12. února proběhlo v a-Kartaréně již tradiční setkání mistrů z různých oblastí motorsportu. Za účasti televizních kamer spolu změřili síly ve vytrvalostním závodě týmy složené ze závodníků, sponzorů a novinářů.
Organizátoři akce v čele s Václavem Janíkem připravili atraktivní program, jehož vyvrcholení představoval vytrvalostní závod motokár. Příjemně překvapila účast jezdců a osobností. Rozdělení týmů proběhlo dle klíče – moto, okruhy, vrchy, rally, autokros a Dakar. Tuto šestici uzavřeli veteráni. Jezdci, doplněni sponzory a novináři, absolvovali nejprve trénink, aby poté nastoupili na start hlavního závodu, který se jel celkem 270 minut (4 a půl hodiny). V pauze mezi tréninky a hlavním závodem proběhl doprovodný program, v jehož rámci se představili tanečnice, bikeři a barmani. Start klání nemají v lásce kapitáni, kteří obíhají zahajovací kolo a v cíli předávají štafetu prvnímu jezdci. Střídání posádek probíhalo v intervalu patnácti minut, přičemž pořadí bylo předem dané a nebylo možné je měnit.
Silvestr Mikuláštík přivezl do Litomyšle kvalitní tým, který těžil ze zkušeností Pavla Valouška a Mirka Jakeše. Ty doplnil příležitostný soutěžák Radim Sušeň, Martin Holba na pozici týmového partnera a moje maličkost v roli novináře.
Více než polovinu závodu bojoval Silverův rally team o stříbro s okruháři. Ti měli ve svém středu dalšího z jezdců se soutěžáckými zkušenostmi, Tomáše Kostku. Šanci na skvělý výsledek zhatil v polovině předepsaného času utržený závěs pravého předního kola. Aby toho nebylo málo, rezervní kára neodkroužila ani celé kolo a zůstala stát na trati také. Nechme stranou prasklý závěs, ale výpadek rezervního stroje považujeme za šlendrián ze strany správce arény.
O vítězství týmu „Moto" nepochyboval nikdo z přítomných. Váhová disproporce je u motokár klíčovým faktorem úspěchu. Ale nechybělo mnoho a technika promluvila do pořadí stejně, jako u týmu „rally". Čtvrt hodiny před koncem závodu prasklo motokáře se startovním číslem „8" plynové lanko. Jediným způsobem, jak neztratit téměř vyhraný závod, představovalo řízení jednoruč, přičemž druhá ruka ovládala táhlo plynu. Před tímto výkonem smekáme a pro tentokrát „odpouštíme" váhový rozdíl.
Po výpadku týmu „Rally" zůstali ve hře o stříbro a bronz trojice „Okruhy", „Kopce", „Autokros". Nabídnutou šanci na kvalitní výsledek si nenechali vzít "Okruhy" a udrželi druhou pozici. Drama ve finále se však strhlo v boji o bronz. 2 kola před koncem byl při předjížděcím manévru úspěšný závodník „Autokrosu" a zajistil tak svému týmu zbývající místo na stupních vítězů.
Výsledky:
1. Motorky
2. Okruhy
3. Autokros
4. Vrchy
5. Dakar
6. Veteráni
7. Rally (odstoupili pro technickou závadu)
Ohlasy v cíli:
Silvestr Mikuláštík, kapitán "Bůřov rally team":
„Přijeli jsme s kvalitním týmem a vysokými ambicemi. Pro co nejlepší umístění jsme udělali maximu, především Valda s Mirkem odvedli obrovský kus práce a drželi „Bůřov tým" na krásném druhém místě. Bohužel chybělo sportovní štěstí, když zradila technika. Doufejme, že jsme si kopec smůly pro tuto sezonu vybrali tady v Litomyšli."
Pavel Valoušek, mistr ČR v týmu „Bůřov rally team":
Pavle, spolu Mirkem Jakešem jsi byl hlavním tahounem rally týmu. Tvé časy byly vynikající. Všimli jsme si, že i Lukáš Pešek přišel s pochvalou. Prozradíš čtenářům recept na ideální stopu?
„Žádné tajemství za tím nehledejme. Pro slabé motokáry, jež převážně provozují kart arény, platí dvě důležitá pravidla. Najet v jednom okruhu co nejmíň metrů, volit tedy nejkratší cestu. A za druhé správně brzdit. V ideálním případě včas nabrzdit do zatáčky a nejpozději od její poloviny vyjíždět pod plynem."
Václav Janík, mistr Evropy v týmu "Vrchy", organizátor akce:
Jak hodnotíte akci z pohledu organizátora?
„Velmi dobře. Příjemným překvapením pro mě byla účast. Přijela řada skvělých jezdců. Poslední den jsme dokonce museli účast některých zájemců odmítnout. Tato akce je pořádána s cílem umožnit setkaní lidí, kteří na sebe celý rok nemají čas. Závod je pak jen příjemným zpestřením a dávkou chybějícího adrenalinu, který na běžných srazech chybí."
A váš pohled na Setkání jako člena týmu "Vrchy"?
„Před závodem jsem prohlásil, že pokud letos nevyhrajeme, příští setkání už organizovat nebudu… Nepovedlo se. Teď přemýšlím, jak z toho ven, protože tato akce je vysoce návyková a určitě by mi chyběla (smích)."
Tomáš Kostka, tým „Okruhy":
Tome, s okruháři jste obsadili druhé místo za partou kolem Lukáše Peška. Což takhle zaútočit na vítězství v dalším ročníku v dresu rally teamu?
„S tím nemám problém. Tato akce je skvělá bez ohledu na to, v jakém týmu startuješ. Otázkou je, zda by si kluci od rally vzali mezi sebe někoho, kde se sveze v soutěžáckém autě jen jednou v roce. Když na to přijde, neodmítnu start ani za zmiňované „Moto" (smích)."
Kompletní fotogalerie ze Setkání mistrů: