Citroën Racing vstoupí do sezony 2011 s osvědčeným tandemem Sebastien Loeb a Sebastien Ogier. Oba mají za sebou stovky testovacích kilometrů. Zde jsou jejich pocity z nového vozu Citroën DS3 WRC.
Jak se cítíte za volantem vozu Citroën DS3 WRC?
S. Loeb: „Pocity jsou úplně jiné než u C4. Vůz DS3 je kratší, takže je v ostrých zatáčkách mrštnější, ale také živější v rychlých úsecích. Obecně se budeme muset za volantem vyvinout větší úsilí. Důvodů je víc: chování vozu způsobené jeho rozměry, absence středového diferenciálu, který by umožnil rozložit náhon mezi přední a zadní nápravu, návrat k mechanické převodovce, kvůli kterému budeme muset velmi často pouštět volant."
S. Ogier: „Stejně jako Seb Loeb se domnívám, že rozměry DS3 budou znamenat výhody i nevýhody podle toho, na jakém terénu se jede. Vzhledem k tomu, že motor má menší točivý moment, než jsme byli zvyklí, musíme ho pořád vytáčet, trochu jako u atmosférického motoru. Návrat k mechanické převodovce znamená o něco delší dobu na řazení a vyžaduje od pilota větší úsilí. Za normálních podmínek to nebude žádný problém, ale horší by to mohlo být ve velkém horku nebo na konci dlouhých rychlostních zkoušek."
Jste spokojeni s tím, čeho tým v mezičase dosáhl?
S. Loeb: „Myslím, že tým odvedl výbornou práci. Nepodařilo se nám dosáhnout stejných výsledků na všech površích. Hodně času jsme strávili na šotolině, protože s tou se na mistrovství světa setkáváme nejčastěji. Myslím, že se máme ještě co učit na sněhu, ale to se těžko odhaduje, neboť nám chybí srovnání."
S. Ogier: „Od konce minulé sezony jsme absolvovali mnoho testovacích jízd. Mám dojem, že jsme času, který byl k dispozici, využili dobře. Už se těším, až se postavím na start Švédské rallye a poměřím se se stopkami."
Co si myslíte o nových předpisech?
S. Loeb: „Auto se příjemně řídí. Výkony motoru umožňují využívat všech vlastností podvozku. Určitě bychom vždycky chtěli větší výkon, ale myslím, že tyhle nové WRC jsou naprosto úžasné. Při řízení budeme muset být šikovní a optimalizovat dráhu vozu, abychom si při průjezdu zatáček udrželi co nejlepší rychlost."
S. Ogier: „Cílem bylo přitáhnout nové konstruktéry. Tento rok se k nám přidá třetí značka. To je pro všechny pozitivní, počínaje diváky. Myslím, že tahle nová auta budou skvělá, s větším skluzem a motory vytáčenými vysoko do otáček. Není pochyb o tom, že podívaná to bude přinejmenším stejně dobrá jako v předchozích ročnících."
Co pro vás začínající sezona znamená?
S. Loeb: „Je to nová výzva, kdy nás oproti předchozím rokům čeká víc nejistot. I naši soupeři věnovali vývoji strojů hodně pozornosti a pro srovnání si musíme počkat na první rally. V každém případě musím začít tím, že budu rychlejší než soupeři ve stejných vozech jako já. Porazit Sébastiena Ogiera a Pettera Solberga nebude vůbec jednoduché! Myslím, že tato sezona bude těžká, ale to jen zvyšuje moji motivaci."
S. Ogier: „Je tady tolik neznámých, že mohu jen těžko vynášet přesné cíle. Výsledek Švédské rally nebude pro pořadí v mistrovství nezbytně reprezentativní. Na to si budeme muset tři nebo čtyři rally počkat. Pokud jde o nás, my nevstupujeme do prvního závodu s přílišnými ambicemi. Dodnes jsme absolvovali jen dvě zimní rallye a těžko budeme moci soupeřit se skandinávskými piloty. I když konečným cílem je získání světového titulu, nejsem tím nijak posedlý. Zato chci získat body v každé rally, proniknout mezi vozy v čele a získat další zkušenost ve WRC."