Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 2. díl „Přítomnost“

      14.5.2025

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 1. díl „Návraty“

      24.4.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 1. díl – Do Plzně se šampionem

      5.2.2025

      TROJÁK – tady rallyový poutníče zastav kroky své a pomni…

      9.12.2024
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024

      Citroën DS3 WRC „017“ – Citrón božského Seba míří do aukce!

      31.10.2023
    • Fotogalerie

      Rally Hungary 2025

      15.5.2025

      Slovácká rallye 2025 – ČMPR

      17.4.2025

      Kánó-Imola MiniSprint Hungary 2025

      2.4.2025

      Test Kamínka 2025 – Urban, Hanák, Večerka

      23.3.2025

      AUTO PODBABSKÁ ŠKODA PSG ACCR TEAM – design 2025

      17.3.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023
    • Závody

      Barumka 2025 zavítá na významné poutní místo Velehrad

      15.7.2025

      Barum Czech Rally Zlín 2025 – kvalifikace se pojede na osmi kilometrovém úseku

      15.7.2025

      BOAS Záhoří 2025 s mistry republiky i mluveného slova už tuto sobotu!

      15.7.2025

      STAR RALLY Historic 2025 – historici se pojedou ve Zlíně již po sedmnácté!

      7.7.2025

      Barum rally 2025 zveřejnila Zvláštní ustanovení a odkryla tratě erzet

      18.6.2025
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Historie»Rallye Sanremo 1981 – šampaňské pro kudrnatou Michèle – 1.díl
    Historie

    Rallye Sanremo 1981 – šampaňské pro kudrnatou Michèle – 1.díl

    By Ivo Nowi Novák23.4.20206 Mins Read

    Vedle naší škodovky zastavilo Audi Quattro se startovním číslem 14. Na návsi malé vesničky Santa Luce je příliš těsno. Mezi servisními vozy se pletou desítky automobilů nedočkavých diváků a do toho zmatku přijíždí jedna posádka za druhou.


    Taková je Michèle…

    Z Audi vystupuje černovlasé kudrnaté děvče. Po dlouhé noční jízdě je Michèle Mouton trochu rozcuchaná. A tváří se moc a moc vážně. Snad je unavená, možná nervózní, nebo se soustředí před startem rychlostní zkoušky. Dívám se na ni přes objektiv fotoaparátu a čekám na úsměv. Ještě nemám ani ponětí, že se bude smát až v cíli…

    Naklání se zpět do automobilu – a vyndává dámskou kabelku. Nejdřív před zrcátkem přičísne kudrnaté vlasy, dívá se do svých smutných očí a potom uspěchaně vrací kabelku zpět do vozu. Do téhle společnosti se přece kosmetika nehodí!

    Z druhé strany přichází Fabrizia Pons. Podává Michèle housku s máslem a pravou italskou mortadelou, obě s chutí polykají poslední sousta narychlo připravené snídaně.

    Mouton - Pons / Audi Quattro
    Mouton – Pons / Audi Quattro

    „Opravdu se neusmějete?“ ptám se děvčete, které prostřednictvím volantu válčí proti celé plejádě výborných pilotů. Už včera jsem si všiml, že od jejího auta srší na tratích rychlostních zkoušek oheň. Ale to přece neznamená, že za volantem sedí kousavá a nepřístupná saň.

    „Na smích a dobrou náladu teď nemám čas,“ říká zasmušile, leč příjemným hlasem Michèle. „Chceme už konečně vybojovat velký výsledek a jeho základem je perfektní soustředění na každý kilometr rychlostní zkoušky. A smích se soustředěním podle mého názoru nesnášejí…“

    Fabrizia dojedla housku, kontroluje itinerář a potichu na rozloučenou dodává: „Michèle se moc nesměje ani mimo rallye.“

    Michèle Mouton oslavila v červnu třicáté narozeniny. Před osmi lety jela první rallye s Renaultem Alpine a postupně se propracovávala až do absolutní světové špičky. Bezesporu je dnes nejúspěšnější ženou za volantem, i když na svůj velký úspěch před startem páté rychlostní zkoušky teprve čekala…


    Intermezzo 1 – Sanremo žije sportem

    Do San Rema jsme přijeli dva dny před startem rallye. Předpokládali jsme, že světoznámé středisko her a zábavy bude žít výhradně přípravami a propagací automobilové soutěže mistrovství světa.

    V počtu plakátů a transparentů by však Sanremo na celé čáře porazily Klatovy, Teplice či další pořadatelé soutěží u nás. I když plakáty lákají především do Casina na koncert Amandy Lear či skupiny Police, přes den žije italské letovisko sportem.

