Vítězem Rally Příbram se po dramatickém finiši stali Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát.
FOTO: Rally Příbram (Dušek, Dušková, Žák)
II. etapa
Neděle 7. října
Konečné pořadí Rally Příbram 2012:
1. | Tarabus / Trunkát | Škoda Fabia S2000 | 1:32:40.4 | |
---|---|---|---|---|
2. | Dohnal / Venclík | Peugeot 207 S2000 | +3.9 | |
3. | Orsák / Šmeidler | Mitsubishi Lancer Evo IX | 1. třída 3 | +2:45.9 |
4. | Koči / Zámečník | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3:05.0 | |
5. | Černý / Kohout | Citroën DS3 R3T | 1. tř. 5 | +4:26.0 |
6. | Hudec / Picka | Mitsubishi Lancer Evo IX | +5:28.2 | |
7. | Peták / Benešová | Renault Clio R3 | +6:00.4 | |
8. | Adolf / Novák | Mitsubishi Lancer Evo IX | +6:54.8 | |
9. | Triner / Achsová | Škoda Fabia | 1. tř. 7 | +7:56.4 |
10. | Kačírek / Černoch | Subaru Impreza STI | +9:00.7 |
RZ 14 Jince – Ohrazenice 4,76 – ZRUŠENA
>>> RZ je zrušena po havárii posádky st. č. 42 v RZ 11, trať je silně znečištěna (olej na trati)
RZ 13 Neřežín – Jivina 14,37 km – vítěz: Tarabus / vítěz rally: Tarabus (+3.9s)
>>> dosavadní lídr Roman Kresta odstupuje pro technickou poruchu!
RZ 12 Bohutín – Sádek 12,45 km – vítěz: Kresta / vedení: Kresta (+47.7s)
Průběžné pořadí po RZ11:
1. Kresta / Gross, Škoda Fabia S2000, 1:15:58.7
2. Dohnal / Venclík, Peugeot 207 S2000, +40.3
3. Tarabus / Trunkát, Škoda Fabia S2000, +57.6
4. Orsák / Šmeidler, Mitsubishi Lancer Evo IX, +3:08.1
5. Koči / Zámečník, Mitsubishi Lancer Evo IX, +3:21.7
6. Černý / Kohout, Citroën DS3 R3T, +4:24.2
7. Hudec / Picka, Mitsubishi Lancer Evo IX, +4:52.3
8. Peták / Benešová, Renault Clio R3, +5:31.0
9. Adolf / Novák, Mitsubishi Lancer Evo IX, +6:41.6
10. Triner / Achsová, Škoda Fabia, +7:27.2
RZ 11 Jince – Ohrazenice 4,76 km – vítěz: Kresta / vedení: Kresta (+40.3s)
>>> havarovala posádka st. č. 42 Pavel Přibyl / Aleš Pilný, RZ byla následně zrušena
RZ 10 Neřežín – Jivina 14,37 km – vítěz: Kresta / vedení: Kresta (+37.9s)
RZ 9 Bohutín – Sádek 12,45 km – vítěz: Dohnal / vedení: Kresta (+24.5s)
I. etapa
Sobota 6. října
Průběžné pořadí po I. etapě (RZ8):
1. Kresta / Gross, Škoda Fabia S2000
2. Dohnal / Venclík, Peugeot 207 S2000, +35.5
3. Tarabus / Trunkát, Škoda Fabia S2000, +42.8
4. Koči / Zámečník, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:39.6
5. Orsák / Šmeidler, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:32.9
6. Černý / Kohout, Citroën DS3 R3T, +1:44.6
7. Hudec / Picka, Mitsubishi Lancer Evo IX, +2:10.7
8. Peták / Benešová, Renault Clio R3, +3:57.6
9. Adolf / Novák, Mitsubishi Lancer Evo IX, +4:41.5
10. Triner / Achsová, Škoda Fabia, +5:22.8
RZ 8 Nalžovice – Líchovy 8,93 – vítěz: Kresta / vedení: Kresta (+36.3)
RZ 7 Sedlčany – Křečovice 10,32 km – vítěz: Kresta / vedení: Kresta (+31.7)
>>> hned trojice jezdců třídy 3 odstupuje pro technickou závadu – Jelínek (motor), Votava (spojka), Růžička (motor)
RZ 6 Nalžovice – Líchovy 8,93 km – vítěz: Kresta / vedení: Kresta (+25.7)
>>> Pavel Valoušek havaroval a odstupuje z prvního místa, posádka O.K.
