Nové číslo magazínu Rally 4 / 2014 míří ke svým čtenářům…
Pozvánka Rallysprint Kopná 2014
Rallye Český Krumlov 2014
Pechova májová veselice
Rallye Český Krumlov nabídla fantastickou bitvu mezi Václavem Pechem a Janem Kopeckým. V obtížných podmínkách ze sebe oba jezdci vydali maximum a nakonec se rozhodovalo až na trati posledního měřeného testu. Závěrečný atak však Kopeckému nevyšel, a tak se z krumlovského triumfu radovala plzeňská dvojice Václav Pech – Petr Uhel na voze Mini.
Václav Pech
Konkurenceschopnost našeho Mini je malý zázrak
Václav Pech si už po úvodních dvou závodech MMČR vytvořil obrovský náskok v průběžném hodnocení šampionátu. Jeho cesta za obhajobou titulu se tak může v sezoně 2014 stát formalitou. Bude tomu opravdu tak?
Citroën DS3 R5 v Krumlově
Ze zákulisí premiéry
V Českém Krumlově proběhla za mimořádné mediální pozornosti premiéra zbrusu nového Citroënu DS3 R5 Gemini Clinic Rally Teamu. Na technické a zákulisní informace jsme se zeptali přímo dvou nejzasvěcenějších lidí. Na naše všetečné otázky odpovídal týmový šéfmechanik Richard Duroň a zástupce Citroënu Racing pro ČR Tomáš Pletka, který je zároveň promotérem Citroën Racing Trophy CZ.
Daniel Elena
Kariéra po boku velkého Seba
Patří mezi největší legendy rally sportu. Jeho devět titulů mistra světa jen tak někdo asi v dohledné době nepřekoná. Přesto celou dobu zůstával ve stínu Sébastiena Loeba. Jaký vlastně ve skutečnosti je Daniel Elena? Co v současné době dělá? Jak moc těžké bylo pro něj rozloučit se s MS?
František Markvart
Nestor české rally
V roce 1966 ještě nebyla na světě nejen většina z dnešních závodníků, ale ani mnozí jejich otcové. Ale František Markvart už stál na startu své první rychlostní zkoušky, a to s vozem Škoda Octavia Super TS 1200, vypůjčeným od tatínka. A tak nechme Františka Markvarta vzpomínat…
ERC: Circuit of Ireland
Velikonoční double Škody
Reprezentant Škody Motorsport Esappeka Lappi byl nejrychlejší na specifických asfaltových irských silnicích a vrátil se do čela mistrovství Evropy. Po závěrečném souboji s Barrablem doplnil dvojnásobný triumf české značky Sepp Wiegand s druhou Fabií S2000. Oba favorizované Peugeoty 208 T16 Breena a Abbringa vyřadily technické problémy. Francouzské značce udělal radost pouze Jan Černý, který vyhrál i druhou soutěž juniorského šampionátu.
Esapekka Lappi
Na asfaltu jsem mnohem dál než loni
Tovární jezdec Škody Motorsport Esapekka Lappi vládne průběžnému pořadí evropského šampionátu, když dokázal zvítězit v Lotyšsku a v Irsku. Výtečně vstoupil i do českokrumlovského závodu, kde po úvodních třech vložkách, na kterých nenašel přemožitele, vedl.
Jekaterina Stratieva
Bulharská velvyslankyně v ME
Rally Argentina 2014
Německé double trochu jinak
Německá stáj Volkswagen si připsala devátý triumf ve světovém šampionátu v řadě, když opanovala Argentinskou rally. Její jezdci získali první dvě místa. V extrémních podmínkách dominoval Jari-Matti Latvala, následován Sébastienem Ogierem. Současnou nadvládu Pola R WRC podtrhl, za třetím Krisem Meekem (Citroën), čtvrtý Andreas Mikkelsen.
Hayden Paddon
Krok na světovou scénu je pro Novozélanďana náročný
Tým Hyundai při Italské rally na Sardinii představí svou novou posilu Haydena Paddona. Informace o jeho angažování v továrním týmu byla pro většinu fanoušků obrovským překvapením.
Technika
Volkswagen Polo R WRC pod lupou
Role se obrátily. Zatímco loni nováček v seriálu MS Volkswagen Motorsport útočil na zavedené týmy, letos oba vybojované světové tituly obhajuje. Jak známo, obhajoba je vždy těžší. V ostré konkurenci rozhoduje o úspěchu každý detail. Německý tým si toho je dobře vědom a neponechává nic náhodě. Dokumentuje to i letošní prolomení rekordního počtu osmi vítězství v řadě.
Soutěžní vozy socialistické éry (14. díl) – Francouzské renaulty v ČSSR
Podobně jako Fiat patří i francouzská značka Renault k průkopníkům automobilového sportu. Do historie rallysportu se zapsaly nejen legendární Alpine Renaulty A110, ale i soutěžní vozy postavené na bázi lidového Renaultu 5. Díky vstřícné politice polostátní automobilky se tyto vozy dostaly i do rukou nejlepších jezdců tehdejšího Východního bloku. Zásluhou Hubáčka a Pavlíka posbíraly renaulty dlouho řadu mistrovských titulů také na našich tratích.
Tour d´Europe (1. díl) – Evropské klání ve světovém stylu
Dálkové podniky patřily k motorismu od začátků. Už jen hvězdicová jízda do Monte Carla před startem tohoto závodu měla nádech maratonu. V padesátých a šedesátých letech byly tisíce kilometrů dlouhé závody typické. Z těch nejznámějších připomeňme Alpskou jízdu, Rallye Lutych – Řím – Lutych a Lutych – Sofie – Lutych nebo světový proslulý World Cup Rallye London – Sydney.