Celkem 64 soutěžních posádek odstartovalo na trať XII. ročníku Rally Tríbeč s centrem v Topoľčanech. Nejrychlejší dvojicí v cíli nakonec byli Melichárek – Lasevič s Mitsubishi WRC.

„Rozhodovalo počasí a volba gum na předposlední zkoušce. Bylo tam hodně vody a bláta, my bohužel měli slicky a hodně jsme ztratili. Nepomohlo ani to, že jsme poslední zkoušku jeli naprosto naplno."

Přesně takto zhodnotil svoji domácí soutěž Jaroslav Melichárek, jen několik okamžiků před nájezdem na cílovou rampu. V té době ještě netušil, že neuplyne ani hodina a vše bude naprosto jinak. O vítězi nakonec rozhodla až zpráva rozhodčího faktu z posledního testu, která dění v zákulisí soutěže obrátila naruby.

Podle této zprávy původní oslavovaný vítěz Grzegorz Grzyb nesprávně projel jedním z retardérů, kterým byla zpomalena úvodní část Tríbečské RS. Ačkoliv se jednalo pouze o jednu posunutou pneumatiku, ortel byl podle řádů nemilosrdný: desetisekundová penalizace na konto polského jezdce a pád z prvního místa na druhé. Vítězství na obnovené Rally Tríbeč tak získal domácí tým Melico Racing, který se zásluhou Jaroslava Melichárka a Richarda Laseviče vrátil do bojů o přední příčky v letošním slovenském šampionátu. Korunovaci vítěze u zeleného stolu si asi nepřál nikdo, jenže pravidla jsou pravidla, a ta musí platit pro všechny…
(poznámka: Video, které zachycuje Grzybův průjezd zmíněným retardérem, je k dispozici na facebook stránce Rally Tríbeč: http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=220262038001116&oid=197876753571227&comments)

Penalizace mohla ovlivnit i duel o bronzovou medaili. Jozefa Béreše mladšího před startem poslední zkoušky potrápil vůz, následovalo dvacet trestných sekund a pokles na čtvrté místo. V tomto případě však naštěstí rozhodl výkon na trati. „Když jsme se před poslední RS chystali najet do časovky, zjistili jsme, že auto nestartuje. Vystoupili jsme a hledali, kde je chyba. Nakonec se ukázalo, že je špatná baterka. Auto jsme roztlačili a mohli jsme pokračovat, baterie však několikrát zaskratovala i v průběhu rychlostky. Věděli jsme, že se Igor dostal před nás, a tak jsme do našeho výkonu dali všechno. Jsme moc rádi, že to vyšlo." Štěstí pro jednoho znamená zklamání pro druhého. Igor Drotár hrál s Bérešem po celý závod vyrovnanou partii, kterou rozhodla až závěrečná, počasím ztížená sekce. Prešovský dravec prohrál s mladým „Dodim" všechny tři závěrečné zkoušky a nakonec se musel spokojit s pomyslnou bramborovou medailí. Ačkoliv odvedl solidní výkon, před startem zřejmě věřil v lepší výsledek. „Přiznáváme, že jsme si mysleli trošku výš," netajil se před cílovou rampou spolujezdec Vlado Bánoci.

Vlastní očekávání nesplnil ani Jaroslav Orsák, který kvůli zpoždění dodávky dílů z Itálie usedl na místo původně ohlašovaného Lanceru R4 do klasického „enka". Stupně vítězů byly tentokrát daleko, Orsák s Vajíkem skončili sedmí celkově a třetí ve skupině 3: „Čekali jsme, že to bude lepší, ale měli jsme nějaké technické problémy, navíc jsme do poslední rundy nezvolili dobře pneumatiky. Nebyl to pro nás dobrý den, ale hlavně, že jsme získali první letošní body," zhodnotil rally pilot z Poteče u Valašských Klobouk. Rychlejší než Orsákovo mitsubishi byla v hodnocení skupiny dvě modrá subaru Hadika a Chuchaly. Rychlejším z této dvojky byl maďarský jezdec, který v závěrečné „aprílové sekci" zazářil několika skvělými časy v „top 5".

