RALLY magazín 10 / 2013
Michal Hrabánek – Vývoj Fabie R5 startuje
Šéf stáje Škoda Motorsport Michal Hrabánek a celý tým mají za sebou vydařenou sezonu. Celkem získali tři kontinentální tituly. Navíc vozy Škoda Fabia Super 2000 dominovaly i v šesti národních šampionátech (Rakousko, Itálie, Bulharsko, Jordánsko, Portugalsko, Paraguay). Určitě to je ten správný čas na rekapitulaci uplynulého období a naznačení směru české značky v blízké budoucnosti.
Setkání Mistrů Sosnová
Tipcars Pražský rallysprint
Mikuláš Zaremba Rally Slušovice
Vojtěch Štajf pojede s historickým Subaru objevovat Ameriku
Rozhovor s úřadujícím domácím šampiónem produkčních vozů bude tentokrát v trochu neobvyklém duchu. Plány Vojtěcha Štajfa pro příští sezónu totiž nabraly velmi nečekaný směr.
Tomáš Růžička
Jméno Tomáše Růžičky se začalo objevovat nejprve na tratích Volného poháru. Postupným vývojem přešel přes Pohár České republiky, rallysprinty až do MMČR. Ve velkém mistrovství letos dokončil svou třetí sezonu. Agresivní a oku lahodící jezdecký styl v poslední době doplnil i solidními výsledky. Za vše hovoří fakt, že do posledního závodu bojoval o celkové třetí místo ve třídě 3.
Lucie Červenková – Jsem kliďas, ale před závody mám nervy
Na setkání s touto mladou slečnou jsem byl od začátku zvědavý. Nejen z toho důvodu, že jsme svoje vysokoškolské studium oba spojili se stejnou fakultou a měli bychom si mít o čem vyprávět, ale především proto, že na fotkách i videích z ní vyzařuje úplně jiná aura než z jejich soutěžáckých kolegyň. Novopečená inženýrka ekonomie Lucie Červenková letos zazářila vítězstvím v projektu Citroën Women Talent DS3 R1, ale i přes tento nesporný úspěch se snažila zůstat nenápadná. Patří dnes vůbec skromnost do ceněné výbavy závodnice? Jak své první krůčky v rally hodnotí a jaké plány má do budoucna? To jsem se snažil zjistit v následujícím rozhovoru.
Jiří Kalista – Za budoucnost rally chci bojovat
Přesvědčit k rozhovoru novopečeného šampióna rally historických vozů Jiřího Kalistu nebylo úplně snadné. On má totiž pocit, že titul získal tak nějak mimoděk a že je kolem jeho osoby v současné době až příliš slávy. Poté se ale rozpovídá a je téměř zbytečné jeho myšlenky narušovat zbytečnými dotazy…
Igor Drotár – Krása rally je v improvizaci
Čtyři desítky let. Přesně tak dlouho brázdí soutěžní tratě českých a slovenských závodů Igor Drotár. Rodáka z Prešova jsme vyzpovídali krátce před závodem na Slovakiaringu.
Soutěžní vozy socialistické éry (10. díl)
Sovětské Lady z Metalexu – VAZ 2101, 2103, 21011
40. let MS (2000 – 2002)
Historie se opakuje. Francouzská značka Peugeot se po 15 letech vrátila v plné parádě do seriálu MS a znovu způsobila revoluci. Peugeoty 206 WRC dominovaly na scéně plné tři roky a vynesly na výsluní dalšího „létajícího Fina“ Marcuse Grönholma. Japonská nadvláda skončila. Na tuto éru pak navázala sesterská značka Citroën, která kralovala prakticky celou další dekádu. Ale to už je docela čerstvá historie. Začátek nového milénia přinesl vrchol kategorie WRC s dvoulitrovými přeplňovanými motory. V seriálu se v té době vystřídalo devět továrních týmů včetně mladoboleslavské značky Škoda.
RACC Rallye Catalunya – Sébastien Ogier potvrdil svou suverenitu
Wales Rally GB – Double Volkswagenů zakončilo sezonu
Volkswagen Motorsport – Tak šel čas…
Časová posloupnost aktivit Volkswagenu Motorsport k cestě za dvěma letošními tituly v seriálu MS.