Již podvacáté ožily silničky v okolí Podkopné Lhoty čilým ruchem. O minulém víkendu se tam totiž jela jubilejní Kopná, které se zúčastnil úctyhodný počet deseti soutěžních speciálů připravovaných ve zlínských dílnách Sparrow racing teamu.
Vlajkovou lodí stáje Oldřicha Hrabce byla při Autogames Rallysprintu Kopná exKrestova Škoda Fabia Super 2000 s Václavem Dunovským za volantem. Ten se společně s navigátorem Petrem Machů postaral o dosud největší úspěch Sparrow racing teamu, když dokončil náročný podnik na pátém místě absolutního pořadí.
„Všichni jsme z dosaženého výsledku nadšeni. Véna má s fabií zatím ujeto jen kolem čtyř set ostrých kilometrů, a proto věříme, že až získá další cenné zkušenosti, dokáže ještě zrychlit a časem se probojuje i na stupně vítězů," pochválil výkon svého pilota týmový manažer Tomáš Hrabec.
Skvělého výsledku na Kopné dosáhla také posádka Suzuki Ignis Super 1600 Robert Kořístka a Michal Drozd. Rychlá dvojice z Valašska potvrdila svoje neustále se zlepšující výkony a poprvé v kariéře dominovala skupině dvoukolek 2WD. V průběhu osmi rychlostních zkoušek najela na druhého Martina Vlčka celých 43 vteřin.
Sparrow racing team vyslal na domácí soutěž hned sedm (!) šestnáctistovkových osvědčených vozů Honda Civic VTi. Tu nejrychlejší vedli po trati, i přes několik krizových situací, Daniel Zpěvák s Petrem Mišurcem, když po velkém boji porazili Petra Garguláka o 7,6 vteřiny. Zpěvákův největší soupeř tak mohl litovat desetisekundové penalizace za předčasný start na RZ 4.
Na pátém místě třídy 9 skončili při svém druhém startu s Hrabcovým civicem Petr Lukašík a Martina Mikulášková. K umístnění na stupních vítězů této smíšené posádce scházelo čtyřicet sekund. Hned za nimi dojel po více než roční závodnické pauze Václav Lichovník, jehož navigoval Bohumil Černoch. Jejich výsledek mohl být mnohem lepší, kdyby Lichovníka nezbrzdily dva defekty.
Posledním autem bodujícím do MČR ve sprintrallye byla honda Jiřího Vantucha a Adama Eliáše. Tato posádka skončila až na osmém místě především vinou výletu mimo trať na RZ 7, kvůli kterému kromě poškození nárazníku a blatníku ztratila propastných pět minut.
Zbylé tři Hondy Civic 1.6 VTi připravované týmem Oldřicha Hrabce se zúčastnily Poháru České republiky v rallye. Ve třídě SA/2, a tedy zároveň i v absolutním pořadí, se dařilo Janům Lungovi s Kubalou, jež přišli o druhé místo celkově až na závěrečném testu, když se před ně posunul Viktor Mechl se Škodou Felicia Kit Car.
Před závěrečnou třetí sekcí přitom Lunga ztrácel na prvního Řeháčka, s nímž se celou dobu tahal o absolutní vedení, pouze tři a půl sekundy. Rozhodnutí však přišlo na šestém testu. Tam pilota hondy nechtěl před sebe pustit pomalu jedoucí Blažek a Jan Lunga tím pádem ztratil skoro půl minuty.
Na čtvrtém místě PČRR nakonec skončila vítězná posádka skupiny V Zbyněk Hrabec a Martin Hlavatý, bramborová příčka ve třídě SA/2 a deváté v poháru připadla Jaroslavu Šopíkovi s Martinem Ziglerem.
Jedinou týmovou posádkou, která nespatřila cílovou rampu, byli Roman Martinec s Josefem Pížou. Jejich Honda Civic Type-R se zastavila na prvním průjezdu Kameňákem po poruše převodovky se zařazeným druhým rychlostním stupněm.
Při nacházející 40. Rallye Český Krumlov, která startuje už příští pátek, se v barvách Sparrow racing teamu představí čtyři posádky. Kromě Václava Dunovského se Škodou Fabia Super 2000 na jihu Čech pojede Egon Smékal (Citroën DS3 R3T) a oblíbené soutěžácké náčiní – Hondy Civic 1.6 VTi – osedlají Adam Kobliha s Danielem Vladykou.