Radouňská Rallye je již minulostí, zná své vítěze i poražené a tak se pojďme podívat, jak jediná dvoudenní soutěž Volného Poháru proběhla.

Po závodě

Třetí díl Volného Poháru 2012 se uskutečnil v pátek a sobotu na jindřichohradecku a kdo dorazil, ten určitě nelitoval. Slunečné počasí, nabitá startovní listina a dobře zvládnutá organizace, to vše připravilo slušnému počtu diváků pěkné zážitky z rychlostních zkoušek. Štěstí přeje připraveným a tak pořadatelům nenadělala vrásky ani žádná velká havárie, v průběhu celé soutěže došlo jen na jedny zohýbané plechy a jedno vylomené kolo.

Jedinou nepříjemností byla nekázeň soutěžícího z přidruženého Auto Design Cupu, který svým autem poškodil dva vozy jezdců Volného Poháru čekající v časové kontrole.

Ačkoliv se neopakoval dech beroucí souboj z minulého roku, určitě bylo co sledovat. Vítězný Martin Šikl předváděl svoji tradiční rychlou a zároveň atraktivní jízdu a připsal si deset nejrychlejších časů ze dvanácti možných. Ve výsledcích druhý Dušan Bánský vypadal, že chce své Mitsubishi na rychlostních testech přetrhnout, jak moc se hnal dopředu.

Třetí místo obsadil po smůle Štěpána Zabloudila, jehož Subaru vypovědělo službu, Jakub Sobota. Ve dvoulitrové třídě A3 se tentokrát nedařilo sourozencům Kupcovým s Peugeoty a tak se z vítězství radoval zkušený Pavel Musil s Fabií RS. Šestnáctistovky zcela ovládl Pawel Bis s moderním Citroenem C2 R2, který po vteřinkách, ale soustavně, ujížděl Felicii Kit Car Michala Trojana a vystoupal až na čtvrté místo absolutně. Malorážková třída A1 se poměrně tradičně stala kořistí domácího Petra Michálka se Suzuki Swift.

V početném poli historiků tvořily většinu vozy tovární značky Škoda, které zaplnily především třídu H1. Ve výkonově silnější H2 si pro prvenství dojel nikým neohrožován Petr Koutný s Fordem Escort RS Cosworth, který pochopitelně byl nejrychlejší ze všech historiků a bral i body v absolutním pořadí. Ve třídě H1 mohli diváci sledovat napínavou podívanou, když Pavel Kolář (Škoda 130 LR) během celé druhé etapy stahoval náskok po pátku vedoucího Tomáš Zemana (Škoda 130 L). K vítězství mu v závěru chybělo pouhých devět desetin vteřiny.

Petr Koutný, Radouňská rally 2012

„Letošní ročník proběhl až nečekaně hladce. Časový harmonogram jsme dodrželi na minutu přesně. Projevila se tak důkladná příprava, která probíhá téměř celý rok. Za tento bezproblémový průběh patří poděkování necelým třem stovkám pořadatelů za dobře odvedenou práci, dále bych chtěl poděkovat posádkám za téměř vzorné chování a díky patří v neposlední řadě ukázněným divákům, kterých se kolem trati sešlo nejvíce v porovnání s předcházejícími ročníky. Již nyní začínáme pracovat na dalším ročníku, kdy se pokusíme soutěž zase o kousek vylepšit." František Michálek, ředitel soutěže

Výsledky Radouňské Rallye 2012

1. Šikl – Vilímek (Mitsubishi Lancer Evo IX) 53:34,9
2. Bánský – Stanček (Mitsubishi Lancer Evo IX) +1:07,4
3. Sobota – Sobotová (Mitsubishi Lancer Evo IX) +4:09,3
4. Bisl – Misiarz (Citroen C2 R2) +4:34,4 (1. A2)
5. Milowský – Šofr (Mitsubishi Lancer Evo VI) +5:35,0
6. Trojan – Benda (Škoda Felicia Kit Car) +6:04,4
7. Michálek – Maryška (Suzuki Swift GTi) +6:42,0 (1. A1)
8. Stránský – Olšaník (Mitsubishi Lancer Evo IX) +6:57,1


Před startem Radouňské rally

Radouň slibuje napínavou podívanou

21.6.2012 – Již tento pátek a sobotu bude pokračovat Volný Pohár 2012 svoji jedinou dvoudenní soutěží. Kdo se tedy nechystá do Hustopečí, určitě by si měl najít cestu do jižních Čech.

