RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      12.3.2023
    • Lifestyle

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      29.12.2022
    • Fotogalerie

      Test Toyota Yaris GR Rally2 – Semetín-Podhoran 2023

      30.9.2023

      Test Toyota Yaris GR Rally2 – Semetín 2023

      29.9.2023

      5. Rallye Kroměříž 2023

      27.9.2023

      Rally Vyškov 2023

      13.9.2023

      BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

      27.8.2023
    • Soutěžáky

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022

      Lada 2105 VFTS – lidové „béčko“ z východního bloku

      22.2.2022
    • Osobnosti

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021

      Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

      7.4.2021

      David Richards z PRODRIVE vrací Elenovi úder

      17.3.2021
    • Závody

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023

      STAR Rally Historic 2023 Zlín napíše patnáctý příběh

      25.7.2023

      Evropská Barum Czech Rally Zlín 2023 připravena ke startu

      25.7.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 odtajnila časový harmonogram

      3.7.2023
    • FlatOut

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – mapy rychlostních zkoušek

      7.8.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – seznam přihlášených posádek

      7.8.2023

      Star Rally Historic 2023 Zlín – seznam přihlášených posádek

      6.8.2023

      Bohemia rally 2023 – mapy rychlostních zkoušek a časový harmonogram

      3.7.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 – představení soutěžních speciálů

      2.5.2023
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Osobnosti»Seb Loeb: 12 vzpomínek devítinásobného mistra
    Osobnosti

    Seb Loeb: 12 vzpomínek devítinásobného mistra

    By Redakce RL.CZ1.10.20136 Mins Read

    Několik dní před startem rally číslo 168 jsou statistiky Sébastiena Loeba vskutku ohromující: 78 celkových vítězství, 116 pódií, 896 vyhraných rychlostních zkoušek, 1619 bodů na kontě, ale jen 20 vypadnutí… a samozřejmě 9 světových titulů spolu s Danielem Elenou. Je velice obtížné vybrat jednu, ale se souhlasem Séba připojujeme hned několik vzpomínek.

    2001 Rally Sanremo

    „Poprvé ve francouzském juniorském mistrovství mě Guy Fréquelin posadil do Xsary WRC. Já jsem doufal stejně jako on v dobré výsledky, protože jsme měli srovnání s testovacími časy Bugalského. Po první erzetě jsem byl jen čtyři sekundy za vedoucím časem, aniž bych cítil, že jedu úplně naplno. I přes mou sebedůvěru přišlo překvapení! Měli jsme fenomenální závěr a skončili hned za Panizzim. Před rally jsem posílal faxy automobilkám jen proto, abych na sebe upozornil. Po Sanremu už mi volali všichni sami a chtěli podepsat na celou sezonu. Bylo to v polovině sezony 2002, ale chtěl jsem zůstat u Citroënu. A myslím, že jsem se rozhodl správně!“

    2003 Rally Monte Carlo

    „Toto je patrně nejmilejší vzpomínka pro celý tým. Při našem prvním startu do kompletní sezony WRC jsme ovládli nejslavnější soutěž na světě! Tehdy neměli Carlos Sainz a Colin McRae konkurenci. Mít tyhle dva mistry světa za týmové kolegy, to bylo trochu odstrašující. Ale vždycky u nás vládla dobrá atmosféra, dokonce i ve chvílích, kdy jsem začínal být výsledkově lepší než oni.“

    2004 Korsická rally

    „Vždy jsem jezdil tak, abych byl nejlepší a stal se mistrem světa. Ale ještě před tím, než jsem to dokázal, jsem pochyboval, zda na to mám. Dosáhli jsme toho v naší druhé kompletní sezoně. První titul byl velice zvláštní, protože jsme si ho zajistili ve Francii. Všichni u toho byli, má rodina, moji přátelé … Měl jsem radost, že jsem mohl vyhrát pro mého otce. Když jsme byli spolu, neříkal nic. Pak jsem se od jednoho novináře dozvěděl, jak s ním mluvil o tom, co to pro něho znamená. Byl jsem v tu chvíli velmi pyšný na to, co jsem dosáhl.“

    2007 Rally Nový Zéland

    „Nerad hovořím o ztrátách, ale naše umístění na druhé pozici tady bylo velice zvláštní. Právě tato rally byla jednou z největších bitev, které jsem svedl s Marcusem Gronhölmem. Dosahovali jsme na šotolině fantastických časů. Bylo tam ale hodně napětí. Vedl jsem až do poslední rychlostní zkoušky, ale nebylo to nikdy o víc než tři sekundy. Na Whaanga Coast, předposledním testu, šel Marcus do vedení o 0,7 sekundy. To vše přišlo před super speciálkou. Ačkoli jsem ji vyhrál, byl jsem celkově poražen o tři desetiny!“

    2008 Rally Argentina

    „Argentina je rally, na které se nám vždy dařilo. Máme ji rádi pro neuvěřitelnou atmosféru, úžasné scenérie a slavné barbecues, které si Daniel tak užíval. Místní zastoupení Citroënu je velice aktivní a každým rokem organizuje různé reklamní akce. Ten rok jsem měl na sedadle spolujezdce Diega Maradonu. Když jsme vyrazili na silnici, byl velice rozechvělý, když viděl ty davy kolem. Myslel si totiž, že tam jsou kvůli němu. Navíc měl níže posazenou sedačku a auto mělo ztmavená skla, takže nikdo ho nemohl vidět. Já nemluvím španělsky, on anglicky jen trochu, takže jsem mu to nemohl vysvětlit… Až když vystoupil z C4, nastala hysterie. A to byl jeho čas!“

    2008 Finská rally

    „Finsko dlouho bylo hájemstvím Marcuse Gronhölma. V roce 2008 už nestartoval, ale moc nám to neulehčil. Najednou jsem stál proti Mikko Hirvonenovi, který byl předurčen k tomu, aby vyhrával domácí rally. Oba jsme do toho šli naplno. Nikdo z nás neudělal chybu a já vyhrál o 10 sekund. Po tomto vítězství jsem prohlásil, že bych tu ani nechtěl vyhrát podruhé, protože míra rizika je při rychlostech kolem 180 km za hodinu hned vedle stromů veliká. Nicméně dodatečně jsem to přehodnotil a vyhrál ještě dvakrát. Patří to k mým nejprestižnějším vítězstvím v mé závodní kariéře vůbec…!“

    2008 Japonská rally

    „Dvakrát jsme si zajistili světové prvenství právě v Japonsku a věděli jsme, že Sapporo není zrovna ideální místo k oslavám. Tak jsme ještě v neděli večer letěli do Tokia. Během přesunu mezi dvěma letišti jsme odklonili shuttle a udělali zastávku v centru města. Chudák řidič autobusu, musel tři hodiny parkovat v Roppongi, tokijské čtvrti nočního života. Bylo tam tehdy hodně pití a několik lidí skončilo v nemocnici. Asi proto, že máta používaná na mojito, nebyla zrovna čerstvá! Možná by to potvrdili někteří novináři, kdyby ovšem právě oni nebyli mezi postiženými. Postačí říci, že zpáteční let do Paříže proběhl v naprosté tichosti!“

    2009 Norská rally

    „Rally Švédsko jsem vyhrál už v roce 2004, ale právě tuhle zimu cítím jako největší úspěch. Podmínky byly perfektní. Měli jsme solidní vrstvu ledu pokrytou kompaktním sněhem a závějemi kolem, které nechaly tratě široké i v zatáčkách. Znovu jsem měl nádherný souboj s Mikko Hirvonenem od začátku až do konce. A zase nikdo z nás nechyboval a nakonec bylo mezi námi méně než 10 sekund.“

    2009 Řecká rally

    „Určitě naše největší havárie! Jak to už bývá, přišla kvůli momentální ztrátě koncentrace. Auto bylo vymrštěno do impozantní série rotací. Po nehodě jsem šel hledat můj telefon. Ve skutečnosti zůstal v malé kapsičce ve dveřích, kam ho obvykle dávám. Nakonec se našly někde na poli. Ta nehoda ale měla důležitou dohru. Nakonec jsme i tak vyhráli titul o jediný bod ve Walesu.“

    2010 Francouzská rally

    „Po roce 2004 a Tour de Corse to byl můj nejsilnější zážitek. Před prvním ročníkem Rally Francie v Alsasku bylo hodně nervozity a my jsme měli šanci vyhrát oba tituly. I na mě byl veliký tlak, abych zajel to nejlepší. Opravdu se mi ulevilo, když jsme to dotáhli až do finiše. Být korunován doma v Haguenau, to bylo něco, co jsem si ani nedokázal představit. Když jsem se setkal se Séverinem a mými přáteli na silnici, která vedla zpět do Štrasburku, neudrželi jsme slzy. To není něco, co se vám stane každý den!“

    2012 Německá rally

    „Moje deváté vítězství v Německu bylo velice zvláštní, protože to znamenalo, že jsem překonal svůj vlastní rekord v počtu vítězství na jedné rally. Samozřejmě jsem také vyhrál osmkrát v Argentině a Španělsku, sedmkrát v Monte Carlu, to je také pár hezkých výsledků! Vždycky jsem měl rád tuhle rally, protože jsem tam cítil velkou podporu. Také to byl nejlepší způsob, jak vzdát hold tragicky zesnulému Bugovi. Právě on vyhrál tuto rally v roce 2001.“

    2012 Francouzská rally

    „Co ještě jiného bych mohl vybrat pro finálovou volbu jako zvláštní moment? Byl to můj poslední mistrovský titul v rally sportu. Přinejmenším. Já jsem byl velmi rozrušený, ale především pyšný na to, že jsem dokončil tuto ohromnou cestu s Danielem a Citroënem Racing. Naši fanoušci, naše rodiny, náš tým, všichni pro nás důležití lidé tam byli a my museli vyhrát i pro ně. Rozhodně jsem ale nikdy necítil smutek nebo lítost, protože jsem věděl, že něco končí a začíná nové dobrodružství!“

    jezdci Sébastien Loeb vzpomínka
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Redakce RL.CZ

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Roman Fluxa9.4.2023

    Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

    By Ivo Nowi Novák12.2.2023

    Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

    By Ivo Nowi Novák7.1.2022

    Žigulík v zebřím pyžamu pro Rudiho Stohla

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Říjen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112
    • RALLYLEGEND San Marino

      Celý den
      12/10/2023-15/10/2023
      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino
      http://www.rallylegend.com

      RALLYLEGEND San Marino 2023

      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních zkoušek
      Interaktivní …[Read more]

    13
    • RALLYLEGEND San Marino

      Celý den
      13/10/2023-15/10/2023
      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino
      http://www.rallylegend.com

      RALLYLEGEND San Marino 2023

      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních zkoušek
      Interaktivní …[Read more]

    14
    • XIX. RENTOR – PARTR RALLY VSETÍN

      Celý den
      14/10/2023
      AUTOKLUB Vsetín – město v AČR

      Štěpánská 383, 755 01 Vsetín, Česko

      Štěpánská 383, 755 01 Vsetín, Česko
      http://www.vsetinrally.cz/

      XIX. RENTOR – PARTR RALLY VSETÍN 2023

      Průběžný seznam přihlášených posádek
      Časový …[Read more]

    • RALLYLEGEND San Marino

      Celý den
      14/10/2023-15/10/2023
      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino
      http://www.rallylegend.com

      RALLYLEGEND San Marino 2023

      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních zkoušek
      Interaktivní …[Read more]

    15
    • RALLYLEGEND San Marino

      Celý den
      15/10/2023-15/10/2023
      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino
      http://www.rallylegend.com

      RALLYLEGEND San Marino 2023

      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních zkoušek
      Interaktivní …[Read more]

    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) Audi (211) Barum Czech Rally Zlín (81) cestovní automobily (90) design (38) Eifel Rallye Festival (45) ERC (86) fanoušci (56) Ford (43) Group B (62) historici (174) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (77) Jan Kopecký (33) jezdci (488) Lancia (166) legendy (32) Německo (45) Peugeot (357) Porsche (38) Rakousko (80) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (34) seriál (42) Slovensko (43) spolujezdci (40) Star rally historic Zlín (32) Subaru (336) technika (71) technika WRC (47) testování (33) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (593) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (40)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.