RZ 5 Sedlčany – Křečovice 10,32 km – vítěz: Valoušek / vedení: Valoušek (+16.8s)
Průběžné pořadí po RZ4:
1. Valoušek / Kostka, Peugeot 207 S2000, 35:51.7
2. Kresta / Gross, Škoda Fabia S2000, +13.9
3. Dohnal / Venclík, Peugeot 207 S2000, +35.5
4. Tarabus / Trunkát, Škoda Fabia S2000, +42.8
5. Orsák / Šmeidler, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:32.9
6. Koči / Zámečník, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:39.6
7. Černý / Kohout, Citroën DS3 R3T, +1:44.6
8. Hudec / Picka, Mitsubishi Lancer Evo IX, +2:10.7
9. Votava / Synáč, Mitsubishi Lancer Evo IX, +2:12.9
10. Jelínek / Kotěna, Mitsubishi Lancer Evo IX, +2:27.5
RZ 4 Vystrkov – Smolotely 23,04 km – vítěz: Valoušek / vedení: Valoušek (+13.9s)
RZ 3 Horčápsko – Tušovičky 8,74 km – vítěz: Kresta = Valoušek / vedení: Valoušek (+0.9s)
>>> posádka Tlusťák / Dědic končí s poruchou motoru Fabie S2000
Průběžné pořadí po RZ2:
1. Valoušek / Kostka, Peugeot 207 S2000, 00:18:06.9
2. Kresta / Gross, Škoda Fabia S2000, +9.0
3. Dohnal / Venclík, Peugeot 207 S2000, +17.3
4. Tarabus / Trunkát, Škoda Fabia S2000, +22.7
5. Koči / Zámečník, Mitsubishi Lancer Evo IX, +53.9
6. Orsák / Šmeidler, Mitsubishi Lancer Evo IX, +54.8
7. Černý / Kohout, Citroën DS3 R3T, +56.6
8. Votava / Synáč, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:03.1
9. Hudec / Picka, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:05.9
10. Jelínek / Kotěna, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:10.2
RZ 2 Vystrkov – Smolotely 23,04 km – vítěz: Valoušek / vedení: Valoušek (+9.0s)
>>> poškozené kolo evidujeme u Antonína Tlusťáka
>>> Vojtěch Štajf a Vladimír Barvík dělají defekt, oba následně odstupují (Štajf – převodovka, Barvík – rameno)
>>> Egon Smékal havaroval
RZ 1 Horčápsko – Tušovičky 8,74 km – vítěz: Valoušek / vedení: Valoušek (+4.3s)
>>> Václav Pech končí na oblíbené Rally Příbram důvodem je opakovaná závada zadního diferenciálu.
Info před startem
Václav Pech má Rally Příbram rád
Plzeňská posádka, pilotující vůz Mini John Cooper Works 1,6 turbo, má stále teoretickou šanci získat třetí místo v celkovém absolutním pořadí. Vůz MINI prošel po Barum rally prohlídkou v Prodrive. Důvodem byla porucha nového systému elektrické vodní pumpy. Závada byla odstraněna a celý motor prošel důkladnou kontrolou.
⇥
„Doufáme, že se anglickým inženýrům podařilo vše odstranit, protože závadám v řídicí jednotce nejsme schopni předcházet. Rallye Příbram mi přirostla k srdci, má velice pěkné rychlostní zkoušky a tím, že se jede tradičně na podzim, i dost klouzavé. K tomu musíme přizpůsobit i rozpis a už při seznamovacích jízdách počítat s více změnami na trati než jinde.
⇥
Například při sebemenším dešti zůstane na silnici nejen voda, ale i listí, na kterém to klouže ještě více, a stejné to je i v lesních úsecích, které již nyní téměř neosychají. Prostě správná rallye. Tím, že je kousek od Plzně, cítím zde i větší podporu našich fanoušků, které i s ostatními příznivci rallye do Příbrami srdečně zvu." Václav Pech
Kopecký s Dreslerem se na Rally Příbram představí v bezpečnostním voze
› Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem letošními českými rallyovými mistry
› ŠKODA Fabia Monte Carlo jako bezpečnostní vůz
› Rally Příbram (6. – 7. října) je poslední soutěží českého mistrovství
Nový český rallyový mistr Jan Kopecký se společně se spolujezdcem Pavlem Dreslerem představí na Rally Příbram v nové roli – s vozem ŠKODA Fabia Monte Carlo pojedou jako bezpečnostní posádka. Nasazení obou továrních pilotů v bezpečnostním voze je výsledkem snah o posílení bezpečnosti v rally. Kopecký s Dreslerem se zejména díky pěti výhrám v řadě stali již letošními českými šampiony.
