Čtyřkolky podle regulí R5 (dříve R4T), které by měly být nástupcem vozů Super 2000 a N4, mají po zasedání Světové rady jasná pravidla.
Základní body skupiny R5:
– vůz specifikace R5 bude vyroben z civilního modelu (2,500 kusů ve 12 měsících)
– minimální hmotnost 1200 kg
– motor 1.6 turbo, čtyřválec, není nutné přímé vstřikování
– restriktor 32 mm
– pětistupňová převodovka s mechanickým předním a zadním diferenciálem
– maximální šířka vozu 1820 mm
– od roku 2013 vozy R5 společně ve třídě 2 vedle Super 2000, 1.6 turbo S2000 a R4 (očekává se povolení S2000 do konce roku 2015, stejně jako současných vozů N4)
– Peugeot je asi s vývojem vozu nejdále, základem nový model 208. Stejný koncept následně použije i Citroën. Očekává se, že Peugeot představí vůz na podzim letošního roku. O budoucnost v této kategorii se zajímají i značky VW, Škoda nebo Ford…