Novými mistry republiky ve sprintrally, se pro rok 2011, po vítězství na PARTR rally Vsetín, stali Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza.
Fotogalerie Tomáš Blažek (před startem)
AUDIO komentáře:
Přeskupení po RZ3
Výsledky Rally Vsetín 2011
1. Valoušek – Hrůza | Škoda Fabia WRC | 42:46.3 |
---|---|---|
2. Pech – Uhel | Mini John Cooper Works S2000 | + 6.4 |
3. Odložilík – Tureček | Subaru Impreza WRC | + 8.8 |
4. Tlusťák – Tomeček | Mitsubishi Lancer WRC | + 15.6 |
5. Grzyb – Dachowski | Peugeot 207 S2000 | + 23.8 |
6. Tarabus – Norek | Fiat Grande Punto S2000 | + 46.9 |
7. Jakeš – Gross | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 1:02.3 |
8. Sýkora – Škardová | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | + 1:38.7 |
9. Bujáček – Omelka | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 1:43.2 |
10. Cvrček – Šálek | Škoda Octavia WRC | + 2:03.7 |
VIDEO: Rally Vsetín 2011 – Vítězové a noví mistři ČR ve sprintrally Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza
Průběh soutěže
RZ8 Malá Bystřice – Velká Lhota 12,65 km – vítěz: Valoušek / vedení: Valoušek
Ve velké stylu se Valda rozloučil s českým rallysprintovým mistrákem, když v závěrečných dvou rychlostních zkouškách nenašel přemožitele. Potvrdil tak, že titul je ve správných rukách. Gratulujeme! Na druhém místě dojel ve Vsetíně Václav Pech a třetí skončil Roman Odložilík.
RZ7 Vesník – Růžďka 8,05 km – vítěz: Valoušek / vedení: Valoušek
Jediná rychlostní zkouška dělí Pavla Valouška a Zdeňka Hrůzu od titulu mistrů republiky ve sprintrally.
servis 30 min
Průběžné výsledky Rally Vsetín 2011 po RZ6
1. Valoušek – Hrůza | Škoda Fabia WRC | 31:35.2 |
---|---|---|
2. Pech – Uhel | Mini John Cooper Works S2000 | + 2.9 |
3. Odložilík – Tureček | Subaru Impreza WRC | + 7.3 |
4. Tlusťák – Tomeček | Mitsubishi Lancer WRC | + 12.1 |
5. Grzyb – Dachowski | Peugeot 207 S2000 | + 13.7 |
6. Jakeš – Gross | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 32.7 |
7. Tarabus – Norek | Fiat Grande Punto S2000 | + 34.0 |
8. Sýkora – Škardová | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | + 1:07.2 |
9. Bujáček – Omelka | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 1:14.9 |
10. Pešl – Pešek | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 1:26.0 |
⇥
Pavel Valoušek: „Jedeme si své, snažíme se jet bez chyb a v pohodě."
Václav Pech: „Jsme druzí, ale spokojení."
Roman Odložilík: „Máme problémy s podvozkem, auto nám odskakuje, ale tento problém nevyřešíme. Boj o titul ale nevzdáváme."
Antonín Tlusťák: „Soutěž výborná, zkoušky výborné, auto výborné – jedním slovem výborné."
Miroslav Jakeš: „Hrůza, dvě krize na Santově, navíc RZ Vesník nám vůbec nejde."
Jaromír Tarabus: „Závod si užíváme, bavíme se, a doufám, že bavíme i diváky. Máme rozjetý pěkný souboj s Mirkem Jakešem."
Lumír Firla: „Závod je krásný, ale nemáme správné časy. Nevíme, v čem to je."
Jan Sýkora. „V páté RZ jsme jeli na tři válce, tento problém jsme odstranili, na Santově jsme byli venku z trati, jinak v pohodě."
RZ6 Malá Bystřice – Velká Lhota 12,65 km – vítěz: Valoušek / vedení: Valoušek
Valda zatáhnul a dostává se na první místo před Pecha. Následuje půlhodinový servis a pak dvě závěrečné rychlostní zkoušky.
RZ5 Vsetín – Malá Bystřice 8,11 km – vítěz: Pech / vedení: Pech
Dalším vítězstvím si upevňuje vedení v závodu Václav Pech.
