Revoluční myšlenka FIA použít shakedown jako nástroj pro složení startovní listiny pro první den soutěže světového šampionátu se jezdcům příliš nezamlouvá.
Shakedown je většinou jezdců vnímám jako poslední možnost vyladit si své vozy před nadcházejícím závodem. Asi nemá cenu pochybovat o tom, jak kvalitně jsou na evropské podniky připraveny špičkové tovární týmy Citroën a Ford. Naopak pro soukromníky je to neocenitelná příležitost zase po nějaké době usednout za volant soutěžního vozu a zpět nastartovat určitý závodní "rytmus".
V případě dálkových soutěží, kde je však testování zakázáno, je pozice všech téměř identická a shakedown je vlastně jediná příležitost k přizpůsobené vozů panujícím podmínkám.
Úřadující světový šampion Sébastien Loeb připustil pokračování současného dvouhodinového shakedownu ve čtvrtečním dopoledni a až následný start "kvalifikace" o startovní pořadí. Otázkou zůstává, v kolik hodin by se tím pádem dostali na trati shakedownu další jezdci a také v jakém stavu by byl povrch trati.
Jari-Matti Latvala potvrdil, že pro mnoho jezdců je to jediná možnost před určitou soutěží testovat. "Je to dobrá myšlenka, avšak taktizování na konci etap to stejně neřeší," uvedl Fin. "Navíc čtvrtek by byl tím pádem hodně hektickým dnem," dodal.
Mads Östberg: "V mnoha zemích je shakedown před závodem jediným testem. Pokud mi však zůstane na vyzkoušení vozu dostatek času, nebráním se pak určité formě kvalifikace."
Proto počkejme, jak bude konečné pravidlo o shakedownu v propozicích FIA na rok 2012 vypadat…