Pětadvacet mistrovských bodů a desátá příčka v konečné klasifikaci MS. Na druhou stranu Citroën Junior Team odepsal několik karosérii. Tak lze stručně charakterizovat první sezonu bývalého mistra světa formule 1 v soutěžáckém kolotoči.
Nejlepším vaším výsledkem byla pátá příčka v Turecku, v Německu si na své konto připsal premiérové prvenství v rychlostní zkoušce. Jak moc byla letošní sezona vzrušující?
„Více méně probíhala tak, jak jsem očekával. Nějaké havárie. Lépe podařené závody, ale i ty, na které bych rád co nejrychleji zapomenul. Věděl jsem před sezonou, že mě nečeká nic lehkého. Objevila se řada problémů, s nimiž jsme se musel vyrovnat. Třeba nyní se už při poslouchání rozpisu cítím naprosto normálně… To vše potřebovalo čas. Takže pokud budu mít šanci ve světovém šampionátu pokračovat, vše bude mnohem jednodušší. Pak uvidíme, jakým směrem se budou věci ubírat.“
Tisíce a tisíce fanoušků po celém světě se zájmem sledovalo vaše soutěžní aktivity. Vnímal jste neustálý zájem o vaši osobu?
„Nikdy bych do světového šampionátu nešel, kdybych si nemyslel, že to bude zajímavé a pořádně si ten rok užiji. Rallysport mě chytil už v minulé sezoně, kdy jsem absolvoval několik závodů se soukromým abarthem, prostě jsem chtěl poznat, jaké je to řídit speciál WRC. Věděl jsem, že to jsou nesmírně rychlá auta, ale závody jsem si užíval. I když to bylo často hodně náročné. Každý týden na soutěži byl vyčerpávající. Musel jsem brzy vstávat, celé dny absolvovat seznamovací jízdy, psát rozpis. Bylo to tolik nových věcí, na které jsem si musel zvyknout. Fakt budu rád za další šanci.“
Co je více stresující řídit, Citroëna C4 WRC nebo Ferrari?
„Asi nebudu ta správná osoba to okomentovat. Obojí je tak rozdílné, ale zároveň velmi náročné. Ve formule přesně znáte jak vypadá okruh, jak bude závod asi vypadat. V podstatě o tom zásadněji nepřemýšlíte. Jedete neustále na hranici, neboť přesně víte, co vás kde čeká. Navíc jste si vědom faktu, že pokud překonáte brzdný bod, máte kolem sebe třeba 200 metrů volný míst. Rally je z tohoto pohledu mnohem více vzrušující, neustále se něco děje. V mnohém je to pro jezdce světové špičky stejné jako při formulích. Jedou standardně a řadu věcí vůbec neřeší. Ale důsledky jakékoli chyby jsou mnohem více viditelné. Můžete se propadnout mnohem hlouběji výsledkovou listinou, ale také totálně zničit vůz, pokud skončíte na střeše. A to byl letos často i můj případ. Prostě v rally je minimální prostor na chybu, ve formulích je to zcela o něčem jiném.“