⇥
Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, vysvětluje: „Bezpečnost na soutěžních tratích se musí permanentně zvyšovat. Velmi rádi proto podpoříme zájem promotéra českého mistrovství a organizátorů soutěže v jejich společném úsilí. Náš tým dosáhl letos na českých tratích maximum možného – zisk titulu. K tomuto úspěchu bych chtěl Honzovi s Pavlem velmi pogratulovat. Jsem přesvědčen, že oba mají jako šampioni mnoho zkušeností jak ve snahách o zvýšení bezpečnosti pomoci."
⇥
Jan Kopecký závěr domácí sezony komentuje: „Především jsme s Pavlem rádi, že jsme český titul získali s předstihem. Tentokrát se na trati představíme v nové roli a věříme, že alespoň částečně přispějeme k větší bezpečnosti tohoto krásného sportu. Je důležité, aby bylo posíleno úsilí o zvýšení bezpečnosti na tratích."
Jan Kopecký je v rámci Česka tváří programu ´Road for Safety´vyhlášený Mezinárodní automobilovou federací FIA za účelem zvýšení bezpečnosti v silničním provozu. Tento dlouhodobý projekt je na domácí scéně pod patronací Autoklubu České Republiky.
Soutěž Subaru Czech Rally Teamu!
Po velkém ohlasu soutěže na tip našich jezdců při Barum Rally jsme se rozhodli v tomto trendu pokračovat. Subaru Czech Rally Team tak společně se Subaru ČR vyhlašují soutěž:
Tipujte výsledek jezdce Subaru Czech Rally Teamu na 34. Enteria Rally Příbram a vyhrajte skvělé ceny:
Tip na výsledek posádky st.č. 8 Štajf / Ehlová
1. Svezení s Vojtou Štajfem na sedadle spolujezdce při promo akci 11.10. v Bělé p.B.
2. Zapůjčení vozu Subaru XV s plnou nádrží na víkend
3. Předplatné časopisu AUTOforum na rok 2013
Podmínky soutěže: do pátku 5.10. do 18:00 zašlete svůj tip na umístění posádky st.č. 8 Vojtěch Štajf/Marcela Ehlová v letošní Rally Příbram v celkovém pořadí na e-mailovou adresu press@subarurallyteam.info
Ze všech správných tipů budou výherci jednotlivých cen vylosováni, je tedy potřeba zaslat i kontakt (nejlépe číslo mobilního telefonu). Výherci budou oznámeni na Facebookové stránce týmu http://www.facebook.com/subarurallyteaminfo v pondělí 8. 10. 2012.
Dvě etapy – sobota a neděle
Samotná soutěž je rozdělena do dvou etap. Celková délka soutěže je 500 Km, z toho je 165 kilometrů rychlostních zkoušek s asfaltovým povrchem rozdělených do 14 RZ.
První etapa zavede soutěžící v sobotní dopolední sekci na Březnicko a do okolí Orlické přehrady, kudy vede nejdelší a nejnáročnější rychlostní zkouška celé soutěže Vystrkov – Brodce. Pozor však, na tuto rychlostní zkoušku je v úseku Vystrkov – Bohostice pro diváky zakázaný vstup ! Oproti tomu nabízí tato RZ počínaje obcí Bohostice tři divácká místa pro bezpečné sledování naší soutěže. V odpolední části jsou na programu zkoušky na Sedlčansku, kde se nachází divácky velmi oblíbená zkouška startující přímo z okraje města Sedlčany a vedoucí do Křečovic. Délka měřených úseků je více jak 100 kilometrů, které budou rozděleny do 8 rychlostních zkoušek.
Druhá, nedělní etapa, bude zahájena rychlostní zkouškou Bohutín – Sádek, která vede v těsné blízkosti města Příbrami, dává tak možnost navštívit rally velkému množství diváků a to i pěšky z města Příbrami nebo s využitím MHD. Další dvě rychlostní zkoušky nedělní sekce se pojedou v okolí obcí Jince a Zaječov na okraji Brdských lesů. Délka nedělní etapy je více jak 60 kilometrů, o které se podělí 6 rychlostních zkoušek. Cíl 34. ENTERIA RALLY PŘÍBRAM je plánován na 13:50 opět na letišti v Dlouhé Lhotě.