RZ4 Vesník – Růžďka 8,05 km – vítěz: Valoušek / vedení: Pech
Valda vyhrává RZ4 a vrací se před Odložilíka. Pech zajel až čtvrtý čas. Přesto se drží ve vedení rally Vsetín.
servis 30 min
Průběžné výsledky Rally Vsetín 2011 po RZ3
1. Pech – Uhel | Mini John Cooper Works S2000 | 15:53.9 |
---|---|---|
2. Odložilík – Tureček | Subaru Impreza WRC | + 3.6 |
3. Valoušek – Hrůza | Škoda Fabia WRC | + 5.4 |
4. Grzyb – Dachowski | Peugeot 207 S2000 | + 9.4 |
5. Tlusťák – Tomeček | Mitsubishi Lancer WRC | + 10.1 |
6. Tarabus – Norek | Fiat Grande Punto S2000 | + 17.1 |
7. Jakeš – Gross | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 17.4 |
8. Sýkora – Škardová | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | + 23.6 |
9. Pešl – Pešek | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 27.1 |
10. Bujáček – Omelka | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 34.7 |
RZ3 Malá Bystřice – Velká Lhota 12,65 km – vítěz: Pech / vedení: Pech
Před půlhodinovým servisem potvrzuje Václav Pech pozici vedoucího jezdce, vítězstvím ve třetí rychlostce.
RZ2 Vsetín – Malá Bystřice 8,11 km – vítěz: Grzyb / vedení: Pech
Roman Odložilík nevzdává boj o titul a druhým místem ve 2. RZ, se dostává před Pavla Valouška. Vedení drží stále Pech.
RZ1 Vesník – Růžďka 8,05 km – vítěz: Pech
Václav Pech se začíná sžívat se svým Mini a vítězí v první rychlostní zkoušce rallysprintu Vsetín.
3D Mapy rychlostních zkoušek Rally Vsetín 2011
Opět jsme pro vás připravili video průlety nad rychlostními zkouškami. Tentokrát se proletíme nad tratí závěrečného podniku rallysprintové sezony. Prohlédněte si, na kterých cestičkách se rozhodne o mistrech republiky v jednodenních soutěžích.
Jménem pořadatelů žádáme diváky, aby svým chováním pomohli zabezpečit nejen své tělesné schránky, ale i bezproblémový průběh rally. Slovy laika: stůjte tam, kde do vás nic nevrazí.
RZ 1, 4, 7 – Vesník – Ružďka
RZ 2, 5 – Vsetín – Malá Bystřice
RZ 3, 6, 8 – Malá Bystřice – Velká Lhota
ČASOVÝ HARMONOGRAM
RZ1 Vesník – Růžďka 8,05 km – 8:46
RZ2 Vsetín – Malá Bystřice 8,11 km – 9:32
RZ3 Malá Bystřice – Velká Lhota 12,65 km – 9:47
servis 30 min
RZ4 Vesník – Růžďka 8,05 km – 11:57
RZ5 Vsetín – Malá Bystřice 8,11 km – 12:43
RZ6 Malá Bystřice – Velká Lhota 12,65 km – 12:58
servis 30 min.
RZ7 Vesník – Růžďka 8,05 km – 15:03
RZ8 Malá Bystřice – Velká Lhota 12,65 km – 15:33
Úvod k Rally Vsetín 2011
Vítězem AZ Pneu Rally Jeseníky se stal Roman Odložilík, čímž si ještě zachoval šanci v boji o titul. Po nepříjemné havárii z Barum rally se za soutěžní volant ve Šternberku vrátil Pavel Valoušek a hned z toho bylo druhé místo.
Právě „Valda" má nejlepší výchozí pozici. Otrokovický jezdec letos posbíral 114 bodů. Průběžně druhý je Jan Sýkora s Mitsubishi, který má na svém kontě o tři body méně než lídr mistrovství. Před závěrečným podnikem je na bronzovém stupínku Miroslav Jakeš rovněž s Mitsubishi se 108 body. Roman Odložilík drží průběžné čtvrté místo a na Valouška ztrácí devět bodů.
Největší boj se zřejmě na Vsetínsku odehraje mezi vozy specifikace WRC: škoda vs. citroën respektive Valoušek a Odložilík. Pokud zvítězí Odložilík, stačí Valouškovi druhé místo a proud mistrovského šampaňského teče z jeho rukou. Rozhodnuto není ani v jednotlivých skupinách a třídách. Na valašských kotárech bude zkrátka o co bojovat.
