Miroslav Janota a Lukáš Vyoral s Opelem Kadett C-GT/E, 16V Hájek Historic Czech National Rally Teamu míří do San Marina na X. RALLYLEGEND 2012.
Hájkův tým z Radotína v tomto roce závodili převážně ve FIA mistrovství Evropy rally historických vozidel s cílem obhájit titul mistrů Evropy v kategorii II. Konkurence v sezoně 2012 v mistrovství Evropy ale přitvrdila. Jako zásadní problém se v průběhu roku ukázal fakt, že pneumatikářský koncern Pirelli „upekl“ skvělé – nové závodní pneumatiky pro historická rally auta, ale jen v rozměrech 15 palců.
Bohužel, Opel Kadett C-GT/E 16V Hájek Rally Teamu může použít maximálně 13″ kola, která nejsou v té kvalitě, jako nové pneumatiky 15″Pirelli.
Hájek Historic Czech National Rally Team se bude pokoušet složit reparát v San Marinu, tedy na stejném místě, kde naposledy závodil v FIA mistrovství Evropy. Celý tým se v těchto dnech přesouvá do Itálie a přímořského letoviska Rimini, odkud je to jen kousek do knížectví San Marino.
Miroslav Janota: „Dohodli jsme se v týmu, že nechceme za sebou jen tak bez ničeho zavřít dveře a chceme se důstojně rozloučit. Po tom, co jsme slyšeli o závodě Rallylegend, tak jsme si řekli, že tam nechceme chybět, a že to bude to správné místo na rozlučku s Kadetty.
Těším se na setkání s legendárními rally jezdci a pro mě už je velká pocta jenom to, že se moje jméno objevilo na stejném seznamu přihlášených, jako třeba Juha Kankunnen, Jacky Ickx nebo třeba Björn Waldegard či Markku Alen. To jsou pro mě taková jména a takové persóny, že jsem si ani ve snu nedokázal představit, že se někdy postavím na start stejného závodu, jako tyto legendy.“
Ctirad Hájek: „Kadett už jsme dostali na hranici možností a s tím, že Evropa znatelně zrychlila, se muselo jít i mnohem více do materiálu a rizika havárie. Auto stále více trpělo a setkávali jsme se i s technickými závadami, které nás dříve nepotkávaly. Znatelným problémem byla absence některých náhradních dílů a to nás dost limitovalo. Chceme dělat práci na 100% a závodit jen na té nejvyšší úrovni.
Nám se podařilo získat titul mistrů Evropy s autem, které fabrika Opel označila jako neúspěšný model. Dosáhli jsme vrcholu, kterého se dalo v kategorii II dokázat. S Kadetty už se dalších soutěží FIA mistrovství Evropy rally účastnit nebudeme. Ale to neznamená, že Hájek Czech National Rally Team končí. V žádném případě nekončí ! Letos jedeme s Miroslavem a se spolujezdcem Lukášem Vyoralem pod vedením Karla Jirátka a budujeme s Karlem další projekt, o kterém budeme dále informovat.
Obě auta jsme teď repasovali a budou určená jen pro příležitostné akce, jako budou třeba teď nadcházející Rallylegendy. Tam se moc těšíme a chceme se právě na tomto závodě rozloučit s našimi závodními Kadetty. Myslíme si, že je to důstojné prostředí a jsme moc rádi, že nás tam pořadatelé závodu vzali. Je zde obrovský přetlak zájemců o účast a nás těší, že naše přihláška byla přijata. O to větší radost máme, že nás ocenili startovním číslem 18, což je mezi takovými legendami skvělé.“