Blížící se Rally Tríbeč, která koncem týdne přiláká do Topoľčan kompletní špičku slovenského rallyového šampionátu, nabídne soutěžícím devět rychlostních zkoušek na třech úsecích. Jejich podoba se oproti loňsku výrazně nezměnila, nejpodstatnější novinkou je změna směru u obou klasických úseků (RS Tríbeč, RS Jankov vŕšok).

Bližší informace o jednotlivých rychlostních zkouškách nabízejí následující řádky, které mají za cíl ulehčit návštěvníkům rally nelehký výběr zajímavých míst u tratě soutěže. Popis nejzajímavějších pasáží je doplněn i poznámkou s časovým údajem, aby si fanoušci mohli konkrétní místo na trati prohlédnout na loňském oficiálním videu soutěže (viz níže pod článkem).

RS 1,4,8 Tríbečská (13,80 km)

RS Tríbečská zůstává i v letošním roce nejdelší, nejnáročnější, nejrychlejší a také nejhůře divácky dostupnou „ereskou" v itineráři Rally Tríbeč. Hned po startu za obcí Skýcov se nachází první atraktivní pasáž – šotolinový přírodní retardér kolem ostrůvku, který je přístupný přes motokrosový areál nad Skýcovem (DM 1 – loňské video – čas 8:14 min – tento rok v protisměru). Následují dva kilometry rychlých protahováků a po nich další přírodní retardér, tvořený dvěma prudkými „vracáky" na písku (loňské video – čas 0:42 min – tento rok v protisměru). Toto místo je bohužel, koneckonců jako prakticky celá Tríbečská RS, autem nedostupné a návštěvníci sem musí podniknout více než dvou kilometrovou tůru. Přibližně od čtvrtého kilometru se neustále mění rytmus, trať tvoří nádherné protahováky různých poloměrů, kde se projeví především kvalitní rozpis a sehranost jezdce se spolujezdcem. Trať RS pokračuje v protisměru loňské varianty až do 12. kilometru, kde ostrým „vracákem" odbočí vpravo na úzkou cestu. Rychlostní test technickou pasáží klesá k přehradě a po ostrém odbočení přes most pokračuje podél vody. Po jednom kilometru se trať rychlou pravou zatáčkou vrací na hlavní silnici, cílová fotobuňka je umístěna u přehrady před obcí Velké Uherce.

Divácká místa:
DM 1 – přírodní retardér na šotolině za obcí Skýcov (přístup od motokrosového areálu nad Skýcovem)

 

Další přístup k trati:
Ostré odbočení přes most u cíle RS (přístup od přehrady)

RS 2,5,9 Jankov vŕšok (8,10 km)

RS Jankov vŕšok je modifikací loňské Uhrovecké RS, která rovněž bývala součástí dávných ročníků Rally Tríbeč i Rally Matador. Start RS je umístěn u obce Dolné Vestenice ve směru na Jankov vŕšok. Úvod tvoří rychlé protahováky, které jsou autem přístupné polní cestou od Dolních Vestenic (loňské video – čas 4:57 min + další pasáž po směru RS – čas 2:22 – obě místa letos v protisměru). Po necelých dvou kilometrech se charakter RS zpomaluje, střídají se klikaté pasáže s rychlejšími úseky, do kterých kvůli husté vegetaci není vidět. V polovině RS se posádky rychlou pravou zatáčkou vynoří v diváckém místě u obce Látkovce. Jedná se o velmi rychlou pasáž podél rozlehlé louky, která pojme velké množství fanoušků. Nádherným klikatým stoupáním „ala Korsika" (loňské video – čas 4:11 min – tento rok v protisměru) se trať přiblíží Jankově vŕšku a sérií náročných pasáží pokračuje v protisměru známého závodu automobilů do vrchu. Těsně před cílem u obce Uhrovec posádky odbočí vlevo na parkoviště na tzv. stadion, kde je pro diváky připravena velmi přehledná pasáž, tvořená dvěma prudkými „vracáky". Cílová fotobuňka je umístěna 500 metrů po výjezdu z parkoviště zpět na hlavní cestu.

Divácká místa:
DM 2 – rychlá pasáž podél louky v polovině RS (přístup od obce Látkovce)
DM 3 – „vracáky" na parkovišti – 500 metrů před cílem RS (přístup pěšky od cíle, nutno s dostatečným předstihem před startem)

 

Další přístup k trati:
Rychlá levá zatáčka po startu RS (přístup polní cestou od Dolních Vestenic)

RS 3,6,7 Topoľčianská (6,80 km)

Na atraktivním městském okruhu v okolí topoľčanského nadjezdu absolvují soutěžící tři kola. Po startu na ulici Továrnická začíná „erzeta" rychlým úsekem přes nadjezd, kde soutěžní speciály naberou maximální rychlost. První náročnou pasáž obstará prudké brzdění do pravé odbočky na ulici Stummerova s trefováním mezi obrubníky. Po sto metrech přichází na řadu pravé odbočení na ulici Martina Rázusa, za kterým následuje táhlá pravá zatáčka podél parku. Ta jezdce přivádí k jednomu z nejatraktivnějších míst celého testu. Tím je ostré brzdění a následná prudká pravá odbočka za čerpací stanici Shell, na kterou navazuje další dvojice prudkých zatáček a průjezd pod mostem (loňské video – čas 1:39 min). Následuje mírné stoupání, zakončené ostrou pravou „vracečkou" zpátky na nadjezd (DM 5, loňské video – čas 0:51 min). Po půl kilometrové rovině posádky pravým „vracákem" odbočí ven z nadjezdu a po táhlé pravé zatáčce pod mostem naberou kurs zpátky ke startu. Pravý „vracák" zpět na nadjezd pak soutěžící přivádí do druhého kola okruhu. Do cíle, který je letos poprvé umístěný na ulici Doktora Pavla Adámiho, jezdci odbočí po absolvování třech kol.

Divácká místa:
DM 4 – start RS s výhledem na dvojici „vraceček" (přístup ulicí Továrnická)
DM 5 – „vracečka" na nadjezd a pravá odbočka na ulici Stummerova (přístup z ulice Československé armády)
DM 6 – pravé odbočení na ulici Martina Rázuse (přístup ulicí Stummerova a ulicí Doktora Pavla Adámiho)
DM 7 – rychlá pasáž přes nadjezd (na nadchodu přes železniční trať; přístup ulicí Petra Jilemnického a ulicí Martina Rázuse)

!! Parkování na veřejných parkovištích u trati RS !!

Všechny důležité informace o soutěži (včetně mapy tratě a časového harmonogramu) diváci i posádky naleznou na oficiálních internetových stránkách soutěže – www.rallytribec.sk.

 

Sdílet

O autorovi

Člověk mnoha zájmů a koníčků, který si již vyzkoušel práci televizního redaktora i vyučujícího na vysoké škole. Celoživotní nadšenec pro rallysport, od roku 2007 redaktor časopisu Rally, občasný komentátor startovních a cílových ramp a příležitostný reportážní fotograf.

Komentáře