Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      12.3.2023
    • Lifestyle

      Nový film „RACE FOR GLORY: Audi vs. Lancia“. Příběh o rivalitě dvou nesmiřitelných týmů v sezóně MS 1983

      5.12.2023

      Kimera EVO37 Martini 7 Limited Edition

      16.4.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Tričko RALLYE DESIGN: Roman Kresta, Škoda Octavia WRC & Barum rally 2001

      10.8.2022

      III. Rallye Kroměříž 2021 – divácký průvodce + mapy

      29.9.2021
    • Fotogalerie

      Herbst rallye Dobersberg 2023

      30.10.2023

      Herbst rallye Dobersberg 2023 / M-SPORT

      23.10.2023

      Rentor-Partr Rally Vsetín 2023

      20.10.2023

      Rally Hungary 2023 ERC

      19.10.2023

      Test Toyota Yaris GR Rally2 – Semetín-Podhoran 2023

      30.9.2023
    • Soutěžáky

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
    • Osobnosti

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021
    • Závody

      Průvodce TipCars Pražský Rally Sprint 2023 – RALLY Life Journal & Subaru

      25.11.2023

      AKTUALIZACE! – Rally Show Zlobice 2023 – hanácké ukončení sezony je zpět!

      15.11.2023

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023

      STAR Rally Historic 2023 Zlín napíše patnáctý příběh

      25.7.2023
    • FlatOut

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – mapy rychlostních zkoušek

      7.8.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – seznam přihlášených posádek

      7.8.2023

      Star Rally Historic 2023 Zlín – seznam přihlášených posádek

      6.8.2023

      Bohemia rally 2023 – mapy rychlostních zkoušek a časový harmonogram

      3.7.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 – představení soutěžních speciálů

      2.5.2023
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Závody»Zastavila Kostku s Houštěm technická závada?
    Závody

    Zastavila Kostku s Houštěm technická závada?

    By Redakce RL.CZ14.5.20127 Mins Read

    Tomáš Kostka s Miroslavem Houštěm se po vítězství na Vrchovině a na Lužických horách představili na domácí Kopné. Zlínská posádka startovala opět s osvědčeným Citroënem C4 WRC, poprvé ale pod hlavičkou týmu Rufa Sport.

    Tom Kostka o Kopné

    Tomáš Kostka před startem nic neponechal náhodě a absolvoval nezbytné testování, kde se uskutečnilo finální nastavení vozu na Kopnou. Tým si dokonce vyzkoušel, jak se CéČtyřka bude chovat na zdejším povrchu za mokra. Do závodu tak Tomáš s Mirkem nastoupili připraveni a natěšeni. Všichni fanoušci automobilových soutěží byli zvědavi především na souboj s Romanem Krestou, který startoval s Fordem Focus WRC. Od první rychlostní zkoušky se předstartovní předpověď Tomáše Kostky ale nevyplnila.

    Posádka bílého Citroënu dokázala s Romanem Krestou držet krok, a tak obě posádky dělilo po pěti odjetých RZ jen 2,7 vteřiny. Třetí v pořadí Roman Odložilík, který startoval na Kopné poprvé také s Citroënem C4 WRC ztrácel na první místo již minutu. „Kopná se až do osudné sedmé rychlostní zkoušky výborně. Před závodem bych ani ve snu nečekal, že bychom mohli s Romanem držet krok. Mysleli jsme, že bude na každé rychlostní zkoušce ujíždět o pět a více vteřin," zhodnotil úvodní dvě sekce Tomáš Kostka.

    Na šesté rychlostní zkoušce zajeli Kostka s Houštěm druhý nejrychlejší čas a vše nasvědčovalo tomu, že si z domácích tratí odvezou body za druhé místo, čímž by si upevnili vedoucí postavení v rallysprintovém šampionátu. „Potěšilo mě, že jsme se opět dokázali od Lužických hor zrychlit. Před závěrečnou sekcí jsme se ale spolu s týmem Rufa Sport rozhodli, že poslední tři měřené úseky pojedeme v klidu, nebudeme zbytečně riskovat. Roman úvodní dva sprinty neabsolvoval, a tak i druhé místo by pro nás mělo cenu zlata. Ze začátku jsme si dokázali, že s ním jsme schopni jet a to nám udělalo nejvíc radost. Na Rakové také vše probíhalo dle plánu. Nemohu říci, že by tomu bylo jinak i na Májové. Bohužel potom přišly poslední metry této rychlostní zkoušky," vysvětlil týmovou strategii jezdec.