Kromě již zmíněných kandidátů na titul mistra z malého mistrovství obsahuje seznam přihlášených posádek spoustu zajímavých jmen a vozů. Například jezdců disponujících technikou specifikace WRC bude na Vsetíně sedm. Jmenovitě to budou Věroslav Cvrček jun., Igor Drotár, Silvestr Mikuláštík, Roman Odložilík, Jaromír Tomaštík, Karel Trněný a Pavel Valoušek. Druhá nejvíce sledovaná kategorie, je S2000, která bude zastoupena hned šesti vozy. Na soutěžní tratě se vrací Tomáš Kostka s Škodou Fabia S2000. Stejný typ vozu osedlá i Antonín Tlusťák. Konkurenční Peugeoty 207 S2000 budou připravené pro Grzegorze Grzyba a Lukáše Lapdavského. Na startu nebude chybět ani pravidelný účastník letošních sprintů Jaromír Tarabus s Fiatem Punto Abarth. Posledním do party pak bude Karel Macek a jeho Toyota Corolla. Premiérový start s Mini Cooper 1,6T proměnil Václav Pech v Jeseníkách v třetí místo a na Valašsku bude chtít plzeňský jezdec kvality vozu potvrdit znovu.
Pozadu nezůstanou ani jezdci s různými druhy modifikací Mitsubishi Lancer: Martin Bujáček, Miroslav Jakeš, Martin Hudec, Milan Pantálek, Jaroslav Pešl, Roman Michalík, Jan Sýkora a mnozí další. Vedle Ecosun Mistrovství ČR ve sprintrally se výsledky z valašského sprintu budou započítávat i do K4 Poháru ČR v rally. Pořadatelé evidují téměř sto dvacet přihlášek.
Trať letošního ročníku PARTR rally Vsetín tvoří tři měřené úseky. Dvě erzety se jedou třikrát, jedna dvakrát. Oproti loňskému ročníku nezůstala jediná rychlostní zkouška stejná. V časovém harmonogramu jsou rychlostní zkoušky Vesník – Růžďka, Vsetín – Malá Bystřice a Malá Bystřice – Velká Lhota.
Startujeme v sobotu 22.10.2011 v 8:30 hodin a vítězná posádka by se měla objevit v cíli v 16:39 hodin.
Žádáme všechny diváky, aby dodržovali pokyny pořadatelů a nevystavovali se v nebezpečí nevhodným chováním.
PARTR rally Vsetín je mezi posádkami velmi oblíbenou soutěží. Důvodů je hned několik: rodinná atmosféra při rally, pěkné rychlostní zkoušky a také velká divácká kulisa. Osmý ročník valašského sprintu přináší hlavní změnu v podobě trati rychlostních zkoušek. Stejně jako v loňském roce se budou posádky i letos prát s časem a soupeři na třech měřených úsecích.
"Přípravy na letošní sprint v této chvíli finišují a jednotlivé rychlostní zkoušky již mají konečnou podobu. Máme připravenou trať s osmi rychlostními zkouškami. Z toho je patrné, že dvě erzety se pojedou třikrát a jedna dvakrát. Jedna rychlostní zkouška bude mít svou rally premiéru a ani zbývající zkoušky nezůstaly v porovnání s loňským ročníkem shodné. Zkrátka, posádky se mají na co těšit," nastínil skladbu letošní soutěže ředitel PARTR rally Vsetín Petr Gryger.
Slavnostní start a cílová rampa i letos najdou své důstojné místo před vsetínským zámkem. Začátek sprintu mají pořadatelé naplánovaný na 8:30 hodin a první posádka by se v cíli měla objevit podle časového harmonogramu v 16:30 hodin. Pro všechny posádky je připravená trať o celkové délce 250 km, přičemž rychlostní zkoušky zabírají 78,32 km.
Na ředitelství rally přicházejí první přihlášky. Některé skrývají zajímavá překvapení, ať už v sestavení jednotlivých posádek, nebo s jakými vozy jezdci vyrazí do soutěže. Obecně se předpokládá, že se na start postaví, s ohledem na popularitu závodu, zhruba stovka soutěžících.
„Náš sprint je mezi jezdci velmi oblíbený. To nás na jednu stranu hodně těší, na druhou velmi zavazuje nepokazit si naše vydobyté renomé. Usilujeme o to, aby se sprint líbil všem, tedy jak posádkám, tak i divákům. A pro perfektně uspořádanou soutěž uděláme všichni maximum," uvedl Petr Gryger.
Závěrečný sprint sezony startuje v sobotu 22. října 2011.