Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Závody»Setkání mistrů v Litomyšli 2011
    Závody

    Setkání mistrů v Litomyšli 2011

    By Roman Fluxa14.2.20114 Mins Read

    12. února proběhlo v a-Kartaréně již tradiční setkání mistrů z různých oblastí motorsportu. Za účasti televizních kamer spolu změřili síly ve vytrvalostním závodě týmy složené ze závodníků, sponzorů a novinářů.

    Organizátoři akce v čele s Václavem Janíkem připravili atraktivní program, jehož vyvrcholení představoval vytrvalostní závod motokár. Příjemně překvapila účast jezdců a osobností. Rozdělení týmů proběhlo dle klíče – moto, okruhy, vrchy, rally, autokros a Dakar. Tuto šestici uzavřeli veteráni. Jezdci, doplněni sponzory a novináři, absolvovali nejprve trénink, aby poté nastoupili na start hlavního závodu, který se jel celkem 270 minut (4 a půl hodiny). V pauze mezi tréninky a hlavním závodem proběhl doprovodný program, v jehož rámci se představili tanečnice, bikeři a barmani. Start klání nemají v lásce kapitáni, kteří obíhají zahajovací kolo a v cíli předávají štafetu prvnímu jezdci. Střídání posádek probíhalo v intervalu patnácti minut, přičemž pořadí bylo předem dané a nebylo možné je měnit.

    Silvestr Mikuláštík přivezl do Litomyšle kvalitní tým, který těžil ze zkušeností Pavla Valouška a Mirka Jakeše. Ty doplnil příležitostný soutěžák Radim Sušeň, Martin Holba na pozici týmového partnera a moje maličkost v roli novináře.

    Více než polovinu závodu bojoval Silverův rally team o stříbro s okruháři. Ti měli ve svém středu dalšího z jezdců se soutěžáckými zkušenostmi, Tomáše Kostku. Šanci na skvělý výsledek zhatil v polovině předepsaného času utržený závěs pravého předního kola. Aby toho nebylo málo, rezervní kára neodkroužila ani celé kolo a zůstala stát na trati také. Nechme stranou prasklý závěs, ale výpadek rezervního stroje považujeme za šlendrián ze strany správce arény.

    O vítězství týmu „Moto" nepochyboval nikdo z přítomných. Váhová disproporce je u motokár klíčovým faktorem úspěchu. Ale nechybělo mnoho a technika promluvila do pořadí stejně, jako u týmu „rally". Čtvrt hodiny před koncem závodu prasklo motokáře se startovním číslem „8" plynové lanko. Jediným způsobem, jak neztratit téměř vyhraný závod, představovalo řízení jednoruč, přičemž druhá ruka ovládala táhlo plynu. Před tímto výkonem smekáme a pro tentokrát „odpouštíme" váhový rozdíl.

    Po výpadku týmu „Rally" zůstali ve hře o stříbro a bronz trojice „Okruhy", „Kopce", „Autokros". Nabídnutou šanci na kvalitní výsledek si nenechali vzít "Okruhy" a udrželi druhou pozici. Drama ve finále se však strhlo v boji o bronz. 2 kola před koncem byl při předjížděcím manévru úspěšný závodník „Autokrosu" a zajistil tak svému týmu zbývající místo na stupních vítězů.

    Výsledky:

    1. Motorky
    2. Okruhy
    3. Autokros
    4. Vrchy
    5. Dakar
    6. Veteráni
    7. Rally (odstoupili pro technickou závadu)

    Ohlasy v cíli:

    Silvestr Mikuláštík, kapitán "Bůřov rally team":

    „Přijeli jsme s kvalitním týmem a vysokými ambicemi. Pro co nejlepší umístění jsme udělali maximu, především Valda s Mirkem odvedli obrovský kus práce a drželi „Bůřov tým" na krásném druhém místě. Bohužel chybělo sportovní štěstí, když zradila technika. Doufejme, že jsme si kopec smůly pro tuto sezonu vybrali tady v Litomyšli."

    Pavel Valoušek, mistr ČR v týmu „Bůřov rally team":

    Pavle, spolu Mirkem Jakešem jsi byl hlavním tahounem rally týmu. Tvé časy byly vynikající. Všimli jsme si, že i Lukáš Pešek přišel s pochvalou. Prozradíš čtenářům recept na ideální stopu?
    „Žádné tajemství za tím nehledejme. Pro slabé motokáry, jež převážně provozují kart arény, platí dvě důležitá pravidla. Najet v jednom okruhu co nejmíň metrů, volit tedy nejkratší cestu. A za druhé správně brzdit. V ideálním případě včas nabrzdit do zatáčky a nejpozději od její poloviny vyjíždět pod plynem."

    Václav Janík, mistr Evropy v týmu "Vrchy", organizátor akce:

    Jak hodnotíte akci z pohledu organizátora?
    „Velmi dobře. Příjemným překvapením pro mě byla účast. Přijela řada skvělých jezdců. Poslední den jsme dokonce museli účast některých zájemců odmítnout. Tato akce je pořádána s cílem umožnit setkaní lidí, kteří na sebe celý rok nemají čas. Závod je pak jen příjemným zpestřením a dávkou chybějícího adrenalinu, který na běžných srazech chybí."

    A váš pohled na Setkání jako člena týmu "Vrchy"?
    „Před závodem jsem prohlásil, že pokud letos nevyhrajeme, příští setkání už organizovat nebudu… Nepovedlo se. Teď přemýšlím, jak z toho ven, protože tato akce je vysoce návyková a určitě by mi chyběla (smích)."

    Tomáš Kostka, tým „Okruhy":

    Tome, s okruháři jste obsadili druhé místo za partou kolem Lukáše Peška. Což takhle zaútočit na vítězství v dalším ročníku v dresu rally teamu?
    „S tím nemám problém. Tato akce je skvělá bez ohledu na to, v jakém týmu startuješ. Otázkou je, zda by si kluci od rally vzali mezi sebe někoho, kde se sveze v soutěžáckém autě jen jednou v roce. Když na to přijde, neodmítnu start ani za zmiňované „Moto" (smích)."

    Kompletní fotogalerie ze Setkání mistrů:

    Dan Šimek (DAN)
    Ondřej Zeman (DON)

    Záznam z průběhu závodu vysílá v úterý 15.2. ve 23:00 ČT4 Sport

    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák24.9.2025

    23. RALLYLEGEND 2025 – cesta do minulosti pod majestátním Monte Titanem

    Ivo Nowi Novák4.8.2025

    Barum Czech Rally Zlín 2025 – seznam přihlášených posádek

    Ivo Nowi Novák3.8.2025

    STAR Rally Historic 2025 – seznam přihlášených posádek

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.