Hodnocení CZECH DRIVE ZLÍN 2017
Premiérový ročník Czech Drive Zlín se organizátorům i přes drobnosti mimořádně povedl. Pokud by zlínští pořadatelé dokázali návštěvníkům v budoucnu nabídnout i demonstrační jízdy a přilákaji i některou zahraniční osobnost, mají do budoucna „vystaráno“.
-
Organizace
-
Rozmanitost programu
-
Originalita
-
Počet exponátů
RECENZE: Czech Drive Zlín 2017 – Nová motoristická slavnost
Zajímavá auta a motocykly budí pozornost. Zvláště, pokud se jedná o veterány, sportovní nebo závodní vozy. Když se výstava doplní atraktivním programem, není o návštěvníky nouze ani v současné době plné jiných lákadel. Toho si před pár lety všimli organizátoři velkolepých Legend v pražských Bohnicích. Letos je následovali zlínští pořadatelé populární Barumky, kteří v zámeckém parku připravili na sklonku dubna podobnou akci s názvem Czech Drive Zlín.
Lákavé exponáty
Zatímco se v rozlehlém areálu psychiatrické léčebny v Bohnicích každoročně objevuje kolem 1000 exemplářů dopravních prostředků různého stáří i účelu, park kolem zlínského zámku je podstatně skromnější. Přesto se počet exponátů při premiéře Czech Drive Zlín 2017 vyšplhal na 135 automobilů a motorek. Na své si přišli všichni, kterým benzin voní.
Dominantní kategorií byly rallyové a závodní vozy. Vedle soudobých soutěžních aut, která mnohdy ještě nesla čerstvé stopy z Rallye Šumava, si návštěvníci mohli „osahat“ i historické vozy. Nálepkami oblepená replika okřídleného Audi Quattra S1 E2 byla především lákadlem u vstupní brány. Naopak originální tovární Ford Escort RS Cosworth po dvojnásobném mistrovi světa Miki Biasionovi nadchl i opravdové znalce.
Totéž se dá říci o výstavě fotografií Ivo „Nowiho“ Nováka z redakce RallyLife nebo o malbách Daniela Šenkeříka, které visí v pokojích mistrů volantu po celém světě.
Klady a zápory
Výhodou Czech Drive je skutečnost, že se nachází přímo v centru města a návštěvníci nemusí cestovat někam na periferii. Po řadě deštivých dnů pořadatelům vyšlo vstříc i počasí a tak není divu, že se v moravské Mekce rally sešlo pěkných pár tisícovek platících diváků. Zlínští pořadatelé totiž chytře vsadili na rodiče s dětmi. Kluci a holky si mohli barevnými fixy pomalovat bílý Opel Adam, podívat se na akce záchranných složek a sbírat do „jízdního výkazu“ razítka za jednotlivé úkoly jako při opravdové rally….
Czech Drive rozsahem samozřejmě nemůže konkurovat Legendám v české metropoli. Pro moravské zájemce je však rozhodně atraktivní a podstatně levnější alternativou. Zatímco v Praze se prodává vstupenka za 500,- Kč, v Zlíně návštěvníkům stačila pouhá stokoruna.
Autogramiáda byla poněkud skromnější, nepřijel avizovaný tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký, ani hvězda bývalého Agro Teamu Slušovice Leo Pavlík. Ale nechyběli nejúspěšnější jezdci zlínského regionu.
Již 10. – 11. června 2017 budeme moci posoudit, zda pražské Legendy ještě dokážou zvednout laťku nebo budou spát na vavřínech…
Při pohledu na naleštěná závodní auta se startovními čísly z Rallye Šumava jsem si okamžitě vzpomněl na známý francouzský film „Pan Hulot jede na výstavu“. Je tam scéna, jak vyloží zablácený soutěžní vůz a okamžitě se na něj vrhnou zřízenci s kbelíky vody a hadry. Za chvíli přiběhne pořadatel. Mává rukama nad hlavou a křičí, že auto má zůstatek jak je, aby evokovalo atmosféru Rallye Monte Carlo…
Text a foto: Zdeněk Weiser