RALLY magazín 07 / 2013
Nové číslo magazínu Rally míří do distribuční sítě!
Pozvánka Barum Czech Rally Zlín – oficiální mapy + startovní listina
Jan Kopecký – Diváky i atmosféru si při Barumce užívám
Bilance dvaceti startů za posledních 20 měsíců (od listopadu 2011), od kdy spolu závodí Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem, je obdivuhodná – 13 vítězství, pět druhých míst a jedno třetí. Do součtu chybí jediný výsledek, a to z loňské Barum rally, kterou tovární dvojice nedokončila. Motivaci na reparát a současně upevnění vedoucí pozice v mistrovství Evropy tak mají jistě velikou.
Jaroslav Orsák – Ve Zlíně chci maximálně bodovat
Jaroslav Orsák se v letošní sezoně pohybuje na předních příčkách produkční klasifikace evropského šampionátu. Na známých tratích Barum rally sice nebude mít možnost přímé konfrontace s lídrem seriálu a bývalým produkčním mistrem světa Andreasem Aignerem, ale Při optimální souhře všech okolností se po zlínském závodě může vrátit zpět do čela seriálu. Na Rakušana ztrácí jen dvanáct bodů…
Molly Taylorová
Rallysport je unikátní disciplínou, a tak se často stane, že se zájem o tento sport dědí z rodičů na děti. Své o tom ví i v daleké Austrálii v rodině Taylorových. Maminka Coral je stále aktivní spolujezdkyní, dcera Molly nyní bojuje v evropském šampionátu s vozem Citroën DS3 R3T. Jejím cílem je zisk Dámského poháru.
Rally Kostelec – Z Pekla do Kostelce dojel nejrychleji Odložilík
Rally Agropa Pačejov – Pačejovské superlativy
Karolína Jugasová – A zavál nový vítr…
Jako blesk z čistého nebe se na naší rallyové scéně zjevila blondýnka Karolína Jugasová. A šla do toho opravdu naplno. Minulý rok usedala po boku Martina Rady v Alfě Romeo a vybojovala s ním titul ve třídě 8 ve sprintech. Letos vytvořila dvojici „Alfa Ladies“ s Martinou Daňhelovou a společně začaly prohánět mužské posádky v totožné Alfě Romeo hustopečského týmu. Na začátek slušný výkon, ne? A že je Vám to příjmení nějaké povědomé?
Junior: Věroslav Cvrček jun. – Výsledek na Bohemii byl fantastický
Výkon Věroslava Cvrčka jun. při letošní Rally Bohemia jednoznačně patřil k největším senzacím soutěže. Proto je škoda, že mladého jezdce nevídáme na českých tratích častěji. Ale vše by se mohlo v příští sezoně změnit…
Škodovka bratří Hejhalů se chystá na 100. rally!
Trojice bratrů Petra a Martina Hejhalových a jejich Škody 110 L je už dlouhá léta neodmyslitelnou součástí šampionátu historických vozů. Legendární bílý vůz navíc co nevidět oslaví jubileum, ale nejen proto jsme rodinnou dvojici vyzpovídali…
Sibiu Rally Romania – Kopecký zase blíže k titulu
Jan Kopecký vyhrál v Rumunsku už čtvrtou letošní soutěž seriálu mistrovství Evropy. Rozbitou šotolinovou trať projel bez jediného defektu pneumatiky s náskokem téměř 3,5 minuty na zkušeného Delecoura. Do první desítky Sibiu rally se probojovali i Jaroslav Orsák a Antonín Tlusťák.
40. let MS (1991 – 1993)
Značka Lancia udávala tón i počátkem devadesátých let. Italům pomohl prodloužit vítěznou sérii na šest titulů v řadě za sebou především Fin Juha Kankkunen a poslední evoluce Lancie Delta HF Integrale. Toyota se dočkala toužebně očekávaného značkového titulu až v roce 1993, kdy Lancia svůj tovární tým fakticky rozpustila. Zatímco Sainz se nechal naivně zlákat k dobrodružství u privátního italského týmu Jolly Club, Kankkunen se vrátil k Toyotě a mohl se radovat z dalšího jezdeckého titulu.
Soutěžní vozy soc. éry – Wartburg 311, Wartburg 353
V bývalé NDR měli příznivci automobilového sportu velmi omezené možnosti, ale obě východoněmecké automobilky byly aktivní především v automobilových soutěžích. Tovární posádky se na podceňovaných dvoutaktech pravidelně účastnily nejen Poháru míru a přátelství, ale i vybraných soutěží MS. Silné zastoupení měly značky Wartburg a Trabant i u nás.
Eifel Rallye Festival 2013
Hlavním tématem Eifel Rallye Festivalu 2013 byla oslava kulatého 40. výročí vzniku mistrovství světa v rally. V pestrém pelotonu více než 160 vozů 33 značek nechyběl žádný významný soutěžní vůz historie. Mezi osobnostmi z bývalé i současné rally scény byli tři mistři světa v čele s Waltrem Röhrlem, ale i bývalý mistr Evropy Yves Loubet, němečtí šampioni Demuth a Kahle nebo dvojnásobný vítěz Rallye Škoda Robert Droogmans.
Neste Oil Rally Finland – Další francouzský „zářez“ na finských tratích
Sébastien Ogier zvednul v centru finské Jyväskyly už popáté v sezoně nad hlavu pohár za první místo. Jezdec Volkswagenu se tak zařadil po bok Sébastiena Loeba či Carlose Sainze, neseverské jezdce, kteří dokázali na kultovních a specifických tratích uspět. Finové dokonce na stupních vítězů zcela chyběli. Ogiera na nich doplnili Belgičan Thierry Neuville a Nor Mads Östberg.
Zákulisí VW Motorsport
Deutschland Rallye byla pro tým VW Motorsport klíčovou soutěží roku. Jednalo se o prestižní soutěž, kde se překvapivý lídr MS poprvé představil domácím fanouškům. VW Polo R WRC absolvoval první klasickou asfaltovou soutěž, měl šanci prorazit dvanáctiletou hegemonii Citroënu a Ogier se navíc mohl předčasně stát mistrem světa. V okamžiku, kdy čtete tento článek, už víte, jak soutěž dopadla. Podívejme se za kulisy úspěšného německého týmu VW Motorsport.