RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023
    • Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek
    • Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?
    • Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023
    • Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton
    • Blaufränkischland rallye 2023
    • Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design
    • Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Redakce RL.CZ26.3.2023

      Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

      Recent
      By Redakce RL.CZ26.3.2023

      Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      By Ivo Nowi Novák12.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák26.3.2023

      Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

      Recent
      By Ivo Nowi Novák26.3.2023

      Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

      By Jakub Skýpala12.3.2023

      Blaufränkischland rallye 2023

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»Richard Lasevič: „Rally není nikdy dost“
    Osobnosti

    Richard Lasevič: „Rally není nikdy dost“

    Jiří DokulilBy Jiří Dokulil4.3.2012Updated:25.2.2018Žádné komentáře4 Mins Read

    Věčně usměvavý sympaťák, zapálený pro rally. Špatnou náladu jako by neznal. Řeč je o ostravském spolujezdci Richardu Lasevičovi, který v posledních letech úspěšně kombinuje účinkování ve „wéercéčku“ se starty ve výrazně slabších vozech. O jeho služby je mezi jezdci veliký zájem a jak se zdá, mnoho prostoru k oddychu nebude mít ani letos…

     Ríšo, v loňské sezóně jsi absolvoval patnáct soutěží, patříš mezi nejvytíženější české spolujezdce. Jak náročné bylo tento program stíhat časově? Měnil se v průběhu roku Tvůj plán startů nebo bylo vše již stanoveno na začátku roku?

    „Ani jsem netušil, že jich bylo tolik, Většinou o počtu ztratím přehled asi v půlce sezony a odpočítávám jen podniky do konce. Do toho se občas něco vloží neplánovaně, takže mi v tom závodníci dělají chaos, ale nezlobím se na ně, rally není nikdy dost. A abych se nenudil, tak závodů mám letos naplánováno asi 20. Časově to zvládám, jelikož se držím hesla, které nám vštěpoval velitel roty na vojně: Den má 24 hodin, a když si přivstaneš, tak i víc 🙂 Jinak na závody padne veškerá dovolená, náhradní volna za přesčasy a paragrafy za dárcovství krve a plazmy. Nevím jak, ale vždy to nějak slepím. Plán startů mám přibližně daný na začátku sezony, pak dva dny sedím a kombinuji, až z toho vyjde finální verze, kdy je třeba vzít volno, v práci pak chvíli bojuji… no a pak je nakonec všechno trochu jinak :-)“

    Mění se nějak Tvoje role v týmu podle toho, se kterým jezdcem startuješ?

    „Každý jezdec, se kterým jsem startoval nebo startuji, má své požadavky. Většinou se má práce moc neliší, až na pár drobností. Rozdílné přístupy jsou až během samotného závodu. Například při startech s Martinem Vlčkem jsem se povýšil na fyzioterapeuta, kdy před každou RZ jsem mu musel zakroutit krkem, aby se mu uvolnily svaly ztuhlé po úrazu na motorce. Procedura spočívala v tom, že si klekl přede mne a kroutil hlavou na jednu stranu a já jej přetláčel na druhou a v jednom momentě jsem s ním škubl. Museli jsme to praktikovat mimo ostatní, jelikož to vypadalo…no slušně řečeno komicky, jak tam tak klečel . Říkali jsme tomu poprava ruského vojáka čečenským extrémistou 🙂 …a extrémista, to já jsem…“

    Na Slovensku jsi absolvoval druhou sezónu ve voze WRC po boku Jara Melichárka. Od titulu Vás dělilo několik bodů. Myslíš, že byla z Vaší strany nějaká zásadní chyba, která vývoj seriálu ovlivnila, nebo se jednalo jednoduše o smůlu?

    „Tak zásadní chyba asi nenastala, spíše se posčítaly chybičky drobné a zasáhla opět vyšší moc v podobě spadlé hadice turba v Maďarsku a odstoupení v Prešově před 1. RZ. To nás stálo spoustu bodů a srazilo dolů. Pořád platí, že je to technický sport.“

    Lancer WRC, se kterým jste startovali, už nepatří mezi nejmladší auta, loni jste s ním měli i několik technických problémů. Nejsou v týmu myšlenky na výměnu techniky za modernější?

    „Tak na Monte Carlu si Jaro vyzkoušel S2000, jestli s tím pojede dál, nebo bude pokračovat s Lancerem WRC, nevím. Donesly se mi také zvěsti ohledně jiné značky vozu, ale toto jde mimo mne. Takže auto asi uvidím, až si budu seřizovat sedačku.“

    Bratři Melichárkové si díky myšlence obnovit v Topoľčanech rally vyzkoušeli tuto disciplínu tzv. z druhé strany, tedy z pozice organizátora. Tebe by podobná zkušenost v budoucnu nelákala (alespoň epizodně)? „Vyzkoušet si roli organizátora mne OPRAVDU neláká. Je to strašně nevděčná práce, kdy se sklízí více kritiky než pochval. Přesto je to potřeba a před takovými zanícenými lidmi mi nezbývá nic jiného, než smeknout. Osobně bych ale do jakékoliv funkce při pořádání rally nešel.“

    Nová sezóna je za dveřmi. Přibliž prosím, jaké plány máš na nový soutěžácký rok a se kterými jezdci Tě uvidíme?

    „Kostky jsou už vrženy, jak říká klasik. Letos bych měl navigovat tři jezdce. Prioritou je kompletní sprintový šampionát s Martinem Vlčkem, se kterým bych měl startovat také na Valašské rally, v Hustopečích a na Barum rally. Startovat bychom měli s Peugeotem 206 S1600. S Jarou Melichárkem bych měl absolvovat kompletní mistrovství Slovenska a s Petrem Pospíšilem vybrané závody rakouského poháru ARC, což je obdoba našich sprintů. Začal jsem tento víkend na testovací RZ v Žiželicích, a hned týden nato mě čeká první start právě v Rakousku. No a 14 dní nato Valaška, pak Vrchovina, týden nato Prešov a pak…. Rally není nikdy dost :-)“

    Interview Richard Lasevič spolujezdci
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Jiří Dokulil

    Člověk mnoha zájmů a koníčků, který si již vyzkoušel práci televizního redaktora i vyučujícího na vysoké škole. Celoživotní nadšenec pro rallysport, od roku 2007 redaktor časopisu Rally, občasný komentátor startovních a cílových ramp a příležitostný reportážní fotograf.

    Related Posts

    Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    131415161718
    • Testování soutěžních automobilů – Zlín Malenovice

      Celý den
      18/03/2023
      Testování Zlín

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-zlin-malenovice/2023-03-18/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Zlín Malenovice
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    19
    2021222324
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      24/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    25
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      25/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    26
    2728293031
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      31/03/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

      
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák26.3.2023

    Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák22.3.2023

    Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.3.2023

    Blaufränkischland rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák4.3.2023

    Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.