obcím, úřadům a institucím i všem těm, kteří nám dosud vycházeli a vycházejí vstříc, upřímně poděkovat,“ dodal šéf rally.
Jisté ale je, že Valaška také letos schopnosti posádek a výdrž a připravenost jejich techniky po zimní přestávce dokonale prověří. To vše při zachování maximálně možného bezpečí. „Pokračujeme v nastoleném loňském trendu. Naší snahou je připravit taková bezpečnostní opatření, která by měla vést k bezproblémovému průběhu rally. Jak co se týká posádek, tak i, a to zejména, směrem k divákům a obyvatelům obcí, jimiž trasy rychlostních testů povedou. Přes to všechno si lidé musí uvědomit, že rally patří k těm takzvaně nebezpečnějším sportům. A to nejenom proto, že aktéry zápolení jsou lidé. Ale rovněž technika. U žádného z nich nelze chybu či technickou závadu předem vyloučit. K rally je potřeba přistupovat s pokorou a vědomím, že jí lidé přihlížejí na vlastní nebezpečí. Ve vztahu k bezpečnosti podél tratí rychlostních testů budeme nekompromisní a nebudeme se, v případě nutnosti, zdráhat přistoupit i k přijetí nepopulárních opatření,“ vyjádřil se zástupce ředitele rally pro oblast bezpečnosti Alexandr Póč.
Součástí letošního ročníku Valašské rally se má stát i doprovodný program v podobě slavnostního startu rally v předvečer toho ostrého v sobotu 5. dubna. „Ani k jeho obsahu nebudeme zatím příliš konkrétní. V představách organizátorů je ale například autogramiáda, ukázkové jízdy RC modelů aut a další. Pokoušíme se však o zajištění atraktivního a neotřelého programu, který by návštěvníky zaujal. Ale nepředbíhejme. Uvidíme, co se podaří zajistit,“ řekla tajemnice rally Barbora Hrčková. „Vyhlášena však již byla, ve spolupráci se Základní školou Vsetín-Sychrov a Muzea regionu Valašsko a za podpory společnosti Svarmetal Skotnice, výtvarná soutěž pro děti a mládež nazvaná Nakresli rally. Patronát nad ní převzal poslanec Parlamentu České republiky Petr Kořenek,“ dodala tajemnice.
XXXIII. ročník Valašské rally 2014 je mimo jiné připravován podle Mezinárodních sportovních řádů FIA a jejich příloh, Sportovních předpisů pro Regionální mistrovství v rally FIA a Národních sportovních řádů Federace automobilových sportů AČR. Na jeho přípravě se v současné době podílí desítky dobrovolníků a členů AutoMotoKlubu Rallye Sport – Vsetín. V závěrečné fázi příprav, a zejména pak v samotném průběhu rally, pak tyto počty vzrostou na stovky.
XXXIII. ročník Valašské rally, respektive jeho výsledky budou započítány do:
Mistrovství České republiky ve sprintrally 2014
Mistrovství České republiky v rally historických automobilů 2014
Mistrovství České republiky juniorů
Dámský pohár České republiky
Pohár mládeže
Pohár pořadatele