RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    NOVINKY/NEWS
    • Podorlická rally 2023
    • Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023
    • Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037
    • Rallye Králíky 2023
    • Síť21 Rallysprint Kopná 2023
    • Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.
    • Eifel Rallye Festival 2023 – představení soutěžních speciálů
    • WRC Croatia rally 2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Historie
      2. Lifestyle
      3. Závody
      4. Osobnosti
      5. Soutěžáky
      6. Komentáře/Recenze
      7. Časopis Rally
      8. View All

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      12.3.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      29.12.2022

      GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?

      23.10.2022

      Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037

      16.5.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 láká na zvučná jména a nové erzety

      25.4.2023

      Jubilejní Rallye Český Krumlov 2023 přivítá opravdové legendy

      19.4.2023

      Startovku Šumavy a Vltavy zaplnilo téměr 150 posádek

      17.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021

      Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

      7.4.2021

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
      9.0

      KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2021 – Slušovický zázrak

      27.5.2021
      9.3

      KOMENTÁŘ: Rallye Šumava & Vltava 2021: Jak to jede?

      13.5.2021
      6.5

      KOMENTÁŘ: Valašská rally – soutěž, CO VIDěli fanoušci on-line

      2.4.2021
      8.0

      KOMENTÁŘ: Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

      1.3.2019

      RALLY magazín 03 / 2021

      1.5.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      23.3.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

      1.2.2021

      RALLY magazín 10 / 2020

      1.12.2020

      Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037

      16.5.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Originální body kit FORD RS200 na prodej! Má to však malý háček.

      26.4.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 láká na zvučná jména a nové erzety

      25.4.2023
    • FlatOut
    • Fotogalerie

      Podorlická rally 2023

      29.5.2023

      Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023

      16.5.2023

      Rallye Králíky 2023

      9.5.2023

      Síť21 Rallysprint Kopná 2023

      8.5.2023

      WRC Croatia rally 2023

      1.5.2023
    • Kalendář
    Facebook Twitter Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Historie»Rallye Sanremo 1981 – šampaňské pro kudrnatou Michèle – 1.díl
    Historie

    Rallye Sanremo 1981 – šampaňské pro kudrnatou Michèle – 1.díl

    By Ivo Nowi Novák23.4.20206 Mins Read

    Vedle naší škodovky zastavilo Audi Quattro se startovním číslem 14. Na návsi malé vesničky Santa Luce je příliš těsno. Mezi servisními vozy se pletou desítky automobilů nedočkavých diváků a do toho zmatku přijíždí jedna posádka za druhou.


    Taková je Michèle…

    Z Audi vystupuje černovlasé kudrnaté děvče. Po dlouhé noční jízdě je Michèle Mouton trochu rozcuchaná. A tváří se moc a moc vážně. Snad je unavená, možná nervózní, nebo se soustředí před startem rychlostní zkoušky. Dívám se na ni přes objektiv fotoaparátu a čekám na úsměv. Ještě nemám ani ponětí, že se bude smát až v cíli…

    Naklání se zpět do automobilu – a vyndává dámskou kabelku. Nejdřív před zrcátkem přičísne kudrnaté vlasy, dívá se do svých smutných očí a potom uspěchaně vrací kabelku zpět do vozu. Do téhle společnosti se přece kosmetika nehodí!

    Z druhé strany přichází Fabrizia Pons. Podává Michèle housku s máslem a pravou italskou mortadelou, obě s chutí polykají poslední sousta narychlo připravené snídaně.

    Mouton - Pons / Audi Quattro
    Mouton – Pons / Audi Quattro

    „Opravdu se neusmějete?“ ptám se děvčete, které prostřednictvím volantu válčí proti celé plejádě výborných pilotů. Už včera jsem si všiml, že od jejího auta srší na tratích rychlostních zkoušek oheň. Ale to přece neznamená, že za volantem sedí kousavá a nepřístupná saň.

    „Na smích a dobrou náladu teď nemám čas,“ říká zasmušile, leč příjemným hlasem Michèle. „Chceme už konečně vybojovat velký výsledek a jeho základem je perfektní soustředění na každý kilometr rychlostní zkoušky. A smích se soustředěním podle mého názoru nesnášejí…“

    Fabrizia dojedla housku, kontroluje itinerář a potichu na rozloučenou dodává: „Michèle se moc nesměje ani mimo rallye.“

    Michèle Mouton oslavila v červnu třicáté narozeniny. Před osmi lety jela první rallye s Renaultem Alpine a postupně se propracovávala až do absolutní světové špičky. Bezesporu je dnes nejúspěšnější ženou za volantem, i když na svůj velký úspěch před startem páté rychlostní zkoušky teprve čekala…


    Intermezzo 1 – Sanremo žije sportem

    Do San Rema jsme přijeli dva dny před startem rallye. Předpokládali jsme, že světoznámé středisko her a zábavy bude žít výhradně přípravami a propagací automobilové soutěže mistrovství světa.

