Několik dní před startem rally číslo 168 jsou statistiky Sébastiena Loeba vskutku ohromující: 78 celkových vítězství, 116 pódií, 896 vyhraných rychlostních zkoušek, 1619 bodů na kontě, ale jen 20 vypadnutí… a samozřejmě 9 světových titulů spolu s Danielem Elenou. Je velice obtížné vybrat jednu, ale se souhlasem Séba připojujeme hned několik vzpomínek.
2001 Rally Sanremo
„Poprvé ve francouzském juniorském mistrovství mě Guy Fréquelin posadil do Xsary WRC. Já jsem doufal stejně jako on v dobré výsledky, protože jsme měli srovnání s testovacími časy Bugalského. Po první erzetě jsem byl jen čtyři sekundy za vedoucím časem, aniž bych cítil, že jedu úplně naplno. I přes mou sebedůvěru přišlo překvapení! Měli jsme fenomenální závěr a skončili hned za Panizzim. Před rally jsem posílal faxy automobilkám jen proto, abych na sebe upozornil. Po Sanremu už mi volali všichni sami a chtěli podepsat na celou sezonu. Bylo to v polovině sezony 2002, ale chtěl jsem zůstat u Citroënu. A myslím, že jsem se rozhodl správně!“
2003 Rally Monte Carlo
„Toto je patrně nejmilejší vzpomínka pro celý tým. Při našem prvním startu do kompletní sezony WRC jsme ovládli nejslavnější soutěž na světě! Tehdy neměli Carlos Sainz a Colin McRae konkurenci. Mít tyhle dva mistry světa za týmové kolegy, to bylo trochu odstrašující. Ale vždycky u nás vládla dobrá atmosféra, dokonce i ve chvílích, kdy jsem začínal být výsledkově lepší než oni.“
2004 Korsická rally
„Vždy jsem jezdil tak, abych byl nejlepší a stal se mistrem světa. Ale ještě před tím, než jsem to dokázal, jsem pochyboval, zda na to mám. Dosáhli jsme toho v naší druhé kompletní sezoně. První titul byl velice zvláštní, protože jsme si ho zajistili ve Francii. Všichni u toho byli, má rodina, moji přátelé … Měl jsem radost, že jsem mohl vyhrát pro mého otce. Když jsme byli spolu, neříkal nic. Pak jsem se od jednoho novináře dozvěděl, jak s ním mluvil o tom, co to pro něho znamená. Byl jsem v tu chvíli velmi pyšný na to, co jsem dosáhl.“
2007 Rally Nový Zéland
„Nerad hovořím o ztrátách, ale naše umístění na druhé pozici tady bylo velice zvláštní. Právě tato rally byla jednou z největších bitev, které jsem svedl s Marcusem Gronhölmem. Dosahovali jsme na šotolině fantastických časů. Bylo tam ale hodně napětí. Vedl jsem až do poslední rychlostní zkoušky, ale nebylo to nikdy o víc než tři sekundy. Na Whaanga Coast, předposledním testu, šel Marcus do vedení o 0,7 sekundy. To vše přišlo před super speciálkou. Ačkoli jsem ji vyhrál, byl jsem celkově poražen o tři desetiny!“
2008 Rally Argentina
„Argentina je rally, na které se nám vždy dařilo. Máme ji rádi pro neuvěřitelnou atmosféru, úžasné scenérie a slavné barbecues, které si Daniel tak užíval. Místní zastoupení Citroënu je velice aktivní a každým rokem organizuje různé reklamní akce. Ten rok jsem měl na sedadle spolujezdce Diega Maradonu. Když jsme vyrazili na silnici, byl velice rozechvělý, když viděl ty davy kolem. Myslel si totiž, že tam jsou kvůli němu. Navíc měl níže posazenou sedačku a auto mělo ztmavená skla, takže nikdo ho nemohl vidět. Já nemluvím španělsky, on anglicky jen trochu, takže jsem mu to nemohl vysvětlit… Až když vystoupil z C4, nastala hysterie. A to byl jeho čas!“
2008 Finská rally
