Pozvánka Rally Kostelec
Agrotec Rally Hustopeče – Kopeckého vydřený hattrick
Rally Bohemia – Škoda doma znovu neporažena
Od představení vozu Škoda Fabia S2000 platí, že na svém domácím hřišti je mladoboleslavský tým pánem. Po vítězstvích Hänninena (2009 a 10) a Loixe (2011) tentokrát pro Škodu Motorsport zajistili prvenství Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem, o svoji neporazitelnost a maximální bodový zisk do tabulky MMČR ale museli tvrdě bojovat po oba dny.
Jiří Jirovec – Letošní výsledky jsou příjemnou náplastí na loňské bolístky
Martin Rada – Závodění s Alfou Romeo
Junior: Miroslav Jakeš
Prioritou ve sprintech je titul ve třídě
Fiesta R5 odstartovala u nás!
Dlouho očekávaná světová premiéra vozu nové kategorie R5 se uskutečnila zásluhou Jana Sýkory na Rally Bohemia. Ford Fiesta R5 byl novinářům poprvé představen v polovině června, koncem měsíce startoval Neuville jako předjezdec na Ypres rally v Belgii. Homologace vstoupila v platnost k 1. červenci a na Finskou rally už je přihlášeno pět vozů včetně oficiálního jezdce M-Sportu Elfyna Evanse.
Monika Hýbnerová – Něco na té Monice bude…
Chvilku mi trvalo, než jsem na ni sehnal číslo. Telefon zvedla hned, a když jsem se představil a řekl, že bych s ní rád udělal rozhovor do časopisu Rally, ozvalo se radostné nadšení a že bude k dispozici kdykoliv odpoledne. A tak jsem vyrazil do Zlína na rozhovor s mladou dámou, o které jsem věděl jen to, že už tři roky jezdí s Egonem Smékalem, bydlí ve Zlíně a jmenuje se Monika Hýbnerová.
Geko Ypres rally – Loix triumfoval poosmé
První samostatně hodnocenou polovinu mistrovství Evropy uzavřela Ypres rally v Belgii. I když jednoznačný lídr seriálu Jan Kopecký dal přednost startu v Hustopečích, vítězství si připsala opět značka Škoda. Za volant tovární Fabie S2000 se jednorázově vrátil Freddy Loix a vyhrál prestižní domácí soutěž už poosmé.
Antonín Tlusťák – Ve druhé půlce sezony zkusím navázat na výsledek z Belgie
Soutěžní vozy socialistické éry (6. díl) – Vozy Tatra T 603, T 603-2 GT, T 603-2 B5
Mladoboleslavská značka Škoda nebyla jedinou československou automobilkou, která se v éře socialismu aktivně angažovala v automobilových soutěžích. Kopřivnická Tatra propagovala svůj legendární luxusní model T 603 na domácích i zahraničních automobilových soutěžích plných deset let. I když mohutný vůz se vzduchem chlazeným osmiválcem nebyl pro úzké silnice stvořený, získal celou řadu mezinárodních úspěchů.
40. let MS (1988 – 1990)
Koncem osmdesátých let vládla v rally značka Lancia. Díky neustálému vývoji, zkušenostem a dostatečnému množství financí dokázali Italové ze sériové Delty 4WD vyvinout univerzální a atraktivní soutěžní vůz, který se stal neporazitelným na všech světových tratích. Konkurence chytala dech jen velmi pomalu a teprve v sezoně 1990 se na scéně objevil rovnocenný soupeř – japonská Toyota Cellica 4WD. Skupina A vynesla na vrchol nové neskandinávské hvězdy Mikiho Biasiona, Carlose Sainze a Didiera Auriola.
Rally d´Italia Sardinia – Ogier zpět na vítězné vlně
Exkluzivně: Martin Prokop
Giovanni Bernacchini – Chtěl bych se vyrovnat tátovi
Navigátor Giovanni Bernacchini oslavil při Italské rally jubileum. Odstartoval už do svého stého závodu ve světovém šampionátu. Drobný Ital se tím dostal do „excelentní soutěžácké společnosti“ a v historii světového šampionátu mu tím pádem zůstane nezaměnitelné místo.