Povodněmi poznamenanou Rally Krkonoše 2013 vyhrál Jan Sýkora s Martinou Škardovou na voze Škoda Fabia S2000. V těsném odstupu se na druhém místě umístil Roman Odložilík a třetí Matthias Kahle s nestárnoucí Škodou Octavia WRC.
Povodňová sbírka Rally Krkonoše byla úspěšná
Jak jste se mohli dočíst v minulém týdnu, Asociace jezdců rally spolu s pořadatelem Rally Krkonoše vyhlásili sbírku na podporu občanů postižených povodní v místě konání rally.
Tuto aktivitu podpořil také promotér šampionátu, společnost Mediasport. Finanční prostředky vložené těmito subjekty doplnili dle svých možností jezdci účastnící se Rally Krkonoše. Prvním přispěvatelem byl Milan Miller, který se sám musel s velkou vodou potýkat doma v Horním Maršově.
Ve sbírce se nakonec vybralo 60 000 Kč, které byly před vyhlášením vítězů předány starostovi obce Rudník panu Aleši Malochovi. Místní část obce nazvaná Arnultovice, kde byl původně plánován cíl zrušené třetí RZ, byla povodní zasažena nejvíce.
Částka věnovaná pomoci vytopené obci se následně ještě zvýšila, když traťoví komisaři věnovali do sbírky dalších 8 000 Kč ze své odměny. Převážně se jednalo o pořadatele z vynechané Prosečné, kteří pomohli na ostatních RZ soutěže. Ozývají se také někteří jezdci, kteří se rally nezúčastnili, že by také rádi přispěli. Na jaké částce se tedy zastavíme, je zatím stále otázkou času.
Startovní listina Rally Krkonoše 2013 (pdf)
Závod
Sobota 8. června
Celková délka rally: 212.68 km
z toho 8 rychlostních zkoušek v délce 57,1 km (26,85%)
Počasí: slunečno, teplota kolem 17°C
Konečné TOP10 pořadí Rally Krkonoše 2013:
1. | Sýkora / Škardová | Škoda Fabia S2000 | 32:06.5 | |
---|---|---|---|---|
2. | Odložilík / Tureček | Škoda Fabia S2000 | +21.2 | |
3. | Kahle / Doerr | Škoda Octavia WRC | 1. tř. 13 | +39.6 |
4. | Małyszczycki / Rathe | Mitsubishi Lancer Evo IX | 1. tř. 3 | +1:05.5 |
5. | Jakeš / Novák | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1:06.3 | |
6. | Dohnal / Venclík | Peugeot 207 S2000 | +1:07.9 | |
7. | Plíhal / Stross | Škoda Octavia WRC | +1:12.9 | |
8. | Kirnig / Hovorka | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:12.8 | |
9. | Firla / Jůrka | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:20.1 | |
10. | Pešl / Pešek | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:20.7 |
⇥
Důležité odstoupení:
⇥
St. č. 10 Kořístka / Drozd, Mitsubishi Lancer Evo IX – odstupují z 8. místa průběžně a třetího ve tř. 3 – havárie v poslední RZ 8
RZ 5 "Benecko 2" 13:13 km | RZ 6 "Jestřabí 2" 13:46 km | RZ 7 "Prosečné 2" 0.10 km | RZ 8 "Pilníkov 2" 13.00 km |
---|---|---|---|
1. Plíhal 3:23.2 2. Sýkora +0.4 3. Dohnal +1.2 4. Odložilík +3.8 5. Kurka +6.6 6. Jakeš +7.6 7. Kahle +7.9 8. Małyszczycki +8.2 – Pešl +8.2 10. Kořístka +8.6 |
1. Sýkora 5:01.1 2. Dohnal +0.8 3. Odložilík +1.6 4. Kahle +5.4 5. Plíhal +9.0 6. Jakeš +11.5 – Kořístka +11.5 8. Małyszczycki +12.0 9. Brynda +14.1 10. Firla +14.2 |
RZ zrušena | 1. Sýkora 7:56.7 2. Odložilík +9.5 – Małyszczycki +9.5 4. Dohnal +11.7 5. Jakeš +17.3 6. Plíhal +17.4 7. Kahle +17.7 8. Kirnig +35.6 9. Firla +38.7 10. Pešl +39.4 |
Průběžné TOP10 pořadí po RZ 4:
1. Sýkora / Škardová, Škoda Fabia S2000, 15:45.1
2. Odložilík / Tureček, Škoda Fabia S2000, +6.7
3. Kahle / Doerr, Škoda Octavia WRC, +9.0
4. Jakeš / Novák, Mitsubishi Lancer Evo IX, +30.3
5. Małyszczycki / Rathe, Mitsubishi Lancer Evo IX, +36.2
6. Kořístka / Drozd, Mitsubishi Lancer Evo IX, +40.3
7. Plíhal / Stross, Škoda Octavia WRC, +46.9
8. Dohnal / Venclík, Peugeot 207 S2000, +54.6
9. Kirnig / Hovorka, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:06.6
