RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design
    • Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023
    • Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek
    • Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?
    • Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023
    • Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton
    • Blaufränkischland rallye 2023
    • Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Redakce RL.CZ26.3.2023

      Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

      Recent
      By Redakce RL.CZ26.3.2023

      Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      By Ivo Nowi Novák12.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák30.3.2023

      Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

      Recent
      By Ivo Nowi Novák30.3.2023

      Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

      By Ivo Nowi Novák26.3.2023

      Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»Richard Burns – 2001
    Richard Burns
    Osobnosti

    Richard Burns – 2001

    Redakce RL.CZBy Redakce RL.CZ24.11.2011Updated:18.1.2020Žádné komentáře4 Mins Read

    25. listopadu 2005 zasáhla motoristický svět smutná zpráva. Po krátké nemoci zemřel mistr světa v rally, angličan Richard Burns. Před deseti lety se radoval z tituli mistra světa. Na svého dlouholetého kolegu zavzpomínal spolujezdec Robert Reid.


    V průběhu sezony se na čele vykrystalizovala čtveřice Richard Burns, Colin McRae, Carlos Sainz a Tommi Mäkinen. Všichni měli před startem Walesu 2001 teoretickou šanci na titul.

    Ale brzy se soutěž dostala do jiné fáze. Technika zradila Mäkinena, McRae měl těžkou havárii a následně nepokračoval ani Sainz. Jeho Ford se dostal mezi diváky a vzhledem ke zranění jednoho z nich se tým rozhodl stáhnout zbylé tovární speciály. Burns zůstal jediným „vojákem v poli“ a třetí příčka za dvojicí peugeotů Grönholma a Rovanperäho mu zajistila titul. O dva body přeskočil ostrovního rivala Colina McRae.

    Richard Burns Colin McRae
    Colin McRae / Richard Burns

    Sezóna 2010

    Už sezona 2010 byla pro Burnse s Reidem slibná. Brit získal s Imprezou WRC „S6″ čtyři vítězství, ale i přes triumf v domácí Britské rally se musel spokojit s postem vicemistra světa za Marcusem Grönholmem.

    „Do závěru sezony jsme dali opravdu maximum, ale Marcus byl rovněž výtečný a prvenství si podržel. Určitě jsme byli s Robertem zklamaní, na druhou stranu to byla motivace do další sezony,“ vzpomíná Reid.

    Nespolehlivé Subaru Impreza WRC S7

    Tým Subaru připravil na sezonu novou verzi Imprezy WRC „S7″, ale začátek roku se týmu nevyvedl. Burns poprvé zabodoval až při třetím závodě sezony (4. místo v Portugalsku). Po čtyřech podnicích figuroval ve světovém šampionátu až na 11. místě, do konce zbývalo deset závodů.

    „Začátek sezony byl strašný. Nový vůz nepřinesl to, co všichni očekávali. Spíše jsme se neustále potýkali s problémy. V Monte Carlu nejel po první etapě jediný vůz,“ popsal bývalý navigátor.

    Subaru Impreza WRC S7
    Subaru Impreza WRC S7

    Burns si následně připsal důležité body za druhá místa v Argentině a na Kypru, ale další dva výpadky na Akropolis a na Safari zpomalili jeho rozlet. Ve Finsku dokonce po první etapě vedl, ale nakonec byl nad jeho síly Grönholm. K desátému podniku sezony zamířily tovární týmy na Nový Zéland. Soutěž startovala jen devět dní po teroristickém útoku na New York 11. září.

    Rally New Zealand

    „Před startem už jsme figurovali na páté příčce průběžného pořadí šampionátu. Novozélandská rally patřila k nejoblíbenějším závodům Richarda i mě. A pro vývoj šampionátu jsme potřebovali zvítězit. Na Novém Zélandu jsme uspěli už v roce 1996, kdy to nebyl plnohodnotný závod MS (startovali s Mitsubishi – pozn. red.). Tentokrát jsme cítili, pokud to tam nevyjde, naše sezonní ambice mohou zůstat nenaplněny. Richardovi však podobné tratě vždy seděly, miloval i tamní krajinu. Otázkou ale bylo, jak dopadne taktizování ohledně startovní pozice s vidinou ztráty způsobené čištěním trati. Před startem se vedly velké diskuse, co bude nejvýhodnější.“

    Burns Reid 1
    Richard Burns – Robert Reid

    První na trati Mäkinen dokonce pronesl, že ztratil šanci na úspěch už před startem. A po prvním dnu vévodil výsledkové listině Kenneth Eriksson s Hyundaiem. Burnsovi patřila devátá příčka.

    „Začínali jsme jako pátí na trati. To nebyla špatná pozice, ale také bylo brzy někam se hnát. Spíše jsme začali pomaleji, abychom se propadli níže. Do druhého dne jsme nechtěli jen ze špice. Vsadili jsme na náš plán a drželi se ho. V úvodním a nejdelším testu první dne jsme zajeli 13. čas, půlminuty za lídrem závodu. Měli jsme porovnání, taktická bitva manažerů odstartovala.

    Burns Reid
    Richard Burns – Robert Reid

    O pořadí se pak rozhodovalo na reprezentativní novozélandské vložce Te Papatapu v blízkosti Raglanu. Blízko cíle nám ukázali čas, kterého máme dosáhnout, ale moc se mi nezamlouval. Proto jsem přidal nějaké sekundy a nakonec z toho byla devátá příčka. Výsledky byly hodně vyrovnané (+ 47.7 za Erikssonem). Mezi druhým a devátým místem bylo přesně půl minuty. Společně s dalšími čtyřmi dvojicemi nás však dělily neuvěřitelné 4.5 sekundy!“ vzpomíná Robert Reid.

    „Tehdejší kalkulace byly hodně vzdáleny současnosti, dalo by se napsat, že byly hodně primitivní. „Nebylo to jako dnes, kdy všichni mají mezičasy a přesně vidí polohu auta na trati. I to, že těsně před cílem na nějaký čas zastavil. Tehdy jsme měli jednoho člověka v erzetě, druhého pět set metrů před cílem a třetího ve stopce. Všichni byli spojeni vysílačkami. Rychle se kalkulovalo, předpovídalo, taktizovalo, co by mohlo být nejlepší. Bylo to docela komplikované, téměř bez jistoty konečného výsledku.

    Richard Burns Michael Schumacher
    Richard Burns / Michael Schumacher

    V těchto fázích zřejmě chybovali u Peugeotu, neboť Marcus Grönholm určitě nechtěl jít do druhého dne z druhé pozice. Naopak u Hyundaie se netaktizovalo a tým si užíval premiérové vedení v soutěži světového šampionátu.“

    Richard Burns článek RALLY

    jezdci Peugeot Richard Burns Subaru Velká Británie vzpomínka
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redakce RL.CZ

    Related Posts

    Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

    Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    Rallye de Portugal 1993 – Král Francois I. Portský

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    131415161718
    • Testování soutěžních automobilů – Zlín Malenovice

      Celý den
      18/03/2023
      Testování Zlín

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-zlin-malenovice/2023-03-18/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Zlín Malenovice
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    19
    2021222324
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      24/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    25
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      25/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    26
    2728293031
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      31/03/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

      
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák30.3.2023

    Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák26.3.2023

    Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák22.3.2023

    Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.3.2023

    Blaufränkischland rallye 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.