Šéf Škody Motorsport Michal Hrabánek potvrdil na galavečeru IRC v Paříži setrvání továrního týmu i značky v šampionátu Intercontinental Rally Challenge 2012.
Navzdory vstupu koncernového VW Motorsportu do rallysportu se na postavení a aktivitách Škody v zásadě nic nemění. Můžete to potvrdit?
"Sice je nyní velmi předčasné definitovat náš kompletní program v roce 2012, ale ve své podstatě bude velmi podobný letošní sezoně. Hlavní aktivitou týmu bude IRC. Také zvažujeme starty na vybraných podnicích evropského šampionátu, abychom byli připraveni na jejich případné sloučení v roce 2013.
Určitě v našem programu 2012 nebude SWRC v rámci světového šampionátu. Byli jsme velmi rádi za vítězství Juha Hänninena v letošní sezoně, ale nemáme v plánu pokračovat v těchto aktivitách. Ale nemá to nic společného se vstupem Volkswagenu do světa. Chtěli jsme v této sérii letos uspět, což se podařilo, ale žádná obhajoba se nepřipravovala. Ještě jednou opakuji, prioritou bude IRC a klientský program."
Jak pro vás bylo příjemné či nepříjemné, že privátní tým porazil v IRC tovární vozy?
"Určitě to nebylo nepříjemné, neboť pokud se podíváme na letošní podium IRC, je kompletně obsazeno jezdci a spolujezdci naší značky. Spolupráce Škody Motorsportu a Škody UK se datuje už od roku 2010, kdy tým reprezentoval Guy Wilks. Letos pokračovala s Andreasem Mikkelsenem. Andreas měl továrně připravený speciál. Nebyl rozdíl mezi auty Andrease, Jana (Kopecký), Juha (Hänninen) nebo Freddyho (Loix). Kompletní stupně vítězů IRC obsazené dvojicemi se stejnými zelenými vázankami jen dokladují sounáležitost všech ke značce Škoda."
Budou stejní jezdci nadále spolupracovat s týmem i v roce 2012?
"Škoda UK už prezentoval starty Andrease Mikkelsena v IRC 2012, na některých podnicích se určitě objeví i Juho Hänninen a Jan Kopecký. Také očekávám pokračování spolupráce se Škodou Belgium a Freddym Loixem. Ale je příliš brzy na jasný program startů našich jezdců. Konkrétnější můžeme být asi tak za měsíc."
Škoda nabízí kromě atmosférické Super 2000 také Fabii R2. Plánujete jít cestou dalších modelů, třeba R4T nebo R1?
"Ne. Řekněme, že specifikace Super 2000 je prioritou Škody Motorsport, Fabia R2 je privátní projekt, který má podporu značky. Co se týká R4T, to je otázka budoucnosti. Čekáme, zda bude R4T skutečným nástupcem S2000. Zda bude moci závodit v regionálních a národních šampionátech. Zda o něj bude zájem ze strany importérů a klientů. A pokud ano, možná se budeme ubírat tímto směrem…"
Volkswagen používá fabie pro vývoj svého vozu Polo R WRC. Profitujete nějak z jejich dat při dalším vývoji dvoutisícovky?
"Neexistuje mezi VW a Škodou spolupráce. Ani nemohu potvrdit, zda si nějaké poznatky z Volkswagenu vezmeme. Ale je logické, že v budoucnu může proběhnout nějaká výměna know-how a technických řešení v rámci koncernu VW Group."
Plánujete nějaké novinky pro současnou Fabii Super 2000?
"Nebude žádná evoluční verze, změny v homologaci nejsou možné. I když na autě jako celku stále pracujeme. Zaměřujeme se na podvozek a nastavení vozu. Navíc se nedomnívám, že máme nějakou slabinu, kterou bychom museli na fabii aktuálně řešit."