    Jachtařské mistrovství země, basketbalový turnaj, propagačně skvěle zajištěné daviscupové střetnutí Itálie proti tenistům Jižní Koreje a cyklistický závod byly náplní víkendu předcházejícího start rallye. Nejzajímavější bylo naše setkání s profesionálními cyklisty.

    Procházeli jsme okolo Casina, když se ozval ostrý zvuk několika sirén. Jedoucí automobily se okamžitě přitiskly k chodníkům, policista jako mávnutím kouzelného proutku vyklidil ulici a za několik sekund projížděly pořadatelské vozy, policisté na motocyklech, auta s novináři, osamělý uprchlík na kole, servisní automobily a trenér vykloněný z okénka Fiatu do ochraptění křičící: „Vai, vai !!!“ Za dalších pár sekund klid, jen auta turistů, a pak znovu mumraj kolem projíždějícího pelotonu.

    Sluníčko ještě svítilo, ale ostrý vítr už před pár dny vyhnal turisty z pláže. Ani by pro ně nezbylo místo, protože se parkoviště podél břehu proměnilo v obrovské depo, jemuž uprostřed vévodila startovní rampa polepená desítkami nejrůznějších reklam. Stovky návštěvníků San Rema se už od soboty neprocházely po obvyklém Corso Impeatrice, ale mezi kamiony pneumatikářských firem i doprovodných týmů.


    Röhrl, Porsche a spodní prádlo

    „Tenhle tah mi nevyšel.“ zhodnotil sklesle svoji situaci blonďatý dlouhán s orlím nosem.

    Přestupem do stáje Porsche ztratil Walter Röhrl jednu sezónu. Loňský světový šampión nemohl totiž obhajovat titul, ale jen jeho dvanáctinu. Pyšní se vítězstvím v minulém ročníku italské rally a právě v této soutěži – desáté z dvanáctidílného seriálu mistrovství světa – se představil letos poprvé mezi absolutní špičkou. V kapse už ho hřála smlouva s Opelem pro sezónu 1982 a moc si přál, aby bylo jeho nejnižší startovní číslo totožné i s pořadím v cíli.

    Jedničku nalepili pořadatelé na jeho Porsche 911 SC v úpravě od bratří Almerasů. Známí ladiči motorů z krásného jihofrancouzského města Montpellier si ani nemohli přát lepší reklamu, protože kolem jejich stanu, propagujícího textilní firmu Eminence, bylo před startem nejrušněji.

    Porsche je v klasifikaci značek až na jedenáctém místě, těsně před československou škodovkou.

    „Röhrl má za úkol zlepšit toto nelichotivé postavení?“ ptal jsem se v předvečer startu Jean-Maria Almerase.

    „Nemáme finanční prostředky k absolvování celého seriálu. K tomu bychom potřebovali sedm milionů franků, vždyť zabezpečení soutěže v Sanremu stálo plno desetinu této částky.“

    Röhrl – Geistdörfer / Porsche 911 SC

    Vaše firma má světě dobrý zvuk, pokud startujete, výsledky nejsou špatné. Nedaří se vám sehnat další sponzory?

    „Dnes se firmy o reklamu nechtějí dělit, musíte sehnat jednoho velmi bohatého sponzora. Musím říct, že nám jde z obchodních důvodů více o reklamu, než o sportovní vyžití. Proto nám nevyhovuje podpora tabákového průmyslu, jehož propagace je v některých zemích zakázána. Proti spodnímu prádlu Eminence nemůže mít nikdo námitky.“

    Na každý start se jistě pečlivě připravujete. Jak dlouho trvala práce na automobilu pro italskou rally?

    „Start Röhrla byl výjimkou, naše pozornost je proto soustředěna na vůz pro Jean-Luc Thériéra. Připravoval jsem ho plné tři měsíce, tedy od konce července. Nemůžeme však očekávat zázraky – naše výsledky odpovídají finančnímu zázemí.“

    Rallye Sanremo 1981 - přeskupení v Sieně
    Rallye Sanremo 1981 – přeskupení v Sieně

    Intermezzo 2 – Exoti v tiskovém středisku

    Po příjezdu do Sanrema jsme navštívili nejprve tiskové středisko. Nemohli jsme ho přehlédnout, protože se ředitelství soutěže tradičně usadilo v nejluxusnějším hotelu Royal.

