Dakarský nováček, Tom Vrátný, přivezl svou Tatru až do cíle v Limě. To je bezesporu obrovský úspěch. O jeho pocitech z premiérové účasti se dočtete v rozhovoru Martina Zemánka a Radima Kubaly.
RK: Letošní Rallye Dakar je za námi. Nesla se ve znamení smutku a radosti. Můžeš krátce shrnout učinkování v tomto nejtěžším závodě na světě?
Tomáš: Je pravdou, že Dakar je o smíšených pocitech. Během rally často zažíváte chvíle stresu, strachu a někdy i smutku, ale vždy, když se Vám podaří dojet do cíle, tyto pocity jakoby jste zapomněl a převládne pocit radosti. Pravdou je, že jeden smutný okamžik si pamatuji do teď a to je ta nešťastná havárie Aleše. Ale kluci se rychle uzdravují a už myslí na další závody a věřím, že tyto jim přinesou úspěch.
MZ: Letošní DAKAR se jel především z větší části na kamenitých a šotolinových rychlostních zkouškách. Nejsou TATRY v nevýhodě? Přeci jen jim více svědčí písek a duny.
Tomáš: Těžko se mi posuzuje jestli jsou obecně Tatry v nevýhodě. Pravdou je, že moje Tatra v těch rychlých úsecích ztrácela a v dunách získávala. Může to být ovšem i proto, že moje jezdecké zkušenosti zatím nestačí na vysoké rychlosti, s kterými se Dakar jezdí.
MZ: Tomáši u tebe bude asi hodnocení soutěže, respektive dosaženého výsledku jednodušší. Jaký to byl pocit pro nováčka spatřit cílovou rampu v Limě? A comegamonstrózní duny? Měl jsi strach?
Tomáš: Skutečnost, že jsme dojeli až do cíle vnímáme všichni velice pozitivně a umístění na 18. místě jako překvapení. Pocit je to úžasný při premiérovém startu na Dakaru vidět cílovou rampu a splnit si tak dětský sen. Cesta k naplnění toho snu taky vedla přes monstrózní duny, na které se mě ptáš a musím říct, že jsem se dost bál. Proto jsem často zavíral oči a šlapal na plyn a i za přispění trochy štěstí se nám podařilo všechny tyto duny zdolat.
RK: Tvoje Bonverka získala ocenění Vícemiss marathon 2012. Co pro tebe osobně znamená toto ocenění?
Tomáš: Tohle ocenění si hodnotím samozřejmě velice vysoko a chtěl bych tímto poděkovat všem hlasujícím, kterým se naše auto líbí a tímto máme minimálně jednu společnou věc. Těším se na další…
RK: Tome v čem byl pro tebe Dakar nejtěžší a jak fungovala souhra nové posádky?
Tomáš: Již několikrát jsem uváděl to, že posádka ve složení Ota Měřínský, Radim Pustějovský a já je tou nejšpičkovější na celém Dakaru. A za tím si taky stojím. A v čem byl Dakar nejtěžší? Asi v tom, že byl první a že byl bez rodiny. Skoro celý měsíc je dlouhá doba.
RK: Závěrem se zeptám, co tě čeká v letošním roce, než opět zamíříš za dalším dobrodružstvím do Jižní Ameriky?
Tomáš: V původním plánu byla účast na Dubai Desert Rally, pak na Silk Way Rally a následně na Dakaru. Ale 100% účast na těchto podnicích nemohu potvrdit a v současnosti upřesňujeme program na letošní rok a budete jedni z prvních, kdo se jej dozví.
Pánové děkuju za zájem a přeji redakci Rallylife.cz mnoho úspěchů a spokojených čtenářů.
RK&MZ: Tome děkujeme za rozhovor, respektive tvůj čas a přejeme v dalším působení spoustu sportovních úspěchů a šťastných kilometrů za volantem.
P.S. Speciální poděkování od nás Tomáši tobě, potažmo celému BONVER DAKAR TEAMU za prezentaci našich jmen v Jižní Americe.