O stejném víkendu jako Valašská rally pokračoval svým druhým dílem šampionát našich jižních sousedů. Ve vinicích nedaleko rakousko-slovinských hranic se za krásného jarního počasí konal 1. ročník Rebenland Rallye, která přinesla relativně velké množství odstoupených posádek a nečekané výsledky na prvních místech.
Po vyrovnaném výsledku z Jänner Rallye, kde oba hlavní bojovníci o titul skončili ve dvou desetinách, se na Rebenlandu čekal další vyrovnaný duel úřadujícího mistra Beppa Harracha (nastupujícího s pozměněným designem auta) a ostříleného Raimunda Baumschlagera. Členité tratě v okolí Leutschachu měly papírově více vyhovovat „Mundlově“ obratné fabii, mírným překvapením tak bylo, když se vedení v soutěži přesvědčivě ujal pilot mitsubishi. Harrach v průběhu pátku střádal vteřinku za vteřinkou, až jich měl v cíli první etapy k dobru třiadvacet. Z Baumschlagera bylo naopak v úvodu cítit, že možností svého špičkového vozu nevyužívá naplno a zvláště na brzdy chodí zbytečně brzy. Jeho chvíle však měla teprve přijít…
V sobotu ráno „Mundl“ něco málo ze své ztráty umazal a po sedmém měřeném testu byl mezi oběma rivaly rozdíl 21,5 sekundy. Zvrat přinesla zkouška číslo 8. Harrach na ní přehnal své nasazení, poškodil pravé zadní kolo a jen se štěstím mohl po jeho výměně pokračovat dál v soutěži. Výměna kola však musela proběhnout přímo na trati rychlostního testu a ztráta skoro tři a půl minuty znamenala konec nadějí na vítězství. To byla voda na mlýn Baumschlagera. Starý lišák zvolnil, na obou zbylých zkouškách dovolil vyhrát Harrachovi a do cíle si přijel pro vítězství s náskokem více než dvou minut. Zatímco během páteční etapy si diváci jen povzdechli, že se rýsuje další Harrachova one-man show, po Rebenlandu vede šampionát těsně Baumschlager a situace v boji o titul zůstává vyrovnaná.
Za vedoucí dvojicí se v úvodu dle předpokladů držel Manfred Stohl s „plynovým“ lancerem. Ve druhé půli první etapy jej však přibrzdila hnací hřídel a na třetí místo se překvapivě posunul jeho týmový klient Hermann Neubauer s Imprezou R4. Mladý pilot ze Salzburgu potvrzoval, že mu přestup do čtyřkolky sluší a držel v šachu i mnohem zkušenějšího Maria Saibela s lancerem desáté evoluce. Neubauerova čistá jízda slavila úspěch hlavně ve druhé etapě, v průběhu které využil potíží Harracha a nakonec se prosadil až na konečné druhé místo absolutně (kdo by to před startem čekal?). Saibela naopak z kraje dne zastavil porouchaný diferenciál a po dvou nulách na kontě si už nemůže dovolit další výpadky.
Úspěšný start v Rakousku absolvoval Brazilec Daniel Oliveira, který se přijel rozcvičit před účinkováním v mistrovství světa s Fiestou WRC. Za volantem zapůjčeného Peugeotu 207 S2000 nakonec nebyl až takovým outsiderem, jak se před startem předpokládalo, a své účinkování zakončil na solidním třetím místě celkově. V samotném závěru na jeho pozici útočil dotahující Beppo Harrach, ještě jedenáct sekund mu však ke stupňům vítězů chybělo (jelikož Oliveira do rakouského šampionátu neboduje, Beppa nemusela tato prohra tolik mrzet). Elitní pětku uzavíral nezvykle klidně jedoucí Christian Mrlik s bílým Subaru Impreza, šestá pozice byla po technických potížích maximem pro ostříleného Manfreda Stohla.
Většina zbylých předních pilotů měla na trati smůlu. Kris Rosenberger s Polem S2000 těšil diváky svým velmi rozevlátým stylem jízdy do 8. RZ, na které odstoupil z šestého místa kvůli přehřívajícímu se motoru. Vynikající Hannes Danzinger, který s naftovým Sciroccem zcela suverénně vládl kategorii vozů s pohonem přední nápravy, soutěž opustil na stejné zkoušce jako Rosenberger po menší havárii. Podobný osud jako ho pak postihl i další dva přední jezdce rychlých dvoukolek. Nezvykle klidně jedoucí Michael Kogler, postupně zkoušející možnosti Clia R3 od Eddyho Schlagera, nezvládl jeden z horizontů a s lehce poškozeným vozem skončil mimo trať. Nejdramatičtější konec v závodu však potkal do té doby výtečně jedoucího Michaela Böhma. Po zdánlivě neškodném výletu ze silnice malého fiata nakopl svah a následovalo pět přemetů. Hlavní zprávou bylo, že oba členové posádky z této nehody naštěstí vyvázli bez zranění.
Klasifikaci Mitropa Rally Cupu po odstoupení Saibela opanoval pekelně rychlý Slovinec Marko Jeram s Citroënem C2 R2, který v prořídlém poli skončil na solidní osmé příčce absolutně. V úvodu si slušně počínal i další Slovinec Aljoša Novák s Fabií R2, jenž začínal z 15. místa celkově a pátého v hodnocení mitropy. Své snažení však ukončil už z kraje páteční etapy.
Česká želízka v ohni se nakonec na startu neobjevila a jak Jiří Pertlíček, tak Aleš Jirátko budou mít šanci na zisk svých prvních letošních bodů do Mitropa Rally Cupu (i do rakouského mistrovství) za necelé dva týdny na trati další rakouské soutěže ve Wolfsbergu.
Konečné výsledky Rebenland Rallye 2012:
1. Baumschlager – Zeltner (Škoda Fabia S2000)
2. Neubauer – Ettel (Subaru Impreza R4) +2:33,2 min
3. Oliveira – Magalhaes (Peugeot 207 S2000) +2:51,8
4. Harrach – Schindlbacher (Mitsubishi Evo 9 R4) +3:02,8
5. Mrlik – Welsersheimb (Subaru Impreza STi) +3:57,7
6. Stohl – Minor (Mitsubishi Evo 9 CNG) +6:27,3
Průběžné pořadí šampionátu po 2. soutěži (divize 1):
1. Baumschlager 36 bodů, 2. Harrach 34, 3. Stohl 22, 4. Kopecký 20, 5. Neubauer 18, 6. Mrlik 15