21. Rajd Rzesowski odstartoval. V pátek a v sobotu budou posádky bojovat o mistrovské body v rámci polského a slovenského šampionátu.

Rajd Rzesowski logo

Seznam přihlášených posádek

MAPY


II. etapa

Sobota 11.8.2012

Konečné výsledky 21. Rajdu Rzeszowski 2012:

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

1. KAJETANOWICZ-BARAN SUBARU Impreza RT 1:40:34.6
2. GRZYB-SIATKOWSKI PEUGEOT 207 Super 2000 +41,9
3. BĘBENEK-BĘBENEK PEUGEOT 207 Super 2000 +1:33,9
4. CHUCHAŁA-HELLER SUBARU Impreza Sti TMR +2:26,1
5. KUCHAR-DYMURSKI SUBARU Impreza Sti +3:11,3
6. ONDREJ-GOMORI MITSUBISHI Lancer EVO IX +4:55,8
7. KOŁTUN-PLESKOT FORD Fiesta S 2000 +5:44,2
8. VIANA-GALMICHE CITROEN C4 WRC +6:47,1
9. NOWOCIEŃ-JAKUBOWSKI MITSUBISHI Lancer Evo X RS +7:02,7
10. KORNICKI-HUNDLA CITROEN DS3 +7:12,3

 

SS13 Przylasek 15,43 km – vítěz: Kajetanowicz / vítěz rally: Kajetanowicz (+41,9s)

>>> st. č. 2 BÉREŠ jun. (ŠKODA Fabia S2000) stál v SS, pokračuje dál

SS12 Pstrągowa 11,57 km – vítěz: Gryzb / vedení: Kajetanowicz (+35,3s)

SS11 Niechobrz 12,91km – vítěz: Kajetanowicz / vedení: Kajetanowicz (+36,5s)


Průběžné pořadí po SS10:

1. KAJETANOWICZ-BARAN, SUBARU Impreza RT, 1:18:22.9
2. GRZYB-SIATKOWSKI, PEUGEOT 207 Super 2000, +22,6
3. BĘBENEK-BĘBENEK, PEUGEOT 207 Super 2000,+1:06,4
4. CHUCHAŁA-HELLER, SUBARU Impreza Sti TMR, +1:53,1
5. KUCHAR-DYMURSKI, SUBARU Impreza, +2:08.6
6. KOŁTUN-PLESKOT, FORD Fiesta S 2000, +3:49,2
7. ONDREJ-GOMORI, MITSUBISHI Lancer EVO IX, +4:02.9
8. VIANA-GALMICHE, CITROEN C4 WRC, +5:08,7
9. KORNICKI-HUNDLA, CITROEN DS3, +5:15.8
10. NOWOCIEŃ-JAKUBOWSKI, MITSUBISHI Lancer Evo X RS, +5:16.0

SS10 "Przylasek" 15,43 km – vítěz: Kajetanowicz / vedení: Kajetanowicz (+22,6s)

SS9 "Pstrągowa" 11,57 km – vítěz: Kajetanowicz / vedení: Kajetanowicz (+13,4s)

>>> st. č. 7 DROTÁR (Škoda Fabia WRC) odstupuje po SS9 ze 15. místa

SS8 "Niechobrz" 12,91 km – vítěz: Kajetanowicz / vedení: Kajetanowicz (+10,8s)

>>> st. č. 20 MAJERČÁK (MITSUBISHI Lancer EVO IX) odstupuje po SS8 z 21. místa


I. etapa

Pátek 10.8.2012

INFO: z odstupivsich posadok MSR by do druhej etapy mali odstartovat stc. 2 (Béreš) a stc. 10 (Rzeznik)

Průběžné pořadí po I. etapě (SS7):

1. KAJETANOWICZ-BARAN, SUBARU Impreza RT, 56:32.6
2. GRZYB-SIATKOWSKI, PEUGEOT 207 Super 2000, +8,4
3. BĘBENEK-BĘBENEK, PEUGEOT 207 Super 2000,+29,9
4. CHUCHAŁA-HELLER, SUBARU Impreza Sti TMR, +39,5
5. KUCHAR-DYMURSKI, SUBARU Impreza, +1:16,5
6. KOŁTUN-PLESKOT, FORD Fiesta S 2000, +2:03.4
7. ONDREJ-GOMORI, MITSUBISHI Lancer EVO IX, +2:34,4
8. NOWOCIEŃ-JAKUBOWSKI, MITSUBISHI Lancer Evo X RS, +3:21.8
9. KORNICKI-HUNDLA, CITROEN DS3, +3:28,6
10. VIANA-GALMICHE, CITROEN C4 WRC, +3:32.1

Chuchala - Heller, Subaru Impreza Sti

SS7 "Lubenia" 25,48 km – vítěz: Kajetanowicz / vedení: Kajetanowicz (+8,4s)

SS6 "Blizianka" 11,40 km – vítěz: Grzyb / vedení: Kajetanowicz (+5.8s)

