Rekordním počtem přihlášek v novodobé historii se mohli pochlubit pořadatelé z AMK Pačejov. Seznam přihlášených posádek na XXXIV. EPLcond Rally AGROPA se zastavil na čísle 139, což bylo v Pačejově k vidění naposled při oblastních soutěžích v dávné minulosti. Ročník 2013 se nakonec stal kořistí tovární posádky Škoda Lappi – Ferm. Mezi historiky zvítězil Jiří Kalista se Subaru.
Seznam přihlášených posádek
Výsledky Rally Agropa online na Rally-Base.com
Závod
Celková délka rally: 254.26 km
z toho 8 rychlostních zkoušek v délce 76.06 km
Konečné výsledky – TOP10 Agropa rally 2013
1. | Lappi / Ferm | Škoda Fabia S2000 | 1. tř. 2 | 42:05.5 |
---|---|---|---|---|
2. | Sýkora / Škardová | Ford Fiesta R5 | +49.1 | |
3. | Kahle / Doerr | Škoda Fabia WRC | 1. tř. 13 | +1:12.9 |
4. | Jakeš / Novák | Mitsubishi Lancer Evo IX | 1. tř. 3 | +1:25.6 |
5. | Trněný / Pritzl | Škoda Fabia WRC | +1:37.8 | |
6. | Barvík / Gabrhelík | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:38.4 | |
7. | Pešl / Pešek | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3:00.4 | |
8. | Adolf / Gross | Škoda Fabia S2000 | +3:07.4 | |
9. | Trnovec / Staněk | Škoda Fabia S2000 | +3:16.4 | |
10. | Kořístka / Drozd | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3:30.5 |
Konečné výsledky MČR historické automobily:
1. | Kalista / Šofr | Subaru Legacy RS | 1. tř. D/4 | 45:43.3 |
---|---|---|---|---|
2. | Káňa / Kalistová | Ford Sierra RS Cosworth | +1:21.9 | |
3. | Navrátil / Kouřil | Ford Sierra RS Cosworth | 1. tř. D/1 | +2:42.5 |
4. | Hladík / Hejhal | Suzuki Swift GTi | +2:46.9 | |
5. | Šubrt / Jonák | Škoda 130 LR | +5:26.9 | |
6. | Pokorný / Vybíral | BMW 318 iS | 1. tř. D/3 | +5:44.7 |
7. | Fadrný / Fadrná | Lada VFTS | 1. tř. D/2 | +5:51.8 |
8. | Frei / Touš | Škoda 130 LR | +6:48.1 | |
9. | Budil / Vejvoda | BMW 2002 TI | 1. tř. C/3 | +6:58.2 |
10. | Strnad / Jelínek | Lancia Beta Montecarlo | +7:34.4 |
⇥
Významná odstoupení:
⇥
St. č. 2 Odložilík / Tureček, Citroën Xsara WRC – havárie v RZ 2
St. č. 5 Małyszczycki / Bil, Mitsubishi Lancer Evo IX – odstoupil po RZ 1
St. č. 6 Plíhal / Stross, Škoda Octavia WRC – TZ spojka v RZ 6
St. č. 22 ŽITO / Novák, Mitsubishi Lancer Evo IX – TZ elektrika po RZ 3
RZ 7 "Doubravice 2" 10.40 km | RZ 8 "Strážovice 2" 7.53 km |
---|---|
1. Lappi 5:15.0 2. Kahle +1.4 3. Sýkora +2.4 4. Jakeš +5.3 5. Trněný +6.5 6. Barvík +16.5 7. Adolf +17.0 8. Kořístka +17.1 9. Pešl+22.4 10. Kurka +24.5 |
1. Kahle 3:54.7 2. Lappi +3.8 -. Sýkora +3.8 4. Trněný +7.7 5. Kořístka +12.5 6. Barvík +15.0 7. Jakeš +16.0 8. Trnovec +16.7 9. Adolf +16.8 10. Kurka +17.8 |