Osmý skončil další český jezdec Martin Hudec, devátý byl vždy rozevlátý Jozef Béreš starší a elitní desítku uzavřel Jaromír Tomaštík. Pilot subaru byl vedle Grzyba druhým jezdcem, který v závěru obdržel penalizaci za nesprávně projetý retardér. V tomto případě to však nemělo vliv na pořadí.

V tzv. druhé lize – Slovenském Rally Poháru – se zrodilo překvapení. Vítězství na třech zkouškách ze čtyř znamenalo zasloužený zlatý věnec pro Jozefa Krišku se slabou Fabií. Poslední test sice vyhrál Radoslav Fabian se silnějším Cliem, Kriškův náskok už ale byl dostatečný. Oba zmíněné jezdce na stupně vítězů doplnil zkušený Peter Haluška na dieselovém Seatu Ibiza.

Na cílové rampě se nakonec objevilo celkem 52 posádek z 64 odstartovaných. Rally Tríbeč při své obnovené premiéře nabídla vynikající sport a setkala se s obrovským ohlasem motoristických fanoušků, za což patří poděkování všem lidem, kteří se na přípravě závodu podíleli. Nezbývá, než doufat, že se nejedná o jedinou vlaštovku a topoľčanská soutěž bude na scéně automobilových soutěží zářit co nejdéle.

 

Kompletní výsledky ZDE

Konečné výsledky po RZ9:

1. MELICHÁREK-LASEVIČ, MITSUBISHI Lancer WRC05 47:00.6
2. GRZYB-HUNDLA, FORD Focus WRC 08, + 2.4
3. BÉREŠ-MÜLLER, ŠKODA Fabia S2000, + 1:21.6
4. DROTÁR-BÁNOCI, SUBARU Impreza S12B WRC, + 1:32.9
5. HADIK-JUHÁSZ, SUBARU Impreza WRX STI, + 2:32.2
6. CHUCHALA-HELLER, SUBARU Impreza TMR 10, + 2:40.3
7. ORSÁK-VAJÍK, MITSUBISHI Lancer Evo IX, + 3:12.3
8. HUDEC-ČERNOCH, MITSUBISHI Lancer Evo IX, + 3:54.6
9. BÉREŠ-KLÍMA, AUDI Quattro, + 4:30.4
10. TOMAŠTÍK-FILÁKOVÁ, SUBARU Impreza WRX STI N12, + 4:33.5


Počasí komplikuje závěrečné boje na Rally Tríbeč. Pořadatelé hlásí v okolí Topolčan dokonce kroupy. Dvě RZ před koncem soutěže graduje boj o vítězství mezi WRCaři. Necelých 5s ztráty Grzyba na vedoucího Melichárka je doslova "prd". Fabie Karla Trněného zatím drží, za čož udělujeme palec nahoru. Karle vydržať!!! Překvapením je výkon "HUDa", který se po sedmi RZ drží Jarka Orsáka. Odstup 12 považujeme za velmi solidní výkon. Desítku uzavírá Jarmoír Tomaštík s Markétou Filákovou.

Průběžné výsledky po RZ7 (celkem 9RZ):

1. MELICHÁREK-LASEVIČ, MITSUBISHI Lancer WRC05, 35:20.0
2. GRZYB-HUNDLA, FORD Focus WRC 08, + 4.8
3. BÉREŠ-MÜLLER, ŠKODA Fabia S2000, + 46.7
4. DROTÁR-BÁNOCI, SUBARU Impreza S12B WRC, + 53.9
5. TRNÉNÝ-PRITZL, ŠKODA Fabia WRC, + 1:41.4
6. CHUCHALA-HELLER, SUBARU Impreza TMR 10, + 1:55.7
7. HADIK-JUHÁSZ, SUBARU Impreza WRX STI, + 2:03.1
8. ORSÁK-VAJÍK, MITSUBISHI Lancer Evo IX, + 2:25.3
9. HUDEC-ČERNOCH, MITSUBISHI Lancer Evo IX, + 2:37.5
10. TOMAŠTÍK-FILÁKOVÁ, SUBARU Impreza WRX STI N12, + 3:11.4


