Největší německý soutěžní talent současnosti Sepp Wiegand letos skočil rovnýma nohama za volant Fabie S2000 týmu Skoda Deutschland a v seriálu IRC dosáhl několika výtečných výsledků. Kandidát na místo v kokpitu továrního Volkswagenu Polo R WRC si letos dvakrát vyzkoušel historický VW Rallye Golf G60, se kterým německá automobilka startovala v MS v roce 1990. Jaké byly jeho dojmy?

Wiegand okusil tvrdý soutěžácký chlebíček

Originální soutěžní Rallye Golf G60, se kterým startoval Erwin Weber před 22 lety na Australské rally, je starší než Wiegand. Díky pečlivé přípravě v renomovaném týmu Ihle Motorsport však dodnes šlape jako hodinky. Saský mladík si ho poprvé vyzkoušel v létě při Eifel Rallye Festivalu. Druhou příležitostí absolvovat s první čtyřkolkou od VW byla nedávná Rallylegend v San Marinu. Tady startovala posádka Wiegand – Gottschalk poprvé na čas a v kategorii Rallylegend Myth obsadila navzdory problémům se stěrači a nevhodnými pneumatikami solidní 5. příčku.

Sepp Wiegand „Dříve to kolegové měli mnohem těžší…“

„Atmosféra v okolí San Marina byla naprosto fantastická,“ neskrýval nadšení Wiegand. „Na první páteční vložce pršelo, a přesto se tady sešlo údajně neuvěřitelných 15 000 fanoušků. Zvolili jsme nevhodné gumy, ale aspoň jsme si na kluzké trati užili soustu legrace. Všude panuje soutěžní duch. Poslouchat historky legendárních jezdců Carlose Sainze, Markku Alena a Juhy Kankkunena bylo úžasné. Oni dříve prožívali za volanty svých vozů opravdová dobrodružství!“

„Musím přiznat, že ve srovnání se Škodou Fabia S2000 je jízda s Volkswagenem Rallye Golf G60 mnohem obtížnější“

„Driftování s 20 let starou čtyřkolkou je velký problém, auto vyžaduje čistou linii. I když byly rychlostní zkoušky velmi krátké, díky jejich technickému charakteru a nevlídnému počasí to nebylo vůbec jednoduché. Moderní soutěžní auta se řídí mnohem snadněji. Člověk dříve musel tvrdě bojovat s volantem, aby vůz udržel na trati. Po zkušenostech se starým golfem mnohem lépe chápu, jak v minulosti fungovaly soutěžní týmy a jak tehdy museli jezdci tvrdě pracovat“

„Byl jsem velmi překvapený, že jsme museli spěchat i na spojovacích úsecích. V sobotu večer se nám pokazily stěrače a museli jsme se co nejrychleji dostat do servisu. Posádky v minulosti prožívaly skutečná dramata.“

Sdílet

O autorovi

Komentáře