Průběžné pořadí po RZ 6:
MČR Sprintrally | MČR Historici |
1. Lappi / Ferm, Škoda Fabia S2000, 32:52.0 2. Sýkora / Škardová, Ford Fiesta R, +46.7 3. Jakeš / Novák, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:08.1 4. Kahle / Doerr, Škoda Fabia WRC, +1:15.3 5. Trněný / Pritzl, Škoda Fabia WRC, +1:27.4 6. Barvík / Gabrhelík, Mitsubishi Lancer Evo IX, +2:10.7 7. Pešl / Pešek, Mitsubishi Lancer Evo IX, +:23.1 8. Adolf / Gross, Škoda Fabia S2000, +2:37.4 9. Trnovec / Staněk, Škoda Fabia S200, +2:37.6 10. Peták / Benešová, Renault Clio R, +2:55.2 |
1. Kalista / Šofr, Subaru Legacy RS, 35:48.0 2. Káňa / Kalistová, Ford Sierra RS Cosworth, +47.1 3. Hladík / Hejhal, Suzuki Swift GTi, +2:08.0 4. Navrátil / Kouřil, Ford Sierra RS Cosworth, +2:31.1 5. Šubrt / Jonák, Škoda 130 LR, +3:47.1 6. Pokorný / Vybíral, BMW 318 iS, +4:18.8 7. Fadrný / Fadrná, Lada VFTS, +4:22.5 8. Budil / Vejvoda, BMW 2002 TI, +5:05.0 9. Frei / Touš, Škoda 130 LR, +5:07.3 10. Strnad / Jelínek, Lancia Beta Montecarlo, +6:01.1 |
RZ 3 "Doubravice" 10.40 km | RZ 4 "Strážovice" 7.53 km | RZ 5 "Horažďovice 2" 5.12 km | RZ 6 "Čečelovice 2" 14.98 km |
---|---|---|---|
1. Sýkora 5:17.5 2. Lappi +2.3 3. Trněný +6.1 4. Kahle +9.7 5. Jakeš +10.7 6. Barvík +20.5 7. Kořístka +21.6 8. Plíhal +21.9 -. Pešl +21.9 10. Adolf +24.8 |
1. Sýkora 3:58.5 2. Kahle +2.6 3. Lappi +3.1 4. Plíhal +6.7 5. Jakeš +7.9 6. Trněný+11.9 7. Kořístka +14.3 -. Pešl +14.3 9. Kurka +15.2 10. Barvík +15.4 |
1. Lappi 3:12.6 2. Kahle +9.4 3. Jakeš +9.5 4. Sýkora +9.7 5. Pešl +15.0 6. Kořístka +16.4 7. Trněný +16.6 8. Plíhal +17.5 9. Trnovec +18.2 10. Zimmermann +18.8 |
1. Lappi 8:13.0 2. Jakeš +17.7 3. Trněný +17.8 4. Kahle +19.7 5. Sýkora +27.2 6. Barvík+35.3 7. Adolf +38.5 8. Kořístka +41.5 9. Pešl +41.9 10. Trnovec +44.8 |
Průběžné pořadí po RZ 2:
MČR Sprintrally | MČR Historici |
1. Lappi / Ferm, Škoda Fabia S2000, 12:05.0 2. Sýkora / Škardová, Ford Fiesta R5, +15.2 3. Jakeš / Novák, Mitsubishi Lancer Evo IX, +27.7 4. Plíhal / Stross, Škoda Octavia WRC, +34.9 5. Kahle / Doerr, Škoda Fabia WRC, +39.3 6. Trněný / Pritzl, Škoda Fabia WRC, +40.4 7. Barvík / Gabrhelík, Mitsubishi Lancer Evo IX, +44.6 8. Pešl / Pešek, Mitsubishi Lancer Evo IX, +55.4 9. Trnovec / Staněk, Škoda Fabia S2000, +58.1 1. Adolf / Gross, Škoda Fabia S2000 +58.4 |
