RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»Balíková revoluce
    Závody

    Balíková revoluce

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý18.6.2013Updated:11.4.2018Žádné komentáře2 Mins Read

    Promotér české rally už před sezonou propagoval používání balíků slámy. Po odjetých soutěžích se však ukazuje, že kromě zpomalovací funkce mohou přinášet i řadu komplikací.

    Balík slámy o váze cca 300 až 400 kg, ležící na asfaltu, auto nárazem posune, ale jeho návrat na původní místo se už stává spíše utopií. Posádky se o tom mohly přesvědčit na všech úvodních sprintech na Vrchovině, v Lužických horách i na Kopné. Protože manipulace s velkým balíkem pouze jednou osobou (+ na místě bývá rozhodčí faktu) je nemožná. Musí tam být přítomni nejméně tři až čtyři lidé a usazování takového balíku před dalšími přijíždějícími auty může být až nebezpečné.

    Zatím jsem nezmínil závody „velkého mistráku“. Jänner je už pověstný svými sněhovými tyčemi. Když jsme před mnoha lety poprvé přijeli do Rakouska závodit ještě s původními zpětnými zrcátky, do cíle jsme nedovezli ani jedno. A nikdo nedokázal pochopit, že se tak stalo jen jízdou ve vyjeté stopě.

    Rally Šumava

    Pořadatelé Rally Šumava letos použili do vymezení retardérů balíky slámy, ale už několik let se tam posádky setkávají i s protikatovacími betonovými hranoly. Každý na to má svůj názor, ale pokud je vše řádně označeno už při seznamovacích jízdách, ukázalo se, že to jezdci respektují a nepřináší to žádné komplikace. Navíc hranoly jsou postaveny na kraji cesty, čímž se zamezuje vytahování nečistot pro další soutěžní vozy.

    Rally Český Krumlov

    V „balíkové revoluci“ to po odjetých podnicích nejdále dotáhli českokrumlovští pořadatelé. Řada retardérů byla až nesmyslně „zavřených“ a problém před cílem RZ Sv. Ján jen potvrdil předchozí slova. Organizátoři navíc využívali slámu i v odbočeních (s tím nemám jediný problém), ale hodně často i jako zábranu proti zkracování trati. A v tomto případě se mi jejich umístění vůbec nezamlouvalo. Často i na úzké cestě byly nesmyslně vytaženy hluboko do cesty a výrazně ztěžovaly průjezd inkriminovaných míst.

    A Hustopeče…?

    Co můžeme čekat od Hustopečí? Při nedostatku slámy v jihomoravském vinařském regionu budou zpomalovací prvky postaveny ze sudů naplněných vodou. Určitě je to dostatečný strašák pro posádky, současně dvěma osobami lehce manipulovatelná věc. Takže počkejme a můžeme srovnávat…

    Česko
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Rally Vyškov 2022

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.