RALLY magazín 08 / 2014
Vychází osmé číslo magazínu RALLY. Čtenářům přináší mimo jiné reportáž z Barum Czech rally Zlín 2014, zajímavou vizitku bratrů Bočkových a dieselových seatů. Nechybí další reportáže rallyových podniků v ČR i zhraničí. Za zmínku stojí sonda do servisního zázemí týmu Hyundai Motorsport.
Barum Czech Rally Zlín
Pechova satisfakce za Jänner
Co se nepodařilo v úvodu sezony v Rakousku, to úřadující mistři Pech s Uhlem zvládli na konci prázdnin ve Zlíně. Triumfem v náročné konkurenci evropského šampionátu navíc tím nejlepším možným způsobem zpečetili zisk domácího titulu s pořadovým číslem 7.
Kevin Abbring
Do budoucna hledím s optimismem
Dosavadní kariéra Kevina Abbringa je jako na houpačce. Období startů v mezinárodní konkurenci střídají sezony, ve kterých se účastní pouze omezeného programu se slabšími vozy.
ERC Junior
Nadějná společnost
Mimo hlavní pozornost většiny médií se ve Zlíně představili účastníci juniorského mistrovství Evropy. Je to jistě škoda, protože jejich souboje a předvedené nasazení byly ozdobou letošní Barumky.
Klára Šillerová
Z not čte i zpívá
Jen velmi obtížně se hledá způsob, který by Kláru Šillerovou vystihl jednou větou. Rodačka z Nového Boru, absolventka vysoké školy s chemickým zaměřením, která je, možná paradoxně, velkou milovnicí horské přírody. Na první pohled křehká žena s uměleckými sklony, je mimo jiné členkou pěveckého sboru, se ale umí i zakousnout jako lvice, pokud je potřeba bojovat o čas, a je jedno, jestli jde o horské kolo, kolečkové brusle, plavání, běh nebo výměnu kola při rally.
Pozvánka 36. PURUM Rally Příbram
Rally Vyškov
Tomaštíkova nostalgie
Pokud v šampionátu chybí soutěž, zavolejte do Vyškova. Takto s trochou nadsázky vypadá osvědčený návod na řešení krizové situace, ke kterému již podruhé za posledních pět let sáhli představitelé Svazu rally FAS AČR. Sázka na obnovenou vyškovskou rally ani tentokrát nezklamala a prořídlý sprintový šampionát si díky ní mohl uchovat relativně důstojnou podobu.
Jaromír Tomaštík
Vítězné loučení valašského matadora
Unikátní vůz Subaru Impreza S12 WRC ´06 v rukou Jaromíra Tomaštíka má za sebou nejen tovární historii, ale rovněž těžkou havárii na loňském Rallysprintu Kopná. Po ní se dlouho zvažovalo, co s autem vůbec bude. Týmu se však podařilo dát vůz zpět do původního stavu a při Rally Vyškov 2014 se vsetínský jezdec dočkal životního výsledku. Ještě mu tak zbývá jedna touha, zapsat se mezi vítěze některé vsetínské soutěže.
Dieselové seaty bratří Bočků
Bratři Bočkové jsou průkopníky a králi soutěžních vozů se vznětovými motory u nás. S diesely úspěšně závodí už jubilejní desátou sezonu. Za tu dobu získali šest mistrovských titulů a k dalšímu mají po třech vítězstvích nakročeno i letos. V posledních letech přezbrojili ze zastaralé, ale spolehlivé Škody Octavie TDI na modernější a výkonnější vozy značky Seat. O nesnadné roli pionýrů na poli dieselů v rally jsme si povídali se spolujezdcem Jiřím Bočkem.
ADAC Rallye Deutschland
Hyundai si podmanil Německo
Rallye Deutschland skončila obrovským překvapením. Tovární tým Volkswagenu na domácí půdě opět „vyhořel“, a tak si premiérové vítězství v mistrovství světa a double připsala značka Hyundai. Poprvé v kariéře opanoval soutěž WRC Thierry Neuville, jenž prožil krušné chvíle už při testovacím shakedownu. Druhou příčku obsadil obhájce loňského prvenství Dani Sordo. Čest stáje z Wolfsburgu zachraňoval třetím místem Andreas Mikkelsen.
Martin Prokop
Hory mě nabíjí!
Martin Prokop, náš jediný pravidelný zástupce v nejvyšší kategorii rally ve WRC. V rámci Deutschland rally jsem mu chtěl položit jen pár otázek. Nakonec jsme se dotkli i témat, která určitě zajímají spousty fanoušků. Bylo z toho velice příjemné povídání přerušované jen Martinovým odbíháním kvůli podpisům kartiček a plakátů fanouškům.
Servisní palác týmu Hyundai
Ambiciózní korejská značka Hyundai neponechala při svém návratu do světového šampionátu nic náhodě. Tentokrát se nespojila s externím týmem, ale začala budovat vlastní tým od nuly. A to ve velkolepém stylu. Nejviditelnějším důkazem je mobilní dvouposchoďové plně klimatizované servisní zázemí týmu, které nemá v rally obdoby.
Björn Waldegaard
Nenápadný Švéd odešel…
Na sklonku srpna odešla do soutěžáckého nebe jedna z největších postav rallysportu. Švéd Björn Waldegaard se zapsal do historie nejen jako první oficiální mistr světa. Vítěz 16 soutěží MS dodnes drží také rekord nejstaršího vítěze soutěže světového šampionátu. Ještě ve věku 46 let triumfoval na Rally Safari 1990. O další dvě desítky let později vyhrál s historickým Porsche 911 Rally Safari Classic.