V Rakousku loni zažila renesanci kategorie dvoukolek, která zaznamenala největší příliv nové techniky a vyrovnání bojů na špici.
Před letošní sezonou se dokonce spekulovalo o příchodu dalších speciálů rozrůstající se kategorie R, na nové Fabie R2 si však pravděpodobně budeme muset ještě chvíli počkat. O zakoupení české „erdvojky“ vážně uvažovalo několik předních jezdců – úřadující vicemistr Hannes Danzinger nakonec zůstal věrný loňské Fiestě R2 a další potenciální zájemce Willi Rabl podle zákulisních informací pověsil závodnickou přilbu na hřebík.
Do experimentů se nebude pouštět ani známý dravec Michael Kogler, který během loňského šampionátu neplánovaně vystřídal hned několik vozů. Po krátké anabázi s kitovým golfem po Danzingerovi, kterého na zářijové Admont Rallye málem poslal do předčasného důchodu (na podzim absolvoval úspěšnou ozdravnou kůru pod dohledem českých odborníků na Vysočině), ohlašuje návrat do vylepšeného VW Scirocco TDi, osazeného sekvenční převodovkou. S tímto speciálem bude mít jednoznačný cíl – získat titul v kategorii dieselů a vyšplhat se co nejvýše i mezi dvoukolkami.
Chybět nebudou ani další piloti, kteří loni ve dvoukolkách míchali kartami. Juniorský šampión Hermann Neubauer se po jednorázovém startu na Jänneru s mitsubishi (od Schlager Rallye Sportu) hodlá na zbytek sezóny vrátit do osvědčeného Suzuki S1600, divoký Michael Böhm odložil námluvy u konkurenčního Schlager Rallye Sportu a opět usedne do nepřehlédnutelného Fiatu 500 R3T.
Špičku dále rozšíří loňský král „enkových“ dvoulitrů Raffael Sulzinger, který po letech v sériovém voze konečně dostane příležitost za volantem loňské Danzingerovy Fiesty R2. Volná sedačka naopak zůstává v dvoulitrovém Cliu R3 stáje Eddyho Schlagera.
Historici
Rakouští historici byli v úvodu loňské sezony zařazeni na začátek startovního pole, což vzbudilo zájem diváků a promítlo se to i do příchodu nových posádek, které přivedly několik legendárních vozů.
Na základě nespokojenosti absolutní špičky v čele s Baumschlagerem a Aignerem sice historici byli postupně „uklizeni“ zpět do startovního pole soudobých vozů, na kvalitě jejich soubojů se však toto opatření naštěstí příliš nepromítlo.
Největší hvězdou loňského seriálu byl Kris Rosenberger, jenž se svým porsche jezdil časy na úrovni nejrychlejších dvoukolek a v poli „oldies“ nenacházel konkurenci. Dobrou zprávou je, že i přes freistadtskou anabázi ve Stenggově subaru (na Jänneru se o body do šampionátu historiků nebojuje) diváci o jeho červené porsche v nové sezóně nepřijdou.
O dalších účastnících se zatím jen spekuluje. Pravděpodobně se můžeme opět těšit na koordinátora celého šampionátu Josefa Pointingera s Escortem, evergreenem jsou v rakouském startovním poli bílé vozy značky porsche, o které bychom rovněž neměli přijít.
Překvapivý návrat na soutěžní tratě loni podnikl bývalý šampión Kurt Göttlicher, který se pravidelně objevoval za volantem nepříliš kvalitní Sierry Cosworth. Sérií naprosto nevýrazných výsledků si však dost pohrával se svou dobrou pověstí a v současnosti není známo, zda hodlá v loňském trápení nadále pokračovat.