Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Soutěžáky»Rallye Vltava: Není Porsche jako Porsche
    Soutěžáky

    Rallye Vltava: Není Porsche jako Porsche

    By Zdeněk Weiser29.4.20123 Mins Read

    Na uplynulé Rallye Vltava se sešel úctyhodný počet sportovních vozů značky Porsche. Ačkoliv všech 13 startujících exemplářů neslo modelové označení 911, rozhodně se nejednalo o stejné vozy. Pojďme si v tom udělat trochu pořádek.

    Kariéru legendárního stuttgartského vozu, který byl zprvu označován jako typ 901, odstartoval protest značky Peugeot. Francouzská automobilka má patent na označování vozů trojčíslím s nulou uprostřed a proti novému německému sporťáku protestovala. Porsche moudře ustoupilo a přejmenovalo svoji nejslavnější modelovou řadu na 911.


    Porsche 911 S (1965 – 1969)

    V Klatovech jsme viděli 4 vozy nejstarší modelové řady 911 S a 911T (Pfeiffer). Pochází z druhé poloviny šedesátých let a byly homologovány v tehdejší skupině 3 určené pro GT vozy. Poznáme je na první pohled podle toho, že nemají rozšířené blatníky a na zádi jim chybí křídlo typické pro modely ze sedmdesátých let. Jsou osazeny vzduchem chlazeným plochým šestiválcovým motorem o objemu 2 litry, který disponuje výkonem okolo 170 koňských sil. Pětistupňová převodovky pohání zadní kola a je umístěna před motorem. Hmotnost je něco málo přes 1000 kg. K největším úspěchům tohoto vozu patří vítězství Vica Elforda na Rallye Monte Carlo. V ME historických vozů jsou Porsche 911 S zařazeny do třídy B/4. Na Rallye Vltava byl nejrychlejší Němec Wlfgang Pfeiffer jedoucí s českým spolujezdcem Vojíkem, kategorii B však po třech soutěžích vede jeho největší soupeř Ital Antonio Parisi.


    Porsche 911 RS/Carrera (1970 – 1975)

    S rostoucí konkurencí stoupal i objem a výkon motorů, které se ukrývaly pod zadní kapotou „devětsetjedenáctky“. Ačkoliv karoserie zůstala stejná, automobilka Porsche poslal na soutěžní tratě nejprve model 911 2.2 (235 k) a později 2.5 (275 k). Navzdory vyššímu objemu motoru se hmotnost vozu snížila na 960 kg a počátkem sedmdesátých let byl Švéd Björn Waldegaard v rally prakticky neporazitelný.

    V roce 1973 se na scéně objevilo Porsche 911 Carrera RS 2,7 skupiny 3 a posléze verze RSR 3.0 skupiny 4 s třílitrovým motorem. Výkon se vyšplhal až na hranici 300 koňských sil.

    Touto motorizací disponovala většina startujících třídy C/5. Mats Myrsell, Paolo Pasutti, Steve Perez a Enrico Brazzoli. Vozy mají rozšířené zadní blatníky, mohutné zadní křídlo, integrovaný přední spoiler s olejovým chladičem a otvory pro chlazení předních kotoučových brzd.


    Porsche 911 SC (1976 – 1981)

    Třetí skupina jezdců přivezla vozy Porsche 911 SC z druhé poloviny sedmdesátých let. Opticky se liší předním spoilerem a decentnějším šikmým zadním křídlem. Motor o objemu 2994 ccm a výkonu 300 koní zůstal stejný. Také tyto vozy mají na kontě několik významných vítězství v soutěžích MS (Thérier, Tour de Corse 1980) a ME (Zanini, Beguin). Favorizovaný Pierangelo Rossi letos do Klatov nepřijel a tak se ve výsledkové listině nejlépe umístil jeho krajan Roberto Montini (3. příčka).

    Historic Vltava rallye historické automobily Porsche Porsche Carrera 911 RS závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Zdeněk Weiser

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák21.5.2024

    Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

    Ivo Nowi Novák20.4.2023

    Diamantový jednorožec míří do Plzně

    Ivo Nowi Novák10.8.2022

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.