Administrativními a technickými přejímkami prošlo 39 dvojic, které se přijely poprat o body do DMACK Tyres RALLY – Mistrovství Slovenska 2011, a 25 posádek, bojujících v rámci Slovenského rally poháru.

Účastníky letošního ročníku obnovené tríbečské soutěže přijali topoľčanští fanoušci až nečekaně vřele. Slavnostní start před Společenským domem v Topoľčanech se uskutečnil za velmi početné divácké účasti, která ceremoniál provázela od samotného úvodu (kdy se na rampě představili účastníci SRP) až do příjezdu největších favoritů.

Nešlo si nevšimnout mírné nostalgie, ve které se slavnostní start odehrával. Čtyřiadvacetileté výročí od dosud poslední odjeté tríbečské rally si přišla připomenout řada pamětníků, mezi nimi i bývalý hlavní organizátor a dnešní čestný předseda SAMŠ – pan Anton Michalička, který se v úvodu zhostil i čestné úlohy startéra.

My jsme slavnostního startu využili k další sérii rozhovorů s jezdci, kteří by zítra na trati XII. Rally Tríbeč měli výrazně míchat kartami.

Jaroslav Melichárek (Mitsubishi Lancer WRC, startovní číslo 2)
„Domácí prostředí je na jedné straně výhoda, na straně druhé cítíme obrovskou zodpovědnost neudělat chybu a dojet do cíle. Myslím, že pokud nám bude fungovat auto, půjde jet velmi rychle."

Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 4)
„Obě klasické „erzety" jsou pěkné, městská je taková motanice po městě. K rally to určitě patří, je to něco pro diváky, ale podle mě ne na začátek rundy, když člověk potřebuje šetřit pneumatiky před dvěma náročnými testy. Spíš bych to zařadil na konec. S R-čtyřkou nestartujeme kvůli pozdní dodávce polykarbonátových oken, které přijdou z Itálie až zítra. Bohužel, nešlo to nijak urychlit. Poprvé bychom se s R-čtyřkou měli na Slovensku objevit v Lubeníku."

Karel Trněný (Škoda Fabia WRC, startovní číslo 8)
„Z tratí jsem úplně nadšený, jen mám trošku obavy z naší neznalosti místních podmínek, která bude určitě hodně znát. Nejvíce nám sedí trojka. Ta je přesně to, co máme rádi, rychlé zatáčky přes horizonty. Ale tady právě platí to, co jsem říkal. Kdo to tu zná, bude vydělávat."

Rally Tríbeč má zítra na programu 9 rychlostních zkoušek o celkové délce necelých 90 km. Úvodní test, kterým je topoľčanský okruh, startuje již v 8:03 hodin. Předpověď počasí slibuje pneumatikovou ruletu, a tak nezbývá, než se nechat překvapit, kdo jako první zítra odpoledne najede na cílovou rampu.

Rally Tríbeč: Předstartovní horečka stoupá

Atmosféra v dějišti třetí soutěže letošního DMACK Tyres RALLY Mistrovství Slovenska – XII. Rally Tríbeč – začíná postupně gradovat.

Itinerář si s výjimkou omluveného Silvestra Mikuláštíka (zdravotní důvody) vyzvedl kompletní peloton favoritů, který se dnes večer postaví na startovní rampu před Společenským domem v Topoľčanech.