    Vedoucí tiskového střediska nás přivítal až příliš odměřeně, trochu nedůvěřivě si prohlédnul naše novinářské průkazy, pár sekund listoval v jedné z pečlivě označených složek, potom se přátelsky usmál a vysvětloval:

    „Za dosavadních třiadvacet ročníků jste prvními akreditovanými novináři z Československa. Věřím, že se vám naše soutěž bude líbit. A proč nepřijeli také vaši jezdci? Třeba Blahna, ten jeho výsledek z Rallye Akropolis je přece vynikající?“

    Chování šéfa „tiskového“ se najednou změnilo. Připadal mi jako náruživý sběratel, který nedokáže zakrýt radost z cenného exempláře. Mohl totiž připsat další zemi, jejíž novináři projevili zájem o Rallye Sanremo.

    Zúčastnit se této soutěže ovšem neznamená, že se budete týden procházet po světoznámém letovisku. Celková délka pěti etap totiž byla 2847 kilometrů a o jejich obtížnosti hodně napoví následující čísla: ze 61 rychlostních zkoušek se jelo 37% (18 RZ / 276 kilometrů) po asfaltu a 63% (43 RZ / 474 kilometrů) po šotolině.

    [button link=“https://www.rallylife.cz/rallye-sanremo-1981-sampanske-pro-kudrnatou-michele-2-dil/“ color=“blue“]2. díl reportáže[/button]


    reportáž vyšla v magazínu MOTOR 1981   text: Petr Dufek
    Audi historie soutěží Itálie Michéle Mouton Porsche Rallye Sanremo Walter Röhrl
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Ivo Nowi Novák

    Malíř slov & živoucí fotopast. Přiznaný fanoušek italské Lancie a vyznavač kultu skupiny B. Milovník časů, kdy startovní čísla poctivě okupovala celé přední dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák14.1.2025

    Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

    Ivo Nowi Novák12.2.2024

    Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

    Ivo Nowi Novák19.7.2023

    Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2025 >
    July
    >
    Month
    Month
    List
    Week
    Day
    MoTuWeThFrSaSu
     123456
    789101112
    • Bohemia Rally Mladá Boleslav 2025

      All day
      12/07/2025-13/07/2025
      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko

      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko

      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko
      http://www.rallybohemia.cz

      BOHEMIA Rally Mladá Boleslav 2025

      Seznam přihlášených posádek (MČR)
      Časový harmonogram
      …[Read more]

    13
    • Bohemia Rally Mladá Boleslav 2025

      All day
      13/07/2025-13/07/2025
      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko

      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko

      tř. Václava Klementa 36/3, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav, Česko
      http://www.rallybohemia.cz

      BOHEMIA Rally Mladá Boleslav 2025

      Seznam přihlášených posádek (MČR)
      Časový harmonogram
      …[Read more]

    141516171819
    • Rallye Železné Hory – ČMPR

      All day
      19/07/2025
      Rally Železné Hory

      WVWW+9Q Nabočany-Hrochův Týnec, Česko

      WVWW+9Q Nabočany-Hrochův Týnec, Česko
      https://www.rallyezeleznehory.cz/

      Rallye Železné Hory 2025 – ČMPR

      Zvláštní ustanovení
      Přihláška do soutěže
      Startovní …[Read more]

    20
    21222324
    • Eifel Rallye Festival

      All day
      24/07/2025-26/07/2025
      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo
      http://www.eifel-rallye-festival.de
      Eifel rallye festival 2019

      Eifel Rallye Festival 2025

      Seznam přihlášených posádek
      Prezentace závodních speciálů
      …[Read more]

    25
    • Eifel Rallye Festival

      All day
      25/07/2025-26/07/2025
      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo
      http://www.eifel-rallye-festival.de
      Eifel rallye festival 2019

      Eifel Rallye Festival 2025

      Seznam přihlášených posádek
      Prezentace závodních speciálů
      …[Read more]

    26
    • Rally Příbram 2025

      All day
      26/07/2025
      http://www.rally-pribram.cz/

      Silmet Rally Příbram 2025

      Seznam přihlášených posádek RSS
      Seznam přihlášených posádek …[Read more]

    • Eifel Rallye Festival

      All day
      26/07/2025-26/07/2025
      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo

      Bachstelzenweg 10, 54550 Daun, Německo
      http://www.eifel-rallye-festival.de
      Eifel rallye festival 2019

      Eifel Rallye Festival 2025

      Seznam přihlášených posádek
      Prezentace závodních speciálů
      …[Read more]

    27
    28293031   
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.