Volný Pohár táhne, o tom není pochyb. Na Radouňskou Rallye se přihlásilo téměř osmdesát posádek do hodnocení VP, což je nejvíce z posledních pěti ročníků. Po dvaašedesáti dvojicích na předchozím podniku VP v okolí Havlíčkova Brodu se jedná opět o nárůst zájmu a proti počtu přihlášených v Orlických horách, kde před třemi týdny soutěžili jezdci bez licence FAS v rámci Rallye Cupu, je to více než dvojnásobek. Příjem dalších přihlášek byl v úterý ukončen.

Radouň tradičně nabízí atraktivní podívanou, okořeněnou i okruhovou zkouškou, která nebude chybět ani v letošním ročníku. Kromě známých úseků se letos na posádky chystá i jeden zcela nový test, na kterém se také najde nové divácké místo pro fanoušky a fotografy.

Na co se tedy můžete těšit? Na dvanáct rychlostních zkoušek mezi páteční osmou večerní a sobotní čtvrtou hodinou odpolední. Na celkem 75 soutěžních dvojic, 11 z nich pojede silnými přeplňovanými čtyřkolkami, mezi historiky se můžete těšit na mohutný Mercedes 190 E, nebo atraktivní Ford Escort Mk.I. Nádavkem k pestrému menu posádek Volného Poháru se na tratích sobotní etapy představí ještě 45 dvojic jihočeského Autodesign Cupu.

Mercedes Benz 190 E

Pro posádky a první nedočkavce z řad návštěvníků bude servisní zóna, včetně stánku s občerstvení, otevřena již od čtvrtka. Pokud tedy hledáte na víkend motoristickou zábavu v západnější části republiky, jste srdečně zváni na divácká místa Radouňské Rally. Rosničky slibují pěkné letní počasí minimálně na páteční etapu, tratě a soutěžící zase zaručují pěknou podívanou. U rychlostních zkoušek se ale prosím chovejte zodpovědně a úvážně, motorsport může být nebezpečný!
Kompletní divácký průvodce s harmonogramem, mapami a fotkami diváckých míst nejdete v aktuálním čísle elektronického magazínu Sport Motor News.


V Radouni hlásí: Připraveno!

8.6.2012 – Finální harmonogram, konečná podoba tratě a postupně docházející přihlášky, to je realita v týmu Radouň Motorsport zhruba dva týdny před startem třetí soutěže Volného Poháru 2012.

Jak to tedy bude v Radouni všechno probíhat? Dva soutěžní dny jsou informací známou, stejně tak celkový počet rychlostních zkoušek dvanáct rozdělených v poměru čtyři ku osmi. V pátek se pojedou dva testy dvakrát, v sobotu dva úseky třikrát a tradiční okruh, jak již bylo avizováno, jen dvakrát. Jeden ze třikrát opakovaných úseků bude zcela nový. Celkově představují dvě etapy téměř 440 kilometrů, ze kterých 106 tvoří rychlostní zkoušky. Rozdělení ostrých kilometrů mezi jednotlivé etapy je přibližně 40 v pátek, 66 v sobotu.

