(Aktualizujeme) Sezona nabírá na obrátkách. Do slovenského seriálu vstoupil nejlépe Jozef Béreš ml., ve Španělsku pokořil Miguel Fuster s porsche úřadujícího šampiona SWRC Xeviho Ponse.
Maďarsko, Slovensko
Jožka Béreš vykročil pravou nohou k obhajobě dalšího slovenského titulu. Škodu Fabia S2000 pro letošní rok vyměnil za starší Fabii WRC (holandský Wevers Sport), a dominoval v obou samostatně hodnocených etapách maďarské Eger Rallye.
„Z víťazstva na START AUTÓ RALLY EGER máme samozrejme veľkú radosť, ale najdôležitejšie sú body pre slovenský majstrák. Vyhrali sme obe podujatia a ideme domov s plným počtom bodov. Škoda Fabia WRC fungovala dobre, aj keď sme mali problém so spojkou a hadicou hydrauliky, ktorá praskla. Auto však vydržalo až do cieľa a to je dôležité," pochvaloval si „Dodi", který byl nejrychlejší na 7 z 10 měřených úseků.
Jeho největším soupeřem je tradičně Polák Grzegorz Grzyb, který měl nastoupit se zbraní nejvyššího kalibru. Slibovaný Citroën C4 WRC z Itálie však nedorazil a tým Rufa musel narychlo shánět náhradu. Grzyb nakonec vyrukoval také se Škodou Fabia WRC (Profiko), ale na svého slovenského rivala nestačil. Oběma se snažil sekundovat ještě populární veterán Igor Drotár, který fabii naopak vyměnil za novější Subaru Impreza WRC S12B. Ani s tou se však k němu štěstí neobrátilo čelem. V sobotu obsadil třetí příčku, ale v neděli musel pro technickou závadu vzdát. Na stupně vítězů slovenské klasifikace se díky tomu vrátil Jaroslav Melichárek s Lancerem WRC05 týmu MML, který zajel dva nejrychlejší časy a v úvodu soutěže dokonce vedl.
V rámci maďarského šampionátu dominoval Robert Bútor s Peugeotem 207 S2000 (PH Sport), který uhájil stříbrnou příčku v absolutní klasifikaci před dotírajícím „Asim"Aschenbrennerem s produkčním lancerem. Favorizovaný multišampion János Tóth poslal svoji „dvěstěsedmičku" do příkopu už na RZ2. Nedařilo se ani černému koni soutěže Václavu Pechovi se startovním číslem1. Na úvodní vložce byl penalizován za předčasný start, následně ho postihl defekt a v závěru první etapy své žlutomodré mitsubishi definitivně odstavil.
EGER RALLYE
1. Jozef Béreš – Robert Müller (SK – Škoda Fabia WRC) 1:19:34.2
2. Robert Bútor – Igor Bacigal (H – Peugeot 207 S2000) + 41.1
3. "Asi" – Zsuzsa Piko (H – Mitsubishi Lancer Evo 9) + 54.3
4. Grzegorz Grzyb – Robert Hundla (PL – Škoda Fabia WRC) + 1:08.3
5. Miklos Kazar – Nandor Percze (H – Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:21.4
Španělsko
Soutěžní kola se naplno roztočila už i na Pyrenejském poloostrově. Tradiční úvodní soutěž španělského šampionátu s názvem Rallye la Vila Joiosa suverénně opanoval Miguel Fuster, který se letos znovu pokouší získat titul za volantem Porsche 911 GT3. Čtyřnásobný vítěz soutěže využil počasí bez srážek a zajel nejrychlejší časy na všech osmi měřených úsecích. Velkou pozornost na sebe poutal i další jezdec s atraktivním sportovním vozem. Zkušený Sergio Vallejo debutoval se zbrusu novým Lotusem Exige třídy RGT třetím časem na úvodní vložce, ale jeho výkon posléze neblaze poznamenaly problémy s benzinovým čerpadlem. V závěru musel odstoupit z páté příčky.
Při neúčasti úřadujícího mistra Alberta Hevii, který nastoupí k obhajobě titulu s druhou evolucí Škody Fabie S2000 až na Kanárských ostrovech, byl největším soupeřem Fustera mistr SWRC Xevi Pons. Na rychlé bílé porsche však s Fordem Fiesta S2000 týmu Nupel nestačil a v cíli ztrácel na vítěze více než minutu. Mezi dvoukolkami byl podle očekávání nejrychlejší Joan Vinyes se Suzuki Swift S1600.
