RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»Rally Lužické hory – Hudec naháněl Pešla
    Závody

    Rally Lužické hory – Hudec naháněl Pešla

    Redakce RL.CZBy Redakce RL.CZ3.5.2012Updated:27.12.2016Žádné komentáře5 Mins Read

    „Martin Hudec jede těsně za Jaroslavem Pešlem. Už mu nějakou dobu visí na zadku. Vypadá to na pěkný souboj. Podaří se mu ho předjet? …“

    Rally nebo okruhy? Hudec naháněl Pešla, ten mu rozbil sklo

    To není pomyslný komentář či momentka třeba z okruhových závodů, ale přiblížení reálné situace, která nastala na Thermica Rally Lužické hory, kde skutečně Hudec s Pešlem v jednu chvíli jeli úplně těsně za sebou a o vzrušení tak bylo maximálně vystaráno. Už podle tohoto je jasné, že MH Racing team si i na druhém podniku sprintového mistrovství České republiky užil pořádně adrenalinový závod. Jedinou kaňkou na jinak povedeném závodě byla šestá erzeta, která pohřbila šance obou posádek na dobré konečné umístění. Kvůli několika defektům nakonec skončila posádka Jaroslav Pešl-Roman Pešek na jedenáctém místě absolutně, Martin Hudec s Jiřím Černochem dojeli jednadvacátí. Ve třídě 3 bral Pešl čtvrté místo, Hudec byl devátý.

    Ale pojďme pěkně popořádku. Po většinu soutěže se dařilo oběma týmovým posádkám velmi dobře. Pešl i Hudec se drželi těsně kolem první trojky ve své třídě a absolutně byli stále kolem osmého až desátého místa. „Až do páté erzety to bylo naprosto super. Všechno klapalo tak, jak mělo a my jsme třeba po páté erzetě byli na třetím místě ve třídě ve třídě a osmí celkově," pochvaloval si ideální průběh Rally Lužické hory Jaroslav Pešl. Podobně to viděl i jeho týmový kolega a kamarád Martin Hudec. „Kromě jedničky, ve které nám všichni trošičku poodjeli, jsme byli s prvními pěti zkouškami vesměs spokojení. S hodně soupeři z naší třídy jsme byli vměstnaní v páru vteřinách a byl to pěkný adrenalin. První šestka pilotů v naší jezdí hodně na hraně a rozdíly jsou skutečně minimální a z naší pozice po pěti erzetách jsme doufali, že ještě zaútočíme výše. Bohužel nám tentokrát nebylo přáno," uvedl Martin Hudec, jenž byl po pěti zkouškách jedenáctý absolutně a pátý ve třídě.

    Jenže v neúměrně rozbité šesté zkoušce zhasly všechny naděje na útok na posádky před sebou a tím pádem i na stupně vítězů. Pešl i Hudec totiž měli defekty a bylo vymalováno. Pešl nachytal necelou minutu ztráty, Hudec ještě více, kolem dvou minut. Do cíle 6. RZ oba vozy sice dojely, ale ztráta byla citelná. Zatímco před šestkou byl Pešl ve třídě třetí a Hudec pátý, po šesté erzetě spadl Pešl na čtvrté a Hudec dokonce na deváté místo.

    A když už oběma jezdcům defekty výsledkově pokazily soutěž, alespoň z toho byla solidní show. V závěrečné pasáži šesté RZ se totiž oba vozy naháněly jako někde v Imole na okruhových závodech. Jak k tomu došlo? Mohly za to právě defekty, kterých na rozbité šestce bylo „něurékom". Jako první vyjel na trať Hudec. Chytil defekt a rozhodl se jej opravit. „Při opravování nás Jarda předjel. My jsme po chvíli měli opraveno a hned jsme jeli dále a postupně jsme Jardu doháněli, protože pro změnu zase on dostal defekt," začal s vysvětlováním neobvyklé situace Martin Hudec. A jelikož se Pešl rozhodl defekt neopravovat a jel s poškozeným kolem až do cíle, musel jet pomaleji a proto jej Hudec po chvíli dohnal. „Dojeli jsme Jardu a chvíli jsme čekali, co bude. Byli jsme mu těsně za zadkem a ještě jsme si s Jirkou říkali, jestli do něj šťouchneme nárazníkem nebo co teda bude," vtipkoval Hudec nad neobvyklou situací, ke které v rally zase tak často nedochází. Nakonec se žádné předjíždění nekonalo, protože do konce zkoušky chybělo již jen několik zatáček. Nicméně adrenalin to byl i tak prý dost slušný. „Jak měl Jarda defekt myslím na levém zadním kole, tak občas napadaly nějaké kousky čehosi na naše auto, bylo to dost divoké. Jak na nás občas něco spadlo, tak máme i poškozené přední sklo na autě," pokračoval s popisem situace na trati Hudec, který bude muset čelní sklo pro příští závody vyměnit. Přes pojišťovnu to ale asi nebude. „To asi neklapne. Budeme to muset vyřešit v týmové režii," usmíval se Hudec, jenž je zároveň šéfem MH Racingu.

    Po exhibiční „okruhové" vložce se obě posádky daly maximálně dohromady a ztrátu ze šesté zkoušky skvěle odčinily ve zbylých dvou testech. „V sedmičce a osmičce jsme se snažili pořádně zabrat. Před námi byl na třetím místě Březík a my jsme se před něj chtěli dostat. Nebylo to úplně beznadějné, ještě v poslední zkoušce jsme stáhli osm vteřin, ale stejně ještě čtyři vteřiny na třetí místo ve třídě chyběly. I tak ale musíme být se závody i výsledkem spokojeni," hodnotil úspěšný závěrečný tlak 32letý Jaroslav Pešl, který nakonec skončil těsně čtvrtý ve třídě a jedenáctý absolutně. Radost mu určitě udělal i pátá RZ, kterou ve své třídě vyhrál.

    O něco hůře dopadl v celkovém hodnocení Martin Hudec. Ten se rozhodl defekt na osudné šesté erzetě opravit, a tím přišel zhruba o dvě minuty. To samozřejmě znamenalo pokles daleko dozadu, z pátého až na deváté místo ve třídě. „Je to škoda, ale takový je rally sport. Ta šestka byla fakt hodně rozbitá, defekty tam mělo hodně posádek, tak to prostě někdy je," bral sportovně svoji dávku smůly 31letý pilot z Třebíče. Náladu si však v závěru soutěže přeci jen stihl notně zlepšit. Vyhrál totiž poslední osmou erzetu ve své třídě 3. „Určitě je to taková náplast na smolnou soutěž. Ale jinak to bylo celkově krásné svezeníčko. S klukama jsme se naháněli o každou vteřinku, většinou to bylo hodně těsné. Jeli jsme si svoje solidní tempo a myslím, že obecně můžeme být spokojeni," dodal Martin Hudec.

    V nadcházejících dvou májových víkendech čeká MH Racing tým nabitý program. Čas na sečení zahrady, posezení na terase či rodinné výlety tedy bude u Pešlů i Hudců tedy minimální. O nadcházejícím víkendu se „Hud" i „Jari" představí na závodech do vrchu v Náměšti nad Oslavou, kde oba pojedou na jednom voze, na osmičkovém Lanceru. O týden později pak přijde na řadu třetí sprint sezony na Kopné (12. května).

     

    Česko
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redakce RL.CZ

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Rally Vyškov 2022

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.