>>> st. č. 10 RZEŹNIK (PEUGEOT 207 Super 2000) odstupuje v SS ze třetího místa

SS5 "Żarnowa" 13,54 km – vítěz: Kajetanowicz / vedení: Kajetanowicz (+6,8s)


Průběžné pořadí po SS4:

1. KAJETANOWICZ-BARAN, SUBARU Impreza RT, 29:42.2
2. GRZYB-SIATKOWSKI, PEUGEOT 207 Super 2000, +2,4
3. RZEŹNIK-MAZUR, PEUGEOT 207 Super 2000, +14,5
4. BĘBENEK-BĘBENEK, PEUGEOT 207 Super 2000,+16,3
5. CHUCHAŁA-HELLER, SUBARU Impreza Sti TMR, +22,2
6. KUCHAR-DYMURSKI, SUBARU Impreza, +38,8
7. KOŁTUN-PLESKOT, FORD Fiesta S 2000, +55,9
8. ONDREJ-GOMORI, MITSUBISHI Lancer EVO IX, +1:17,8
9. CHMIELEWSKI-GERBER, CITROEN DS3, +1:18.2
10. NOWOCIEŃ-JAKUBOWSKI, MITSUBISHI Lancer Evo X RS, +1:47.5

 

SS4 "Lubenia" 25,48 km – vítěz: Grzyb / vedení: Kajetanowicz (+2.4s)

>>> st. č. 2 BÉREŠ (ŠKODA Fabia S2000) odstupuje v RS ze sedmého místa

SS3 "Blizianka" 11,40 km – vítěz: Kajetanowicz / vedení: Kajetanowicz (+10.3s)

>>> st. č. 12 – HABAJ (MITSUBISHI Lancer EVO IX RS) odstupuje ze 7. příčky po havárii, posádka OK

SS2 "Żarnowa" 13,54 km – vítěz: Kajetanowicz / vedení: Kajetanowicz (+4.6s)


Čtvrtek 9.8.2012

Průběžné pořadí po SS1:

1. VIANA-GALMICHE, CITROEN C4 WRC, 2:38.5
2. GRZYB-SIATKOWSKI, PEUGEOT 207 Super 2000, +1.7
3. KAJETANOWICZ-BARAN, SUBARU Impreza RT, +1.9
4. RZEŹNIK-MAZUR, PEUGEOT 207 Super 2000, +2.3
5. ZAWADA-GOŁDA, RENAULT Clio, +4.9
6. BĘBENEK-BĘBENEK, PEUGEOT 207 Super 2000,+5.7
7. CHUCHAŁA-HELLER, SUBARU Impreza Sti TMR, +5.9
-. HABAJ-WOŚ, MITSUBISHI Lancer EVO IX RS, +5.9
9. KUCHAR-DYMURSKI, SUBARU Impreza, +6.1
-. ONDREJ-GOMORI, MITSUBISHI Lancer EVO IX, +6.1

SS1 "Nowy Świat" 4,24 km – vítěz: Viana ( vedení: Viana (+1,7s)


Info před startem:

BÉREŠ ML. – STARÝ PRED ŠTARTOM V POĽSKU

Rozpis pre náročné poľské trate si od stredy píše aj posádka tímu Styllex motorsport Jozef Béreš ml. – Petr Starý. Podujatie 21. Rajd Rzeszowski idú na ŠKODA Fabia S2000 a veria, že tentokrát sa im podarí úspešne prísť až do cieľa.

Organizátori tejto významnej rally opäť pripravili mnohé prekvapenia.

„Poľsko je veľmi ťažká súťaž a aj keď sme tie trate podľa názvov už v minulosti išli, máme pocit, akoby sme tam predtým nikdy neboli. Trate sú veľmi ťažké svojím charakterom. Cesty sú úzke, samé zákruty cez horizonty, kde sa neobvykle reže. Domáci v tomto majú výhodu. Vedia ako využiť každý centimeter a auto dajú do priekopy tak, ako sa len dá. My na to nie sme až tak zvyknutí," povedal jazdec Béreš ml.

Rozhodovať sa podľa neho bude najmä na RS Lubenia, ktorá je každý rok považovaná za najťažšiu.


Pôjde RUFA Šport po XXI. Rajde Rzeszowskom do vedenia ?

Pre RUFA Šport Team je podujatie Rajd Rzeszowski akýmsi iným, ako bývajú tie ostatné v sezóne. V prvom rade je to rodisko stabilného jazdca tímu Grzegorza Grzyba, v druhom, práve na tomto podujatí si slovenský RUFA Šport Team v minulosti pripísal na svoje konto niekoľko absolútnych víťazstiev.

Aj v tomto roku, na nadchádzajúcom XXI. Rajde Rzeszowski sa určite bude chcieť posádka slovenského RUFA Šport Teamu, v zložení Grzegorz Grzyb – Daniel Siatkowski v spolupráci s vozidlom Peugeot 207 S2000 zaradiť medzi najrýchlejšie posádky na trati. Tých by sa na štarte podľa zoznamu prihlásených malo stretnúť rovných sedemdesiat zo štyroch európskych krajín.

