Francouzská značka Renault je v posledních letech v rally velmi agilní. Soustředí se výhradně na klientské dvoukolky, populární Clia R3 loni doplnila malá Twinga R1 a R2. Novým přírůstkem do rodiny je atraktivní sportovní kupé Renault Mégane RS N4, které bylo homologováno 1. března 2011.
Produkční speciál byl poprvé představen už na listopadové Rallye du Var, kde s ním startoval jako předjezdec francouzský asfaltový mistr z roku 2009 Guillaume Canivenq. Na Rallye Monte Carlo se už představila celá ekipa předjezdců s Mégany RS v čele s legendárním Jeanem Ragnottim.
Původně se počítalo, že Mégane RS bude zařazen do třídy R4. FIA však na přelomu roku doplnila podmínku, že tam mohou být přeřazeny pouze produkční vozy s pohonem všech kol. Sportovní renault s pohonem přední nápravy proto zůstává ve třídě N4 (nová třída 3). Jejich konkurenty jsou osvědčené čtyřkolky Mitsubishi Lancer a Subaru Impreza. Francouzi proto sází především na asfaltové tratě, kde se projeví výhoda nižší hmotnosti méganu.
Dvoulitrový přeplňovaný šestnáctiventilový motor disponuje výkonem 270 koňských sil a skvělým maximálním krouticím momentem 470 Nm pří 3000 ot/min. Pětistupňová sekvenční převodovka Sadev, ovládána klasickou řadicí pákou na podlaze, pohání prostřednictvím samosvorného diferenciál ZF přední kola. Osmnáctipalcové disky dovolují použití velkých ventilovaných kotoučových brzd Brembo o průměru 355 mm (vzadu 290 mm), samozřejmostí je hydraulická ruční brzda. Na výborných jízdních vlastnostech se podepisují tlumiče pérování Öhlins. Přestavbový kit je k mání za 57 500 euro, kompletní soutěžní speciál se prodává za rovných 90 tisíc.
⇥
„Mégane je o půl sekundy na kilometr rychlejší než clio," potvrzuje papírové předpoklady vozu testovací pilot Renaultu Emmanuel Guigou. Není divu, že část homologační série zakoupila francouzské policie.
Po úspěšné homologaci se nová zbraň renaultu poprvé objeví 18. března na Rallye Le Touquet Pas-de-Calais, která letos otevírá francouzský šampionát. Za volant polotovárního exempláře týmu Chazel Technologies Course usedne po čtyřech sezonách v Renaultu Clio R3 Guigou. Vedle kompletního domácího asfaltového seriálu by se měl zúčastnit i několika soutěží IRC. Podobné plány má také talentovaný Belgičan Cédric Cherain. V jeho hledáčku je Tour de Corse a domácí Ypres rally. Cherainův debut je naplánován na druhou soutěž belgického mistrovství TAC rally.