1. Kalista / Šofr, Subaru Legacy RS, 13:10.9 2. Káňa / Kalistová, Ford Sierra RS Cosworth, +1.6 3. Hladík / Hejhal, Suzuki Swift GTi, +41.0 4. Steiner / Švec, Suzuki Swift GTi, +43.3 5. Šubrt / Jonák, Škoda 130 LR, +49.7 6. Strnad / Jelínek, Lancia Beta Montecarlo, +57.4 7. Fadrný / Fadrná, Lada VFTS, +58.1 8. Hustý / Tesař, Alfa Romeo 1750 GTA, +59.9 9. Čuřín / Vorel, Škoda Favorit 136 L, +1:03.1 10. Budil / Vejvoda, BMW 2002 TI, +1:05.6 |
RZ 1 "Horažďovice" 5.12 km | RZ 2 "Čečelovice" 14.98 km |
---|---|
1. Odložilík 3:26.6 2. Lappi +0.2 3. Jakeš +5.3 4. Sýkora +6.2 5. Adolf +9.6 6. Kořístka +13.0 7. Trněný +13.4 -. Barvík +13.4 9. Kahle +15.2 10. Plíhal +15.7 |
1. Lappi 8:38.2 2. Sýkora +9.2 3. Plíhal +19.4 4. Jakeš +22.6 5. Kahle +24.3 6. Trněný +27.2 7. Barvík +31.4 8. Pešl +38.3 9. Adolf +39.0 10. Trnovec +41.3 |
Info před startem
Kam tedy za soutěžními posádkami vyrazit, aby divák odjížděl ze soutěže spokojený a plný zážitků?
Vše začne v pátek 9. srpna večer tradiční předstartovní show na horažďovickém náměstí Míru. K vidění bude mimo jiné i přes 20 vybraných posádek. Dorazit by měli například i Daniel Landa a Olga Lounová. Ve 22 hodin vše ukončí hudební ohňostroj, aby se zde první posádky opět sešly ráno v půl deváté, kdy je naplánován slavnostní start soutěže.
Odtud posádky zamíří na start úvodní rychlostní zkoušky – populárního "Muničáku". Loňský experiment s otočením směru se setkal s kladným ohlasem, proto zůstává tato varianta zachována i v letošním ročníku. Na diváky však čeká hned několik změn. Úvod RZ od startu není dobře přístupný ani přehledný. Většina prostoru podél trati je zarostlá vegetací nebo bude označena jako zakázaný prostor. Tradiční divácké místo na parkovišti v lese bylo zrušeno na žádost občanů obce Babín. Přístup pro vozidla bude z obce Babín uzavřen a kontrolován policií ČR. Také tradiční divácké parkoviště pod lesem bude zrušeno. Do "Muničáku" tedy bude letos přístup výhradně pěšky z dost vzdálených přístupových cest. Otázkou je, zda za to taková procházka stojí, protože prostor v lese je již hodně zarostlý a divácky nepřehledný. Pro diváky ale vzniklo nové divácké místo při výjezdu z lesa na hlavní silnici, kde stával VIP stan. Letos zde bude vše podřízeno divákům. Je zde vidět relativně dlouhý příjezd po rozbitém asfaltu a následné levé odbočení přes hranu na hlavní silnici. Prostor bezpečně pojme velkou kapacitu diváků, bude zde samozřejmě fungovat i občerstvení. Parkování bude možné na silnici k obci Mečichov nebo na příjezdové komunikaci od Horažďovic – výhradně po pravé straně vozovky. Upozorňujeme diváky, že příjezd přes Horažďovice – předměstí je díky stavebním pracím komplikovaný a vyžaduje časovou rezervu.