Radouňská rally

V současné chvíli pořadatelé registrují 50 přihlášených do hodnocení Volného Poháru. Propustnost tratě pro tento peloton soutěžících činí 100 vozů, kdo se tedy chce ještě přihlásit, nic mu v tom nebrání. Byť přihlášky stále mohou docházet, je již zřejmé, že z nejrychlejších pěti minulého ročníku se na startu objeví jen Martin Šikl. Obhájce vítězství Jiří Kalista, třetí Pawel Danys i Jiří Kašpar a Aleš Moravec letos ve Volném Poháru nestartují. Kalistu „zastoupí" alespoň jeho vítězný vůz, se kterým pojede dámská posádka Maňovská – Blahoutová. Z dalších zatím došlých přihlášek je asi největším překvapením Polák Marcin Miziak, který před sezónou avizoval roční rodičovskou pauzu a odtučňovací kůru pro svůj Mercedes. Ve slabší historické třídě H1, kde většinou startují především vozy Škoda různých typů a generací, je mezi přihlášenými jeden Ford Escort Mk. I, což je vůz na českých tratích málo vídaný.

Radouňská Rally má sice stálou diváckou základnu, ale pro ty, co se na jih Čech chystají poprvé, se chystá obsáhlý divácký průvodce, který vyjde v týdnu před startem v magazínu Sport Motor News. Servisní zóna včetně tradičního bufetu bude na stejném místě, jako v minulosti, tedy v areálu motokrosové trati mezi Kostelní a Okrouhlou Radouní.


Radouňská Rally klepe na dveře

Minulý ročník populární "Radouně" byl rozhodně ozdobou Volného Poháru, souboj Jirky Kalisty s Martinem Šiklem, který se odehrával ve vteřinách a ve druhé etapě dokonce v desetinách vteřin nemohl nikoho u trati nechat chladným. Precizní a rychlé průjezdy obou výrazných postav "amatérského" závodění by se jistě neztratily ani v mistrovských soutěžích. Skvěle gradující soutěž bohužel v úplném závěru poznamenala těžká havárie domácí posádky Karásek – Hrubý, kteří na okruhové zkoušce ve vysoké rychlosti narazili do stromu a na místě musel zasahovat dokonce záchranářský vrtulník. Ani jeden z dvojice ale na motorsport nezanevřel, jak říká Petr Michálek: "Jezdec Karel Karásek je zcela zdráv a účastní se příprav domácího podniku. Spolujezdec Roman Hrubý pokračuje v rehabilitaci a po Radouňské Rally ho čeká vyndávání železných komponentů, které si u něj lékaři na rok uschovali. Roman se plně podílí na přípravách a v průběhu samotné soutěže bude působit jako pravá ruka ředitele soutěže Františka Michálka."

Radounska rally

Z ohlédnutí za minulým rokem jsme se tak obloukem dostali k ročníku nadcházejícímu – co tedy na posádky a diváky čeká? "I nadále jako jediní ve VP zůstáváme u formátu dvoudenní soutěže. Soutěžící a diváci se tak mohou opět těšit na páteční noční etapu. V sobotní etapě se ke startovnímu poli VP opět připojí soutěžící z budějovického AutoDesign cupu," odhaluje základní fakta Petr Michálek. "Přípravy probíhají už od podzimu loňského roku. Největší úsilí bylo vloženo do nové RZ. V plánu byla RZ po úzkých asfaltových a šotolinových lesních cestách, ale proti byl spolek myslivců, který nám celou tuto několika měsíční aktivitu zhatil. Jen pro představu, jednání dospěla až na krajský odbor životního prostředí. Přesto se nám ale podařilo nahradit loňskou nejrychlejší RZ (Strmilovskou) zcela novou rychlostní zkouškou. Velmi diskutovaná byla pro letošek okruhová RZ. Nakonec bylo rozhodnuto o jejím zařazení, ale pouze dvakrát v sobotu namísto loňských tří opakování. Celkem tedy bude soutěž čítat dvanáct rychlostních zkoušek ve dvou dnech – čtyři v pátek a osm v sobotu."

Přihlášky na třetí podnik Volného Poháru budou dostupné od neděle 13. května na www.radounmotorsport.cz, zároveň budou zveřejněna i zvláštní ustanovení. Tak neváhejte a přihlašujte se, 22. červen, kdy se v Radouni startuje, již není tak daleko!

Share.
Leave A Reply