Předem se omlouvám za zavádějící název. Tito kluci jsou sice „amatéři“, ale jejich rallyové srdce bije na správném místě a v rytmu kvalitně vyladěného závodního motoru. Je sobota ráno, brzy ráno a já se nacházím kde? – nacházím se v bývalém vojenském areálu Bochoř u Přerova. Ten se postupně po odchodu armády mění na průmyslovou zónu. Trochu nečekaně jsem vyrazil první letošní závod Hobby Cupu.

Zjednodušeně – jedna „rychlostní zkouška“ o délce cca 2,5km, několik umělých retardérů, jedna jízda tréninková a čtyři jízdy v ostrém tempu. V seznamu přihlášených zhruba 50 jezdců. Vše, co má čtyři kola od Mitsubishi, Subaru, BMW, různých evolucí Škodovek a muziku tvrdící dvě Lady VFTS.

Kde jsou ty časy, kdy se tady u nás na Moravě téměř každý víkend konalo nějaké to amatérské „klouzání“. Skončil velmi úspěšný seriál Rallyslalomů a mnoho dalších, dobře uspořádaných a zabezpečených motoristických akcí pro širokou závodnickou veřejnost. A je to škoda. Vždyť v těchto amatérských podmínkách vyrostlo několik současných „soutěžáků“. I tady v Bochoři se našla spousta jedinců, kteří dokázali jet rychle velmi rychle a přitom hlavou, bez zbytečných vylomenin a chyb. Absolutní vítěz Adam Březík se potatil (jeho otec Martin Březík je úspěšným pilotem Mitsubishi Lancer deváté evoluce). Adam má k dispozici také Lancer EVO IX (v civilní verzi) a dle mého názoru se v něm skrývá velký talent. Myslím, že o něm v budoucnu ještě uslyšíme!

Nečekaně na trati

V sobotu panovalo počasí vpravdě irské – tedy déšť a nepříliš příznivá teplota venkovního vzduchu. Bylo mi jasné, že v tomto nečase strávím většinu dne a tak jsem využil každé příležitosti ohřát se. Pálivý lék (čti slivovice) nepřipadala v úvahu (musel jsem se přece jen nějak dopravit zpět domů). „Vtěrknul“ jsem se tedy alespoň pro tréninkovou jízdu na sedadlo spolujezdce jednoho z účastníků. Michala Suma juniora. Sál v jeho sériovém BMW 318is byl příjemně vytopen, tak jsem to risknul. Při stání ve vláčku před startem jsem se ještě ujistil – „A jak pojedeš?“ Odpověď byla jasná – „Jako vždycky, v klidu…“. Mezi nohama jsem třímal foťák s dlouhým sklem – no, na semaforu padla zelená a mě bylo v ten okamžik jasné, že mi Michal prostě lhal.

Jednička, spojka, plný plyn, kontra volantem a už se dívám ven bočním oknem. V průběhu dvou a půl kilometru jsme rovně moc často nejeli. Přičítám to nějaké technické závadě. Jak jinak si vysvětlit, že se zadek auta snažil neustále předstihnout jeho předek… Ale vážně, Michal je šofér od Pána Boha a je obrovský zážitek se svézt v „zadokolce“ s někým, kdo tak skvěle vládne pracovišti mezi sedačkou a volantem!

Novinář s nulou

Dnes se mi ty zavádějící nadpisy opravdu daří. Abych vše uvedl na pravou míru – jako první velký test před Valašskou rally si právě bochořský závod zvolil známý motoristický novinář Jakub Rejlek. A jel zde mimo pořadí, jako předjezdec – proto ta nula. V plánu má celou letošní „sprintovou“ sezónu. Pro splnění svého snu si zvolil nářadí par excellence – loňský mistrovský Citroën DS3 R3T Max Ondřeje Bisahy. I když bylo počasí chvílemi opravdu očistcem, šel do toho „prsama“ a čtvrtá měřená jízda mezi kalužemi a všudypřítomnými obrubníky byla v jeho podání opravdu velmi svižná. Těžko na cvičišti, lehko na bojišti!

Suma sumárum – příjemně strávený den mezi lidmi, kteří jsou zapáleni pro věc a trpí zdravou rivalitou. Kdoví, zda se Hobby Cup v této lokaci nekonal naposledy. Vlastník areálu s ním má velké plány a je otázkou, zda se do nich podaří i nadále začleňovat tohle automobilové bláznění.

Tak mě napadá – já si ani nestačil dát svoji oblíbenou uzeninu na grilu! Není klobása, není rally!

Sdílet

O autorovi

Fotograf, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Rally pro mě není pouze o honbě posádek za vteřinami a ostrých fotografiích, ale také o poznávání nových míst, lidí a sbírání zážitků.

Komentáře