Druhá RZ je obdobou loňské varianty rychlostní zkoušky Čečelovice – Čečelovice. Úvodní pasáž před obcí Mečichov je přístupná pouze pěšky. Jsou zde osetá pole a prostoru pro sledování soutěžních posádek je opravdu málo, proto se divákům nedoporučuje. Před obcí Mečichov posádky projedou nově velmi úzkým a pomalým úvozem, aby se poté dostali na nové divácké místo na mečichovské návsi. Zde je připraven objezd ostrůvku, kde nebude nouze o atraktivní smyky. Divák tu opět nalezne bezpečný prostor pro sledování průjezdů z malé vzdálenosti od trati. Nebude samozřejmě chybět občerstvení, pohodlný přístup je zajištěn od obce Hlupín s parkováním v obci Mečichov v těsné blízkosti diváckého místa. Ideální je i přesun z tohoto místa na navazující RZ do Třebohostic
Zkouška pokračuje po úzké, divácky nepřehledné komunikaci až do místa, kde se soutěžní vozidla navzájem potkávají. Zde je sice možné posádky sledovat ve dvojím průjezdu, místo je však hodně zarostlé a díky zemědělským plodinám je prostoru pro diváky velmi málo. Přístup bude navíc možný pouze pěšky, protože komunikace od Nahošína přes Katovsko bude pro vozidla uzavřena a kontrolována policií ČR. Následuje průjezd obcí Bratronice. Sem je snadný přístup a prostor pro diváky. Průjezd obcí je však divácky nezajímavý a neatraktivní. Rychlé protahováky do obce Záboří jsou díky zemědělskému porostu divácky nepřístupné. V obci Záboří bude připraveno tradiční divácké místo s dvěma přírodními retardéry, občerstvením i dobrým diváckým přístupem přes Lažánky. Za obcí posádky opět odbočí na úzkou komunikaci, po které pokračují až do cíle před obcí Čečelovice. Tento úsek bude možné sledovat jen z velké vzdálenosti od tratě, bude tudíž divácky neatraktivní.
Následovat bude servisní přestávka na letišti v obci Pole. Tam je pro diváky dostatek prostoru i parkovacích míst. Jako třetí v pořadí následuje rychlostní zkouška Doubravice – Leskovice, známá z loňského ročníku, jen zkrácená od cíle. Velmi atraktivní divácké místo je v obci Třebohostice. Diváci zde mohou sledovat rychlý sjezd zakončený ostrým odbočením přes most na hlavní silnici. Následuje další ostré odbočení v křižovatce na Chrášťovice. Pohodlný přístup je sem od obce Hlupín i od Strakonic. Diváci mohou soutěžní vozidla sledovat z bezprostřední blízkosti za potokem nebo na vyvýšeném místě u kapličky. Následuje rychlejší pasáž do Chrášťovic, zpomalená dvěma retardery. V obci Chrášťovice následuje po rychlém příjezdu ostré odbočení vlevo přes hranu a technická pasáž ve výjezdu z obce. Vše je možné opět sledovat z přírodní tribuny v bezprostřední blízkosti tratě. Velmi dobrý přístup je na toto místo od Strakonic. Žádáme diváky, aby parkovali na mnohačetných místních komunikacích v obci a neparkovali na příjezdové komunikaci, s ohledem na potenciální výjezd sanitky z RZ. Zbývající úsek do cíle RZ vede po úzké místní komunikaci s obtížným sjezdem do cíle, zde však není žádné bezpečné místo pro diváky díky vzrostlé vegetaci. Rychlejší tempo naruší jen několik přírodních retarderů v obci Láz.
Poslední rychlostní zkouškou bude tradiční úsek Strážovice – Nehodív. Divácky vděčný je především objezd nádrže po šotolině ve Strážovicích, kam je velmi pohodlný přístup od Pačejova. Rychlejší pasáž čeká posádky v obci Loužná, kam se diváci dostanou po místní komunikaci, divácký komfort zde však nelze očekávat. Velmi atraktivní divácké místo je již tradičně připraveno v obci Nehodív, kde diváci uvidí posádky ve dvojím průjezdu. Po rychlém příjezdu následuje široké levé odbočení a velmi prudké stoupání, zakončené pravou vracečkou přes hranu a technický sjezd do cíle RZ. Pohodlný přístup je od obce Štipoklasy, možný bude i přístup od obce Myslív. Tam však musí diváci zaparkovat, pokračovat pěšky k cíli RZ a odtud regulovaným přechodem až na divácké místo. Obec Nehodív nabízí přírodní tribuny, odkud lze sledovat velkou část průjezdu přes obec, zajištěno bude samozřejmě občerstvení.
