Rallysprintová sezóna vstoupila v Kostelci nad Orlicí do své druhé poloviny. Na žádném z předešlých závodů nechyběla ani posádka Tomáš Kostka a Miroslav Houšť s vozem Citroën C4 WRC.
Po sprintu
Kostka s Houštěm opět na vítězné vlně
Na svém kontě měli Kostka s Houštěm před pátým závodem 60 bodů za dvě vítězství. V okolí Kostelce n./O. si tak chtěla zlínská dvojice spravit chuť a navázat na úspěšný úvod sezóny.
Prioritou Tomáše Kostky a Miroslava Houště je v letošní sezóně jednoznačně zisk rallysprintového titulu. Tomu přizpůsobili vše, včetně pronájmu špičkového Citroënu C4 WRC. Začátek sezóny byl ze strany zlínské posádky parádní. Po dvou závodech si připsali plný počet bodů. Sezóna ale končí až na úplném konci, a tak následující dvě havárie zdramatizovali boj o titul. Kostka s Houštěm museli v okolí Kostelce bezpodmínečně uspět.
⇥
„Před samotným závodem jsme absolvovali test, kde jsme provedli poslední změny na nastavení, vyzkoušeli si upravený rozpis a především vymysleli strategii do Kostelce. Museli jsme za každou cenu vyhrát, a tak jsme se rozhodli, že nebudeme zbytečně riskovat." Tomáš Kostka
Únik v samém úvodu
Posádka CéČtyřky přesto vstoupila do soutěže razantně. Hned na prvním měřeném úseku si vybojovala náskok více než 11 vteřin před druhým Sýkorou. V podobném tempu pokračovala i ve druhé sekci soutěže, kde si připsala další dvě dílčí vítězství. Pouze na krátké RZ Peklo prohrála o jednu desetinu se skvěle jedoucím Tomaštíkem (Subaru Impreza WRC). V celkovém pořadí ale Kostkovi patřilo suverénně první místo s téměř půlminutovým náskokem před Tlusťákem.
⇥
„Tak, jak jsme si před soutěží řekli, tak jsme i udělali. Nenastoupil jsem do závodu jako v předchozích případech. Snažili jsme se jet rychle, ale zároveň s minimálním rizikem. I tak se nám podařilo na první RZ získat slušný náskok. Velký pozor jsme si museli dávat na RZ Peklo, kde chybělo mnohdy skutečně málo k defektu. Doslova jsem se musel vyhýbat některým dírám a kamenům." T. K.
S přehledem v závěru
V závěrečné sekci Kostka s Houštěm s jistotou kontrolovali získaný náskok a připsali si letošní třetí vítězství a především 30 bodů do celkového hodnocení, kde jim patří druhé místo s minimální ztrátou na prvního Odložilíka. Ten ale zatím dokončil všechny závody, a tak je velmi pravděpodobné, že bude muset některý ze svých výsledků škrtat.
⇥
„Jeli jsme celý závod tak na sedmdesát procent, celý náš tým potřeboval vítězství, tomu jsem naši jízdu přizpůsobil. Po organizační stránce byla kostelecká rallye v pořádku. Nikde jsem neviděl, že by diváci stáli někde, kde by neměli nebo, kde by to bylo nebezpečné. Z rychlostních zkoušek se mi líbila ta nejdelší Skuhrovská. Ostatní dvě patřily ke standardním úsekům. Přestože jsme nejeli tak rychle jako v úvodu sezóny, musíme být s výsledkem maximálně spokojeni.
⇥
Potřebovali jsme nutně získat 30 bodů do hodnocení rallysprintu a to se nám podařilo. Jediné, co bych vytkl pořadatelům, je závěrečné vyhlášení. Jelikož jsme vyhráli, tak jsme rádi zůstali až na závěrečné předání pohárů. Je ale škoda, že ceremoniál neproběhl bezprostředně po dojetí závodů i za přítomnosti diváků, jinak krásný závod." T. K.
Náročný srpen
Tomáše Kostku čeká v srpnu nabitý měsíc. Již o nadcházejícím víkendu usedne do okruhového speciálu Audi DTM v rámci MMČR v Mostě. Dále jej ještě čekají rallysprint v Pačejově, kde opět usedne do Citroënu C4 WRC a o týden později bude usilovat opět o body v okruhovém šampionátu s extovárním speciálem DTM nebo na úplném konci srpna o co nejlepší výsledek v rámci Barum Rally, kde usedne do vozu Škoda Fabia S2000.
Před startem
Kostka s Houštěm se představí v Kostelci
Kostelecký rallysprint je zařazen do šampionátu jednodenních soutěží vůbec poprvé, a tak na většinu posádek čeká trojice nových rychlostních zkoušek. Dvě z nich se pojedou dvakrát a nejdelší rychlostní zkouška Skuhrov – Hraštice dokonce třikrát. Pro Tomáše Kostku s Mirkem Houštěm to ale v letošní sezóně není nic nového. V uplynulých letech zlínský jezdec žádné sprinty zařazené do šampionátu neabsolvoval, a tak by se dalo říci, že bude v Kostelci ve výhodě.
⇥
„Jako výhodu to příliš nepovažuji. Resp. do každého rallysprintu nastupujeme s jasným cílem, a tím je zvítězit a udělat tak další krok k zisku sprintového titulu. Od krkonošské rallye navíc uběhlo docela dost času.
⇥
Sice jsem v pauze absolvoval závodní okruhový víkend v Polsku, ale jinak jsme se v rallyovém voze, kromě testu před Bohemia rally nesvezli. Na druhou stranu jsme vyplnili volný čas dopilováním rozpisu. Při posledním sprintu jsme havarovali kvůli chybnému rozpisu, a tak bylo zapotřebí udělat změny." Tomáš Kostka
Ve čtvrtek, krátce před odjezdem do místa konání pátého závodu absolvovala zlínská posádka nezbytný test, aby si vyzkoušela a provedla poslední změny na nastavení Citroënu C4 WRC.
⇥
„ Naposledy jsem testoval se Škodou Fabií S2000, a tak jsem si potřeboval zase na CéČtyřku pořádně zvyknout. Jedná se ale o špičkově připravený vůz, a tak sžívání jde hodně rychle a už teď se nemohu dočkat první ostré rychlostní zkoušky.
⇥
Do Kostelce odjíždíme s cílem navázat na úvod sezóny a opět se posunout co nejblíže k vytouženému titulu. Pro tento úspěch jsme podřídili vše a uděláme pro to maximum. Už není čas na chyby, musíme jet rychle, zároveň ale dojet až na cílovou rampu." T. K.
Tomáše Kostku čeká v následujících týdnech nabitý program. Kromě Kostelce jej čeká v srpnu další spritový závod v Pačejově, předtím ještě absolvuje další díl MMČR v závodech na okruzích a na závěr měsíce přijde další z vrcholů, kterým je start na domácí Barumce.
⇥
„Od Kostelce mě čeká prakticky pět víkendů, kdy budu bojovat ať již na tratích rychlostních zkoušek nebo na okruzích. Po delší pauze jsem ale rád a těším se na všechny tyto závody," dodal pilot Citroënu C4 WRC.