RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Soutěžáky»Škoda 160 RS MTX – první český prototyp skupiny B
    Škoda 160 RS MTX
    Soutěžáky

    Škoda 160 RS MTX – první český prototyp skupiny B

    Zdeněk WeiserBy Zdeněk Weiser11.4.2013Updated:17.2.2020Žádné komentáře3 Mins Read

    Rallye Praha Revival 2013 bude svědkem premiéry zrestaurované Škody 160 RS MTX. Unikátní vůz dává vzpomenout na zlatou éru slušovického Agroteamu.


    Už tento pátek startuje na Václavském náměstí Rallye Praha Revival 2013. I když většina posádek jede s víceméně sériovými vozy, ve startovní listině se najde i několik zajímavých automobilů z historie rallyesportu. Po technické i historické stránce je bezesporu nejhodnotnější Škoda 160 RS MTX se startovním číslem 29 posádky Karel Kašpárek – Karel Horník. Jedná se o kompletně zrenovovaný originální prototyp, se kterým v sezoně 1984 několikrát slušovický jezdec Kašpárek startoval.

    Škoda 160 RS MTX


    Představení / Škoda 160 RS MTX

    Karoserie

    Výrazně odlehčená a vyztužená karoserie pochází ze sportovní Škody Garde. Součástí skeletu je trubková klec, která slouží nejen jako bezpečnostní, ale i jako nosný prvek pro ukotvení náprav a motoru. Výrazně rozšířené přinýtované nástavce blatníků umožňují širší rozchod kol. Chladič vody je podobně jako u legendární „stotřicítky“ umístěn vpředu. Vzduch je odváděn mohutným laminátovým tunelem přes rozměrné otvory v přední kapotě mimo vůz. Pod víkem kufru moc místa není.

    Škoda 160 RS MTX

    Omezený prostor zabírají objemné hasicí přístroje, akumulátor a nalévací hrdlo zmenšené palivové nádrže na 30 litrů. Přídi vozu dominuje baterie čtyř přídavných světlometů a rozměrný spoiler. Zadní víko motoru je vyrobené z laminátu, je opatřeno průduchy pro přívod vzduchu do vzduchových filtrů a velké přítlačné křídlo. Po původních náraznících zbyly jen prolisy v zadních blatnících.

    Motor a převodové ústrojí

    Koncepce motoru vzadu a pohonu zadních kol zůstala zachována. Jelikož mladoboleslavský automobilka neměla k dispozici žádný výkonný motor, je prototyp Š 160 RS opatřen pohonnou jednotkou z Lady 1600. Úprava odpovídá tehdejší skupině A2, se kterou měl Metalex bohaté zkušenosti.

    Škoda 160 RS MTX

    Motor o objemu 1568 ccm dosahuje výkonu téměř 160 koní při 7000 ot/min. Samozřejmostí jsou dva dvojité horizontální karburátory Weber 45 DCOE, bez kterých se v sedmdesátých a osmdesátých letech neobešel takřka žádný závodní vůz. Upravený ruský agregát, který váží o 25 kg víc než škodovácký motor, je pomocí muzikusu spojen s osvědčenou čtyřstupňovou převodovkou ze „stotřicítky“.

    Podvozek

    Rozšířená přední náprava s hřebenovým řízením vychází z modelové řady „M“. Zadní náprava s vlečnými kyvnými rameny pochází z dílen Metalexu a vzhledem k lepšímu rozložení hmotnosti byla posunuta o 100 mm dozadu.

    Škoda 160 RS MTX

    Na všech kolech jsou namontovány kotoučové brzdy ze Škody 130 RS. Brzdový systém využívá podtlakový posilovač a rozdělení brzdného účinku na zadní nápravu se dá seřizovat vahadlem.

    Z Metalexu pochází i dělená osmipalcová kola z hliníkové slitiny. Pneumatiky mají rozměr 185/60-13″. Hmotnost prototypu s kompletní soutěžní výstrojí činí cca 1000 kg.


    VIDEO: Škoda 160 RS MTX

    historické automobily Karel Kašpárek Škoda 160 RS MTX závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

    Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.