Na pozemcích hraběte Harracha poblíž Vídně se o uplynulém víkendu uskutečnil tradiční dýchánek všech milovníků nezpevněných vozovek a širokých smyků. Rallye Sprint Bruckneudorf byl součástí seriálu Austrian Rallye Challenge a přilákal na svůj start takřka pět desítek soutěžních dvojic.
Harrach Sprint působí mezi mistrovskými závody jako z jiného světa. Jeho pořadatelé si vystačí s jedinou rychlostní zkouškou, která se během soutěže ve dvou variantách odjede pětkrát. Toto schéma pro soutěžící znamená spoustu čekání, neboť nějaký čas zabere, než je trať uvolněna a znovu připravena na další průjezd. Osobně jsem však nepostřehl, že by tento fakt někomu vadil. Koneckonců, na jaké jiné soutěži jezdci po odjetí rychlostní zkoušky odstaví auto a jdou k trati povzbuzovat své kolegy? I to patří k příjemným specifikům Harrach Sprintu.
Samotná rychlostní zkouška na Harrachových pozemcích je velmi pěkná, střídají se na ní rychlé i pomalé pasáže a nabízí ideální podmínky k jízdě „na krev". Jelikož většinu tratě lemují pole, za normální situace nehrozí vážnější poškození vozu (to podtrhuje potenciál závodu z hlediska testování). V neposlední řadě se na ní dá najít i velké množství divácky atraktivních míst, což se odráží na každoroční velmi slušné návštěvě fanoušků. Letos sice byla divácká účast slabší, než jsme tomu bývali svědky v minulosti, za tímto faktem však musíme hledat i vrtkavé počasí, jež provázelo podstatnou část sobotního programu.
Asi by bylo zbytečné detailněji rozepisovat průběh závodu, když většina českých fanoušků jména předních posádek nezná. Nejlepší obrázek o vysoké úrovni soubojů na trati si můžete udělat z videa od Jana Olejníčka, které obsahuje záběry ze čtyř sobotních průjezdů. Video můžete brát i jako malou pozvánku na blížící se barumku, neboť vítězný Maďar Attila Rongits patří k těm, kteří se do Zlína koncem srpna vydají na zkušenou.
Vraťme se však ještě k Harrach Sprintu. Byla by určitě škoda nezmínit úspěch českých barev, jmenovitě zkušeného účastníka zahraničních soutěží Jiřího Tošovského. Někdejší vítěz Mitropa cupu zužitkoval nasbírané zkušenosti ze šotolinových podniků a ve slušné konkurenci, která se v Brucku sešla, obsadil velmi pěkné páté místo absolutně. Jen pro zajímavost, jediné místo za ním dojel nestárnoucí Walter Mayer, který se v roce 1992 významně zapsal do historie Barum rally. Za volantem silného Fordu Sierra a se zkušeným Haraldem Gottliebem po boku tehdy skončil třetí absolutně, když nestačil jen na Webera a Wittmanna. Výkonem na šotolinovém Harrach Sprintu potvrdil, že mu rychlá jízda není cizí ani ve zralém věku.
Na své domácí trati nemohl chybět vedoucí muž letošního rakouského mistrovství Beppo Harrach, který na Rallye Sprintu tradičně plní roli předjezdce. Nadšeným fanouškům předváděl divy rakouské šotolinové školy a jeho jízda těžko hledala konkurenci. O to větší škoda byla, když v sobotu popoledni na svém Lanceru EVO IX urazil kolo a na trať se už nevrátil. Pozornost fanoušků se tak přesunula na další současnou hvězdu rakouského rally sportu – Andyho Aignera. Bývalý mistr světa kategorie produkčních vozů se nejprve v pátek objevil za volantem bílé Evo šestky (od Harracha), aby během sobotního programu uváděl publikum do varu dravou jízdou v legendárním VW Brouk. Je velká škoda, že Aignerův Brouk vyrážel na trať „bez ladu a skladu" tu jako předjezdec, tu jako koncový vůz těsně za posledním „ostrým" autem a málokdo z diváků tušil, kdy jeho příjezd očekávat.
Pokud vás video z Harrach Sprintu zaujalo a dostali jste chuť vyrazit na nějaký pěkný šotolinový závod, pak si tučně poznamenejte pátek 26. srpna, kdy startuje další díl letošního rakouského mistrovství v rally – Schneebergland Rallye s centrem v městečku Rohr im Gebirge. Více informací o závodu najdete na ZDE