    V počtu plakátů a transparentů by však Sanremo na celé čáře porazily Klatovy, Teplice či další pořadatelé soutěží u nás. I když plakáty lákají především do Casina na koncert Amandy Lear či skupiny Police, přes den žije italské letovisko sportem.

    Jachtařské mistrovství země, basketbalový turnaj, propagačně skvěle zajištěné daviscupové střetnutí Itálie proti tenistům Jižní Koreje a cyklistický závod byly náplní víkendu předcházejícího start rallye. Nejzajímavější bylo naše setkání s profesionálními cyklisty.

    Procházeli jsme okolo Casina, když se ozval ostrý zvuk několika sirén. Jedoucí automobily se okamžitě přitiskly k chodníkům, policista jako mávnutím kouzelného proutku vyklidil ulici a za několik sekund projížděly pořadatelské vozy, policisté na motocyklech, auta s novináři, osamělý uprchlík na kole, servisní automobily a trenér vykloněný z okénka Fiatu do ochraptění křičící: „Vai, vai !!!“ Za dalších pár sekund klid, jen auta turistů, a pak znovu mumraj kolem projíždějícího pelotonu.

    Sluníčko ještě svítilo, ale ostrý vítr už před pár dny vyhnal turisty z pláže. Ani by pro ně nezbylo místo, protože se parkoviště podél břehu proměnilo v obrovské depo, jemuž uprostřed vévodila startovní rampa polepená desítkami nejrůznějších reklam. Stovky návštěvníků San Rema se už od soboty neprocházely po obvyklém Corso Impeatrice, ale mezi kamiony pneumatikářských firem i doprovodných týmů.


    Röhrl, Porsche a spodní prádlo

    „Tenhle tah mi nevyšel.“ zhodnotil sklesle svoji situaci blonďatý dlouhán s orlím nosem.

    Přestupem do stáje Porsche ztratil Walter Röhrl jednu sezónu. Loňský světový šampión nemohl totiž obhajovat titul, ale jen jeho dvanáctinu. Pyšní se vítězstvím v minulém ročníku italské rally a právě v této soutěži – desáté z dvanáctidílného seriálu mistrovství světa – se představil letos poprvé mezi absolutní špičkou. V kapse už ho hřála smlouva s Opelem pro sezónu 1982 a moc si přál, aby bylo jeho nejnižší startovní číslo totožné i s pořadím v cíli.

    Jedničku nalepili pořadatelé na jeho Porsche 911 SC v úpravě od bratří Almerasů. Známí ladiči motorů z krásného jihofrancouzského města Montpellier si ani nemohli přát lepší reklamu, protože kolem jejich stanu, propagujícího textilní firmu Eminence, bylo před startem nejrušněji.

    Porsche je v klasifikaci značek až na jedenáctém místě, těsně před československou škodovkou.

    „Röhrl má za úkol zlepšit toto nelichotivé postavení?“ ptal jsem se v předvečer startu Jean-Maria Almerase.

    „Nemáme finanční prostředky k absolvování celého seriálu. K tomu bychom potřebovali sedm milionů franků, vždyť zabezpečení soutěže v Sanremu stálo plno desetinu této částky.“

    Röhrl – Geistdörfer / Porsche 911 SC

    Vaše firma má světě dobrý zvuk, pokud startujete, výsledky nejsou špatné. Nedaří se vám sehnat další sponzory?

    „Dnes se firmy o reklamu nechtějí dělit, musíte sehnat jednoho velmi bohatého sponzora. Musím říct, že nám jde z obchodních důvodů více o reklamu, než o sportovní vyžití. Proto nám nevyhovuje podpora tabákového průmyslu, jehož propagace je v některých zemích zakázána. Proti spodnímu prádlu Eminence nemůže mít nikdo námitky.“

    Na každý start se jistě pečlivě připravujete. Jak dlouho trvala práce na automobilu pro italskou rally?