Počínaje včerejší 14. hodinou byly zahájeny seznamovací jízdy posádek s tratí, které trvaly až do dnešních 15ti hodin. V pátek ráno výrazně ožil i servisní areál, jenž se postupně začal plnit soutěžní technikou a servisním zázemím. Všechny přítomné – od soutěžních posádek přes mechaniky až po organizátory – zatím v Topoľčanech provází nezvyklá horka, která výrazně prověřují fyzickou odolnost jednotlivých zúčastněných. A jak naznačují předpovědi počasí, tropické teploty by měly provázet i zítřejší závod.

Všechny soutěžní posádky s napětím očekávaly, jak se topoľčanští organizátoři popasovali s volbou rychlostních zkoušek. V servisním parkovišti jsme zachytili následující ohlasy.

Jozef Béreš (Škoda Fabia S2000, startovní číslo 1)
„Znám pouze Jankův vršek se závěrečnou technickou pasáží, kde jsme jeli kdysi s Ignisem. Myslím, že tato zkouška by našemu autu mohla vyhovovat. Co se týče městského okruhu a té třetí zkoušky, tak si myslím, že proti vozům WRC nemáme šanci, protože jsou obě strašně rychlé a je na nich potřeba hodně výkonu. Šampionát sice vedeme, ale v žádném případě nebudeme uplatňovat vyčkávací taktiku. Od první zkoušky pojedeme na maximum a uvidíme, zda bude nějaká naděje „wéercéčkům" stačit."

Grzegorz Grzyb (Ford Focus WRC, startovní číslo 5)
„Známe jednu „erzetu", která se pět let dozadu jela jako součást Rally Matador Tatry (Uhrovecká RS). Ta je fajnová – začátek rychlý a pak dolů v úzkém, to se mi líbí. Další „erzeta" je moc rychlá, široká, což je pro mě dobré, protože se zde pojede ve vysokých rychlostech, a na tyto tratě je WRC dobře připravené. Co se týče Topoľčanské RS, nemám moc rád ježdění po městských okruzích, to není moje specialita. Nezbývá mi, než to zvládnout a pokud možno nic neudělat autu."

Igor Drotár (Subaru Impreza WRC, startovní číslo 6)
„Zasáhla nás s Vladem taková zvláštní nálada, protože když Vlado nadepisoval horní roh sešitu „Rally Tríbeč 2011", uvědomili jsme si, že tomu není tak dávno, kdy sešit nadepisoval jako „Rally Tríbeč 1984". Kdybych se měl k jednotlivým rychlostním zkouškám vyjádřit, zhodnotil bych je následovně: Okruh na první pohled není pro jezdce příliš zajímavý, je tu hodně míst, kde se nedá získat, zato se tu dá hodně ztratit. Myslím si ale, že všechno zlé naprosto přebíjí divácká atraktivita, která tuto RS dělá výjimečnou. Druhá zkouška začíná na překrásném kopci, střídají se tu pomalé zatáčky, rychlé zatáčky, náročné protahováky. Jako celek se jedná o překrásnou a velmi těžkou RS. Na trojce jsme si s Vladem trošku zavzpomínali na již vzpomínaný ročník 1984, kdy se část této zkoušky jela jako okruh. Myslím, že právě zde se bude rozhodovat, protože do zatáček není vidět a jede se čistě na rozpis. Tím, že je tato zkouška rychlá, je náročná jak na jezdce a spolujezdce, tak i na auto. Když svoje hodnocení shrnu: Klobouk dolů před organizátory, protože se jim podařilo přichystat opravdu nádherné rychlostní zkoušky."

