RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Soutěžáky»Rallye Vltava: Není Porsche jako Porsche
    Soutěžáky

    Rallye Vltava: Není Porsche jako Porsche

    Zdeněk WeiserBy Zdeněk Weiser29.4.2012Updated:4.2.2020Žádné komentáře3 Mins Read

    Na uplynulé Rallye Vltava se sešel úctyhodný počet sportovních vozů značky Porsche. Ačkoliv všech 13 startujících exemplářů neslo modelové označení 911, rozhodně se nejednalo o stejné vozy. Pojďme si v tom udělat trochu pořádek.

    Kariéru legendárního stuttgartského vozu, který byl zprvu označován jako typ 901, odstartoval protest značky Peugeot. Francouzská automobilka má patent na označování vozů trojčíslím s nulou uprostřed a proti novému německému sporťáku protestovala. Porsche moudře ustoupilo a přejmenovalo svoji nejslavnější modelovou řadu na 911.


    Porsche 911 S (1965 – 1969)

    V Klatovech jsme viděli 4 vozy nejstarší modelové řady 911 S a 911T (Pfeiffer). Pochází z druhé poloviny šedesátých let a byly homologovány v tehdejší skupině 3 určené pro GT vozy. Poznáme je na první pohled podle toho, že nemají rozšířené blatníky a na zádi jim chybí křídlo typické pro modely ze sedmdesátých let. Jsou osazeny vzduchem chlazeným plochým šestiválcovým motorem o objemu 2 litry, který disponuje výkonem okolo 170 koňských sil. Pětistupňová převodovky pohání zadní kola a je umístěna před motorem. Hmotnost je něco málo přes 1000 kg. K největším úspěchům tohoto vozu patří vítězství Vica Elforda na Rallye Monte Carlo. V ME historických vozů jsou Porsche 911 S zařazeny do třídy B/4. Na Rallye Vltava byl nejrychlejší Němec Wlfgang Pfeiffer jedoucí s českým spolujezdcem Vojíkem, kategorii B však po třech soutěžích vede jeho největší soupeř Ital Antonio Parisi.


    Porsche 911 RS/Carrera (1970 – 1975)

    S rostoucí konkurencí stoupal i objem a výkon motorů, které se ukrývaly pod zadní kapotou „devětsetjedenáctky“. Ačkoliv karoserie zůstala stejná, automobilka Porsche poslal na soutěžní tratě nejprve model 911 2.2 (235 k) a později 2.5 (275 k). Navzdory vyššímu objemu motoru se hmotnost vozu snížila na 960 kg a počátkem sedmdesátých let byl Švéd Björn Waldegaard v rally prakticky neporazitelný.

    V roce 1973 se na scéně objevilo Porsche 911 Carrera RS 2,7 skupiny 3 a posléze verze RSR 3.0 skupiny 4 s třílitrovým motorem. Výkon se vyšplhal až na hranici 300 koňských sil.

    Touto motorizací disponovala většina startujících třídy C/5. Mats Myrsell, Paolo Pasutti, Steve Perez a Enrico Brazzoli. Vozy mají rozšířené zadní blatníky, mohutné zadní křídlo, integrovaný přední spoiler s olejovým chladičem a otvory pro chlazení předních kotoučových brzd.


    Porsche 911 SC (1976 – 1981)

    Třetí skupina jezdců přivezla vozy Porsche 911 SC z druhé poloviny sedmdesátých let. Opticky se liší předním spoilerem a decentnějším šikmým zadním křídlem. Motor o objemu 2994 ccm a výkonu 300 koní zůstal stejný. Také tyto vozy mají na kontě několik významných vítězství v soutěžích MS (Thérier, Tour de Corse 1980) a ME (Zanini, Beguin). Favorizovaný Pierangelo Rossi letos do Klatov nepřijel a tak se ve výsledkové listině nejlépe umístil jeho krajan Roberto Montini (3. příčka).

    Historic Vltava rallye historické automobily Porsche Porsche Carrera 911 RS závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

    Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.