    „Start Röhrla byl výjimkou, naše pozornost je proto soustředěna na vůz pro Jean-Luc Thériéra. Připravoval jsem ho plné tři měsíce, tedy od konce července. Nemůžeme však očekávat zázraky – naše výsledky odpovídají finančnímu zázemí.“

    Rallye Sanremo 1981 - přeskupení v Sieně
    Rallye Sanremo 1981 – přeskupení v Sieně

    Intermezzo 2 – Exoti v tiskovém středisku

    Po příjezdu do Sanrema jsme navštívili nejprve tiskové středisko. Nemohli jsme ho přehlédnout, protože se ředitelství soutěže tradičně usadilo v nejluxusnějším hotelu Royal.

    Vedoucí tiskového střediska nás přivítal až příliš odměřeně, trochu nedůvěřivě si prohlédnul naše novinářské průkazy, pár sekund listoval v jedné z pečlivě označených složek, potom se přátelsky usmál a vysvětloval:

    „Za dosavadních třiadvacet ročníků jste prvními akreditovanými novináři z Československa. Věřím, že se vám naše soutěž bude líbit. A proč nepřijeli také vaši jezdci? Třeba Blahna, ten jeho výsledek z Rallye Akropolis je přece vynikající?“

    Chování šéfa „tiskového“ se najednou změnilo. Připadal mi jako náruživý sběratel, který nedokáže zakrýt radost z cenného exempláře. Mohl totiž připsat další zemi, jejíž novináři projevili zájem o Rallye Sanremo.

    Zúčastnit se této soutěže ovšem neznamená, že se budete týden procházet po světoznámém letovisku. Celková délka pěti etap totiž byla 2847 kilometrů a o jejich obtížnosti hodně napoví následující čísla: ze 61 rychlostních zkoušek se jelo 37% (18 RZ / 276 kilometrů) po asfaltu a 63% (43 RZ / 474 kilometrů) po šotolině.

    2. díl reportáže


    reportáž vyšla v magazínu MOTOR 1981   text: Petr Dufek
    Audi historie soutěží Itálie Michéle Mouton Porsche Rallye Sanremo Walter Röhrl
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Ivo Nowi Novák

    Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Ivo Nowi Novák16.4.2023

    Kimera EVO37 Martini 7 Limited Edition

    By Ivo Nowi Novák14.4.2023

    Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

    By Ivo Nowi Novák1.3.2023

    Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Červen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
       123
    • Lak Racing Rallye Plzeň

      Celý den
      03/06/2023
      Rallye Plzeň

      M7C8+RH Dobřany, Česko

      M7C8+RH Dobřany, Česko
      https://www.arkp.cz

      Seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Výsledky/Results
      Předpověď počasí – …[Read more]

    4
    567891011
    1213141516
    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

      Celý den
      16/06/2023-18/06/2023
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 – soutěž mezi vinicemi
      Rally Hustopeče je nejmladší a …[Read more]

    17
    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

      Celý den
      17/06/2023-18/06/2023
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 – soutěž mezi vinicemi
      Rally Hustopeče je nejmladší a …[Read more]

    18
    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

      Celý den
      18/06/2023-18/06/2023
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 – soutěž mezi vinicemi
      Rally Hustopeče je nejmladší a …[Read more]

    1920212223
    • Radouňská rallye – ČMPR

      Celý den
      23/06/2023-24/06/2023
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz
      Radouňská rally 2020

      Radouňská rallye 20232 – ČMPR

    24
    • Radouňská rallye – ČMPR

      Celý den
      24/06/2023-24/06/2023
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz
      Radouňská rally 2020

      Radouňská rallye 20232 – ČMPR

    25
    2627282930  
    FOTOGALERIE
    Fotogalerie rally
    29.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Podorlická rally 2023

    Fotogalerie rally
    16.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023

    Fotogalerie rally
    9.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Rallye Králíky 2023

    Fotogalerie rally
    8.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Síť21 Rallysprint Kopná 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) 40 let MS (31) Audi (210) Barum Czech Rally Zlín (72) cestovní automobily (90) design (34) Eifel Rallye Festival (45) ERC (78) fanoušci (50) Ford (42) Group B (62) historici (173) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (76) Jan Kopecký (32) jezdci (488) Lancia (165) legendy (32) Německo (45) Peugeot (357) Porsche (38) Rakousko (80) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (33) seriál (42) Slovensko (43) spolujezdci (40) Subaru (335) technika (71) technika WRC (46) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Volkswagen (31) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (579) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (39)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.