Martin Hudec (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 16)
„Tratě jsou pěkné. Trojka je dost rychlá, ale je to naštěstí do kopce, což je pro mě lepší než naopak. Na dvojce je kousek úzkého, kde je to na srdíčko, tam by se mohlo rozhodovat. Jsem potěšený i z města, protože to bude zase zajímavé pro diváky, je tam prostor pro hodně smyků, takže se budeme snažit zatáhnout „ručku". Tam, kde se vyjíždí na nadjezd, je to na „ručku" v podstatě povinné, protože se s mitsubishi jinak nevytočíme. Pod mostem se dá jet atraktivně taky, ale tam je to mezi obrubníky asi zbytečné riskovat, protože poškodit auto hned na první zkoušce a pokazit si celý závod, to bychom nechtěli."

Více než sedm desítek posádek je zapsáno v oficiálním seznamu přihlášených posádek Rally Tríbeč (20. – 21. 5.), třetí soutěž letošního DMACK Tyres RALLY – Mistrovství Slovenska.

Na topoľčanskou soutěž se přihlásilo celkem 79 soutěžních posádek, z nichž 48 se utká o body do mistrovství Slovenska a 31 dvojic změří síly v rámci Slovenského Rally Poháru. Mezi přihlášenými najdeme šest speciálů královské kategorie World Rally Car, dvě vozidla specifikace Super 2000, patnáctku čtyřkolek oblíbené skupiny produkčních vozů a nespočet mrštných dvoukolek skupiny A.

Melico Racing Team – poprvé na domácí půdě

Ak by sme sa obzreli dozadu v každom meste v ktorom kedy odštartovala rally súťaž sa na štarte objavila aj domáca posádka. Niekedy ich bolo viac, niekedy menej. V prípade Rally Tríbeč však s prívlastkom „domáci" môžeme označiť iba jednu, jedinú posádku. Tou je Jaro Melichárek s Rišom Lasevičom. Rovnako ako na všetkých súťažiach v minulom, ale aj tomto roku sa predstavia s vozidlom Mitsubishi Lancer WRC05. „Na domácej pôde sa vždy najhoršie jazdí. Okolo tratí súťaže stojí veľké množstvo domácich fanúšikov a to trochu človeku zväzuje ruky. Napriek tomu sa budeme s Rišom snažiť o čo najlepší výkon. Samozrejme nezabudneme ani na divákov, ktorých by sme radi zabavili peknými prejazdmi. Dúfam, že ťarcha domáceho prostredia s prvými súťažnými metrami opadne a bude sa nám dariť," vyjadril Jaro Melichárek svoje pred štartovné pocity.

Videoprůvodce tratí Rally Tríbeč

Spolu se zveřejněním mapy tratě letošní Rally Tríbeč přichází pořadatelé se zajímavou službou pro všechny účastníky závodu. V pondělí vydaný videoprůvodce tratí by měl všem účastníkům soutěže dát objektivní představu o charakteru připravených rychlostních zkoušek a návštěvníkům má za cíl ulehčit výběr zajímavých míst u tratě soutěže.

 

Videoprůvodce letošní Rally Tríbeč se zrodil v produkci mediálního týmu FTR-media, který se v minulosti staral o medializaci vyškovské Admiral rally a nyní, po zániku této soutěže, přemístil své aktivity do zahraničí. Při loňské vyškovské rally si tento netradiční počin vysloužil nespočet pozitivních ohlasů nejen od diváků, ale hlavně od soutěžních posádek. Na Slovensku připravili organizátoři soutěží tuto zajímavou a prospěšnou službu už víckrát, poprvé v roce 1998 na Rally VSŽ Košice.

Videoprůvodce jednotlivými rychlostními zkouškami je k dispozici na oficiálních stránkách soutěže www.rallytribec.sk a je ke zhlédnutí i na stránkách Youtube. Video je připraveno ve formátu mp4 v HD rozlišení, a vzhledem k rozumné velikosti by mělo být lehce spustitelné pro všechny zájemce.
V těchto dnech se velmi usilovně pracuje i na slovenské premiéře vozu Mitsubishi Lancer specifikace R4. Automobil, který má oproti vozům stejné značky ve skupině N výhodu ve snížené váze a v lepším podvozku, by měl v Topoľčanech představit Moravák Jaroslav Orsák. „Děláme vše proto, aby se vůz stihnul připravit. Věřím, že to vyjde," informoval Orsákův spolujezdec Karel Vajík.