„Na Rajd Rzeszowski sa už naozaj teším. V podstate mesiac sme na súťaži nikde neboli a už mi to osobne aj trochu chýba. Tento voľný čas sme využili aspoň na dovolenky. V auguste na to totiž už čas nebude, tu nás čakajú dve veľké súťaže. V minulosti v Rzeszowe naša posádka niekoľkokrát vyhrala v absolútnom poradí, kde sme dokázali, že patríme k absolútnej špičke, chýba nám už iba trochu toho povestného športového šťastia.

Aj v minulom roku sme vyhrali úvodný deň súťaže, v druhom však chlapci po výlete mimo trať museli odstúpiť. Dúfam, že teraz budeme mať viac šťastia. Rovnako ako v minulom roku, aj teraz ideme s podporou Peugeotu Polska a osobne by som bol rád, ak by sme získali poriadnu kopu bodov a posunuli sa v priebežnom poradí slovenského šampionátu na vedúcu priečku.

Dúfam, že sa bude bojovať štýlom fair play a rozhodovať sa bude iba na trati. V stredu nás ešte čaká test Peugeotu od Tagai Racing Technology, kde by malo prísť k poslednému doladeniu vozidla," Ľubomír Kleman manažér RUFA Šport Teamu


Organizace a program rally

Soutěž v okolí Řešova těží ze své výhodné polohy na rozhraní Sandoměřské kotliny a Karpatského pohoří. Tratě jsou zasazeny do pestré krajiny a patří mezi to nejlepší na polském území. Zdejší rychlostní zkoušky snesou nejpřísnější srovnání i v porovnání s českými či slovenskými soutěžemi.

„Erzety jsou fantastické. Jsou tady snad jen tři krátké rovinky, jinak samá zatáčka. Na RZ2 se dokonce projíždí brodem," komentoval loňské složení tratě valašský pilot Jaroslav Orsák.

„Spomínam si, keď sme tam cestovali po prvýkrát a bola to pre nás jedna veľká neznáma. Teraz môžem pokojne povedať, že túto súťaž by som zaradil za jednu z najkrajších v strednej Európe. Svojou dĺžkou a technickou náročnosťou sa určite môže porovnávať s oveľa zvučnejšími súťažami v širokom okolí," přidal svůj názor zástupce slovenské špičky kategorie „dvoukolek" – Pavol Nagy.

Rajd Rzeszowski se snaží zaujmout rovněž velice pečlivou organizací a citlivě rozvrženým programem:

– v úterý večer a ve středu ráno mají soutěžící možnost si v sídle ředitelství rally vyzvednout itinerář a vyřídit administrativní přejímku;

– seznamovací jízdy s tratí probíhají převážně ve středu, přičemž na čtvrtek je naplánován pouze trénink nejdelší RZ;

– čtvrteční dopoledne je vyčleněno pro technickou přejímku;

– ve čtvrtek odpoledne následuje testovací rychlostní zkouška na 2,5 km dlouhé trati;

– jak bývá na polských i slovenských soutěží zvykem, v předvečer startu přichází na řadu slavnostní start s představením všech účastníků závodu;

– o necelou půlhodinu později pak začne první „ostré" měření sil – superspeciálka Nowy Świat, situovaná přímo do ulic Řešova.

Závodní program tvoří dvojice etap. Za delší a náročnější den je považován pátek, skládající se ze šesti rychlostních zkoušek na třech úsecích (celková délka 105 km. Úvodní den končí v podvečer, aby měly posádky dostatek času na odpočinek před závěrečnou etapou, startující v sobotu ráno. Během ní je na soutěžící připravena další šestice testů, tentokrát o délce necelých 80 km. Ke slavnostnímu vyhlášení výsledků dojde na cílové rampě v sobotu v 15:25 hodin.

I přes ne zcela výhodný termín, shodný se sprintem v Pačejově, nabízí Rajd Rzeszowski pro české posádky zajímavou zkušenost s možností svezení na technických tratích, povětšinou na kvalitním asfaltu. Vzhledem k poloze v kalendáři není neobvyklé polskou soutěž pojmout jako test před zlínskou barumkou. V loňském roce této možnosti využil i vynikající Francouz Bryan Bouffier.

Uzávěrka přihlášek byla stanovena na pátek 27. července. K účasti na Rajdu Rzeszowski české posádky srdečně zve polský organizační tým i slovenský zástupce – Auto Klub Košice. Více informací o soutěži je k dispozici na webových stránkách: www.rallye.sk.

Sdílet

O autorovi

Člověk mnoha zájmů a koníčků, který si již vyzkoušel práci televizního redaktora i vyučujícího na vysoké škole. Celoživotní nadšenec pro rallysport, od roku 2007 redaktor časopisu Rally, občasný komentátor startovních a cílových ramp a příležitostný reportážní fotograf.

Komentáře