„Finsko dlouho bylo hájemstvím Marcuse Gronhölma. V roce 2008 už nestartoval, ale moc nám to neulehčil. Najednou jsem stál proti Mikko Hirvonenovi, který byl předurčen k tomu, aby vyhrával domácí rally. Oba jsme do toho šli naplno. Nikdo z nás neudělal chybu a já vyhrál o 10 sekund. Po tomto vítězství jsem prohlásil, že bych tu ani nechtěl vyhrát podruhé, protože míra rizika je při rychlostech kolem 180 km za hodinu hned vedle stromů veliká. Nicméně dodatečně jsem to přehodnotil a vyhrál ještě dvakrát. Patří to k mým nejprestižnějším vítězstvím v mé závodní kariéře vůbec…!“
2008 Japonská rally
„Dvakrát jsme si zajistili světové prvenství právě v Japonsku a věděli jsme, že Sapporo není zrovna ideální místo k oslavám. Tak jsme ještě v neděli večer letěli do Tokia. Během přesunu mezi dvěma letišti jsme odklonili shuttle a udělali zastávku v centru města. Chudák řidič autobusu, musel tři hodiny parkovat v Roppongi, tokijské čtvrti nočního života. Bylo tam tehdy hodně pití a několik lidí skončilo v nemocnici. Asi proto, že máta používaná na mojito, nebyla zrovna čerstvá! Možná by to potvrdili někteří novináři, kdyby ovšem právě oni nebyli mezi postiženými. Postačí říci, že zpáteční let do Paříže proběhl v naprosté tichosti!“
2009 Norská rally
„Rally Švédsko jsem vyhrál už v roce 2004, ale právě tuhle zimu cítím jako největší úspěch. Podmínky byly perfektní. Měli jsme solidní vrstvu ledu pokrytou kompaktním sněhem a závějemi kolem, které nechaly tratě široké i v zatáčkách. Znovu jsem měl nádherný souboj s Mikko Hirvonenem od začátku až do konce. A zase nikdo z nás nechyboval a nakonec bylo mezi námi méně než 10 sekund.“
2009 Řecká rally
„Určitě naše největší havárie! Jak to už bývá, přišla kvůli momentální ztrátě koncentrace. Auto bylo vymrštěno do impozantní série rotací. Po nehodě jsem šel hledat můj telefon. Ve skutečnosti zůstal v malé kapsičce ve dveřích, kam ho obvykle dávám. Nakonec se našly někde na poli. Ta nehoda ale měla důležitou dohru. Nakonec jsme i tak vyhráli titul o jediný bod ve Walesu.“
2010 Francouzská rally
„Po roce 2004 a Tour de Corse to byl můj nejsilnější zážitek. Před prvním ročníkem Rally Francie v Alsasku bylo hodně nervozity a my jsme měli šanci vyhrát oba tituly. I na mě byl veliký tlak, abych zajel to nejlepší. Opravdu se mi ulevilo, když jsme to dotáhli až do finiše. Být korunován doma v Haguenau, to bylo něco, co jsem si ani nedokázal představit. Když jsem se setkal se Séverinem a mými přáteli na silnici, která vedla zpět do Štrasburku, neudrželi jsme slzy. To není něco, co se vám stane každý den!“
2012 Německá rally
„Moje deváté vítězství v Německu bylo velice zvláštní, protože to znamenalo, že jsem překonal svůj vlastní rekord v počtu vítězství na jedné rally. Samozřejmě jsem také vyhrál osmkrát v Argentině a Španělsku, sedmkrát v Monte Carlu, to je také pár hezkých výsledků! Vždycky jsem měl rád tuhle rally, protože jsem tam cítil velkou podporu. Také to byl nejlepší způsob, jak vzdát hold tragicky zesnulému Bugovi. Právě on vyhrál tuto rally v roce 2001.“
2012 Francouzská rally
„Co ještě jiného bych mohl vybrat pro finálovou volbu jako zvláštní moment? Byl to můj poslední mistrovský titul v rally sportu. Přinejmenším. Já jsem byl velmi rozrušený, ale především pyšný na to, že jsem dokončil tuto ohromnou cestu s Danielem a Citroënem Racing. Naši fanoušci, naše rodiny, náš tým, všichni pro nás důležití lidé tam byli a my museli vyhrát i pro ně. Rozhodně jsem ale nikdy necítil smutek nebo lítost, protože jsem věděl, že něco končí a začíná nové dobrodružství!“