Další informace k závodu

V netradiční pozici je před startem Rally Tríbeč mistr Slovenska z roku 1997 Igor Drotár (Subaru Impreza WRC). Zatímco jeho současní soupeři se v okolí Topoľčan objeví poprvé, prešovský pilot se Rally Tríbeč zúčastnil již před více než dvaceti lety.

„Je nostalgie vracet se do míst, kde jsem závodil jako mladý. Samostatné Rally Tríbeč jsem se zúčastnil několikrát a dvakrát jsem nechyběl ani na společném závodě Barum – Tríbeč rally. Jednou se nám dokonce podařilo dojet tu na třetím nebo čtvrtém místě v rámci tehdejšího „velkého" mistráku, což je výsledek, na který moc rád vzpomínám," sdělil nám Igor. Oblíbený jezdec, který je ve startovní listině tríbečské rally bezpochyby nejzkušenějším účastníkem, se na třetí letošní slovenskou rally připravuje v Rakousku, kde se o tomto víkendu představí na mezinárodním závodě do vrchu v St. Antonu. „Rádi bychom na subaru zkusili jiný podvozek. Zatím jsme využívali podvozek „irského typu", který se hodí spíše na uskákané tratě. V Rakousku otestujeme tzv. „italský podvozek" na kvalitní asfalt a v Topoľčanech se po obhlídce tratí rozhodneme, zda jej zkusíme i na Rally Tríbeč," uzavřel naše povídání jeden z favoritů.

Na rozdíl od Drotára, další favorizovaný jezdec Polák Grzegorz Grzyb se před tríbečskou rally pojede rozjet na české území. Namísto Fordu Focus WRC, se kterým je přihlášený do Topoľčan, se jednorázově představí ve speciálu Super 2000. „Na Rallysprint Kopná jsme zvolili vozidlo Peugeot 207 S2000 z dílny Tagai Racing Technology a odstartujeme s podporou polského importéra vozidel Peugeot," sdělil manažer týmu RUFA Ing. Lubomír Kleman.

Mezi favority na celkové vítězství samozřejmě nemůžeme opomenout úřadujícího slovenského mistra a vedoucího jezdce průběžné klasifikace mistrovství Jozefa Béreše mladšího (Škoda Fabia S2000). Na řadu výtečných výkonů ze závěru loňské sezóny by v Topoľčanech rád navázal domácí Jaroslav Melichárek, jehož Lancer WRC patří k nejhezčím a zároveň nejsilnějším vozům ve startovním poli. Překvapit však může i špičkový maďarský „enkař" András Hadik se subaru či nadějný polský mladík Wojtek Chuchala s vozem stejné značky.

Mezi vozy s pohonem přední nápravy letos září dravý Pavol Nagy s vozem Citroën C2 R2. Kromě vedení ve své třídě mu nyní patří i neuvěřitelná pátá pozice v absolutním pořadí slovenského šampionátu, což před sezónou asi čekal málokdo. V Topoľčanech však bude mít Nagy tvrdou konkurenci. Rychlé časy musíme očekávat od Poláka Jana Chmielewskiho s dalším citroënem, míchat kartami v pořadí „dvoukolek" by rád i další kvalitní pilot Roman Koňuch (Suzuki Ignis S1600).

Vedle účastníků skupiny F (vozy s prošlou mezinárodní homologací), kde v posledních dvou letech exceluje rozevlátý Jozef Béreš starší na Audi Quattro, se na Rally Tríbeč představí i dva zajímavé vozy z kategorie historických automobilů. Po technických problémech v Prešově se svoji Toyotu Celica 2000 bude snažit přimět k poslušnosti František Bányász, který je vzhledem k výkonové převaze jasným favoritem své kategorie. Jednorázový návrat na slovenské tratě hlásí dravý kroměřížský jezdec Vlastimil Kubíček, jenž divákům připomene zašlou slávu populárních žigulíků z Metalexu.