Pořadatelé vybrali velké množství diváckých míst, na nichž je vše podřízeno divákům a bezpečnému sledování soutěžních vozidel. Kdo navštíví tato divácká místa, nemusí mít strach, že bude stát příliš daleko od trati, a přijde tak o sportovní zážitek. Divák, který se rozhodne navštívit jiné úseky tratě, musí počítat s tím, že většina prostor podél RZ je zarostlá zemědělskými plodinami nebo je označena jako zakázaný prostor. V těchto rychlých místech bude možné sledovat průjezdy pouze ve značné vzdálenosti od tratě, a tím se vytrácí sportovní zážitek z rally. Doporučujeme tedy divákům navštívit pouze doporučená divácká místa, kde si každý divák ten svůj úsek jistě najde, jednoduše přijede i odjede a může se zde i občerstvit.
Pořadatelé zřídili i divácké SOS číslo pro případ, kdyby se některý z diváků stal svědkem mimořádné situace, o které by mělo ředitelství rally co nejrychleji vědět. V těchto případech by diváci měli bezprostředně volat 777 505 402.
XXXIV. EPLcond Rally Agropa nabízí rekordní startovní pole
Hlavním tahákem pro fanoušky bude start tovární posádky Škoda Motorsport Lappi – Ferm z Finska. Tato dvojice právě v těchto chvílích bojuje o vítězství ve třídě na světové Finské rally. Současně se jedná o vedoucí posádku asijskopacifického mistrovství.
Po loňském úspěšném vystoupení se na pačejovské tratě vrací několikanásobný mistr Německa a pravidelný účastník rally Dakar Mattias Kahle. Ten usedne do Škody Fabia WRC, s kterou předvádí divácky vděčný styl jízdy. Tyto posádky však nemají nárok na body do MČR ve sprinrally. Tam bude pokračovat boj o titul mezi třemi posádkami. Roman Odložilík vyrazí do boje s Citroenem Xsara WRC. Boj o vítězství mu bude chtít znepříjemnit Jan Sýkora, který představí poprvé na sprintrally horkou novinku Ford Fiesta R5. S produkčním vozem Mitsubishi Lancer bojuje o titul Miroslav Jakeš. Uvidíme, jak mu budou sedět tratě letošní Agropy. Do pozic na stupních vítězů bude chtít promluvit Miroslav Plíhal a Karel Trněný na škodovkách WRC. V produkční kategorii nebudou chybět rychlý Polák Mariusz Malyszczycki, Robert Kořístka nebo Jaroslav Pešl. Po dlouhé době se v domácím šampionátu představí Daniel Landa.
V kategorii dvoukolek se v letošním roce strhl velký boj o vítězství. Na startu bude chybět průběžně druhý Kobliha. Toho bude chtít určitě využít dosud vedoucí posádka Rujbr – Řiháková k upevnění své pozice. Do boje o vítězství jistě zasáhne hodně rychlý Petr Brynda s Renaultem Clio, který dohání body za neúčast v úvodu šampionátu, ale i Martin Vlček s Peugeotem 206 Kit Car. Rallysprintovou špičku přijede prohnat Josef Peták s Alenou Benešovou. Velmi vyrovnané boje se letos odehrávají i v nižších třídách, kde nebude chybět nikdo z favoritů.
Zajímavostí startovního pole bude samozřejmě i tradiční start zpěvačky Olgy Lounové za volantem Renaultu Clio.
Pestré startovní pole nabízí MČR historických vozidel. Hlavním favoritem bude vedoucí posádka Kalista – Šofr se Subaru Legacy. Další silné stroje nedávné minulosti Fordy Sierra Cosworth představí Jiří Navrátil a Jiří Káňa. Nebude chybět ani velký bavič Jiří Petrášek s Opelem Ascona nebo překvapení letošních historiků Jiří Hladík se Suzuki Swift. Dále bude k vidění unikátní Lancia Beta Monte Carlo, Lada VFTS, BMW 318, ale také Trabant 601 domácí posádky Teska – Tesková.
Pačejovská rally je tradičně i součástí poháru ČR v rally. Tam svádí vyrovnaný boj o vítězství Jiří Kašpar se Škodou Octavia s Petrem Šimurdou na Škodě 130 LR. Zejména Petr Šimurda předvádí se svou škodovkou divoké kousky a je ozdobou startovní listiny každé soutěže. Chybět nebude pestré pole různých modelů škodovek, ale i Lancia Delta nebo Dacia Logan.
