57. Rallye du Var (24. – 27. listopadu 2011) byla posledním letošním závodem v kalendáři celoevropského seriálu Citroën Racing Trophy 2011. Ten vyvrcholil právě na závěrečné soutěži francouzského šampionátu, kde posádky ze všech koutů Evropy bojovaly o atraktivní finanční prémie.
Na soutěži s centrem v Sainte Maxime na Francouzské riviéře nechyběly ani dvě české posádky Jan Černý – Pavel Kohout a Egon Smékal – David Šmeidler. Na jejich vozy Citroën DS3 R3T čekalo dvanáct náročných rychlostních zkoušek o celkové délce 229,52 km.
Příbramská dvojice Jan Černý – Pavel Kohout se během třídenního závodu posouvala neustále vzhůru výsledkovou listinou. Jejich poznávání specifických francouzských tratí, stejně jako vozu Citroën DS3 R3T, se kterých startovali teprve potřetí, se zastavilo na 20. místě absolutně a sedmé pozici v nabité konkurenci třídy R3. V poslední zkoušce zajeli mezi dvoukolkami 5. čas. Vítězem kategorie vozů s jednou poháněnou nápravou se stal domácí Arzeno s Citroënem DS3 R3T.
„Rallye du Var byla krásnou soutěží a bylo dobře, že jsme se pro start rozhodli. Některé vložky se nám líbily víc, některé méně, s tím souvisely dosahované časy. Soutěž jsme odjeli bez technických problémů, bohužel během druhé etapy mě začaly bolet záda a to byl ve druhé půlce soutěže jediný handicap. Ale i přes tento fakt jsme dali do závěru maximum a během poslední zkoušky se dostali ve třídě výše," komentoval start ve Francii Jan Černý. „Na podobných tratích je to s DS3 jednodušší než u nás, a proto jsou dvoukolky ve výsledcích hodně vysoko. Určitě stále vnímám rezervy vozu, a tak jízda francouzských konkurentů mi ukázala další směr," dodal příbramský jezdec.
„Soutěž byla extrémně náročná na rozpis i čtení. Začínali jsme po tmě, což nebylo úplně příjemné, ale rychle jsem se rytmu a situaci přizpůsobil. V dalších průběhu vše fungovalo výtečně, i díky dobře napsanému rozpisu,"dodal spolujezdec Pavel Kohout.
Posádka Egon Smékal – David Šmeidler zdárně absolvovala pouze dvě etapy francouzské soutěže. Před závěrečným dnem zradilo zlínskou posádku palivové čerpadlo a musela ze soutěže odstoupit.
„Už večer jsme museli auto do uzavřeného parkoviště dotlačit, ráno jsme bohužel nenastartovali," objasnil Egon Smékal.
Var: evropské finále Citroën Racing Trophy 2011
Rallye du Var (24. – 27. listopadu 2011) je závěrečným podnikem francouzského šampionátu a také tradičním místem, kam Citroën Racing zve evropské účastníky Citroën Racing Trophy 2011 (platí jim startovné) k pomyslnému rozloučení se sezonou. Loučení to však bude vskutku perné, neboť ve hře jsou zajímavé finanční prémie v kategorii DS3 R3T a C2 R2 MAX.
Soutěž s centrem v Sainte Maxime na Francouzské riviéře odstartuje v pátek 25. listopadu odpoledne, celkem je pro posádky připraveno dvanáct rychlostních zkoušek během tří etap. Délka kompletně asfaltové soutěže činí 687,88 km, v ostrém tempu účastníci absolvují 229,52 km. Vítězná posádka dorazí do cíle v neděli 27. listopadu krátce po desáté hodině dopoledne.
Francouzská soutěž na sebe poutá pozornost i kvalitní startovní listinou s plejádou vozů WRC nové i staré generace. Proti minulým ročníkům sice na startu chybí Sébastien Loeb či Sébastien Ogier, jedničku bude mít na svých dveřích vítěz poslední světové soutěže Wales rally GB Jari-Matti Latvala. Mezi absolutní špičkou nechybí ani speciály Citroën C4 WRC, například v rukou francouzského veterána Danyho Snobecka a Fréderica Comteho. Za volant starší Xsary WRC usedne bývalý francouzský šampión dvoukolek Sylvain Polo.
Nás však budou více zajímat zástupci Citroën Racing Trophy CZ. Ve startovní listině figurují tři vozy Citroën DS3 R3T. Dva speciály z dílen Gekon Racingu povedou Jan Černý a Polák Szymon Kornicki, s vlastním vozem se do poháru poprvé zapojí Egon Smékal.
Zmíněná trojice se pokusí uspět na nabité konkurenci domácích i zahraničních jezdců (Robert, Arzeno, Amourette, Bútor, Chmielewski, M. Burri a další) se shodnými vozy. Ve hře jsou impozantní finanční prémie za umístění, když první tři posádky ve třídě R3 mohou dosáhnout na 9 – 6 – 4 tisíce Euro v podobě financí a poukázek na náhradní díly.
Posledním reprezentantem Citroën Racing Trophy CZ bude maďarský pilot Menyhért Kroszer, jenž se v Česku prezentoval s Citroënem DS3 R3T na zlínské Barum rally. Ve Francii však usedne za volant výkonově slabšího Citroënu C2 R2 MAX. V jeho případě se bude ucházet o finanční prémie 3,5 – 2 – 1,5 tisíce Euro. V této společnosti najdeme i další známé tváře z barumky, případně jiných českých závodů, třeba Poláky Rafala Janczaka a Tomasze Gryce, Rumuna Vlada Cosmu či Bulharku Jekatěrinu Stratievu.
V nabité konkurenci budou zmíněné finanční prémie popravdě hodně vysoko, přesto posádky CRT neodjedou s prázdnou už jen v případě, že zdárně dokončí první a druhý den soutěže. V případě vozu Citroën DS3 R3T dostanou za každou dokončenou etapu příspěvek v hodnotě 3 tisíce Euro (polovinu v příspěvku na nákup náhradních dílů), u Citroënu C2 R2 MAX lze získat tisíc Euro (rovněž polovinu na náhradní díly). Dalším bonusem týmů CRT bude při Rallye du Var bezplatný catering.
Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Společnosti Total, Pirelli, PSA Finance Česká republika a OMD jsou partnery CITROËN RACING TROPHY CZ.
Mediálním partnerem Citroën Racing Trophy CZ 2011 je časopis Faster Magazine a www.rallylife.cz.
Citroën Racing Trophy CZ zajišťuje společnost GEKON RACING s.r.o., která zároveň distribuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX i pro nové vozy Citroën DS3 R3T. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.
Kontakt: GEKON RACING s.r.o. (Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, e-mail: t.pletka@iol.cz)