Kompletní seznam přihlášených posádek je k dispozici na oficiálním webu pořadatele – www.rallytribec.sk.

Rally Tríbeč: Před uzávěrkou přihlášek

Posádky, které se zasláním přihlášky dosud otálejí, mají čas už jen do soboty 7. května, kdy přesně o půlnoci dojde k definitivnímu uzavření stavů.

S blížící se uzávěrkou se seznam přihlášených začíná postupně plnit zajímavými jmény. Svoji účast potvrdil úřadující slovenský mistr a vítěz obou úvodních soutěží letošního seriálu Jozef Béreš junior, který se na startu objeví se špičkovou Škodou Fabia S2000 české stáje TRT. Bérešovi největší rivalové si s přihláškou zatím dávají na čas, podle zákulisních informací by však v Topoľčanech neměl chybět nikdo z uchazečů o medaile v šampionátu. Z předních jezdců projevili zájem o start i vždy rozevlátý Valach Silvestr Mikuláštík (Škoda Octavia WRC), jeho krajan Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza STi), letos poprvé startující Lukáš Lapdavský (Peugeot 207 S2000) či mladý Tomáš Ondrej (Mitsubishi Lancer EVO 6.5).
Provizorní seznam přihlášených dává tušit, že se na tríbečské soutěži představí nejen řada velmi kvalitních jezdců, ale také rozmanité spektrum soutěžní techniky. Od „wéercéček", jež představují absolutní technický vrchol, přes početně zastoupenou skupinu produkčních aut až po historické vozy, kde nad všemi vyčnívá atraktivní Audi Quattro skupiny B s Jozefem Bérešem starším za volantem. Solidní účast slibují rovněž účastníci Slovenského Rally Poháru, kterých je v neoficiální startovce prozatím zapsáno 22.

Rally Tríbeč: Návrat po dvou desetiletích

Složení letošního kalendáře Mistrovství Slovenské republiky v rally přineslo dobrou zprávu pro automobilové nadšence ze západu Slovenska.

Do okolí Topoľčan, Bánovců nad Bebravou a Prievidze vrátí automobilová soutěž po dlouhých 24 letech. Obnovená Rally Tríbeč se uskuteční v termínu 20. – 21. května 2011 jako součást Mistrovství Slovenské republiky v rally.

Rally Tríbeč začala psát svoji historii v roce 1976 a během několika let se zařadila mezi nejtěžší závody v Československu. Důkazem toho budiž fakt, že v 80. letech minulého století s tríbečskou soutěží spojil tratě a název jeden z nejslavnějších středoevropských automobilových podniků – zlínská Barum rally.

Právě proto se topoľčanský organizátor M.R.T. Slovakia rozhodl ustanovit organizační tým, který má za cíl na úspěšnou éru tríbečské soutěže navázat. V přípravném štábu topoľčanské soutěže mají své zástupce mj. organizátoři z Košic a Vyškova, jejichž společným úkolem je dostat Rally Tríbeč mezi nejlepší soutěže slovenského rallyového šampionátu.

Rally Tríbeč je připravována jako klasická jednodenní soutěž s celkovou délkou rychlostních zkoušek přibližně 100 kilometrů (podobné schéma jako české sprinty). Tahákem pro diváky by měl být atraktivní městský okruh přímo v Topoľčanech.

Sdílet

O autorovi

Člověk mnoha zájmů a koníčků, který si již vyzkoušel práci televizního redaktora i vyučujícího na vysoké škole. Celoživotní nadšenec pro rallysport, od roku 2007 redaktor časopisu Rally, občasný komentátor startovních a cílových ramp a příležitostný reportážní fotograf.

Komentáře