Závěr startovního pole doplní účastníci rally pravidelnosti. Zde se nezávodí o nejrychlejší průjezd, ale o dodržení stanoveného rychlostního průměru. V této kategorii se představí 8 posádek. K vidění budou vozy Trabant 601, Wartburg 353, nebo Moskvič 2140.
Startovní pole nabízí bezesporu kvalitu i kvantitu. Nezbývá tedy, než se do Pačejova a okolí přijet podívat. Vše začne v pátek večer předstartovní show na náměstí v Horažďovicích, zakončenou velkolepým ohňostrojem. V sobotu se pak již bude bojovat na rychlostních zkouškách. Nejlepší posádky jsou očekávány v cíli kolem 17. hodiny.
Pořadatelé z Automotoklubu Pačejov chystají již XXXIV. ročník tradiční rally Agropa. Ta v letošním roce ponese nejen jméno firmy AGROPA a.s., ale i nového hlavního partnera, společnosti EPLcond s.r.o.
Na všechny příznivce této rally čeká letos osvědčená podoba trati z loňského roku, pouze s kosmetickými změnami. Již několik let jsou součástí rally náročné rychlostní zkoušky na Blatensku a Strakonicku, kde se pořadatelé setkávají se vstřícným přístupem místních samospráv. Nejinak tomu bude i v roce letošním. Vzhledem k novým bezpečnostním opatřením přibude několik retardérů, ale i nových diváckých míst, kde bude možné sledovat soutěžní automobily z malé vzdálenosti, ale přitom bezpečně.
Vše začne v pátek 9. srpna seznamovacími jízdami a večerní předstartovní show na horažďovickém náměstí. Odtud se také posádky vydají v sobotu 10. srpna ráno vstříc rychlostním zkouškám. Pojede se celkem osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích. Stejně jako v loňském roce bude trať rozdělena do třech sekcí, což ocení především diváci, ale i soutěžní posádky, které přijedou testovat a budou mít tak k dispozici dvě servisní zastávky. Servis zůstává na osvědčeném letišti u obce Lnáře, které nabízí dostatečný prostor pro všechny.
Trať XXXIV. EPLcond Rally AGROPA nabídne snad vše, co je možné na asfaltové rally zažít. Úvod obstará rychlostní zkouška v těsné blízkosti Horažďovic v bývalém vojenském prostoru, která se pojede v loňské variantě trati. Pomyslným vrcholem na trati rally bude RZ 2. Ta startuje v obci Čečelovice a velmi obtížným úsekem pokračuje do obce Mečichov. Tam bude připraven nový, divácky vděčný průjezd obcí. Zbytek erzety zůstává beze změn, pouze od cíle došlo ke zkrácení s požadavky na dodržení maximální délky RZ. Téměř celá zkouška vede po úzkých cyklostezkách v polích, svižnější rytmus jízdy naruší jen několik technických průjezdů vesnicemi.
Následuje servisní přestávka, po které se posádky vydají na úsek Doubravice – Leskovice. Začátek RZ vede po místní komunikaci s obtížnými zatáčkami a horizonty. V obci Třebohostice se trať napojí na okresní vozovku atraktivním diváckým místem. Rychlejší úsek plný zatáček ukončí obtížné odbočení v obci Chrášťovice. Zbytek zkoušky je veden po úzkých asfaltových komunikacích. Na závěr posádky absolvují tradiční rychlostní zkoušku Strážovice – Nehodív s pěknými diváckými místy v obou obcí. Pro diváky je připraveno množství diváckých míst. Na každém oficiálním diváckém místě bude zajištěn pohodlný značený přístup a nebude chybět ani stánek s občerstvením.
XXXIV. EPLcond Rally Agropa se pojede jakou součást Timeseal MČR ve sprintrally, MČR v rally historických automobilů a poháru v rally. Vzhledem k tomu, že se jedná o poslední soutěž před slavnou Barum Czech Rally Zlín, dá se očekávat účast posádek z „velkého" mistrovství v rámci testování. Charakter trati a zpracování časového harmonogramu k tomuto kroku přímo vybízí.