Jordánská rally měla být podnikem, na kterém Petter Solberg s Chrisem Pattersonem stanou na stupních vítězů. Leč nekonalo se. Petter „zahodil“ svůj Citroën DS3 WRC na RZ17 tři vložky před cílem rally …

Přitom vstup do závodu vypadal velmi nadějně. Vítězstvím na čtvrtečním shakedownu dal Petter jasně najevo své odhodlání.

Z důvodu zpoždění potřebného vybavení a závodních speciálů vyhodnotili oraganizátoři rally situaci jako kritickou a výsledkem bylo zrušení první etapy Jordánské rally (RZ1-6). Páteční sekce přinesla očekávaný průběh. V souboj továrních Citroënů s dvojicí Finů na Fordech zajížděl Petter velmi vyrovnané časy. S jedním vítězstvím v RZ8 zakončila posádka PSWRT první den rally na 4. místě průběžného pořadí.

"Něco málo jsme ztratili na startu RZ11, ale jinak dnes vše fungoval perfektně," shrnul průběh páteční etapy Petter. " Zítra máme velmi dobrou výchozí pozici na startu. Na zítra plánuje velký útok!"

Tři místa v prvních třech RZ. Dobrý start do druhé etapy Jordánské rally. Vyrovnané časy s pozdějším vítězem, Sebastienem Ogierem, patřily k tomu nejlepšímu, co Jordánská rally mohla nabídnou. Na RZ15 hlásil Petter poškození pravého zadního kola. Zřejmě důsledek tvrdých bojů na velmi náročné a kamenité trati.

RZ17, první odpolední test a zároveň poslední pro posádku Solberg – Patterson. Situaci popsal Petter takto:

"Zhruba 2km po startu jsme udělali hodiny a vyletěli mimo trať. Bohužel v místě, kde na srázu pod cestou ležely obrovské kameny, na kterých jsme zůstali viset a nebylo možné se dostat zpět. Nám ani autu se nic nestalo."

Petter Solberg crash

Z plánu na pódiové umístění tedy nic nebylo. Jordánsko skončilo neúspěchem a je třeba se dívat dál.

"Pochopitelně jsem zklamaný. Nyní se musíme dívat před sebe a zaměřit se na další závody v šampionátu. Zklamání je o to větší, že auto fungovalo perfektně po oba dny. Velmi spokojený jsem také s novými pneumatikami MICHELIN."

Dalším závodem bude Rally d’Italia Sardegna 5. – 8. května.

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply