Čas letí jako bláznivý a je jisté, že pokrok nezastavíme. Moderní je být bezuhlíkostopý a nejlépe elektrickopohonný. I s ohledem na tuto skutečnost je stále na vzestupu zájem o historické „soutěžáky“ a závodění s nimi. Auta na poctivý benzín, s pořádným zvukem, se kterými se jezdec musí prát až do poslední zatáčky každé rychlostní zkoušky.

Prodrive 15SRT

„Historici“ v kurzu

S rostoucím hladem po vlastnictví „historika“ dochází k dramatickému navýšení jejich prodejních cen, především pak u originálních kousků. Pokud za jejich volanty seděly největší rallyové hvězdy tehdejší doby a dosáhly s nimi výraznějších úspěchů, bývá částka v aukcích a na inzertních internetových serverech téměř astronomická.

Britská společnost PRODRIVE, jeden z nejvýznamnějších a nejúspěšnějších nezávislých konstruktérů v oblasti motoristického sportu, se snaží zachytit tento boom. Vzniklo tak specializované oddělení „PRODRIVE Legends“. Zde dokáží nejen precizně renovovat vozidla, jenž vznikla v jejich dílnách, ale též ověřit jejich autenticitu.

Subaru Impreza WRC štítek

Stále totiž existuje spousta rallyových a cestovních automobilů, které opustily sídlo Prodrive a současní majitelé je chtějí nadále provozovat. Aby také ne.


Subaru či Aston Martin

Od roku 1984 vzniklo v Banbury zhruba 1100 závodních speciálů.

Nejznámějším produktem je samozřejmě několik evolucí modelů Subaru. Krabicovité Legacy a později Impreza vyvinuté pro skupinu A (a „Réza“ samozřejmě též jako World Rally Car), patří dodnes k ikonám rallysportu. Za jejich volanty vybojovali tituly mistrů světa v rally Richard Burns, Petter Solberg a samozřejmě Colin McRae.

Nesmíme zapomenout na léta osmdesátá a zhruba čtyřicet exemplářů BMW E30 M3.

BMW E30 M3 Bastos
BMW M3 E30 / © PRODRIVE

Pokud se budeme bavit o závodech na okruzích, vyrobil Prodrive 180 kusů Aston Martin Vantage a 50 kusů Aston Martin DBR9.


Proč právě PRODRIVE?

O všechny výše zmíněné vozy je třeba se zpětně starat.

Jak s úsměvem říká Paul Howarth, bývalý manažer Subaru WRT a MINI WRC Teamu: „Na světě neexistuje nikdo, kdo by dokázal lépe zrevidovat a zrestaurovat automobil, který byl vyroben v Prodrive, než právě Prodrive.“

Paul Howarth Prodrive
Paul Howarth / © PRODRIVE

A dodává: „Založením Prodrive Legends mají současní majitelé jedinečnou možnost přivézt závodní vůz do jeho rodiště a dokonce často k lidem, kteří jen navrhli a zkonstruovali. Máme k dispozici veškerá data i jednotlivé díly k preciznímu restaurování klíčových částí automobilů. Zákazníkům tak dáváme jistotu, že vůz, který od nás po renovaci převezmou, bude shodný s jeho dobovou specifikací a okamžitě schopen závodit. Nedílnou součástí je samozřejmě jeho autentizace.“

Share.

Malíř slov & živoucí fotopast. Přiznaný fanoušek italské Lancie a vyznavač kultu skupiny B. Milovník časů, kdy startovní čísla poctivě okupovala celé přední dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

Leave A Reply