10. Pešl / Pešek, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:15.0
RZ 1 "Benecko 1" 5.95 km | RZ 2 "Jestřabí 1" 9.50 km | RZ 3 "Prosečné 1" 0.10 km | RZ 4 "Pilníkov 1" 13.00 km |
---|---|---|---|
1. Odložilík 3:15.9 2. Kahle +2.9 3. Sýkora +3.4 – Dohnal +3.4 5. Plíhal +6.5 6. Jakeš +7.1 7. Małyszczycki +8.6 8. Kořístka +9.3 9. Adolf +9.7 10. Firla +11.2 |
1. Sýkora 4:49.4 2. Kahle +2.5 3. Odložilík +6.2 4. Dohnal +6.8 5. Jakeš +8.7 6. Małyszczycki +11.8 7. Plíhal +13.0 8. Kořístka +15.4 9. Brynda +16.2 10. Kirnig +19.9 |
RZ zrušena | 1. Sýkora 7:36.4 2. Odložilík +3.9 3. Kahle +7.0 4. Jakeš +17.9 5. Kořístka +19.0 6. Małyszczycki +19.2 7. Plíhal +30.8 8. Kirnig +37.9 9. Pešl +42.0 10. Firla +46.2 |
Info před startem
Rally Krkonoše proběhne ve zkrácené podobě
5. 6. 2013, Velké Svatoňovice
⇥
Rally Krkonoše se uskuteční. Rychlostní zkouška Prosečné, ze které se přejíždí jednou z nejvíce postižených oblastí v regionu, bude vynechána. Voda na místě opadla již v neděli večer a probíhají zde úklidové práce.
⇥
Ostatní rychlostní zkoušky v Pilníkově a u Vrchlabí jsou mimo území zasažené povodní. Ve spolupráci s Asociací jezdců rally bychom v rámci Podkrkonošské soutěže rádi uspořádali finanční sbírku na pomoc postiženým.
Sbírka na pomoc postiženým povodněmi ve spolupráci Asociace jezdců rally a Rally Krkonoše
Jak všichni víte, poslední dny sužují Českou republiku rozsáhlé a ničivé povodně, které zasáhly životy mnoha spoluobčanů. Severní část republiky nezůstala nedotčena a i na Krkonošsku se rozvodnily řeky nebo místní toky. To mimo jiné způsobilo komplikace a škody mnoha lidem také v okolí Vrchlabí nebo Trutnova. V kraji, kde se odjelo již šest ročníků Rally Krkonoše. A letos se má jet sedmý.
Asociace jezdců rally se rozhodla, že iniciuje ve spolupráci s pořadateli Rally Krkonoše sbírku na pomoc postiženým povodněmi. Rally Krkonoše po dlouhá léta nabízela závodníkům krásné prostředí, nadšené fanoušky, kvalitní pořadatelský servis a Asociace jezdců rally by chtěla na oplátku pomoci místním obyvatelům v jejich těžkých chvílích. Oplatit jejich nadšení pro rally solidárností od závodníků a rally týmů.
Finanční sbírka bude probíhat během prezentace posádek a vydání itineráře (administrativní přejímky) a tímto by AJR chtěla požádat všechny posádky o přispění libovolné částky na pomoc postiženým. Samozřejmě bychom rádi vybrali co možná nejvíce, avšak darovaná částka je dobrovolná.
Prvním darem do sbírky bude od Asociace jezdců rally, která vloží 5000 Kč.
Předseda Pavel Kohout k tomu dodává: "Když věnuje každá posádka třeba tisíc korun, může z toho být na konci velice zajímavá částka, která nebude jen symbolická. Jezdci tak mohou ukázat, že jim není osud záplavami postižených lidí lhostejný. Mezi námi je jistě spousta lidí, kteří někdy záplavy zažili na vlastní kůži. Pokud se sbírka vydaří, pomůže to místním více, než kdybychom závod nejeli. Závod by se samozřejmě měl jet pouze v případě, že již bude po povodních a nebude hrozit riziko. Bylo by dost nešťastné využívat místní záchranné složky na závody, ve chvíli kdy by měli pomáhat jinde. O přesné situaci v regionu ví však pouze pořadatel a ten musí posoudit, jestli je nebo není vhodné závod uspořádat."
Vybrané peníze budou ve spolupráci s pořadateli Rally Krkonoše předány obci nebo obcím dle nutnosti pomoci. O rozdělení a využití pomoci bude AJR dále informovat.
Počasí míchá kartami
Jak již všichni z televizních zpráv víte, Podkrkonoší postihly lokální záplavy. Tyto mimořádné události zasáhnou také do konečné podoby Rally Krkonoše.