    Jak nehodu viděl pilot

    Jen několik desítek metrů před cílem rychlostní zkoušky Májová ale Kostka s Houštěm nečekaně havarovali. Posádka naštěstí vyvázla bez zranění, ale škody na voze jsou velké. Jak tuto nehodu viděl samotný jezdec?

    Kopná RZ7 Májová

    ⇥

    „Následovala předposlední pravá katovací zatáčka. Věděli jsme, že po prvních průjezdech tady bude vytaháno hodně nečistot. Navíc předtím pršelo, takže jsme očekávali velké množství bláta i mimo krajnici. Do zatáčky jsme přijeli pod plynem a ve stejném duchu pokračovali i při jejím průjezdu. Do teď si nejsem vědom, že bych udělal nějakou jezdeckou chybu. Přijde mi, jako by něco nezafungovalo tak, jak mělo. Vypadalo to, jako kdyby při výjezdu zabrala pouze přední kola. Zadní část CéČtyřky ulítla a když jsem dal pod plynem kontra, tak to dost nepochopitelně hodilo auto úplně na druhou stranu, než by mělo. Je to dost nepochopitelné.

    ⇥

    Kdybych udělal nějakou chybu, tak řeknu, přehnal jsem to, byl jsem až moc rychlý. Takhle jsem z toho poněkud nervózní. Uvidíme, co zjistí inženýři z dat vozu a podle toho vyhodnotíme situaci. Na jednu stranu jsem smutný, ale na druhou rád, že se nikomu nic nestalo. Z vozu jsme vylezli v pořádku. Hlavně jsem rád, že se nic nestalo mému spolujezdci Mirkovi a že nikde v zakázaném prostoru nestáli diváci. To je hlavní.

    ⇥

    Při nehodě se mi podařilo nějakým záhadným způsobem utrhnout volant. Týmový inženýr mi následně řekl, že tohle viděl u CéČtyřky vůbec poprvé. Plechy se opraví, ale zdraví nikoliv. V neděli jsme si zašli spravit s Mirkem chuť na závodní motokáry. Protáhnout svaly a zapomenout na smolné sobotní odpoledne. Ale takové jsou závody." T. K.

    Možné příčiny havárie

    Nedalo se mi tak nezeptat, jestli posádka v průběhu soutěže nezaznamenala možné příčiny, které mohly nehodě předcházet.

    ⇥

    „Na některých úsecích jsme menší problémy měli. CéČtyřka není příliš stavěná na české, dosti specifické tratě. Hodně hrbolatý uskákaný asfalt ji příliš nesvědčí. I tak musím říct, že se vůz choval skvěle. Podařilo se nám dobré nastavení, takže i na tomto typu tratí byly jízdní vlastnosti výborné. I když už jsme se do nějaké krize dostali, věděli jsme, co auto udělá, co od něho můžeme čekat. V servisu jsme dokonce přenastavili podvozek s techniky na mokro. Nic jsme nechtěli podcenit. Proto je mi záhadou, co se v ten osudný moment vůbec stalo. Holt musíme analyzovat možné příčiny a poučit se z toho." T.K.

    Nejen Tomáš s Mirkem, ale také exLoebova CéČtyřka tak má za sebou největší havárii v kariéře. Posádka, jak jsme se již dozvěděli, vyvázla z nehody naštěstí nezraněná. Otázka tedy směřuje směrem k vozu. Vyjede ještě na tratě automobilových soutěží?

    ⇥

    „Škody jsou značné. Vypadá to, že skelet bude muset do Francie. V Citroënu ale ještě nějaké další karosérie mají, takže při nejhorším bude zapotřebí postavit zcela nový vůz. Do Krkonoš ale zbývá měsíc, a tak je dostatek času. Chceme s týmem pokračovat i dál, a tak věříme, že budeme na další závod nachystáni. V žádném případě by to naše další starty v rallysprintech nemělo ohrozit. Máme to skvěle rozjeté a chceme to dotáhnout až do konce." T.K.

    Nezbývá tedy nic jiného, než týmu držet všechny palce, aby se jim podařilo opravit, nebo postavit co nejrychleji nový vůz, aby mohl Tomáš s Mirkem sjet ze startovní rampy v rámci Rally Krkonoše.