RALLYE LA VILA JOIOSA
1. Miguel Fuster – Ignacio Avino (E – Porsche 911 GT3) 1:34:27.3
2. Xevi Pons – Alex Haro (E – Ford Fiesta S2000) + 1:02.2
3. Jonathan Perez – Enrique Velasco (E – Peugeot 207 S2000) + 2:14.7
4. Victor Senra – David Vazquez (E – Peugeot 306 Maxi) + 2:23.4
5. Eugenio Mantecon – Alex Noriega (E – Mitsubishi Lancer Evo 10) + 3:58.2
Argentina
Deštivé podzimní počasí Jižní polokoule poznamenalo první soutěž mistrovství Argentiny v provincii Buenos Aires. Největší událostí letošní jihoamerické sezony je bezesporu nástup nových prototypů kategorie Maxi Rally. Na Rally de Areco se těchto speciálů s motory Honda CRV o objemu 2,4 litru (výkon cca. 285 koní) objevilo deset. V nejlepším světle se ukázaly Volkswageny Gol Trend, které obsadily tři místa mezi prvními čtyřmi vozy. Ve vzájemném souboji se zatím prosadily produkční vozy Mitsubishi Lancer. Po první etapě držely všechna místa na stupních vítězů. V neděli však vedoucí Luciano Bernardi odpadl pro technickou závadu a Alejandro Levy havaroval. Čest značky se třemi diamanty těsně uhájil Juan Manuel Marchetto.
V první desítce figuruje pět speciálů Maxi Rally a pět mitsubishi. Vedle VW se v dobrém světle objevil Kia Rio Diego Domingueze z Paraguaye. Favorizovaný obhájce titulu Federico Villagra s Fordem Fiesta Kinetic odpadl pro poruchu přívodu paliva už na RZ3. Druhý den ho vyřadila porucha převodovky.
RALLY DE ARECO
1. Juan Manuel Marchetto – Jose Diaz (RA – Mitsubishi Lancer Evo 9) 31:29.1
2. Gabriel Pozzo – Daniel Stillo (RA – Volkswagen Gol Trend) + 1.9
3. Miguel Baldoni – Gustavo Franchello (RA – Volkswagen Gol Trend) + 9.7
4. Raul Martinez – Fernando Mussano (RA – Volkswagen Gol Trend) + 35.2
5. Diego Dominguez – Edgardo Galindo (PY/RA – Kia Rio) + 35.2
Velká Británie
Druhý podnik Dulux Trade British rally championship – Bulldog rally – ve středním Walesu (centrum Welshpool) ovládl 22letý Elfyn Evans. Mladý Velšan se dostal do čela Bulldog Rally po problémech Adama Goulda s řízením své imprezy. Jeho prvenství je o to cennější, neboť za volantem čtyřkolky seděl teprve podruhé v kariéře.
Gould se propadl na třetí příčku, na druhém místě se umístil vítěz úvodního podniku David Bogie, kterému rovněž patří průběžné vedení v britském šampionátu s náskokem dvou bodů.
V průběhu soutěže držel pátou pozici Stuart Jones s vozem MG ZR S2000 (známý vůz z Bohemie), zajel dokonce i jeden nejrychlejší čas, ale následně odstoupil kvůli poškození výfukového potrubí. Z dua Fabií S2000 obsadil čtvrté místo po problémech se zadním diferenciálem Jonathan Greer, Robert Barrable nakonec ani neodstartoval kvůli problému s motorem. Tom Cave a Euan Thorburn havarovali už v úvodním testu.
Ve třídě R3 vedl McCormack, ale neubránil se ataku Marka Donnellyho, o třídu níže (R2) si Breen poradil s oběma Renaulty Twingo Plangiho a Pajunena (defekty) a s Fiestou R2 navázal na úspěch v Portugalsku.
>
Bulldog rally
1. Evans – Edwards (Subaru Impreza) 1:21:15.4
2. Bogie – Rae (Mitsubishi Lancer Evo) 1:21:33.1
3. Gould – Marshall (Subaru Impreza) 1:21:59.6
4. Greer – Roberts (Škoda Fabia S2000) 1:22:20.1
5. Pritchard – Durant (Subaru Impreza) 1:22:29.9
6. Clark – Wyllie (Subaru Impreza) 1:25:56.4
7. Donnelly – McNulty (Renault Clio Maxi) 1:26:25.3
8. McCormack – Moynihan (Citroen DS3 R3) 1:26:32.1
9. Breen – Roberts (Ford Fiesta R2) 1:27:53.1
10. Black – Wakely (Suzuki Swift S1600) 1:29:05.0