Jednou z nejvíce postižených oblastí je obec Arnultovice, přes kterou vede přejezd z nejkratší rychlostní zkoušky soutěže nazvané Prosečné. Trať zkoušky je na dvou místech mírně podemletá, za ní pak nyní probíhají intenzivní úklidové práce.
Během dne se objevily různé způsoby, jakými se k dané situaci postavit. Ve hře bylo přesunutí soutěže na jiný termín, uskutečnění její části nebo odjetí podniku v původně plánovaném rozsahu. Rozhodování nebylo jednoduché a hrálo při něm roli mnoho faktorů.
V současné chvíli se jako nejpravděpodobnější jeví varianta odjetí tří rychlostních zkoušek. V tomto případě by zřejmě došlo také k drobné změně v časovém harmonogramu.
⇥
Definitivní rozhodnutí padne ve středu po operativně svolané schůzi vedoucích činovníků RZ a celého zbytku organizačního výboru.
Zároveň s finální podobou trati Rally Krkonoše hledají pořadatelé nejvhodnější formu, jakou pomoci postiženým lidem z Rudníka a Arnultovic. Zapojit do pomoci se chtějí také samotní jezdci. Asociace jezdců přišla s návrhem na uspořádání finanční sbírky, někteří závodníci by rádi v neděli po soutěži pomohli s úklidem.
Doufáme, že varianta podporovaná Asociací jezdců rally se setká s pochopením, a že Rally Krkonoše alespoň částečně přispěje na dobrou věc.
Rally Krkonoše řeší komplikace
V polovině měsíce dubna byly podniknuty další kroky vedoucí ke schválení trati letošního ročníku Rally Krkonoše. Ze strany Asociace jezdců rally kontrolu provedl spolujezdec Pavel Kohout se závěrem, že trať plně vyhovuje. V běhu byly v té době práce na dopravním značení, Policie ČR prováděla další kroky, které umožní tuto akci uspořádat. Tomu předcházelo i zajištění povolení ze strany jednotlivých obcí, kterými trať vede, a byl zpracován rámcový bezpečnostní plán.
⇥
Bohužel před koncem měsíce dubna se objevil ze strany správce území, kterým automobilová soutěže povede, problém vedoucí až ke zrušení jedné z rychlostních zkoušek. V současné době se proto hledá náhradní řešení, které umožní rally uspořádat. Tímto krokem bude bohužel narušena celková koncepce a zvětší se počet přejezdových km.
Naštěstí mezi námi nejsou pouze lidé, kteří bojují proti všemu. Jsou i tací, kteří i když nejsou příznivci rally, chápou, že je to akce na přípravu velmi náročná a jsou ochotni pro věc něco udělat. Právě díky nim budeme moci obdivovat rychlé závodní vozy a jejich posádky v plném nasazení ve Vrchlabí ve dnech 7. – 8. června 2013.
První zprávy z Krkonošské rally
Jak se v kuloárech šeptá již od loňska, tradiční podkrkonošská soutěž se posune blíže k horám. Jejím centrem se stává Vrchlabí. Díky podpoře ze strany představitelů města se pro soutěž našlo také vhodné zázemí. Servisní zóna pro závodní vozy bude v těsné blízkosti Kulturního domu Střelnice na parkovišti ve Vančurově ulici.
V prostorách Střelnice notoricky známých z filmu „Hoří, má panenko" bude umístěno ředitelství soutěže spolu se zpracovateli výsledků, delegovanými činovníky a dispečinkem. Na nepříliš vzdáleném náměstí T. G. Masaryka se odehrají jak technická přejímka, tak představení posádek, start i cíl soutěže.
⇥
Na závodníky čekají náročné tratě v horském prostředí, které důkladně prověří také jejich vozy. Z kopce do kopce, serpentinami i po rovinách, lesem i mezi pastvinami a loukami. V rámci opatření pro zvýšení bezpečnosti posádek se objeví zpomalovací retardéry. Pro fanoušky budou v bezpečných místech vyhrazeny divácké zóny.
Obměn dozná také tým organizátorů. Svou roli zde hraje také stěhování centra rally. Součástí pořadatelského týmu nadále zůstávají týmy Mirka Krčmáře, Oldy Babáka a Zdeňka Říhy. Za všechny nové spolupracovníky jmenujme např. Jiřího Bachtíka, který bude mít na starosti jednu z rychlostních zkoušek. Je posledním mistrem republiky v rally v kategorii Škoda 120 LS a do Rally Krkonoše se zapojí i se svým tehdejším spolujezdcem Jaroslavem Bajerem a partou mechaniků a fanoušků, kterým automobilové soutěže dodnes nedají spát.
Jak se nováčci poperou s novými úkoly a zkušení organizátoři s novými výzvami v jiném prostředí a s náročnými rychlostními testy? Na to se přijďte podívat do Vrchlabí ve dnech 7. – 8. 6. 2013, kdy se zde uskuteční čtvrtý díl Timeseal Mistrovství České republiky ve sprintrally!