    Tomáš Kostka - Miroslav Houšť, Kopná 2012


    Hodnocení RUFA Šport Teamu

    Už pred štartom podujatia Autogames Rallysprint Kopná bolo všetkým divákom jasné, že ak sa nevyskytne nejaká technická porucha, slovenský RUFA Šport Team bude bojovať o najvyššie priečky. Realita ukázala, že predpovede trafili do čierneho a nebyť v závere súťaže havárie posádky Tomáš Kostka – Miroslav Houšť, bol by sa RUFA Šport tešil na Kopnej zo striebornej priečky.

    Nepredbiehajme však a poďme sa pekne po poriadku pozrieť na to, ako táto súťaž prebiehala. Už od prvej rýchlostnej skúšky začala tempo súťaže udávať dvojica posádok. Jednou z nich bola posádka slovenského RUFA Šport Teamu, za volantom vozidla Citroën C4 WRC, okruhový šampión, Tomáš Kostka, na sedadle spolujazdca, majiteľ JM Engineering, Miroslav Houšť. Na druhej strane proti nim bojoval Tomášov švagor, niekoľkonásobný český majster Roman Kresta s Tomášom Kašpárkom a vozidlom Ford Focus WRC.

    V prvom teste mali, aj keď iba o tri desatiny, navrch Tomáš Kostka s Mirom Houšťom. V druhom, treťom a štvrtom teste to však bol Roman Kresta s Tomášom Kašpárkom. Stále sa však jednalo iba o nejaké drobné sekundy, či ich desatiny, čo v polovici tejto krátkej súťaže, znamenalo necelých sedem sekúnd stratu v neprospech posádky slovenského tímu. Zvyšok štartového pola bol však už v tomto momente za spomínanou dvojicou v takmer minútovej strate. V piatom teste bol opäť rýchlejší Tomáš Kostka a k Romanovi Krestovi sa po tomto teste priblížil na dva celých sedem desatín sekundy, čo bolo už naozaj veľmi blízko. Šiestu rýchlostnú skúšku vyhral Roman Kresta a od cieľa všetkých súťažiacich delili iba dve posledné rýchlostné skúšky.

    Prišiel však siedmy test a v ňom, v predposlednej zákrute pred cieľom, Tomášovi Citroën C4 WRC na blate „ustrelil", čoho výsledkom bol následný čelný náraz do betónového stĺpu, po ňom dvojité hodiny a koniec všetkým pódiovým nádejam.

    ⇥

    „Bola to naozaj pekná súťaž. Prvýkrát náš tím štartoval s vozidlom Citroën C4 WRC a prvýkrát aj v spojení Tomáša Kostku s Mirom Houšťom, ktorý sa v tomto roku vrátil do rally auta. Chlapci podávali počas celej súťaže perfektný výkon. To čo predvádzali divákom Tomáš a Roman bolo až neskutočné. V podstate si tu išli vlastnú ligu a nikoho medzi seba nepustili. Škoda tej havárie, ale to sa v rally pri takýchto súbojoch, keď jazdci veľakrát idú cez hranu stáva často. Som rád, že sa nikomu z nich nič nestalo. Napriek takémuto nečakanému záveru by som im rád za ich výkon poďakoval." Ľubomír Kleman, manažér RUFA Šport Teamu

     

    Česko
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Redakce RL.CZ

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Redakce RL.CZ25.11.2023

    Průvodce TipCars Pražský Rally Sprint 2023 – RALLY Life Journal & Subaru

    By Redakce RL.CZ15.11.2023

    AKTUALIZACE! – Rally Show Zlobice 2023 – hanácké ukončení sezony je zpět!

    By Jakub Skýpala13.9.2023

    Rally Vyškov 2023

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Prosinec
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
        12
    • Pražský rallysprint

      Celý den
      02/12/2023
      Vaníčkova 315/7, Břevnov, 169 00 Praha-Praha 6, Česko

      Vaníčkova 315/7, Břevnov, 169 00 Praha-Praha 6, Česko

      Vaníčkova 315/7, Břevnov, 169 00 Praha-Praha 6, Česko
      http://www.prazskyrallysprint.cz/

      Pražský rallysprint 2023

      Seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Mapy …[Read more]

    3
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) Audi (212) Barum Czech Rally Zlín (81) cestovní automobily (90) design (38) Eifel Rallye Festival (45) ERC (87) fanoušci (60) Ford (44) Group B (62) historici (174) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (77) Jan Kopecký (33) jezdci (488) Lancia (167) legendy (32) Německo (45) Peugeot (358) Porsche (38) Rakousko (81) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (35) seriál (41) Slovensko (43) spolujezdci (40) Star rally historic Zlín (32) Subaru (337) technika (71) technika WRC (49) testování (34) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Walter Röhrl (41) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (595) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (40)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.