Podrobný časový harmonogram 34. ENTERIA RALLY PŘÍBRAM, stejně tak jako mapy jednotlivých rychlostních zkoušek a přehled diváckých míst naleznete v Programu Rally, který bude od neděle 30.09. za cenu 50,- Kč v prodeji.
Pěší neplatí, za auto 150 Kč
Důležitou informací pro návštěvníky rally je i otázka vstupného. Vstupné jako takové na jednotlivých rychlostních zkouškách vybíráno nebude. Ale jak již je na příbramské rally zvykem, bude i letos zpoplatněn vjezd vozidel diváků k rychlostním zkouškám. Na příjezdových trasách k rychlostním zkouškám bude bezpečnostní služba prodávat samolepky pro volný průjezd. Cena samolepky je stanovena na 150,- Kč za auto. Neplatí tedy jednotliví diváci, zpoplatňuje se vjezd vozidla, takže kdo přijde pěšky, nejen že žije zdravě, ale ani nic neplatí.
Důvodem tohoto opatření je zajištění bezpečného a plynulého příjezdu diváků k jednotlivým diváckým místům a zajištění nutné průjezdnosti těchto míst s ohledem na možný průjezd sanitních vozů či vozidel záchranných systémů. Stejným způsobem bude zajištěn i vjezd do servisního areálu v Dlouhé Lhotě. Ti, co tedy již v pátek navštíví servisní areál a zakoupí si potřebnou samolepku, budou již mít na rychlostních zkouškách volný průjezd a přispějí tak k plynulosti a bezproblémovému příjezdu diváků na divácká místa.
34. ENTERIA RALLY PŘÍBRAM se koná jako závěrečný podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Můžeme se tak těšit na posádky jako Roman KRESTA, Václav PECH, Pavel VALOUŠEK, Jaromír TARABUS, Vojtěch ŠTAJF, a z domácích, tedy příbramských, posádek pak nebude chybět Josef PETÁK, Emil TRINER, Jan ČERNÝ, Martin LOŠŤÁK a nebo Radoslav NEŠPOR se spolujezdcem Jiřím WIMMEREM. Dalšího Příbramáka na sedadle spolujezdce pak můžete vidět v rámci Rally Legend, a to Václava VORLA, který bude spolu s Jaroslavem LAGRONEM brázdit tratě vozem Lada VFTS. A aby byl výčet všech šampionátů, které jsou v rámci 34. ENTERIA RALLY PŘÍBRAM vypsány, úplný, nemůžeme nevzpomenout ani Rally historických vozidel, kde se se Škodou 130 L představí i další legenda českých rally soutěží Jindřich ŠTOLFA.
Celkem je do letošního ročníku přihlášeno 90 posádek.
Prozatímní časový harmonogram Rally Příbram 2012:
I. etapa
Sobota 6. října
RZ 1 Horčápsko – Tušovičky 8,74 km – 8:35
RZ 2 Vystrkov – Smolotely 23,04 km – 9:10
servis
RZ 3 Horčápsko – Tušovičky 8,74 km – 11:25
RZ 4 Vystrkov – Smolotely 23,04 km – 12:00
servis
RZ 5 Sedlčany – Křečovice 10,32 km – 14:23
RZ 6 Nalžovice – Líchovy 8,93 km – 14:58
servis
RZ 7 Sedlčany – Křečovice 10,32 km – 16:25
RZ 8 Nalžovice – Líchovy 8,93 – 17:00
II. etapa
II. etapa
Neděle 7. října
RZ 9 Bohutín – Sádek 12,45 km – 8:43
RZ 10 Neřežín – Jivina 14,37 km – 9:21
RZ 11 Jince – Ohrazenice 4,76 km – 10:01
servis
RZ 12 Bohutín – Sádek 12,45 km – 11:58
RZ 13 Neřežín – Jivina 14,37 km – 12:36
RZ 14 Jince – Ohrazenice 4,76 – 13:16
Zajistit a zorganizovat takovouto soutěž však nejde bez partnerů a podpory jak firem, tak i jednotlivců. 34. Rally Příbram spojila své síly s novým generálním partnerem, kterým je holding enteria a.s. Tímto dochází ke změně názvu celé soutěže na 34. ENTERIA RALLY PŘÍBRAM.